Hoelang voordat nieuw huis vertrouwd is?

16-08-2016 19:09 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ergens gelezen dat het 2 jaar duurt voordat je je in een nieuwe woning echt thuis voelt..

Zelf ben ik 4 maanden geleden verhuisd en moet nog erg wennen.

Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu 6 maanden in mijn nieuwe huis en voel me al helemaal thuis. Maar dat had ik met de drie huizen hiervoor ook.
Gelijk gewend. Zo blij mee, geen enkele moeite ermee gehad .
Waar heb jij moeite mee dan?
Alle reacties Link kopieren
Verschilt denk ik per persoon. Heb je je huis al echt eigen gemaakt? Dus persoonlijke dingen neergezet, foto's, leuke kussentjes, et cetera?
Alle reacties Link kopieren
Meteen, bij dit huis en het vorige. Gaan binnenkort weer verhuizen en het huis zelf is niet zo sfeervol dus ben benieuwd.
Waar moet je aan wennen? Waar heb je moeite mee?.
Ik ben zo vaak verhuisd dat ik me overal wel thuisvoel
Alle reacties Link kopieren
Hmm bij mijn huidige huis naar een week of 2 a 3..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Wij wonen nu bijna anderhalf jaar in ons huis. De eerste weken hadden we wel constant een soort vakantiegevoel, maar we voelden ons er wel al meteen thuis.
Duurde een maandje voordat ik normaal kon slapen. Erg rumoerige buurt. Midden in de nacht wordt hier op straat gezongen, gevochten, gefeest, fietsen omver gegooid enz. gekkehuis zeg maar. Dat heb je als je tussen de studentenhuizen woont.

Nu zou ik niet meer zonder die debielekes willen .
Eindelijk meer plaats en ruimte, dus ik was hier snel gewend.



Nog es verhuizen doe ik niet .



Manlief heeft wat meer moeite gehad.

Hij heeft langer op zijn appartement geleefd en vond het hier - als ik niet thuis was en hij wel - zo groot en stil.

(We zijn van een klein mini-appartementje midden in de stad naar een huis met 3 slaapkamers en tuin juist buiten de stad gegaan.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Zharon09 schreef op 16 augustus 2016 @ 19:14:

Waar moet je aan wennen? Waar heb je moeite mee?.andere buurgeluiden, extra bovenverdieping, andere geuren, ander/minder winkels.Maar vooral : het voelt niet als mijn huis
Nu na 1,5 jaar ben ik hier nog niet gewend helaas. Voel mij hier ook helemaal niet thuis. In ons vorige huis trouwens ook niet. Het huis daarvoor was vanaf de eerste minuut al echt een thuis.
quote:Tr0tter schreef op 16 augustus 2016 @ 19:16:

Wij wonen nu bijna anderhalf jaar in ons huis. De eerste weken hadden we wel constant een soort vakantiegevoel, maar we voelden ons er wel al meteen thuis.Precies dit ja. Plus wij sliepen de eerste 2 weken op een matras op de grond en de eerste 2 maanden zaten we op een tuinbankje ipv op een normale bank. Nog niet alle meubels waren er maar we wilden zodra het klussen klaar was gewoon zo graag er in Daardoor voelde het ook iets meer als vakantie, maar toch wel als thuis.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, zo lang? Bij mij dus echt maar een dag of 2. Ik kan me ook zo snel volledig thuis voelen op de camping.

Maar ik geloof dat ik een beetje de uitzondering ben
Dit keer heb ik het ook. Inmiddels is dit mijn dertiende verhuizing ofzo. Meestal heb ik het niet. Terwijl ik dit het mooiste huis vind wat ik heb gehad.



Wat dit keer niet hielp was het samenvoegen van twee huishoudens. Manliefs spullen waren er eerder en veel vind ik niet mooi. Op de bank kan ik niet lekker zitten, krijg ik pijn van.

Wat wel helpt, is het met eigen spulletjes gezellig maken. Gordijnen etc. en eventueel wat nieuws kopen.



Weet jij wat het is? Mis jij je oude huis? Vind je het huis niet leuk?
quote:miedo schreef op 16 augustus 2016 @ 19:17:

[...]





andere buurgeluiden, extra bovenverdieping, andere geuren, ander/minder winkels.Maar vooral : het voelt niet als mijn huisHoe kan je er denk je voor zorgen dat het als je thuis gaat voelen? Je kan in je huis in ieder geval de geur zelf aanpassen. De geluiden en winkels kan je helaas niet zo veel aan doen, maar dat heeft niet zo veel te maken met een thuis gevoel toch?
quote:miedo schreef op 16 augustus 2016 @ 19:17:

[...]





andere buurgeluiden, extra bovenverdieping, andere geuren, ander/minder winkels.Maar vooral : het voelt niet als mijn huisHeb je het wel eigen gemaakt, nieuwe vloer, gordijnen, fris geschilderd of nieuw behangetje? Heb je je oude meubels meegenomen of heb je ook nieuwe meubels?
vrij snel bij mij. Ik voel me ook altijd heel snel thuis in hotels en dergelijke.



Bij mij ligt het er denk ik aan als ik wat routes weet bv naar de supermarkt ed.
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 16 augustus 2016 @ 19:22:

[...]





Heb je het wel eigen gemaakt, nieuwe vloer, gordijnen, fris geschilderd of nieuw behangetje? Heb je je oude meubels meegenomen of heb je ook nieuwe meubels?



nieuwe vloer en nieuw behang/saus ja.

Nieuwe meubels niet, die had ik nog.

Maar daar zit het hem niet in hoor.

Het is meer ,denk ik, de overgang van een stadswijk naar een meer dorpse buitenwijk in de stad.

En het voelt niet als mijn huis..
quote:miedo schreef op 16 augustus 2016 @ 19:17:

[...]





andere buurgeluiden, extra bovenverdieping, andere geuren, ander/minder winkels.Maar vooral : het voelt niet als mijn huis



Dat laatste is het lastigst. Heb je het gekocht?

Buurgeluiden is wennen. Heb je overlast?

Bovenverdieping kun je negeren.

Misschien kun je geurzakjes oid neerzetten?
Alle reacties Link kopieren
Het duurt wel even voor je in het pikkedonker precies weet waar het lichtknopje zit en hoeveel passen je moet doen om in het donker je bed in te stappen en zo. Wanneer ik dat heb, dan ben ik echt thuis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:OmeHenk schreef op 16 augustus 2016 @ 19:25:

[...]





Dat laatste is het lastigst. Heb je het gekocht?

Buurgeluiden is wennen. Heb je overlast?

Bovenverdieping kun je negeren.

Misschien kun je geurzakjes oid neerzetten?gelukkig alleen gehuurd, geen burenoverlast
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook altijd erg wennen, dus herkenbaar! Nu 1,5 jaar geleden verhuisd en sinds een halfjaartje voel ik me hier helemaal thuis in dit (nieuwbouw)huis. Maar..aan het dorp ben ik nog steeds niet helemaal gewend. Ik blijf lichte heimwee houden naar m'n geboortedorp. Man heeft beloofd dat we over een jaartje of tien weer daarheen verhuizen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven