Hoevaak grote schoonmaak?

29-01-2016 22:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Ik vroeg me af hoevaak jullie grote schoonmaak houden ? Dus ook plafonds, kasten van binnen en buiten, achter alle meubels ect.
Alle reacties Link kopieren
Zo eens in de 5 jaar. Als ik weer eens verhuis
Alle reacties Link kopieren
plafonds? wat moet ik daar in godsnaam aan schoonmaken
Euh niet.
Alle reacties Link kopieren
Helaas elke week.... Gelukkig allemaal door mijn man want ik doe niet mee aan zijn ocd. Als hij het zo ontzettend schoon wil hebben dan doet ie dat zelf maar.
OMG
Alle reacties Link kopieren
quote:geboluti schreef op 29 januari 2016 @ 22:55:

plafonds? wat moet ik daar in godsnaam aan schoonmakenSpinnenwebben weg raggen bijvoorbeeld. :p
Alle reacties Link kopieren
quote:geboluti schreef op 29 januari 2016 @ 22:55:

plafonds? wat moet ik daar in godsnaam aan schoonmakenJa, bijzonder ook dat dat als eerste voorbeeld gegeven wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het best vaak.. over het algemeen toch wel eens in de 8 - 10 weken
quote:Juno87 schreef op 29 januari 2016 @ 22:56:

Helaas elke week.... Gelukkig allemaal door mijn man want ik doe niet mee aan zijn ocd. Als hij het zo ontzettend schoon wil hebben dan doet ie dat zelf maar.Doe mij zo'n man handig!
Alle reacties Link kopieren
Ragen bedoel ik ☺ of is het raggen? 😂 eeehh laat maar. 😇
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet. Als ik vind dat het nodig is maak ik de kasten van binnen schoon niet omdat het " tijd" is.

Plafonds schoonmaken ? Ik haal de raggen en stofnesten weg als ik ze zie verder niet ( of ze worden over geverfd als het nodig is, ga ze niet afsoppen als je dat bedoeld)

Achter de meubels ? Als we weer eens alles op een andere plaats besluiten te zetten 😂
Alle reacties Link kopieren
Niet....
Alle reacties Link kopieren
quote:lisanne206 schreef op 29 januari 2016 @ 22:58:

Ik doe het best vaak.. over het algemeen toch wel eens in de 8 - 10 wekenIk ook zoiets.
Eigenlijk nooit....
In antwoord op je vraag: ik maak echt nooit m'n plafonds schoon en ook nooit achter (?) meubels. Spinnen heb ik nooit daar heb ik katten voor die vreten ze op.

En de keukenkastjes van binnen laat ik ongeveer eens in de twee jaar door de schoonmaakster meenemen. Rest van de kasten eens in de vier ofzo?
Zo nu en dan doe ik een project van een kastje per dag. Dan heb ik in twee weken tijd de keuken van binnen gedaan. Ik denk 1x per jaar ofzo. Verder 1x per jaar grote schoonmaak: de dag voor mijn verjaardag
Alle reacties Link kopieren
Ben net verhuisd dus hoop die grote schoonmaak over een jaar of 60 te doen als ik naar het verzorgingshuis ga.
Sommige mensen dromen van grootse dingen, terwijl anderen wakker blijven en ze realiseren.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 29 januari 2016 @ 22:58:

[...]





Doe mij zo'n man handig!



Dat zou je wel denken. Helaas is de reliteit anders.

Elke dag een uur stofzuigen, geen schoenen aan in huis, mag niet meer wokken ivm vet spetters etc etc etc. Het is dat ie verder helemaal geweldig is maar het vergt wel heel veel aanpassen. Ook van zijn kant!
OMG
Alle reacties Link kopieren
En hoe vaak Lappen jullie de ramen? ☺
Alle reacties Link kopieren
quote:Juno87 schreef op 29 januari 2016 @ 23:05:

[...]





Dat zou je wel denken. Helaas is de reliteit anders.

Elke dag een uur stofzuigen, geen schoenen aan in huis, mag niet meer wokken ivm vet spetters etc etc etc. Het is dat ie verder helemaal geweldig is maar het vergt wel heel veel aanpassen. Ook van zijn kant!Wow. Dat is heftig.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me vreselijk om het hele huis inclusief kasten, in een keer te doen. In het voorjaar mest ik altijd wel een paar kasten uit (we hebben veel inbouwkasten), maar dan doe ik er 1 per keer. En verder houd ik elke week het huis goed bij, dus vind ik grote schoonmaak niet zo nodig. Ik dacht eigenlijk dat het uitgestorven was.
't Is al met al een heel gedoe
Niet.

Wel wordt het huis elke week ´gewoon´ schoongemaakt.

En spinnenwebben haal ik weg als ze er zijn. Na verblijf in buitenland hadden we een ware hooiwagen plaag, brrr.

Heel af en toe mest ik een kast uit. Maar dat is niet om het schoon te maken maar meer om het kastje op te ruimen.

Grote schoonmaak ken ik alleen van mijn moeder, die dat eens per jaar in de lente deed.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik tijd en zin heb en wanneer het nodig is. Dat is niet al te vaak



Ik hou het huishouden goed bij en vind een grote schoonmaak niet erg nodig dan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Juno87 schreef op 29 januari 2016 @ 23:05:

[...]





Dat zou je wel denken. Helaas is de reliteit anders.

Elke dag een uur stofzuigen, geen schoenen aan in huis, mag niet meer wokken ivm vet spetters etc etc etc. Het is dat ie verder helemaal geweldig is maar het vergt wel heel veel aanpassen. Ook van zijn kant!Kan hij niet in therapie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Koekeloertje schreef op 29 januari 2016 @ 23:05:

En hoe vaak Lappen jullie de ramen? ☺



Simpel, als ze vies zijn.



Dat is in het voorjaar elke week (want ik ben stikallergisch voor dat gele spul), in de zomer eens per drie maanden ofzo, in de winter niet, maar dan weer wel een keer extra aan de binnenkant vanwege de kaarsjes.



Plafonds; als ik zie dat er draden hangen. Keukenkastjes van binnen; als een kastje toevallig nagenoeg leeg is (vanwege veel visite ofzo). Deuren; als ik er eens aan denk. Achter/onder meubels; elke keer als ik zin heb om de woonkamer te verbouwen (twee keer per jaar, in elk geval rond kerstbomentijd). Uitzondering; het bed, de hoeveelheid stof die zich daar verzamelt is ronduit schokkend.



Normaal poetsen doe ik wel regelmatig, we hebben nogal wat katten rondlopen hier.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven