Hoevaak nieuwe bloemen?!

22-08-2016 13:45 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een stomme vraag hoor, maar hoevaak zetten jullie nieuwe bloemen thuis neer?

Ik wil eigenlijk altijd wel een mooie bos hebben staan, maakt je huis namelijk meteen echt gezellig maar vind het aan de andere kant ook wel prijzig en soms zijn ze na een paar dagen alweer verlept...
Ik baal er altijd van als ik bloemen krijg, dan moet ik weer een plekje verzinnen waar de katten niet bij kunnen, die hebben er namelijk een voetje van om vazen om te gooien. Meestal zet ik ze (de bloemen) dan op het aanrecht.
quote:Gisselle schreef op 22 augustus 2016 @ 14:18:

Ik koop nooit bloemen en word er ook niet blij van als ik ze krijg. Ik vind het zo zonde als ze al snel gaan hangen en dat het water waar ze in staan zo gaat stinken.



Dit.



(maar ik zie dat ik ook de kat blijkbaar de schuld kan geven )
Niet zo vaak, ik vind boeketten van de bloemist zo duur voor wat je er voor krijgt!



Ik krijg werk-gerelateerd regelmatig een bos bloemen, ik vind het belachelijk dat ze na een dag of 4 al lelijk zijn / uitvallen. En dan kost zo'n bos 25 euro, zo zonde!



Soms een bos bloemen van de Jumbo, met de 7-dagen-mooi garantie.
Alle reacties Link kopieren
Zelden. Zonde van het geld. Ik koop wel tulpen zo nu en dan zo van het land maar daar houdt het wel mee op
Alle reacties Link kopieren
Elke week, zodra het oude bosje verlept raakt. Soms losse bloemen die ik dan op één plek in allemaal losse vaasjes zet. Soms een grotere bos. Ik koop ze meestal op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ongeveer iedere week a tien dagen, ligt eraan hoe lang de bloemen staan. Ik mis het ook echt als er geen bloemen op tafel staan.
Alle reacties Link kopieren
ik koop bloemen niet voor mezelf. Heb wel een tip om rozen langer te laten staan. Zet ze ipv water in 7 up... Werkt als een tierelier!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop nooit boeketten voor mezelf, want dat vind ik te duur, en ook niet zo mooi.

Ik heb een hele grote vaas, waarin het mooi staat om bijvoorbeeld 3 bloemen (met lange stelen) in te zetten.

Dat is niet zo duur om af en toe eens 3 bloemen te kopen. (soms 6)

En zomers pluk ik bloemen uit de tuin.
Elke 2 weken maar deze week sla ik over , hittegolf en bloemen = dood binnen paar dagen
Alle reacties Link kopieren
Geregeld, maar niet 1x per week.
Alle reacties Link kopieren
Ik eigenlijk alleen in de winter. Dan ben ik ook vaker binnen dan nu. En ik ben gek op tulpen. Dan koop ik elke week 2 of 3 bossen, voor een paar euro.
Alle reacties Link kopieren
Elke week. Grote bos voor op de eettafel en een normale bos voor op de salontafel.
Al een account? Log dan hier in.
Ik hou ontzettend van bloemen, maar niet van gele en oranje.



Meestal pioenrozen, poederroze met groene rozen, lelies, of die lange rozen. In een hele joekel van een vaas.



Heb nu zonnebloemen, enige gele bloemen die ik wel leuk vind.



Voor de rest wit, groen, poederrose.



Ik heb ze van de markt of bloemenwinkel, soms staan ze wel 3 weken, maar meestal 2.
Ik had eerst bloomon, ook echt super bossen die lang stonden!
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 22 augustus 2016 @ 15:06:

Ik had eerst bloomon, ook echt super bossen die lang stonden!Lijkt mij ook wel wat, waarom ben je er mee gestopt?
Ik heb dus meestal altijd wel bloemen staan. Vaak ook 2 bossen. Voor en achterkamer.

Krijg van mijn man ook vaak een flinke bos.
quote:lilalinda schreef op 22 augustus 2016 @ 15:07:

[...]



Lijkt mij ook wel wat, waarom ben je er mee gestopt?



Was cadeau voor paar maanden. Was echt te gek.

Misschien doe ik dat wel weer. Heb ook een mooie vaas van ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop nooit bloemen en krijg ze ook niet. Waarom niet, omdat ik liever bloemen in de tuin in bloei zie staan ipv in mijn huis waar de katten ze uit de vaas halen en door het huis laten slingeren.
quote:Yggdrasil- schreef op 22 augustus 2016 @ 15:06:

Ik had eerst bloomon, ook echt super bossen die lang stonden!Vriendin gad dat ook maar na paar maanden kreeg ze steeds mindere bossen.
Alle reacties Link kopieren
wat is bloomon?
Alle reacties Link kopieren
Ik koop regelmatig een stuk of 3 losse bloemen met lange stelen die ik in een smalle vaas (fles) zet. Staat mooi en kost maar een paar euro, in tegenstelling tot de mooie bossen die ik bij de bloemist of het tuincentrum zie. Ik ben nogal kieskeurig qua soort en kleur, dus koop ik bijna nooit zomaar een bosje bij de supermarkt. In het voorjaar koop ik altijd tulpen, die vind ik prachtig. En soms pluk ik iets uit de tuin.

Dus meestal heb ik in ieder geval íets van bloemen staan.
quote:1979liesje schreef op 22 augustus 2016 @ 15:10:

Ik koop nooit bloemen en krijg ze ook niet. Waarom niet, omdat ik liever bloemen in de tuin in bloei zie staan.Dit. Bloemen horen voor mij niet in een vaas. Ze bloeien toch ook veel langer in de grond of aan een struik.
Alle reacties Link kopieren
Boeketten vind ik niets...Dan krijg je inderdaad al gauw dat er iets in het boeket niet mooi meer is. Zonde van het geld.



Zelf koop ik regelmatig bloemen rechtstreeks bij de boer vandaan. Ik mix and match dan zelf en verdeel het over een paar vaasjes door het huis. Een week later koop ik er wat bij en haal ik eruit wat verlept is. Zo maak ik telkens weer andere combinaties.



Omdat ik het direct bij de boer koop is het totaal niet duur. Meestal 2 euro voor een bosje.
Alle reacties Link kopieren
Wat grappig dat er zo te lezen een groot verschil is tussen iedereen! Sommige kopen ze dus nooit of 1x per jaar, terwijl andere juist altijd verse bloemen hebben staan!



Nepbloemen vind ik zelf echt niet mooi ( ook al zijn er wel mooie inderdaad) maar ze ruiken ook niet zo lekker! Ik wel altijd een vaas met takken en van die katoenbollen erin staan ter decoratie! Dat koop je eenmalig maar dan heb je er heel lang iets aan!
Alle reacties Link kopieren
quote:franka1982 schreef op 22 augustus 2016 @ 15:22:

wat is bloomon?

Abbonnement op bloemen. Mooie nogal creatieve boeketten, heel vers (rechtstreeks van de teler), weinig opvulling maar echt mooie grote bloemen. Wel vrij duur, maar ze bezorgen ze op lokatie.



Wij hebben ze op kantoor bij de receptie staan.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven