Hoeveel uur p/w besteed jij aan het huishouden?

19-08-2016 12:30 591 berichten
Hoeveel uur per week besteed jij aan het huishouden EN wat doe je allemaal in die tijd?
Alle reacties Link kopieren
0 uur. Schoonmaker
TO trapt af (als ik deze post op tijd afkrijg tenminste).



Dagelijkse afwas 7 x 15 min.

Beetje met de Swiffer vegen/stofzuigen 2 x 30 min.

3 wasjes per week 3 x 30 min.

Boodschappen halen 30 min.

Opruimen/afstoffen 30 min.

Huisdieren verzorgen 60 min.

Badkamer beetje bijhouden 30 min.



Totaal bijna 7 uur per week.



Koken, meeste boodschappen halen, toilet poetsen en afval buitenzetten zijn taken van m'n vriend.
Ik heb echt geen flauw idee, ik hou de tijd niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Zo weinig mogelijk.

Schoonmaken als het ECHT vies is en opruimen als de rotzooi te groot wordt. Dan heb je tenminste eer van je werk
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een schoonmaakster. Man kookt, ik ruim de vaatwasser in en uit en ik doe de was. Sporadisch stofzuig ik een keer voor wanneer er bezoek komt. Ik schat 1.5 tot 2 uur per week.
Maak je je keuken nooit schoon?
Alle reacties Link kopieren
Wie?
quote:minnimouse schreef op 19 augustus 2016 @ 12:39:

Wie?TO.
Alle reacties Link kopieren
Elke dag wel iets..totaal 8uur PW ongeveer
Alle reacties Link kopieren
quote:DKKLLDRBR schreef op 19 augustus 2016 @ 12:33:

0 uur. Schoonmaker

En die doet bij jou alles? Boodschappen, koken, afwassen, was sorteren, ophangen, vouwen, strijken, etc.? Wij hebben ook een hulp, maar vooral voor keuken, badkamer, vloeren en zo. Scheelt een hoop tijd, maar er blijven hier nog genoeg dagelijkse klusjes over.



Hoeveel tijd dat kost vind ik lastig aan te geven. Veel gaat tussendoor, bv. even een wasje erin gooien. En het hangt er natuurlijk vanaf wat je onder 'huishouden' verstaat. Verzorging van dieren vind ik daar bv. niet direct onder vallen, maar TO dus wel.
Alle reacties Link kopieren
Te veel tijd en wordt nooit echt wat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd het niet bij, maar ik ben al een paar uur per week bezig met de was. Er zijn veel dingen die ik wel vaak doe, maar juist dan kosten ze per keer niet zo veel tijd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:lux. schreef op 19 augustus 2016 @ 12:37:

Maak je je keuken nooit schoon?



Tijdens het koken gebeurt dat.



En af en toe (eens per 2 maanden ofzo) een grote schoonmaak voordat mijn ouders of ander kritisch bezoek komt.
Alle reacties Link kopieren
Grote werk doet mijn poets 1 x per 2 weken.

Stoffen om de dag 10 minuten

Dagelijks stofzuigen (want dieren ) 30 minuten

Kleine huishoudelijke klusjes 30 minuten per dag

Dagelijks toiletten 30 minuten

Badkamer 1 x per week uurtje

Was Ik denk dat ik een uur per week daarmee bezig ben

Vaatwasser in en uit doen de kinderen net als kleine klusjes in en ik huis



Ik denk max 5 uur per week. Ik hou het bij.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 19-08-2016 12:49
Reden: O
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Lariba schreef op 19 augustus 2016 @ 12:42:

[...]



En die doet bij jou alles? Boodschappen, koken, afwassen, was sorteren, ophangen, vouwen, strijken, etc.? Wij hebben ook een hulp, maar vooral voor keuken, badkamer, vloeren en zo. Scheelt een hoop tijd, maar er blijven hier nog genoeg dagelijkse klusjes over.Ik spreek even voor mijn beurt: bij ons kost dit weinig tijd. Wonen in een appartement en hebben een vaatwasser en droger. De polo's van mijn man hang ik op een rekje. Dat is zo gebeurd. Strijken ben ik het meeste tijd mee kwijt. Doe ik meestal in het weekend. In het weekend draai ik ook 1 of 2 wasjes. Scheelt dat we maar met z'n tweeën zijn.
stofzuigen: 3 x 15 minuten

schoonmaken + afstoffen: 1 x 2 uur

wassen + strijken: 2 x 45 minuten

vaatwasser ledigen: 6 x 10 minuten

opruimen: geschat 1 uur in totaal

keuken opruimen/schoonmaken na koken: 7 x 10 minuten

koken: 7 x 30 minuten

boodschappen halen en alles opruimen: 2 uur

random (verse lakens / badkamer / swifferen): 1 uur

Dus in totaal 14-15 uur



Man strijkt heeeeeel sporadisch en zet afval buiten, ruimt soms eens iets op. Hij heeft erg drukke baan, daarom komt (bijna) alles op mijn schouders terecht.



Ben echt verbaasd dat jullie zo weinig tijd spenderen aan huishouden.
Alle reacties Link kopieren
O koken ook ? Oke.



6 uur per week koken (incl voorbereiden etc )

1 uur per week boodschappen

1 uur per week dieren (kooi verschonen 1 x per week. Kattenbakken 2 x daags uitscheppen en 1 x per week helemaal schoon



Wassen doe ik dagelijk maar opvouwen opruimen doe ik deels zelf en de rest ruimen de eigenaren van kleding etc zelf op. Strijken doet drager zelf
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 19 augustus 2016 @ 12:45:



Dagelijks toiletten 30 minuten



Hoeveel toiletten heb je dan wel niet of hoe grondig maak je ze schoon?



Ik denk ik ongeveer een uurtje per dag. Maar het kan verschillen; als mijn vriend heel druk is doe ik meer, en als ik heel druk ben doe ik minder en hij meer. Ik kook vaak direct voor 2 of 3 dagen, dat scheelt veel tijd. We wonen klein dus hebben niet veel af te stoffen of te stofzuigen en strijken doen we niet.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 19 augustus 2016 @ 12:48:

[...]



Hoeveel toiletten heb je dan wel niet of hoe grondig maak je ze schoon?



Ik denk ik ongeveer een uurtje per dag. Maar het kan verschillen; als mijn vriend heel druk is doe ik meer, en als ik heel druk ben doe ik minder en hij meer.2. Het is schatting. Geen idee. Sta niet met stopwatch erbij. Kwartier dan ? Het is bril pot tegels fontein deurknop en lichtknopje en vloer
Alle reacties Link kopieren
quote:DKKLLDRBR schreef op 19 augustus 2016 @ 12:33:

0 uur. SchoonmakerMaar die doet toch niet elke dag alles? Dus je wast nooit af/ruimt geen vaatwasser in, je haalt nooit zelf een doekje over de wc etc?
quote:Elianora schreef op 19 augustus 2016 @ 12:46:

stofzuigen: 3 x 15 minuten

schoonmaken + afstoffen: 1 x 2 uur

wassen + strijken: 2 x 45 minuten

vaatwasser ledigen: 6 x 10 minuten

opruimen: geschat 1 uur in totaal

keuken opruimen/schoonmaken na koken: 7 x 10 minuten

koken: 7 x 30 minuten

boodschappen halen en alles opruimen: 2 uur

random (verse lakens / badkamer / swifferen): 1 uur

Dus in totaal 14-15 uur



Man strijkt heeeeeel sporadisch en zet afval buiten, ruimt soms eens iets op. Hij heeft erg drukke baan, daarom komt (bijna) alles op mijn schouders terecht.



Ben echt verbaasd dat jullie zo weinig tijd spenderen aan huishouden.



Strijken doe ik nooit. En het scheelt veel dat we geen kinderen hebben. En geen tuin. En geen groot huis.

Werk jij zelf?
Alle reacties Link kopieren
Ik besteed 32 uur p/w aan het schoonhouden van een groot kantoorgebouw, telt dat ook?



Begrijpelijkerwijs doe ik thuis het liefst zo weinig mogelijk. Het is bij mij redelijk netjes en schoon, maar niet blinkend schoon. Hoeft ook niet. Ik ga liever een biertje pakken met vrienden
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk als ik alles optel 1 tot 1 1/2 uur per dag. Ik ben niet super netjes maar wel schoon.



Mijn kinderen helpen ook mee. Oude 2 stofzuigen regelmatig even en nog meer van dat soort dingen



Mijn hulp doet grote werk en helpt me mee met de bedden (om de week dus ). Ramen zemen en ander zwaar werk doet zij
Dagelijks koken: 7 x 20 min (de ene keer is het 10 minuten, de andere keer een half uur).

Dagelijkse afwas, inclusief de keuken opruimen en schoonmaken: 7 x 15 min (doet mijn man).

Stofzuigen: 30 min (doet mijn man).

2 wasjes per week: 2 x 30 min (ophangen, afhalen en in de kast leggen. Strijken doen we niet aan).

Boodschappen halen: 30 min, plus 15 min als ik ook nog naar de markt ga.

Opruimen/alles nat afnemen (woonkamer, keuken, 2 slaapkamers, gang, voorraadkast): 30 min.

Planten verzorgen: 10 min.

Badkamer beetje bijhouden: 7 x 1 min om de wanden en vloer na te drogen, plus wekelijks 10 min voor de rest.

Toilet schoonmaken, inclusief de vloer dweilen: 15 min.



Als ik even snel reken een uur of zeven per week met z'n tweeën? En dan nog af en toe de ramen zemen (een uur of anderhalf?), dweilen (half uur), koelkast en keukenkastjes van binnen uitsoppen (een uur?), maar dat doe ik maar sporadisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven