Hoeveel vragen voor 1 jaar oude plissé van buren?

23-01-2017 16:54 71 berichten
Onze buren van een paar deuren verderop gaan verhuizen en verkopen hun plissé gordijnen en laten wij dat nou nog net nodig hebben



Alleen ik weet niet wat we er voor kunnen vragen. Buurman gaf aan dat ze voor zowel de keuken als de woonkamer +/- 1.150 hebben betaald, iets meer dan een jaar geleden. In de keuken hebben we al wat hangen dus die hebben we niet nodig. Het raam in de keuken is iets smaller en minder hoog dan in de woonkamer, dus zeg dat de plissé in de woonkamer +/- 700 moet hebben gekost (ik doe maar een gokje).



Wat is een niet al te laag bedrag wat ik kan "bieden"? Volgens mij heeft geen van de andere buren interesse (op één iemand na reageerde niemand op het plisségedeelte van het appje) en ze kunnen het ook niet gebruiken in hun nieuwe huis, dus als ze het niet verkopen doen ze er waarschijnlijk niks mee. Is 500 euro al te laag of is dat een normaal bedrag om te bieden? Ik ben niet zo goed in onderhandelen dus wil niet bij wijze van 300 euro bieden en dat hij er eigenlijk 600 voor wou hebben en we dus totaal niet op één lijn zitten Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik zou aan buurman vragen wat hij ervoor wil hebben. Als hij per se wil dat jij een bod doet, zou ik de helft bieden: 350 euro.
Alle reacties Link kopieren
Jaar oud.



Waarom vraag je niet gewoon naar vraagprijs ?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 500,- persoonlijk te hoog. Ik zou ook gewoon zeker éérst vragen wat ze ervoor willen krijgen!
Ik vind 500 ook wel erg veel.
Alle reacties Link kopieren
De hema heeft een online offerte tool. Hoeveel zou je kwijt zijn als je daar de gordijnen nieuw liet maken?
quote:Tale schreef op 23 januari 2017 @ 17:00:

De hema heeft een online offerte tool. Hoeveel zou je kwijt zijn als je daar de gordijnen nieuw liet maken?Had al bij de Karwei gekeken, maar het raam te breed... Die tools kunnen blijkbaar maar tot 190 cm en ons raam is 240 cm, dus weet niet waar we het überhaupt nieuw zouden moeten kopen!
Alle reacties Link kopieren
€350 bieden en niet meer dan €400 betalen... €500 zou ik ook teveel vinden.
De toekomst is niet meer wat het was
@iedereen:

Ik vroeg: wat kost het?

Hij zei: we hebben vorig jaar 1150 betaald voor nieuwe in zowel keuken als woonkamer. Je mag wel komen kijken? (Ik vroeg daarvoor hoe ze het hadden bevestigd)



En we waren toen (gisteren) niet thuis, dus dat gaf ik aan en dat we er over na gingen denken. Naar aanleiding van dat berichtje denk ik dat ie er wel een redelijk bedrag voor wil hebben omdat hij 1. benadrukt dat het nog maar een jaar oud is (weten we ook wel want 1,5 jaar geleden waren de huizen nog niet eens af) en 2. hij ook geen prijs benoemt zodat ie mogelijk het maximale eruit kan halen.
500 lijkt me ook wel veel. Maar aan de andere kant: bij zo'n breed raam is het altijd veeel duurder.

Is het helemaal naar je zin? Lastig, dit.
Alle reacties Link kopieren
Maaruh... ik zou niet zoveel bieden. Wat moet hij met die gordijnen? Meenemen kan maar gebruiken kan hij ze daar waarschijnlijk toch niet.



Even snel bij de hema gekeken -> 375e.
Alle reacties Link kopieren
Als ik de buurman was, zou ik heel blij zijn met de helft van de nieuwprijs.

Ik vind het ook een beetje kinderachtig dat hij geen prijs wilt noemen.

Maar wil je ze echt heel graag hebben. Is het de kleur die je zelf ook zou kiezen als je ze nieuw koopt en zijn ze schoon. Dan zou ik 350 bieden.

Wordt er veel gerookt en branden ze vaak kaarsjes, dan zou ik er nog maar eens goed over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
De buurman kan ze niet zelf gebruiken en blijkbaar willen de kopers van hun huis ze ook niet. Het zal dan ook niet makkelijk voor hem zijn om er meer dan de helft voor te krijgen.



Vraag eerst wat hij ervoor wil hebben. Zelf zou ik nooit meer dan de helft willen betalen.
quote:Jejoue schreef op 23 januari 2017 @ 17:13:

500 lijkt me ook wel veel. Maar aan de andere kant: bij zo'n breed raam is het altijd veeel duurder.

Is het helemaal naar je zin? Lastig, dit.

Precies, we kunnen het blijkbaar niet bij een standaard woonwinkel halen dus dan vind ik 500 euro voor iets wat we alleen nog maar hoeven op te hangen én waarvan we zeker weten dat het past niet extreem duur. (Vond het bij onze plissé in de keuken wel spannend of we het wel goed hadden opgemeten enzo)



En het is zo'n top down bottom up ding, dus vet handig in de woonkamer aangezien we nu de "gewone" gordijnen helemaal dicht moeten doen als we geen zon op de tv willen hebben. Kleur past ook goed bij wat we in de keuken hebben, dus al met al sluit het wel helemaal aan bij wat we zelf hadden uitgekozen als we iets nieuws zouden kopen (wat we nog wel van plan waren).
Alle reacties Link kopieren
Pas maar op dat de buurman hier niet meeleest.

Jij wilt ze zo graag, dat drijft de prijs op
Als je overweegt om zo'n bedrag ervoor neer te leggen dan zou ik zijn aanschafbonnen wel eens willen zien. Ook voor garantie. Ik vind het erg veel.
quote:janneke44 schreef op 23 januari 2017 @ 17:32:

Pas maar op dat de buurman hier niet meeleest.

Jij wilt ze zo graag, dat drijft de prijs op

Haha dat zou wat zijn! Gelukkig heeft hij in ieder geval wel al de nieuwprijs verteld dus daar kan ie niet meer van maken



Ik ben echt geen onderhandelaar, als ik iets wil hebben betaal ik altijd netjes de vraagprijs (heel dom, ik weet het). Ik zou er echt nooit op komen om maar 350 euro te bieden, het klinkt echt zo weinig! Zal het vanavond ook maar met m'n vriend bespreken, die is ook altijd van het eerlijk de volle mep betalen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker geen 500 euro daarvoor betalen. 300 bieden en max voor 400 overkopen.
350/400 euro. Meer niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat kost het je als je het nieuw laat maken? Vraag ergens een offerte of schatting op.



Tweedehands is tweedehands. Die dingen worden steeds goedkoper. Ik zou dus niet zomaar 500,- neerleggen...
Alle reacties Link kopieren
300,- /350,- niet meer, het is 2e hands he. Hij mag echt blij zijn dat iemand nog zo'n hoog bedrag bereid is om te betalen
Onderhandeltip: altijd de opening van de andere partij afwachten en dan 2/3 bieden, of iets meer of minder.
Heb met enige moeite twee aanbieders gevonden die plissees verkopen van 240 cm breed (en waarbij je meteen de prijs kunt zien)! Bij de ene aanbieder kost het bijna 600 euro, bij de andere nog geen 400! (Incl. verzending)



Dus dan is het wel slim om niet meer dan 350 te bieden aangezien we dus blijkbaar ook voor 400 euro nieuwe kunnen kopen. Denk dat ik hiermee wel genoeg stof tot nadenken heb :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:sushilala schreef op 23 januari 2017 @ 17:39:

Als je overweegt om zo'n bedrag ervoor neer te leggen dan zou ik zijn aanschafbonnen wel eens willen zien. Ook voor garantie. Ik vind het erg veel.



Goede gordijnen zijn duur. Ga maar eens naar een echte woonwinkel. Je kunt inderdaad ook naar de Hema gaan maar dan heb je natuurlijk een hele andere kwaliteit.

Aan TO wat ze wil.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent zijn enige koper.

Of hij krijgt iets van jou, of niks.

Ik zou 300 zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven