Hoeveel woonoppervlak 2 volwassenen en een baby?

26-05-2015 20:10 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik en mijn vriend verwachten in december ons eerste kindje. Nu gaan we samenwonen en hebben we een heel leuk huisje gevonden van 45m2, maar we hebben alleen geen idee hoeveel woonoppervlak we nodig zouden hebben. Is 45m2 te klein?
Alle reacties Link kopieren
Als je een grotere plek vind, vooral doen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Dat is klein ja
Alle reacties Link kopieren
Als je een grotere woning kan betalen zou ik dat doen. Krijgt de baby een eigen kamer? Heb je nog ruimte om de was kwijt te kunnen?
Dat is wel klein, waarschijnlijk 1 slaapkamer ?

Mijn vriend en ik wonen op 45m2. Voor met zijn tweeën perfect.
45m2 is echt superklein. Maar volgens ikea moet dat geen probleem zijn. Als inrichting je hobby is kun je er vast wat van maken. Ter vergelijk: mijn moeder woont in een appartementje van 65m2. Ze heeft 1 slaapkamer en kan haar spullen aardig kwijt en kan wat visite ontvangen. Als de kleinkinderen komen logeren kan dat op zich ook nog wel, maar het houdt niet over. Ik zou toch minstens voor 80m2 kijken.
heeft de kleine straks een eigen kamer?
Alle reacties Link kopieren
hmm, ik denk dat dat wel klein is. In het begin nog niet maar zodra de kleine groter wordt?

Hoeveel kamers heeft het?

Als je groter kunt vinden zou ik dat doen.
Toen onze eerste geboren werd woonden wij ook in ongeveer zo een klein huisje. Nou ik was heel blij toen we tien maanden na de bevalling konden verhuizen naar een groter huis. Vooral omdat ons huisje maar één slaapkamer had.
Het kan prima voor twee volwassenen en een baby. Maar over drie jaar, als je baby een peuter is en nummer twee zich statistisch gezien aandient, is het echt heel klein.
Alle reacties Link kopieren
45m2 kan 7 meter breed en 6,5 meter lang zijn. En daad zit dan alles in. Ikzelf vind het werkelijk piepklein. Helemaal met een baby. Gillend gek klein
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
"Is 45m2 te klein?"



Ja
Alle reacties Link kopieren
Oef dat klinkt mini. Ik zou niet alleen kijken naar wat nog wel kan als je een baby hebt (die hebben immers niet veel nodig), maar ook alvast naar de toekomst kijken. Als het kind groter is heeft het ook een beetje ruimte nodig om te spelen en rennen. Is 45m2 dan genoeg? Wij hebben iets op het oog dat bijna 3x zo groot is en daar komen we al ruimte te kort! Als je niet om de 2 jaar wil verhuizen kan je beter alvast wat groter gaan wonen.
Live and let live ♧
Weet je hoeveel troep een baby met zich meebrengt? Ik vind het erg krap. Zijn er wel 2 slaapkamers?
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 26 mei 2015 @ 20:17:

Het kan prima voor twee volwassenen en een baby. Maar over drie jaar, als je baby een peuter is en nummer twee zich statistisch gezien aandient, is het echt heel klein.



Precies dit.

Lees ik nou dat jullie voor het eerst gaan samenwonen?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Ik vind het ook heel klein en zou, als je het kan betalen, zeker op zoek gaan naar wat groters. Wij wonen redelijk klein (80 m2, 3 slaapkamers) en vinden het nu al te klein worden met 1 kind. Dochter is 1 jaar en heeft bijv. nergens een eigen speelhoekje. Ik weet dat dat niet noodzakelijk is maar ik denk dat je huis met alle spullen snel te klein wordt.
Het kan prima, maar ik zou graag wat meer ruimte hebben. Ons appartement is 70m2 en ik weet nu al dat ik hier niet met meer dan 1 kind wil wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon op 90 m2 met 1 volwassene en 1 kind en zou al graag groter willen wonen...Men, wat hebben kinderen een hoop zooi!



45 m2 is echt klein. Als je een andere mogelijkheid hebt, zou ik dat vooral doen.
Alle reacties Link kopieren
Ga eens kijken bij ikea, daaf hebben ze van die proefopstellingen dat hè precies kan zien wat je kwijt vent qua ruimte irt meubels op 45 m2. Ik zelf vind het erg klein
Ik woon in Zweden en hier wonen ouders wel vaker in een 45-50 vierkante meter met hun baby. Uiteraard slaapt de baby dan in de slaapkamer van de ouders en heb je wel een paar ikea gadgets nodig om het te laten werken. Tot 1 jaar lijkt dat prima te lukken.
Ik woonde vrij lang met 2 volwassenen op 35m2 dus dat lijkt me ruim vergeleken met 2 volwassenen en een baby oo 45m2. Mij lijkt het helemaal niks. Ik zou zeggen minimaal 60m2 voor 3 personen.

Wij willen voor een kindje gaan en verhuizen want kan hier op bijna 70m2 maar net een box kwijt. 't Past allemaal wel, maar 't voelt niet echt ruimtelijk.
Jep, dat is te klein. Doe dat jezelf niet aan. Ik heb zelf jaren op 40m2 gewoond en dat werd al te klein toen we daar gingen samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Is het koop of huur? Voorlopig kun je met een baby wel op 45 m2 wonen, vooral omdat hij in het begin ook bij jullie op de kamer zal slapen en nog niet met fietsjes ed door de kamer zal crossen. Maar ambieer je nu al een plek voor langere termijn: ja dan is 45m2 echt veel te klein. Zeker als je op een gegeven moment een tweede kindje overweegt. Mocht dit koop zijn, dan zeker niet doen.
Alles kan. Wij wonen nu met drie man (ik, partner en baby) op 35 vierkante meter. Wel gaan wij zeer binnenkort verhuizen.



Heel eerlijk gezegd merk ik het verschil niet eens echt sinds de baby er is.....:)! Baby slaapt bij ons op de kamer, daar staat ook de commode. Zo'n kleintje heeft weinig nodig, en neemt weinig ruimte in beslag.



Wel scheelt het dat we een redelijk grote tuin hebben, en dat we weten dat het voor tijdelijk is.



Tot de baby 2 jaar oud is, kan het denk ik prima. Vroeger deden ze niet anders, en in sommige landen nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven