Homoseksuele kat?

13-08-2007 19:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iets vreemds is voorgevallen, en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Sinds dit weekend hebben we een siamese kitten in huis. Nu is het zo dat onze kater van 5 maanden ( een maine coon, dus heel groot!) het kleine siamese kitten niet met rust laat: hij krijgt paringsdrang. Voor het kitten is het verre van ideaal: het is een gevoelig beestje, en raakt op dit moment van alles in de stress.... Kan iemand mij vertellen of dit normaal is voor katten, en of dit iets zegt over de latere omgang tussen de twee beestjes? En ja, natuurlijk mag je ook de lollige reacties kwijt, mijn vriend en ik kwamen ook niet meer bij van het lachen, zo'n enorme kat op zon kleintje!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Sha_la schreef op 13 augustus 2007 @ 19:27:

Iets vreemds is voorgevallen, en ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Sinds dit weekend hebben we een siamese kitten in huis. Nu is het zo dat onze kater van 5 maanden ( een maine coon, dus heel groot!) het kleine siamese kitten niet met rust laat: hij krijgt paringsdrang. Voor het kitten is het verre van ideaal: het is een gevoelig beestje, en raakt op dit moment van alles in de stress.... Kan iemand mij vertellen of dit normaal is voor katten, en of dit iets zegt over de latere omgang tussen de twee beestjes? En ja, natuurlijk mag je ook de lollige reacties kwijt, mijn vriend en ik kwamen ook niet meer bij van het lachen, zo'n enorme kat op zon kleintje!!!!!




Dat mijn ene kat nog niet was geholpen deed hij het ook op zijn geholpen broer en zijn moeder. Het is over het algemeen over als ze zijn geholpen.



Ze mogen gecastreerd worden als ze 6 maanden zijn (in uitzonderings gevallen iets eerder). Misschien is dat een oplossing.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, dat deed mijn oudste kat ook toen er een kitten bijkwam.

6,5 kg zwaar bovenop een 10 weken oud katertje, geen porum. Ook zielig, want die kleine wist niet waar ie kijken moest en was ook een beetje te zwaar voor hem. Heb de dierenarts toen om raad gevraagd, en die zei dat we het moesten laten gebeuren, maar als die kleine echt in het nauw kwam we ze uit elkaar moesten halen. Dat ging eigenlijk goed.

Nu zijn ze 5 en 4, en nog doet de oudste het soms. Alleen is de jongste nu zelf 5 kg dus kan ie het makkelijk hebben (alhoewel hij soms nog steeds wat angstig kijkt als die dikke op hem zit te rijden).

De oudste doet het trouwens soms ook op mij...komt ie op schoot, gaat ie mn buik kneden (weet niet hoe je dat noemt als ze met de pootjes kneden) en dan maakt ie ook ietwat vreemde bewegingen met zn kontje...
Alle reacties Link kopieren
(weet niet hoe je dat noemt als ze met de pootjes kneden)





melktrappelen
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor deze reacties , het is een opluchting om te zien dat er geen rare toestanden bij ons plaatsvinden. Het is sowieso nog een beetje aanzien hoe het met het kitten gaat. Samen met vriend en andere kat hebben we een hechte drie-eenheid. De siamees is erg dominant en ik ben bang dat zijn gedrag ten koste gaat van het evenwicht dat we voorheen met ons drieen hadden. Natuurlijk hebben we ons goed laten informeren voordat we ": aan de siamese kitten begonnen'maar het is toch altijd maar afwachten.... Dit maakt het geheel natuurlijk extra lastig. We hebben met de cattery besproken dat als eht niet goed zou gaan, we hem terug naar de cattery mogen brengen, we denken immers in ieders belang. Mocht het zo zijn dat het katje niet in ons gezin te handhaven is, dan willen we dit zo snel mogelijk doen, zodat het katje er niet teveel schade aan oploopt... daarom leek het ons een goed idee ze al snel bij elkaar te zetten. Maar met onze homoseksuele kat probleem wordt het er niet makkelijker op......
Alle reacties Link kopieren
Is het geen machtspelletje?
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
Alle reacties Link kopieren
Denk ook dat het een kwestie is van 'wie is de baas'. Die verhouding moet even gevonden worden. Was hier ook zo. In het begin dachten we echt dat het niet goed zou komen (de oudste was ook vrij agressief) maar na 2 weken was het net vader en zoon. Wassen, samen slapen etc. Geef het wat tijd. Je kan het je nu niet voorstellen (met dat gerij de hele tijd) maar het is zoooo leuk als je ze stiekem samen knuffelend ontdekt!
Alle reacties Link kopieren
Ja, Siamezen... Het zijn me ook de beestjes wel hoor... Hoop voor je dat het goed komt. Jullie hebben niet voor niets voor dit ras gekozen neem ik aan.



Succes ermee! Wat er ook gebeuren mag.

Rianne




Dat is het inderdaad. Dominante honden doen het ook.

Mijn kat deed het vroeger, voordat hij gecastreerd was, op mijn arm. Het is in ieder geval niet erg, alleen een beetje zielig voor de kleine........aaach.

Ik zou trouwens ook graag een Siamees willen. Mooie katten zijn dat, ik ben jaloers. X-D
Alle reacties Link kopieren
Nouja, homoseksueel vind ik nog tot daar aan toe, maar ik heb

toch sterk het vermoeden dat jouw kat pedofiele neigingen heeft.

5 Maanden klinkt jong, maar in poezenjaren zal dat misschien al

volwassen zijn. Maar oke, ik hoop dat ik het niet bij het rechte

eind heb en dat het alleen zo is dat je kat net uit de kast is

gekomen. Daar zou ik persoonlijk wel mee kunnen leven. Mocht je

meer info nodig hebben, dan verwijs ik je naar het COCK (cultuur

en ontspanningscentrum v. katten). Sterkte.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Een maine coone van 5 maanden: die hormonen gieren door zijn lijfs misschien. Meestal is dit later, maar misschien is ie er wat vroeg bij. Ik heb een ragdoll van 5,5 maand en daar verwacht ik ook ieder moment van dat ie bijvoorbeeld al gaat sproeien. De DA 'helpt' ze met 6 maanden, zeker in het geval van een groot ras.

Ik heb overigens nog een ragdoll (zijn haflbroertje) van bijna 5 maanden en die spelen en stoeien niet alleen, maar de jongste heeft ook heel lang 'gedronken' bij zijn oudere broer. Een vreselijk gezicht. Hij zocht naar de tepels van zijn broer en begon te pompen en te sabbelen. De oudste vond het prima, dus lieten we het maar zo. Ik vroeg me wel af of het normaal was en vond het niet leuk om te zien. Misschien dacht ie dat het zijn moeder was, of was het een manier om zijn 'goedkeuring' te krijgen. Het is overigens vanzelf minder geworden, af en toe doet ie het nog.

Misschien is jouw maine coone wel aan 'paren' toe? Of vindt ie het idd een manier om te laten zien wie er de baas is. Ik denk dat het wel goed komt. Een siamees laat niet gauw over zich heen lopen. Zorg wel dat je siameesje genoeg aandacht krijt en de mogelijkheid om zijn zelfvertrouwen te vergroten, maar zonder de oudste te kwetsen en opzij te zetten. Succes! Ben beniewd hoe dit verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
Dit soort oproepjes zijn niet toegestaan, is ook te lezen in de huisregels.



mvg,



Junior.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2014 22:18
Reden: oproepje
% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
*
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven