Hond naast modem slapen

07-01-2017 18:54 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele stomme vraag maar ik heb de benches van mijn hondjes verplaatst. Nu staan ze naast de modem en de kabelaansluiting waar deze aan vastzit. Maar nu is mijn vraag zou dit kwaad kunnen voor de beestjes? Je hoort altijd erg veel over stralingen maar de plek waar ze nu staan is gewoon verder een erg mooi slaapplaatsje.
Er is degelijk wel onderzoek naar gedaan dat stralingen van een modem, mobiele telefoons enz niet goed zijn.



Vooral bij jonge kinderen is het slecht. Bij jonge kinderen bereiken de stralingen makkelijker de hersenen.

Op tv was er een keer een documentaire en lieten ze daar mri beelden van zien.

Baby's die op een iPhone met speciale hoes een spelletjes spelen was volgens die documentaire super slecht.



Ik zou in iedergeval een baby niet regelmatig naast een modem leggen.

Over hondjes zou ik me iets minder zorgen maken, maar ik had het zelfde probleem dat de modem naast de hondenmand lag.



Aan veel stralingen ontkom je niet aan, maar je kan zelf wel maatregelen nemen. Telefoon s' nachts op vliegtuigmodus bijv. Als je je telefoon op je nachtkastje of in je bed ligt.



Je kan allemaal wel denken dat het onzin, maar hoeveel mensen hebben tegenwoordig niet kanker?
quote:permis schreef op 07 januari 2017 @ 19:20:

[...]



Het was een grap, ik heb geen baby. Noch een magnetron in de woonkamer. Wie wel?!



Maar ik had ooit zeker een baby en zou me hier helemaal niet druk om maken.

Wat je zegt is namelijk onzin... de baby zit niet IN de magnetron, tenslotte.



Nou ja, ontopic. Modem, hond, geen probleem.Wat ik zeg is niet onzin. Bij gebruik van de magnetron komt er ook straling vrij BUITEN de magnetron. Maar dan gaan we wel heel erg offtopic dus ik ga die discussie niet hier voeren.
Alle reacties Link kopieren
Zou de straling vlak naast de modem dan zoveel sterker zijn dan pakweg 4 meter verderop? Wifi heeft toch een bereik van tientallen meters?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij best vinden in sommige reacties hier. Ik heb ook nooit gedacht om mijn telefoon in de nacht op vliegtuigmodus te zetten! Zeker een plan!
Alle reacties Link kopieren
Wij zetten tegenwoordig s nachts de modem uit. En 's ochtends gewoon weer aan. Slapen sindsdien echt vaster en beter. Het proberen waard toch? Straling blijkt nl. wel degelijk schadelijk voor jonge mensen en mogelijk dus ook voor jonge dieren.
Ik zou me meer zorgen maken om de modem i.v.m. hondenharen.
quote:permis schreef op 07 januari 2017 @ 19:20:

[...]



Het was een grap, ik heb geen baby. Noch een magnetron in de woonkamer. Wie wel?!Alle mensen met een open keuken?
Alle reacties Link kopieren
Ja is ook een idee helaas kijkt mijn man tot veel later dan ik televisie en valt dan regelmatig op de bank in slaap



Aangezien wij een horizon box hebben gaat het tv kijken dus ook via het internet
quote:Velma schreef op 07 januari 2017 @ 19:29:

Ik zou me meer zorgen maken om de modem i.v.m. hondenharen.Die zouden inderdaad kortsluiting in de modem kunnen veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op 07 januari 2017 @ 19:22:

Er is degelijk wel onderzoek naar gedaan dat stralingen van een modem, mobiele telefoons enz niet goed zijn.



Vooral bij jonge kinderen is het slecht. Bij jonge kinderen bereiken de stralingen makkelijker de hersenen.

Op tv was er een keer een documentaire en lieten ze daar mri beelden van zien.

Baby's die op een iPhone met speciale hoes een spelletjes spelen was volgens die documentaire super slecht.



Ik zou in iedergeval een baby niet regelmatig naast een modem leggen.

Over hondjes zou ik me iets minder zorgen maken, maar ik had het zelfde probleem dat de modem naast de hondenmand lag.



Aan veel stralingen ontkom je niet aan, maar je kan zelf wel maatregelen nemen. Telefoon s' nachts op vliegtuigmodus bijv. Als je je telefoon op je nachtkastje of in je bed ligt.



Je kan allemaal wel denken dat het onzin, maar hoeveel mensen hebben tegenwoordig niet kanker?

Meer dan vroeger. Omdat mensen ouder en ouder worden. Vanwege onze uitstekende leefomgeving.

Hele andere vormen van kanker, overigens. Niet door straling van WiFi enzo, daar is echt geen bewijs voor.

Ik denk niks, ik baseer me op feiten. Jij denkt juist maar iets. Een documentaire op tv als leidraad. Tja.



Enfin, nogmaals, TO ben je gerust gesteld?
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 07 januari 2017 @ 19:30:

[...]





Alle mensen met een open keuken?

Oh ja... Die zijn er ook ja ;)

Vreselijk lijkt me, maar niet vanwege de straling.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben idd wel wat gerustgesteld. Snoeren bijten doen ze niet en daarbij ligt er geheel over de benches behalve over de voorkant altijd een donkere deken zodat ze een lekker veilig holletje hebben
quote:permis schreef op 07 januari 2017 @ 19:34:

[...]



Oh ja... Die zijn er ook ja ;)

Vreselijk lijkt me, maar niet vanwege de straling.Ik vind het juist wel fijn een open keuken
Ik maak me daar nou echt nooit druk om, stralingen van de WiFi etc. Ik heb mijn mobiel altijd op mijn nachtkastje ivm een ziek familielid. Als ik het internet op mijn mobiel uitzet dan is dit dus minder schadelijk volgens sommige hier?
quote:madamepolish schreef op 07 januari 2017 @ 19:38:

Ik maak me daar nou echt nooit druk om, stralingen van de WiFi etc. Ik heb mijn mobiel altijd op mijn nachtkastje ivm een ziek familielid. Als ik het internet op mijn mobiel uitzet dan is dit dus minder schadelijk volgens sommige hier?Ja, dat is minder schadelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:madamepolish schreef op 07 januari 2017 @ 19:38:

Ik maak me daar nou echt nooit druk om, stralingen van de WiFi etc. Ik heb mijn mobiel altijd op mijn nachtkastje ivm een ziek familielid. Als ik het internet op mijn mobiel uitzet dan is dit dus minder schadelijk volgens sommige hier?Nee joh.. de straling is er wel, of jij nu je mobiel aan hebt of niet. Maar hij is verwaarloosbaar.
Ik vind het helemaal geen rare vraag. Wat je ook kunt doen als je het een akelig idee vindt is de signaalsterkte van het modem wat lager zetten. Standaard staan die dingen op volle mep en vaak is dat helemaal niet nodig. Ik heb die van mij op 10% gezet en heb overal in huis prima dekking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 07 januari 2017 @ 19:13:

[...]



Nou een magnetron geeft veel meer straling die op lange termijn wel schadelijk kan zijn. Zeker bij een baby waarbij cellen nog flink delen en vermenigvuldigen.... Een foutje in de celdeling door langdurige straling van magnetron gebruik en dat kan grote gevolgen hebben in de toekomst.

En hoe zou straling van een magnetron moeten zorgen voor foutjes bij de celdeling?

Als je een röntgenapparaat naast de box zet, kan dat wel een punt worden, maar niet met een magnetron.
quote:Tale schreef op 07 januari 2017 @ 19:47:

[...]



En hoe zou straling van een magnetron moeten zorgen voor foutjes bij de celdeling?

Als je een röntgenapparaat naast de box zet, kan dat wel een punt worden, maar niet met een magnetron.Jawel hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikje86 schreef op 07 januari 2017 @ 19:22:

Er is degelijk wel onderzoek naar gedaan dat stralingen van een modem, mobiele telefoons enz niet goed zijn.



Vooral bij jonge kinderen is het slecht. Bij jonge kinderen bereiken de stralingen makkelijker de hersenen.

Op tv was er een keer een documentaire en lieten ze daar mri beelden van zien.

Baby's die op een iPhone met speciale hoes een spelletjes spelen was volgens die documentaire super slecht.



Ik zou in iedergeval een baby niet regelmatig naast een modem leggen.

Over hondjes zou ik me iets minder zorgen maken, maar ik had het zelfde probleem dat de modem naast de hondenmand lag.



Aan veel stralingen ontkom je niet aan, maar je kan zelf wel maatregelen nemen. Telefoon s' nachts op vliegtuigmodus bijv. Als je je telefoon op je nachtkastje of in je bed ligt.



Je kan allemaal wel denken dat het onzin, maar hoeveel mensen hebben tegenwoordig niet kanker?En jij denkt dat hier een causaal verband tussen zit?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
quote:Tale schreef op 07 januari 2017 @ 19:47:

[...]



En hoe zou straling van een magnetron moeten zorgen voor foutjes bij de celdeling?

Als je een röntgenapparaat naast de box zet, kan dat wel een punt worden, maar niet met een magnetron.
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 07 januari 2017 @ 19:48:

[...]



Jawel hoor.Eeh.. nee hoor.
quote:permis schreef op 07 januari 2017 @ 19:49:

[...]



Eeh.. nee hoor.Dan niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Philae2 schreef op 07 januari 2017 @ 19:22:

[...]



Wat ik zeg is niet onzin. Bij gebruik van de magnetron komt er ook straling vrij BUITEN de magnetron. Maar dan gaan we wel heel erg offtopic dus ik ga die discussie niet hier voeren.Dat is wel heel goed mogelijk inderdaad, maar die straling veroorzaakt geen foutjes bij de celdeling. Daar heb je echt een ander soort straling voor nodig. Van een magnetron wordt je kind of je hond hoogstens een heel klein tikkeltje warmer.
quote:madamepolish schreef op 07 januari 2017 @ 19:38:

Ik maak me daar nou echt nooit druk om, stralingen van de WiFi etc. Ik heb mijn mobiel altijd op mijn nachtkastje ivm een ziek familielid. Als ik het internet op mijn mobiel uitzet dan is dit dus minder schadelijk volgens sommige hier?

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed voor je is, zo'n stralingsbron naast je hoofd. Het zal op zijn minst niet bevorderlijk zijn voor je nachtrust.

Over het algemeen wordt aangeraden om het ding zeker een meter bij je vandaan te leggen, dat scheelt tenminste al iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven