hond onverwachts ingeslapen

16-01-2017 14:07 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaal een meelezer, maar ik wil dit toch even van me af typen. Een paar uur geleden hebben wij onze hond heel onverwachts moeten laten inslapen. Gisteren (avond) werd ze helemaal niet lekker. Dierenarts dacht eerst gewoon aan iets verkeerds gegeten, maar hij maakte voor de zekerheid nog een echo van haar buik. Uit de echo bleek dat ze een grote tumor had in haar buikholte. Wij zijn natuurlijk heel erg geschrokken. Ze heeft toen pijnstilling gehad en wij zouden de dag erna verder kijken met foto/bloedonderzoek etc. Vanochtend ging het alleen helemaal niet goed met haar:( Wij zijn snel naar de dierenarts gegaan. Daar hebben ze nog een kijkoperatie gedaan. De tumor was echter al zo groot als een honkbal, er was een bloeding en andere organen leken zo op het oog ook al aangedaan. Wij hebben er dus voor gekozen om haar daar gelijk in te laten slapen. Wij wouden haar niet nog meer laten lijden.



Maar nu ben ik helemaal van slag. Sinds gisteravond kan ik niet meer stoppen met huilen. De gedachte dat ik haar nooit meer ga zien doet me zo'n pijn. Het is ook zo snel gegaan, dat ik me er niet op heb kunnen voorbereiden. We hebben nooit wat aan haar gemerkt en gisterochtend ging het nog gewoon goed. Ik mis haar nu al echt verschrikkelijk, ook al weet ik dat dit de beste keuze was. Ze had gewoon te veel pijn opeens.



Ik heb niet echt een vraag, wou dit meer gewoon van me aftypen. Voor mensen die er ervaring mee hebben, wanneer gaat dat ergste randje van het verdriet er af? Ik voel me echt verschrikkelijk nu.
Alle reacties Link kopieren
wat rot voor je
Alle reacties Link kopieren
Oh getsie, wat naar!



Voor mensen die de band met een hond niet kennen, niet te begrijpen, maar je gaat gewoon door een rouwproces. En bij de een gaat dat makkelijker en sneller dan bij de ander......



Hoe oud was je hond?
Oh dear, how sad, never mind.
Ach jeetje, wat verdrietig voor je. Bij mij duurde het wel een paar weken voordat ik 'gewend' was aan de nieuwe situatie zonder hond :(. Heel veel sterkte
Heel veel sterkte

Het is ook echt heel moeilijk. Ik vind het van jullie enorm dapper dat jullie de keuze in het belang van jullie hond hebben gemaakt, namelijk geen pijn meer lijden.



Verder heb ik niet echt een concrete tip. Er is niets wat ik kan zeggen wat jouw verdriet minder zal maken... Sterkte nogmaals
Alle reacties Link kopieren
Dat is naar.

Veel sterkte gewenst!
Alle reacties Link kopieren
quote:Hayek schreef op 16 januari 2017 @ 14:09:

Oh getsie, wat naar!



Voor mensen die de band met een hond niet kennen, niet te begrijpen, maar je gaat gewoon door een rouwproces. En bij de een gaat dat makkelijker en sneller dan bij de ander......



Hoe oud was je hond?Ze was 9, dus nog niet erg oud:(. Ook hebben we nog een andere hond. Die is nu alleen, vind ik ook zo erg.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg. Dat is een echte shock. Je hebt naar beste kunnen gehandeld, ik hoop dat je daar vrede mee kunt hebben. Heel veel sterkte met dit verlies.
Oh lieve TO, wat vreselijk verdrietig. Een hele dikke knuffel. I know the feeling...
Oh wat akelig zeg. Zo plotseling en zo verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte! Onze vorige hond moesten wij ook onverwachts laten inslapen dus ik kan me je gevoel erg goed voorstellen! Het is inderdaad echt een rouwproces: ik was eerst enorm verdrietig en het huis voelde zo leeg. Na een paar weken wordt het minder.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, dit is zo'n naar verdriet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang het rauwe randje er vanaf is, hangt echt heel veel af per persoon.

Maar geef jezelf wel de ruimte om dit onverwachte verlies een plekje te geven.

Een hond blijf toch een trouw maatje. Ik wens je heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Sterkte en een
Such a beautiful place to be with Friends.
Wat ontzettend naar

Logisch dat je zo van de kaart bent. Je hebt waarschijnlijk op de automatische piloot stand geleefd om maar goed te handelen en nu besef je wat er is gebeurd en komt de klap. Je hebt amper kans gehad om je re realiseren wat er aan de hand was. Je hebt de juiste keus gemaakt. Neem de tijd om te rouwen.
Heeft de andere hond nog wel afscheid kunnen nemen?

In elk geval heel veel sterkte
Heel veel sterkte. Het is altijd heel erg verdrietig, maar als je het niet zag aankomen, is de verwerking nog veel moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben de juiste beslissing gemaakt voor de hond hoe moeilijk het voor jullie zelf ook is. Misschien geeft het een beetje troost om je te realiseren dat jullie lieverd zich gisteren nog prima voelde en dus geen lijdensweg gehad heeft maar tot het allerlaatst een heerlijk leven.



Mijn eerste hond werd ziek en heeft nog 2 weken onderzoeken, en veel pijn gehad en is uiteindelijk alsnog overleden. Maar het blijft onvoorstelbaar moeilijk.

Zet een mooie foto neer en probeer de fijne momenten te delen.

Sterkte
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, verdriet duurt een tijdje. Het is dubbel nu, verdrietig en het onverwachtte. Maar onthoud goed dat je het beste voor je hond hebt gedaan.



Sterkte de komende tijd.... Hier mag je verdriet om hebben.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje TO wat rot! Een dier moeten missen doet altijd al zo verrekte zeer, en zo onverwacht is het nog lastiger.

Voel je niet 'raar' dat je zoveel verdriet hebt hoor, je bent een huisgenoot, een echt gezinslid kwijtgeraakt.



Wanneer dat hele scherpe randje eraf gaat is niet te zeggen, iedereen verwerkt op zijn eigen manier en tempo. Knuffel en wandel vooral lekker met de andere hond want die zal z'n maatje ook wel missen, en misschien kan 'ie jou een beetje troosten.

Heel veel sterkte!
O dat is verdrietig, sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat verschrikkelijk TO en ik weet precies hoe je je voelt.



En inderdaad, mensen die geen honden (of paarden oid) hebben zullen die band nooit begrijpen. Je verliest geen "dier", je verliest een gezinslid waar je een hele sterke band mee had. Heel veel sterkte
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Sterkte To bij ons is het bijna een jaar gelden niet heel onverwacht wel heel zwaar.



Nu sinds kort een puppy en doet het nog meer pijn. Denk omdat de pup bepaalde gewoontes doet terug komen.
Ahhhh, heel veel sterkte met dit verlies!

Ik moest mijn hond ook relatief snel laten inslapen. Hij was 15, was ziek, maar opeens ging het heel slecht met hem, dus de dierenarts thuis laten komen om hem te laten inslapen. Voor mij plotseling, maar voor hem op tijd, zodat hij niet hoefde te lijden.



Heb weken gehuild, miste hem zo erg! Maar voor hem was het het beste. Mijn lieve schat laten lijden was veel erger geweest.



Mijn lieve andere schat had net een dag korter moeten leven; de afspraak met de dierenarts was al gemaakt voor die dag, maar had toch een dag eerder moeten zijn. Alleen dat hadden we nooit van tevoren kunnen weten Veel moeilijker overheen te komen dan bij mijn andere hond.



Jij hebt je hond veel lijden bespaard, heel verdrietig, maar je hebt het beste gedaan. Al zal je hem erg missen.

Weet hoe het voelt.



Veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven