Hond schijt in gemeenschappelijke tuin

09-12-2016 08:02 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een huis met 4 appartmenten (2 boven, 2 onder). Er is een grote gemeenschappelijke tuin die overigens eigenlijk alleen door ons en de buurman op de begane grond wortd gebruikt, want de appartementen boven hebben een eigen balkon en zitten daar dus meestal. Nu is boven ons de dochter van de eigenaar komen wonen. Ik geloof dat ze er ca. 3 maanden woont, maar ze is zich nog nooit komen voorstellen. Ik ergerde mij al aan een aantal dingen, maar gisteren was wel de spreekwoordelijke druppel.

Ze heeft een hond en toevallig had ik zaterdag gezien dat die iets in de tuin deed (plassen of poepen). Ik dacht toen, kan gebeuren, hij is misschien weggerend want zij was voor de auto aan het krabben.

Nu was hier gisteren de tuinman en die kwam kwaad bij de deur aankloppen, hij zat onder de hondestront (hij was blad aan het blazen/opvegen). Mijn man was thuis en die heeft gekeken, het ligt bezaaid met hondedrollen, volgens mijn man zeker 20, ik heb nog niet gekeken want het was gisteren al donker toen ik thuiskwam. Ik heb ook al 2 keer poep aan de kinderwagen en in huis gehad nadat ik door de tuin was gelopen maar dacht toen dat dat onderweg was gebeurd (vond ik vreemd want we wonen in Duitsland en hier ligt bijna nooit poep).

Ik was dus not amused en ben naar de buurvrouw gegaan, me eerst netjes voorgesteld en toen gezegd dat ik wat met haar wilde bespreken, namelijk dat ze haar hond in de tuin laat schijten en dat dit echt niet kon (de tuinman was woest en die wou een klacht indienen via zijn baas, dit ook uitgelegd). Ze beweerde toen dat ze het regelmatig opruimde (iedere 2 dagen), waarop ik zei dat ik sowieso niet wou dat er in de tuin geplast en gepoept werd en dat ze het direct moet opruimen als zoiets gebeurd. Toen zei ze dat ze toestemming had om haar hond in de tuin uit te laten, waarop ik vroeg, "van wie dan". Antwoord: "de verhuurder" (haar vader dus). Ik stond gewoon perplex en heb gezegd dat ze de tuin sowieso nu moet gaan schoonmaken en nogmaals gezegd dat ik niet meer wil dat de hond in de tuin schijt (om allerlei redenen, maar er spelen ook kleine kinderen in de tuin). Ze zei toen dat ik toch niet van haar kon verwachten dat ze iedere keer met de hond naar de straat kon gaan lopen...

Sinds het gesprek loop ik me al enorm op te naaien. Ik ben van plan om haar vader te bellen. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Contact opnemen met de verhuurder en niet met haar vader. Maw: de man in die hoedanigheid aanspreken.
Bellen met de verhuurder.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst met de bewoners van de andere twee huizen praten en dan als één man contact opnemen met de verhuurder.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze een balkon? Elke dag controleren op drollen en elke drol met een schepje op haar balkon pleuren. Is het zo afgelopen..........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Ze zei toen dat ik toch niet van haar kon verwachten dat ze iedere keer met de hond naar de straat kon gaan lopen...Jawel hoor, dat doen andere mensen met een hond ook, dus het lijkt me heel normaal om dat te verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn dus huurappartementen en de vader van die vrouw is de eigenaar van het hele complex? Dan zou ik inderdaad bij hem je klacht neerleggen. Hij heeft blijkbaar toestemming voor gegeven. En wie betaald die tuinman? Hem ook laten klagen en je andere buren ook. Wat staat er in het huurcontract over huisdieren en de tuin? Want eigenlijk kun je de tuin zo niet gebruiken. Zo asociaal!
Alle reacties Link kopieren
Het is nog een jong grietje volgens mij en waarschijnlijk strontverwend. Volgens mij is ze 1e jaarsstudent. Heeft al een dikke nieuwe auto onder de kont ook. Pa is advocaat. Hij is overigens altijd poeslief tegen mij en lijkt mij wel te mogen. Mag ook vrijwel iedere dag een pakketje voor haar aannemen (ga ik ook niet meer doen) en ze had haar vuilnis in de biobak gegooid (heb ik van de week er ook al uit lopen halen, dit ook even genoemd maar daar wist ze zogenaamd niks van af).
quote:Banba schreef op 09 december 2016 @ 08:08:

Ik zou eerst met de bewoners van de andere twee huizen praten en dan als één man contact opnemen met de verhuurder.

Dit, en dat het woord 'vader' en 'dochter' niet gebruiken.



Als de tuinman wordt betaald door de verhuurder kan hij ook nog bij de klacht aansluiten. Is het jullie tuinman dan loopt zijn klacht via jullie. Kun je wel merken dat jouw tuinman het erg vervelend vindt.
Als er echt 20 drollen lagen, vrees ik dat zij niet de enige is die haar hond (of kat) in de tuin laat poepen. Verder hoort ze haar hond natuurlijk gewoon uit te laten en de poep op te ruimen (of laten poepen op een poepveldje o.i.d.).
Alle reacties Link kopieren
quote:marilene26 schreef op 09 december 2016 @ 08:10:

Het zijn dus huurappartementen en de vader van die vrouw is de eigenaar van het hele complex? Dan zou ik inderdaad bij hem je klacht neerleggen. Hij heeft blijkbaar toestemming voor gegeven. En wie betaald die tuinman? Hem ook laten klagen en je andere buren ook. Wat staat er in het huurcontract over huisdieren en de tuin? Want eigenlijk kun je de tuin zo niet gebruiken. Zo asociaal!Inderdaad, het is zijn gebouw. In het contract staat dat je met toestemming van de iegenaar huisdieren mag houden, maar dat dit kan worden ingetrokkken als de dieren overlast bezorgen aan andere bewoners. Ik geloof trouwens niet dat hij toestemming heeft gegeven en sowieso niet om in deze mate de tuin als toilet te gebruiken. De kosten voor de tuinman zijn bij de servicekosten inbegrepen, dus daar betalen we feitelijk zelf voor.
quote:lexis schreef op 09 december 2016 @ 08:13:

Het is nog een jong grietje volgens mij en waarschijnlijk strontverwend. Volgens mij is ze 1e jaarsstudent. Heeft al een dikke nieuwe auto onder de kont ook. Pa is advocaat. Hij is overigens altijd poeslief tegen mij en lijkt mij wel te mogen. Mag ook vrijwel iedere dag een pakketje voor haar aannemen (ga ik ook niet meer doen) en ze had haar vuilnis in de biobak gegooid (heb ik van de week er ook al uit lopen halen, dit ook even genoemd maar daar wist ze zogenaamd niks van af).Ik zou de oordelen uit deze post nog even buiten je gesprek houden. En pakjes vooralsnog gewoon blijven aanpakken. Met stroop is het makkelijker vliegen vangen dan met azijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 09 december 2016 @ 08:14:

[...]



Dit, en dat het woord 'vader' en 'dochter' niet gebruiken.



Als de tuinman wordt betaald door de verhuurder kan hij ook nog bij de klacht aansluiten. Is het jullie tuinman dan loopt zijn klacht via jullie. Kun je wel merken dat jouw tuinman het erg vervelend vindt.Hij kwam mij zelf een tijdje geleden enthousiast vertellen dat zijn dochter boven kwam wonen. Dus een beetje apart als ik dan ineens over de "verhuurder boven" spreek omdat het wel duidelijk si dat het zijn dochter is.
quote:lexis schreef op 09 december 2016 @ 08:15:

[...]

Inderdaad, het is zijn gebouw. In het contract staat dat je met toestemming van de iegenaar huisdieren mag houden, maar dat dit kan worden ingetrokkken als de dieren overlast bezorgen aan andere bewoners. Ik geloof trouwens niet dat hij toestemming heeft gegeven en sowieso niet om in deze mate de tuin als toilet te gebruiken. De kosten voor de tuinman zijn bij de servicekosten inbegrepen, dus daar betalen we feitelijk zelf voor.Oké, de tuinman werkt dus in opdracht van de verhuurder, dan kan de tuinman zelf klagen bij de verhuurder dat hij zo zijn werk niet kan/wil doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lexis schreef op 09 december 2016 @ 08:13:

Het is nog een jong grietje volgens mij en waarschijnlijk strontverwend. Volgens mij is ze 1e jaarsstudent. Heeft al een dikke nieuwe auto onder de kont ook. Pa is advocaat. Hij is overigens altijd poeslief tegen mij en lijkt mij wel te mogen. Mag ook vrijwel iedere dag een pakketje voor haar aannemen (ga ik ook niet meer doen) en ze had haar vuilnis in de biobak gegooid (heb ik van de week er ook al uit lopen halen, dit ook even genoemd maar daar wist ze zogenaamd niks van af).



Dit doet er toch allemaal niet toe? Waarom haal je dat er allemaal bij?

Je hebt overlast van haar hond en daar benader je de verhuurder over als zij niet naar je klacht wil luisteren.
quote:lexis schreef op 09 december 2016 @ 08:17:

[...]

Hij kwam mij zelf een tijdje geleden enthousiast vertellen dat zijn dochter boven kwam wonen. Dus een beetje apart als ik dan ineens over de "verhuurder boven" spreek omdat het wel duidelijk si dat het zijn dochter is.Nee hoor, dan houd je het zakelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:sssssst schreef op 09 december 2016 @ 08:16:

[...]





Ik zou de oordelen uit deze post nog even buiten je gesprek houden. En pakjes vooralsnog gewoon blijven aanpakken. Met stroop is het makkelijker vliegen vangen dan met azijn.Tuurlijk, ik hou het zakelijk. Ik heb ook nog niets van de pakketjes gezegd maar daar ben ik echt klaar mee. De baby is al 2 keer wakker gebeld en er komt echt bijna iedere dag een pakket. En van de biobak heb ik gezegd dat ik niet wist wie het gedaan had en dat het ook een andere buur kon zijn, maar of ze daar om zou denken en dat ze zich misschien vergist had (het waren 3 volle zakken trouwens).
Alle reacties Link kopieren
quote:patchouli_ schreef op 09 december 2016 @ 08:18:

[...]





Dit doet er toch allemaal niet toe? Waarom haal je dat er allemaal bij?

Je hebt overlast van haar hond en daar benader je de verhuurder over als zij niet naar je klacht wil luisteren.Doet er ook niet toe. Gewoon mijn persoonlijke ergernis. Die hou ik er verder wil buiten in de gesprekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat regels zijn afgesproken voor het gehele appartementsgebouw en dat elke eigenaar daarmee heeft ingestemd tijdens de koop, en dat elke eigenaar een huurder daarvoor ook laat tekenen.



Dus laat die tuinman maar een klacht indienen, dan komt het vast ter sprake bij een bewonersvergadering. Verder zou ik alle bewoners adviseren om het in de gaten te houden en foto's te maken als deze huurder, en andere bewoners, hun hond in de gemeenschappelijke tuin laten poepen. Zonder bewijs sta je namelijk niet sterk. Jullie hebben haar 1x betrapt, en ze had een weerwoord.
Abnormaal/asociaal dat zij dit doet. In de zomer zal het ook allemaal enorm gaan stinken.

Inderdaad de tuinman ook even laten klagen en zelf ook een briefje naar de verhuurder sturen.
Alle reacties Link kopieren
quote:meaki schreef op 09 december 2016 @ 08:23:

Ik neem aan dat regels zijn afgesproken voor het gehele appartementsgebouw en dat elke eigenaar daarmee heeft ingestemd tijdens de koop, en dat elke eigenaar een huurder daarvoor ook laat tekenen.



Dus laat die tuinman maar een klacht indienen, dan komt het vast ter sprake bij een bewonersvergadering. Verder zou ik alle bewoners adviseren om het in de gaten te houden en foto's te maken als deze huurder, en andere bewoners, hun hond in de gemeenschappelijke tuin laten poepen. Zonder bewijs sta je namelijk niet sterk. Jullie hebben haar 1x betrapt, en ze had een weerwoord.Het hele gebouw beslaat slechts 4 woningen en is allemaal huur en van dezelfde eigenaar. In het huurcontract staat natuurlijk niet specifiek iets over de tuin als hondentoilet gebruiken. Bewonersvergadering hebben we niet. Mijn man gaat vandaag nog foto's maken van wat er nu ligt. Ze heeft het verder ook niet ontkent en daar was geen discussie over. Het is ook zeer onwaarschijnlijk dat er andere honden gepoept hebben. We wonen ca. 100 meter van de doorlopende weg af en de tuin is achter.
Praat met de verhuurder. Misschien heeft hij wel gezegd dat de hond best in de tuin mag, maar heeft hij niet bedacht dat zij de hond continue in de tuin zou laten poepen. Omdat dat namelijk volkomen belachelijk is. Ik zou nog geen fotobewijs gaan verzamelen. Als jullie bellen en de tuinman een klacht indient is dat hopelijk gewoon voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht zelf ik zal het niet meteen tegen de andere buren zeggen zodat die niet ook een slechte indruk krijgen, maar eerst eens navragen bij de verhuurder wat de afspraken zijn. Als hij het hier mee eens is dan zal ik hem duidelijk maken dat ik hier helemaal niet blij mee ben en dan kan ik alsnog de andere buren inlichten. Aan de andere kant denk ik dat ik het hun toch wel ga vertellen als ze het vandaag niet opruimt, want zij gaan er straks ook instaan (aan de kant van de benedenbuurman ligt het meeste).



De tuinamn komt denk ik pas weer over 2 weken, maar die missen we ook vaak omdat we dan net weg ijn o.i.d. Ik weet ook niet de naam van het bedrijf. Mijn man had al tegen de tuinman gezegd dat hij maar een klacht moest indienen, maar dat wou die man niet meteen doen (hij was al wat gekalmeerd nadat mijn man met hem gesproken had)
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wou fotobewijs gaan verzamelen omdat ze gisteren nogal in discussie ging over de hoeveelheid die er zou liggen (ze beweerde immers dat ze iedere 2 dagen opruimde en het nooit zo veel kon zijn). Mijn man zei toen, daar wil ik geen discussie verder over, dat zet ik op de foto.
Wat asociaal!



Wat betreft de pakketjes zou ik gewoon je bel uitzetten tijdens slaapjes van je kind. Ben je daar ook vanaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven