Hond wassen/douchen

26-11-2015 11:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii, vorige week mijn hond een pipetje gegeven tegen vlooien. (Advantage) Wanneer mag ik hem weer onder de douche gooien? (Niet letterlijk gooien uiteraard hehe)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij staat dat in de gebruiksaanwijzing.
verba volant, scripta manent.
Wij douchen de honden dan een paar maanden niet, maar het zou inderdaad in de gebruiksaanwijzing moeten staan
Alle reacties Link kopieren
Staat er niet in helaas
Waarom moet je hond onder de douche?
Alle reacties Link kopieren
Omdat hij in de stront heeft gewoeld.
quote:Koekeloertje schreef op 26 november 2015 @ 11:57:

Omdat hij in de stront heeft gewoeld.In dat geval zou ik hem gewoon douchen. Die lucht wil je niet in huis (been there, done that ). Vraag eventueel in de dierenwinkel of bij de dierenarts of je het vlooienmiddel nog een keer moet geven of niet.
quote:Koekeloertje schreef op 26 november 2015 @ 11:57:

Omdat hij in de stront heeft gewoeld.Dan zou ik hem onder de douche gooien. Wat de gebruiksaanwijzing ook zegt.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha. Heb hem nu in de tuin. Dan zal ik hem straks als de kleine slaapt onder de douche gooien. 😂
quote:Koekeloertje schreef op 26 november 2015 @ 12:00:

Hahaha. Heb hem nu in de tuin. Dan zal ik hem straks als de kleine slaapt onder de douche gooien. 😂Wat een smerige beesten zijn het toch af en toe En dan nog gepikeerd zijn dat je ze onder de douche zet (of, in mijn geval, onder de tuinslang in de tuin). Veel succes en hopelijk ruikt hij straks weer naar roosjes
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd Frontline en daarbij mag de hond volgens mij weer nat worden (dus ook zwemmen) als het spul is opgedroogd.

Maar inderdaad, ik zou hem hoe dan ook onder de douche zetten.



En je hond is nu wel de koning van de buurt omdat hij zo heerlijk stinkt
Alle reacties Link kopieren
Voor en na het toedienen van een pipet mag de hond 24-48 uur niet gewassen worden of zwemmen.
Frontline werkt toch niet meer?
Volgens mij ligt dat aan het merk. Frontline mag na opdrogen geloof ik weer. Pipet van AH duurt iets langer als ik het goed heb.



Maar met het oog op regenbuien etc zou het wel moeten kunnen na verloop van tijd. Neem aan dat je hond geen regenpakje draagt als hij door de regen gaat wandelen?
quote:snowdogs schreef op 26 november 2015 @ 12:29:

Voor en na het toedienen van een pipet mag de hond 24-48 uur niet gewassen worden of zwemmen.Nou, als hij door de stront heeft liggen rollen mag hij dat van mij echt wel
Alle reacties Link kopieren
Heb hem onder de douche gepropt. Mijn God, ik kan de douche ook weer poetsen. Wat een stank! Hond weer schoon en ruikt weer lekker naar hondenshampoo. ik heb idd geen regenpak aan voor mijn hondenmormel.
quote:Koekeloertje schreef op 26 november 2015 @ 13:23:

Heb hem onder de douche gepropt. Mijn God, ik kan de douche ook weer poetsen. Wat een stank! Hond weer schoon en ruikt weer lekker naar hondenshampoo. ik heb idd geen regenpak aan voor mijn hondenmormel. Wel met dettol?
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 26 november 2015 @ 13:43:

[...]





Wel met dettol?



😂

Eh, chloor! 😂
quote:Koekeloertje schreef op 26 november 2015 @ 13:54:

[...]





😂

Eh, chloor! 😂☺Niet tegelijkertijd toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 26 november 2015 @ 13:59:

[...]





Niet tegelijkertijd toch? Ja, tegelijk. Daar wordt de hond zo lekker wit van :p haha. Nee natuurlijk niet tegelijk 😂
quote:Koekeloertje schreef op 26 november 2015 @ 14:55:

[...]



Ja, tegelijk. Daar wordt de hond zo lekker wit van :p haha. Nee natuurlijk niet tegelijk 😂Ik had het ook niet over de hond, maar over de douche
Alle reacties Link kopieren
quote:zuipschuit schreef op 26 november 2015 @ 12:35:

Frontline werkt toch niet meer?Is dat zo? Dan heb ik iets gemist. Geen tekenbeten gehad hier terwijl hond en kat vaak door hoog gras lipen, maarja dat kan natuurlijk ook toeval zijn..
quote:mayolijn28 schreef op 26 november 2015 @ 16:32:

[...]





Is dat zo? Dan heb ik iets gemist. Geen tekenbeten gehad hier terwijl hond en kat vaak door hoog gras lipen, maarja dat kan natuurlijk ook toeval zijn..

Hier doet hij niks, maar wij hebben ook egels in de tuin.

Ik koop altijd gewoon bij de dierenarts iets
Alle reacties Link kopieren
Frontline werkt idd niet goed meer. Helaas
Alle reacties Link kopieren
Die van mij krijgt elke dag een knoflook balletje, kan je gewoon bij de Etos kopen. Schijnt ook te helpen tegen vlooien. Hiervoor kreeg mijn andere hond een pil elke 3 maanden, wel duur 30 euro en kan je bij de dierenarts kopen.

Ik probeer nu de knoflookballetjes, goeikoper en gezonder. En mijn pup vind ze nog lekker ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven