Hondenhok voor buiten

08-10-2015 17:25 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze hond ligt het liefst de hele dag door buiten, weer of geen weer. Ik laat hem in de tuin wanneer het niet regent, maar omdat onze woonkamer boven is en de tuin - uiteraard - beneden, heb ik het niet altijd door als het een beetje miezert. Niet dat hem dit iets kan schelen, maar graag geef ik hem toch een overdekt plekje in de tuin.



Daarom zit ik te denken aan een hondenhok in de tuin, zodat hij een comfortabel plekje heeft om in te liggen en nog steeds van de buitenlucht kan genieten. Schoonouders hebben ook een (zelfgemaakt) hok waar hun honden nooit inliggen en die van ons wel. Daarnaast was hij altijd gek op zijn bench, ik denk dus echt dat hij er plezier van zal hebben.



Nu vraag ik mij af, zijn hier forummers die een hondenhok in de tuin hebben? Zoja, wat voor eentje? Plastic of kunststof? Een typisch puntdak huisje of juist eentje met een plat dak?



Positieve / negatieve ervaringen?
Kan je die van je schoonouders niet overnemen, als de honden daar er niks mee doen en jullie hond wel?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook een hondenhok (kinderspeelhuisje) in de tuin. De hong lag er nooit. Zelfs niet als het regende.
Hier staat een hondenhok buiten van hout met een schuin golfplaten dak. Met een binnen en buitenverblijf. Wel een handig ding want je kunt het buitenverblijf eventueel afsluiten zodat hij er niet uit kan. En als je iets uit het binnenhok wil pakken zit er naast een gat vanuit het buitenhok ook nog een deur aan de zijkant die je open kunt maken. Handig als je er stro in wil doen in de winter of even wil kijken wat hij nu weer zijn hok in heeft gesleept etc.



De hond ligt er graag in en in de zomer slaapt hij regelmatig in het buiten gedeelte waar we een mat in hebben liggen en een extra bak water.
Waarom hok van schoonouders niet overnemen?

Hier liggen de 2 die het gauw warm hebben altijd onder de overkapping. Een goedkope oplossing voor iemand die handig is is een hok maken van pallets.
De DOGLOO vind ik een prácht ding. Google maar eens.

Maar hiermee is het net zo als met de 'trendy steigerhouten manden', je weet nooit of ze erin willen....



Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn hond ligt bij voorkeur op de bank of in de tuin op een kunstgras matje....
Alle reacties Link kopieren
Onze ene hond ligt graag buiten omdat hij daar overzicht heeft op de weg en op de keuken en op de auto. Dat zijn voor haar de meest belangrijke eikpunten (eten, bezoek, uitjes). Er is een overkapping beschikbaar maar daar ligt ze nooit want dan heeft ze dat overzicht niet. Onze andere hond is altijd waar ik ben dus die gaat ook niet alleen buiten liggen.
quote:Beter.Laat schreef op 08 oktober 2015 @ 18:06:

De DOGLOO vind ik een prácht ding. Google maar eens.

Maar hiermee is het net zo als met de 'trendy steigerhouten manden', je weet nooit of ze erin willen....



Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn hond ligt bij voorkeur op de bank of in de tuin op een kunstgras matje.... echt? Ik vind hem echt heel erg lelijk. Zo'n plastic ding in je tuin. Dan zie ik toch veel liever een mooi, houten hondenhok.
Alle reacties Link kopieren
DOGLOO gegoogeld. Ik vind het een spuuglelijk ding. Toen kwam mijn man met het idee om te googelen op pirate dog house en jawel.. vele hits!











Die 2e lijkt me wel wat groot voor de hond
Alle reacties Link kopieren


















Ik weet 't. Ik ben zooo behulpzaam
Alle reacties Link kopieren
Nog eentje dan.. om het af te leren.











Alle reacties Link kopieren
Ik wil die witte!

Hond 1 wil dat ridderkasteel!

Hond 2 wil de pipowagen!



Ik had dit topic nooit moeten aanklikken
Alle reacties Link kopieren
Hier een dubbelwandig en geïsoleerd houten hok met een apart voorportaaltje. Gewoon plat dak zodat hij er ook op kan gaan liggen en hij staat in een grote overdekte ren met een hele lange onoverdekte uitloop. Maar als we thuis zijn staat de ren altijd open en momenteel ligt de hond op de bank te pitten.
In vergelijking met de andere plaatjes heeft de hond hier maar een heel armoedig hok hoor. Hij heeft zoiets:

Alle reacties Link kopieren
Mijn honden zijn jaloers op de jouwe hoor Closed note, die hebben helemaal geen hok.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonouders wonen in Canada! Dus dat wordt een beetje duur en onhandig.



Haha thanks voor de plaatjes, god o god wat kun je allemaal wel niet voor je hond krijgen dezer dagen...!
Alle reacties Link kopieren
Geweldige hokken hierboven



Plastic gaat broeien, dus hout lijkt me beter; hij kan dan schuilen tegen de zon en tegen de regen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ik zat te denken aan iets zoals dit:

http://www.zooplus.nl/sho ... outen_hokken/woody/348620



of deze

http://www.zooplus.nl/sho ... outen_hokken/spike/100592



En dan een ouder bed van de hond erin leggen zodat het alvast lekker zoals het kan stinken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven