hondenverzekering ja of nee?

11-04-2015 18:40 42 berichten
Over 3 weken krijgen wij onze labrador pup. We hebben nooit eerder een hond gehad en vragen ons af of een hondenverzekering verstandig is of niet en zo ja, welke verzekering is dan aan te raden? Wat ik tot nu toe lees is dat veel niet wordt vergoed en als het vergoed wordt dit voor bijvoorbeeld 75% is en dan ook nog met eigen risico.

De pup komt van een goed aangeschreven fokker vandaan, weet niet of dat nog iets uitmaakt.

Dank alvast voor de reacties!
De vraag is of je de nota van de dierenarts zonder verzekering kan betalen als de hond ziek wordt in de toekomst. Kan je dan een paar honderd tot duizend euro neertellen? Is het antwoord nee, dan zou ik hem verzekeren, anders niet. Je kan pech of geluk hebben met de gezondheid van een huisdier. Onze 2 eerste katten zijn 13 en 16 geworden, zonder noemenswaardige dierenartskosten. De kitten die we daarna kregen bleek een ernstige ziekte te hebben en heeft in 1 jaar veel gekost en is helaas overleden. Het ligt er dus aan hoe je financiële omstandigheden zijn.
We kunnen het zeker betalen dat is het probleem niet, maar leuk is natuurlijk anders
Wij hebben er geen verzekering voor afgesloten. Je kunt ook maandelijks een bedrag opzij zetten voor jezelf eventueel, Maar mijn idee is ook dat je toch bij moet betalen mocht er iets zijn.
Alle reacties Link kopieren
Nee.
quote:bloesem1977 schreef op 11 april 2015 @ 18:50:

We kunnen het zeker betalen dat is het probleem niet, maar leuk is natuurlijk anders



tja het blijft altijd een gok natuurlijk. De gezondheid kan je niet inschatten en een ongelukje is ook maar zo gebeurd.



Als je ervoor kiest om een verzekering af te sluiten, dan heel goed de verschillende voorwaarden met elkaar vergelijken. Kijk ook wat er nog vergoed wordt als de hond wat ouder is en hoe voor hoeveel jaar je de verzekering vastlegt.
Alle reacties Link kopieren
Een goede vraag maar die is niet zo eenvoudig te beantwoorden omdat dit heel erg samenhangt met je financiële situatie. Operaties of opnames kunnen erg prijzig zijn.

Ik wens je heel veel plezier met je pup, volgens mij komt het vast goed, je bereidt je in ieder geval goed voor.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet? Mijn hond werd zeven jaar geleden ernstig ziek, operatie en nazorg kostte ¤ 3.000 met nog twee weken onzekerheid of het wel of geen kwaadaardige tumor betrof. Niet kwaadaardig, ze is nu 14,5 maar sinds kort met peperdure medicijnen (nieren) en een duur dieet, de kosten van het onderzoek bedroegen ca ¤ 800. Als ik destijds een verzekering had afgesloten had de operatie heel wat minder gekost. Hond van een kennis brak een pootje, ¤ 1.500, twee operaties, ook niet verzekerd. Dergelijke kosten worden doorgaans wel gedekt, inentingen komen altijd voor eigen rekening.
verba volant, scripta manent.
pfff dat zijn flinke bedragen MarianneDavids. Maar ja, wat is de kans dat je dat overkomt? Ik ben zo bang dat je maandelijks 25 euro 'weggooit' en dus inderdaad beter dit bedrag zelf apart kan zetten. Vaccinaties worden soms overigens wel vergoed heb ik gezien.
Ik heb wel een verzekering afgesloten toen wij onze hond adopteerden uit het asiel. Aangezien er niets bekend was over haar voorgeschiedenis leek me dat wel slim.

En daar ben ik nu heel blij om, want het grietje is nogal vatbaar voor van alles. Vind het een fijn idee dat we haar alle zorg kunnen bieden die ze nodig heeft zonder zorgen over financien.
Bij mijn eerste hond heb ik het wel gedaan, ook omdat bijna alles werd vergoed of voor 80% werd vergoed. Bij die hond had ik de kosten van de verzekering er al gauw uit.

Ik heb hem opgezegd toen de prijs absurd hoog was en er nagenoeg alleen de ernstige dingen werden vergoed.

Bij de volgende hond heb ik geen verzekering afgesloten, om dezelfde redenen.
Razmatats: wat is jouw ervaring qua vergoedingen? Geen last van kleine lettertjes?
quote:bloesem1977 schreef op 11 april 2015 @ 19:22:

Razmatats: wat is jouw ervaring qua vergoedingen? Geen last van kleine lettertjes?Van de kleine lettertjes hoef je natuurlijk geen last te hebben als je voor je wat afsluit de voorwaarden even goed doorleest.
Ik heb het wel gedaan en ben er nog altijd heel blij om. Een simpele verwaarloosde want niet herkende blaasontsteking kostte ons al een godsvermogen (ik weet het niet meer precies, en kan het ook even niet navragen aan Mr Zoveel die het wel zal weten, maar ik geloof dat het zo tegen of rond de 2000 euro was alles bij elkaar). Lang verhaal kort, in het eerste jaar hadden we de premie voor 10 jaar er al uit. En in de jaren die volgden was het 5 tientjes hier, 8 tientjes daar, enz. Kortom: wij hebben het er al lang al uit.



Sparen is ook een optie, maar een beetje lullig als de hond ziek wordt voor de spaarpot gevuld is.
quote:MarianneDavids schreef op 11 april 2015 @ 19:03:

Waarom niet? Mijn hond werd zeven jaar geleden ernstig ziek, operatie en nazorg kostte ¤ 3.000 met nog twee weken onzekerheid of het wel of geen kwaadaardige tumor betrof. Niet kwaadaardig, ze is nu 14,5 maar sinds kort met peperdure medicijnen (nieren) en een duur dieet, de kosten van het onderzoek bedroegen ca ¤ 800. Als ik destijds een verzekering had afgesloten had de operatie heel wat minder gekost. Hond van een kennis brak een pootje, ¤ 1.500, twee operaties, ook niet verzekerd. Dergelijke kosten worden doorgaans wel gedekt, inentingen komen altijd voor eigen rekening.Wij krijgen voor inentingen ook 80% vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Onze raskat, nog geen 2 jaar, had begin dit jaar veel gespuugd en 3 dagen niet gegeten (kan gevaarlijk zijn voor katten). Uiteindelijk een hoop onderzoeken (bloedonderzoek kost bv al 200 euro) en een operatie, want er zat wat vast in z'n darm. Weekendtarief. Kosten ruim 1800 euro. Kat heeft het nog niet gehaadl ook. Onze kat kwam van een goede fokker had de juiste papieren, ouders allebei getest op allerlei ziekten, meerdere keren onderzocht door da en gezond verklaard, ook door onze eigen da.

Je kan dus altijd pech hebben wat gezondheid betreft, ook als je wel weet waar je dier vandaan komt!

Wij hebben nog een kat (zijn broertje). Die gaan we nu dus wel laten verzekeren, ook wij zij nog aan het oriënteren.

Veel plezier met jullie nieuwe gezinslid en succes met je keuze!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor het eerst een verzekering afgesloten.

Omdat we een Berner Sennen-pup kochten en we wisten dat ze erg gevoelig zijn, en erom bekend staan heupproblemen te krijgen en vatbaar zijn voor kanker, wilden we geen risico nemen.

Een behandeling/operatie loopt al snel op tot een paar duizend euro... geen pretje als je dit onverwachts op je bord krijgt!

Tot nu toe is onze berner gelukkig kerngezond, tot nu toe alleen controles gehad.

Toch prettig dat dit ook grotendeels vergoed wordt.

Ik kan alleen maar hopen dat ik de premie voor niks betaal, wil dan zeggen dat ze gezond is!

Maar gebeurt er toch iets, dan ben ik zeker dat ik alle zorg kan geven die nodig is!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel verzekering en ben zo blij dat we het hebben gedaan! Maar ja als je hond nooit wat mankeert is het zonde geld.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 11 april 2015 @ 19:31:

[...]





Wij krijgen voor inentingen ook 80% vergoed.Dat was nog niet zo in 2000.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 11 april 2015 @ 20:22:

[...]





Dat was nog niet zo in 2000.Dat kan, maar betekent dat jouw stelling dat het nooit vergoed wordt dus is achterhaald.
quote:dance01 schreef op 11 april 2015 @ 20:22:

Wij hebben wel verzekering en ben zo blij dat we het hebben gedaan! Maar ja als je hond nooit wat mankeert is het zonde geld.Ben ik niet met je eens. Ik betaal liever voor "niks" voor dat stukje gemoedsrust, dan dat ik mijn geld in mijn zak hou en wel in de stress zit van "wat als...".
Hier worden inentingen ook voor 80% vergoed. Daarnaast alle onderzoeken, operaties etc. Ik weet zo uit mijn hoofd niet of dat 100% is. Wel weet ik dat ik de verzekering er nu al uit heb (tot nu toe) en we hebben haar sinds juli vorig jaar.



Verder helemaal eens met NummerZoveel. Die gemoedsrust is het geld meer dan waard. Lijkt me verschrikkelijk als ze iets mankeert en ik zou moeten narekenen of we wel naar DA kunnen ivm hoge kosten (ik heb lig niet zo 1000 euro op de plank liggen, zeg maar).
Lastig...we beginnen nu toch te neigen naar wel verzekeren. Iemand tips? Hebben nu OHRA op het oog.
quote:bloesem1977 schreef op 11 april 2015 @ 21:17:

Lastig...we beginnen nu toch te neigen naar wel verzekeren. Iemand tips? Hebben nu OHRA op het oog.Ja, ik heb wel een tip: zoek een goede verzekeringsadviseur! Die van ons pluist elk jaar netjes alle premies en voorwaarden uit (van alle verzekeringen dus ook de dieren), en zet ons dan over naar een ander waar nodig. En als we een iets hebben, hoeven we alleen maar even te bellen, en de rest regelt hij. Ideaal, dat scheelt ons elk jaar weer een enorme bak met tijd en kost niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een tip om je labrador gezond te houden: Ze worden snel te dik, informeer naar goed afgepast voer en daar voorkom je al veel problemen mee! Een Labrador heeft veel beweging en uitdaging nodig maar slaat ook snel vet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven