(Hoog?)zwangere zwerfkat in tuin

28-06-2014 23:23 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
- helaas weg moeten halen ivm privacy, zie mijn latere berichten voor de reden-
Alle reacties Link kopieren
Wat fantastisch dat je moederpoes opgevangen nebt en dat je haar laat steriliseren
Alle reacties Link kopieren
Toch helaas een sneu bericht, het baasje heeft zich gemeld..

Ik kan ivm privacy niet teveel vertellen, maar het was een vaag verhaal met heel veel excuses over niet steriliseren, haar slechte toestand etc.

Ik heb zitten janken als een klein kind, vriend heeft aan de telefoon het woord maar gedaan. Baasje gaat met het thuisfront overleggen of ze hier mag blijven, ze zocht vooral voor haar kinderen zei ze, die misten haar heel erg. Zijzelf en vriend vonden de poes niet veel aan, want ze was heel eenkennig en ze wou niets van hen weten.. Tussen neus en lippen door vertelde ze ook nog dat dit niet het eerste nestje van poes was, en de vorige bevalling een drama was, dus levensgevaarlijk om nog een nestje te krijgen, maar ok.



Helaas heb je als vinder weinig rechten, het enige wat ik kan doen is het geld terugeisen wat ik aan poessie heb uitgegeven, maar dat geld zal me eerlijk gezegd een worst zijn. Geef ze nog liever geld toe, dat ik haar mag houden



Na overleg zal ze morgen terugbellen, en dan hoop ik hier een goed bericht te kunnen plaatsen. Ze had trouwens nog geen idee aan wie ze de kittens gaat geven, dus Ephina, mocht je willen, dan zal ik tegen haar zeggen dat ze het zwart-grijze mannetje voor jou moet reserveren.



Nu maar hopen op goed bericht, eerlijk gezegd denk ik haast wel dat ze mag blijven want t baasje was niet heel enthousiast om het maar zo te zeggen



De broertjes zijn trouwens ook van dezelfde eigenaar, daar was ze ook een van kwijt (die hangt ook steeds bij ons rond), hebben we ook maar meteen eerlijk gezegd. Nog een fijn iets; het broertje is niet geholpen en moederpoes is inmiddels waarschijnlijk weer vruchtbaar maar kan nog niet geholpen worden ivm zogen etc, dan is ze straks weer zwanger



Ik hou jullie op de hoogte!



(haal bepaalde info en de foto even weg, voor het geval iemand hier de eigenaar kent en de poes herkent)
Alle reacties Link kopieren
Nou sorry, maar die kat hield ik gewoon zelf. Wat een stelletje sukkels om zo met levende wezens om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik hoop dat je haar kan houden!!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelend bericht :( volg je topic al een hele tijd.



Ik heb vorig jaar ook zoiets mee gemaakt. De eigenaar van de kater was gewoon naar het andere kant van het land verhuisd! Want haar nieuwe vriend was allergisch. Beestje heeft een maand van de ene kant van de stad naar de andere kant gestapt. Ze was niet eens blij dat we hem hadden gebonden, ze wilde 'm wel terug en zou dan wel kijken wat ze er mee zou doen.

Na veel telefoontjes hebben wij hem gehouden. Ze negeerde het dierenasiel eerst ook gewoon en daar had zij hem ooit gehaald! Heb toen ook zijn paspoort opgeeist. Beestje was nog nooit bij de dierenarts geweest voor een prikje. Helaas bleef hij onze poes aanvallen maar is hij naar vrienden gegaan in de straat bij ons dus we zien hem nog steeds!
Alle reacties Link kopieren
Is ze trouwens gechipt TO?
Wauw! Die konden van mij écht het dak op!!

Dat is gewoon mishandeling, zo met je dieren omgaan. Wat een droeftoeters zeg..
Ach gos, dat meen je niet. Wat een #$^$%#@#^**!!!!



Ik hoop dat je haar mag houden :( . Keep us posted!
Alle reacties Link kopieren
wat erg :( ik leef met je mee en ik hoop dat ze bij jou mogen blijven. Sorry maar als ze er zelf niet voor willen zorgen kun je het beter aan een ander over laten die het met liefde wil doen. Een dier terug halen voor de kinderen gaat niet werken. De kinderen kun je er nog niet verantwoordelijk voor houden. Wist ze wel dat ze in verwachting was? Als de poes nog onder de vlooien had gezeten had ze haar vast niet terug gewild.



sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kat niet terug geven! Ze bekijken het maar! Wat een volk zeg
Alle reacties Link kopieren
Getver, dat is balen! Is de kat gechipt/halsband inderdaad, zodat die mensen kunnen aantonen dat het hun eigendom is? De OP is nu weg, maar was ze min of meer een zwerfkat en verwaarloosd toen ze bij jullie aan kwam lopen?



http://www.eerstehulpbijr ... les/20130226_Catfight.pdf



Dit is de uitspraak van de rijdende rechter bij een kat, herplaatst door een asiel. Ik zie iets staan over 'kat aanmerken als gevonden voorwerp'? Wellicht zijn hier wat lezers met juridische kennis die een uitweg kunnen verzinnen?
Alle reacties Link kopieren
Vond ook nog deze link: http://www.licg.nl/Conten ... n_dieren_wetgeving6_0.pdf
Nou ja zeg!



Eerlijk TO, als ze jouw adres niet hebben, waar ik ff van uit ga zou ik gewoon zeggen dat je de poes houdt omdat uit alles blijkt dat zij niet de nodige zorg, liefde en aandacht aan de poes geven die nodig is. En dan benoemen dat jij dat al meer dan een maand wel doet en dat je de poes hebt zien opknappen.

Daarna niet meer opnemen.



Is misschien niet erg netjes maar geloof toch dat ik dat zou doen in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
TO, het is denk ik heel simpel: jij hebt wettelijk recht op vergoeding van de gemaakte kosten. Zo te zien zijn het geen mensen die geld spenderen aan hun dieren, dus gewoon de rekening presenteren kan genoeg zijn om ze te lozen. Als ze stampij maken mogen ze hun recht halen via de rechtbank (doen ze niet, al zo vaak meegemaakt dit).



Bel ook alvast de Dierenbescherming of ze je kunnen helpen met de kosten castratie/chippen van de kater. Want anders blijft die ook nestjes veroorzaken her en der. Als de Dierenbescherming ertussen zit wordt het voor die mensen nog veel onaantrekkelijker om zich er nog langer druk over te maken. (*mompelt: die halen dan wel weer een kitten van Marktplaats*)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat ze zich vergist had.

Dat kan natuurlijk bij een kat.



Normaalgesproken ben ik van het "dieren moeten terug naar hun rechtmatige eigenaar want ze worden gemist", maar in dit geval totaal niet.

Je gaf aan dat je al geruime tijd een redelijk verwilderde kat in je tuin had. Door jouw toewijding en aandacht is ze je gaan vertrouwen en heb je haar nu in huis.

Als je kijkt naar de broertjes van deze kat vergaat het hun niet veel beter.



Van mij kreeg ze de kat niet terug. Vooral niet omdat zij er niet veel aan vinden. Echt niet...
Ach, TO, wat sneu!! Ik zou die kat ook echt niet zonder slag of stoot weer meegeven! Leuk voor de kinderen, my ass! Die wil ze alleen terug voor het nestje, want dat is zo schattig.



En werkelijk, mensen die zo slecht voor hun beest zorgen (1 nestje, okee, dat is dan tot daar aan toe maar daarna nog één! En dat terwijl het gevaarlijk is!!) die konden van mij de pot op.



Advertentie weghalen van Amivedi (neem aan dat ze je zo heeft gevonden), telefoon niet meer opnemen.. Als ze niet weet waar je woont, dan kan ze niet zo veel toch? En ze zullen er heus niet heel veel tijd in steken, als ze die kat toch niet graag terug willen.
Ook ongelooflijk dat die trut, wetende dat poes zwanger was, nu pas is gaan zoeken. Ugh!
Hartgrondig eens. Mochten die lui je adres wel hebben zou ik ze mooi op een schuiladres onderbrengen. Wat een idioten zeg..
quote:gympie26 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 10:17 Getver, dat is balen! Is de kat gechipt/halsband inderdaad, zodat die mensen kunnen aantonen dat het hun eigendom is? De OP is nu weg, maar was ze min of meer een zwerfkat en verwaarloosd toen ze bij jullie aan kwam lopen?



<a href="http://www.eerstehulpbijrecht.nl/data/f ... tfight.pdf" class="link">http://www.eerstehulpbijr ... les/20130226_Catfight.pdf</a>



Dit is de uitspraak van de rijdende rechter bij een kat, herplaatst door een asiel. Ik zie iets staan over 'kat aanmerken als gevonden voorwerp'? Wellicht zijn hier wat lezers met juridische kennis die een uitweg kunnen verzinnen? Klopt. De kat was niet gechipt en geholpen. Dan mag je er vanuit gaan dat het een zwerver is
quote:zebrini schreef op vrijdag 01 augustus 2014 10:40 Ach, TO, wat sneu!! Ik zou die kat ook echt niet zonder slag of stoot weer meegeven! Leuk voor de kinderen, my ass! Die wil ze alleen terug voor het nestje, want dat is zo schattig.



En werkelijk, mensen die zo slecht voor hun beest zorgen (1 nestje, okee, dat is dan tot daar aan toe maar daarna nog één! En dat terwijl het gevaarlijk is!!) die konden van mij de pot op.



Advertentie weghalen van Amivedi (neem aan dat ze je zo heeft gevonden), telefoon niet meer opnemen.. Als ze niet weet waar je woont, dan kan ze niet zo veel toch? En ze zullen er heus niet heel veel tijd in steken, als ze die kat toch niet graag terug willen. 1 nestje is niet Oke. Nooit oke. Er is een kattenoverschot
Alle reacties Link kopieren
Oh niet gechipt lees ik nu. Ik zou heel gemeen zijn in dit geval poes chippen en op mijn naam zetten. Achterlijk mens!
quote:cestoda schreef op vrijdag 01 augustus 2014 10:30 TO, het is denk ik heel simpel: jij hebt wettelijk recht op vergoeding van de gemaakte kosten. Zo te zien zijn het geen mensen die geld spenderen aan hun dieren, dus gewoon de rekening presenteren kan genoeg zijn om ze te lozen. Als ze stampij maken mogen ze hun recht halen via de rechtbank (doen ze niet, al zo vaak meegemaakt dit).



Bel ook alvast de Dierenbescherming of ze je kunnen helpen met de kosten castratie/chippen van de kater. Want anders blijft die ook nestjes veroorzaken her en der. Als de Dierenbescherming ertussen zit wordt het voor die mensen nog veel onaantrekkelijker om zich er nog langer druk over te maken. (*mompelt: die halen dan wel weer een kitten van Marktplaats*) Inclusief rekening van chippen en casteren. En idd overleggen met DB en niet teruggeven.
quote:SpringDing schreef op vrijdag 01 augustus 2014 10:48 Hartgrondig eens. Mochten die lui je adres wel hebben zou ik ze mooi op een schuiladres onderbrengen. Wat een idioten zeg..Hoezo. Denk je dat ze gaan inbreken
Alle reacties Link kopieren
Nou, mamapoes en kittens zijn opgehaald Mevrouw bleek een paar deuren verderop te wonen.

We hebben wel 10x uitgelegd dat we echt dachten dat t n zwervertje was, maar ze had een vriendin mee en die deed het woord, die was op z'n zachts gezegd niet echt vriendelijk.. De woorden 'diefstal' en 'schandalig' werden nog net niet genoemd.. De eigenaresse was in principe wel aardig, als dat andere wief er nou niet bij was geweest, hadden we nog een normaal gesprek kunnen voeren.



Het kwam er op neer dat ze er echt geen begrip voor hadden dat we haar gevangen hadden. Heb nog uitgelegd dat ze hier al maanden rondscharrelde en er echt uitzag als een zwervertje, maar ok.. Ze konden zich totaal niet inleven in het beeld dat we hadden van de poes. Volgens hun had ze geen vlooien en was ze niet mager. Als ik nou foto's had van hoe ze er eerst uitzag Blijft helaas ons woord tegen het hare.



We hebben de kat meteen na de vangst bij alle bekende instanties gemeld (kon ik ook bewijzen), daar zegt ze heen gebeld te hebben maar ze hadden de connectie niet gelegd met mijn advertenties. Ik denk ervan wat ik ervan denk en jullie waarschijnlijk ook



Mag wel weten dat ik bijna niet gereageerd had op het bericht dat ze de poes zocht, maar hij stond in een facebookgroep waar ik ook mijn verhaal ingezet had (met foto's van de poes na vangst). Als ik niet gereageerd had had iemand anders de foto's herkend, en mijn bericht plotseling verwijderen was teveel opgevallen. Er was dan vast wel iemand gaan lullen, en om nou steeds een kat verstopt te houden.. tja. Ik ben al iemand die snel paranoia is en niet van oneerlijkheid houd, dus dat was me nooit gelukt. En ik heb er ook aan gedacht om haar snel te chippen en op mijn naam te zetten, zoals iemand hierboven zegt. Maar ja, ze wonen een paar deuren verderop, stel dat de poes een keer voor het raam had gezeten of ontsnapt was..

Ze had ook bedreigingen via Facebook gehad omdat iedereen natuurlijk mijn verhaal had gevolgd in die groep, daar was ze ook flink pissed om.



Verder heel veel excuses etc waarom de poes nog niet gesteriliseerd was.. Te laat, want ze was al 5 weken zwanger, geen geld etc etc.



De poes reageerde wel superblij op haar baasje, dat is wel een positief punt. Ze mocht ook gewoon de kittens oppakken en in de reismand doen. Dat stelde me wel wat gerust, als ze blazend en knokkend die mand ingegaan was had ik het niet getrokken. Dat eenkennige wat ze benoemde klopte wel, die vriendin die mee was vloog ze nog net niet aan (en ik vloog haar ook bijna aan, wat een wijf zeg).



We hebben gezegd dat t geld voor de kosten die we gemaakt hebben mag houden, heb ik ook liever, want ze gaf al eerder aan geldproblemen te hebben Heeft ze iig centen voor een sterilisatie, want op voer heeft ze de laatste tijd flink kunnen besparen . Die sterilisatie vind ik nu het belangrijkste, als ze dat nou maar regelt.



Wat betreft de juridische kant; ik heb contact gehad met de dierenbescherming, die zeiden dat ik helaas geen poot heb om op te staan. Qua verwaarlozing is het mijn woord tegen het hare, want ik heb geen foto's, en zij is meerdere keren met de poes naar de dierenarts geweest (ivm die kaalheid, volgens haar door een allergie), hier zou ze bewijzen van kunnen overleggen. Ook ziet de poes er inmiddels weer goed uit (goh, door wie zou dat komen??), dus stel dat ze nu langsgaan dan kunnen ze alsnog niets. En helaas is steriliseren niet verplicht Het enige wat ik kan doen is het in de gaten houden, en dan een melding doen. Kortom; er moet eerst weer iets ergs gebeuren tot ze wat kunnen doen



Heel stiekem hoop ik dat ze nog van gedachten veranderd, ze heeft iig ons nummer en ons adres, dus ze kan altijd (aan)bellen.



Ephina, heb nog genoemd dat er interesse in één van de kittens was, maar toen was de vriendin weer pissig, wat er ging gebeuren gingen zij wel beslissen kwam het op neer . Mochten ze het nest uitmogen dan is de kans groot dat de eigenaresse contact met ons opneemt, dan zal ik het meteen laten weten.



En verder.. het is nu maar afwachten en de boel in de gaten houden. Iig bedankt voor de lieve berichten iedereen, dat doet mij goed
Alle reacties Link kopieren
wat balen zeg TO. vreemde situatie. Ik vraag me nog echt af waarom ze ze terug heeft gehaald. Het isniet raar dat die kat raar op die vriendin reageerde. De kat voelt haar toon ook wel en is daar ook niet van gediend.



Ik hoop dat alles goed gaat met de kat en dat ze haar nu wel beter behandelen.



Ik mag het misschien niet zeggen en is een hoop gespeculeer maar kan het niet zijn dat ze de kat juist vanwege de kittens terug wou kan ze er nog wat geld voor vragen ook.



Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven