Hoor jij je buren?

31-07-2015 13:52 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal.



Sinds 3 maanden ongeveer wonen mijn vriend en ik in ons eerst gekochte appartement.

We wonen helemaal bovenin op de 4e verdieping.



Nu kom ik zelf uit een vrijstaandhuis en ben ik burengeluiden niet gewend.

ook mijn vorig huurhuisje was zo goed als vrijstaand.



Over het algemeen horen wij weinig.. maar wel de dagelijkse leefgeluiden zoals een deur die dicht slaat of als mensen op t balkon staan te kletsen en wij de deur open hebben.



Maar feestjes en harde muziek dat komt wel even hard door bij ons.

Het appartement waar we wonen komt uit 1956 en ik heb gehoord van de onderbuurvrouw dat het bij haar rete gehorig is.

(Ben ik even blij met 4 hoog)



Toch zit het me niet helemaal lekker dat ik vannacht wakker werd om half 4 van onze naaste buren die denk k thuis kwamen van t stappen. En de verjaardag die tot 12 uur duurde bij de buren onder ons.



Moet ik gewoon wennen?



Graag zou ik meer verhalen horen over mensen die hun buren horen 😊.



Groetjes!
Ik hoor mijn onderbuurvrouw niezen als ik in de kamer boven haar zit. Ik vind het toch best onrustig, zo'n oud appartementje. Wij gaan nu naar een nieuwbouw eengezinswoning, maar in nieuwbouwappartementen heb ik ook nooit last gehad. In oude Amsterdamse huizen echter hoor je álles.
Ik hoor wel dingen, maar daar heb ik geen last van. Laatst een keer last gehad van muziek, maar dan bel ik aan en toen deden ze de muziek naar een andere kamer.



En wij hebben hele gehorige huizen uit 1850.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor mijn bovenburen als ze naar de wc gaan, en af en toe harde muziek,gelach. Maar inmiddels ben ik het wel gewent.
Gewoon aan wennen, klinkt als normale geluiden.
Alle reacties Link kopieren
Puberdochter die schreeuwt tegen haar moeder, de trap op stampt en de deur dicht smijt, buurman aan de andere kant die de trap op jogt, buren die met dochtertje van 1 liedjes zingen, hond die blaft... Tja, hoort erbij in de bebouwde kom. Dat zeiden de buren aan beide kanten gelukkig ook toen onze pup nog moest leren alleen te zijn en langdurig zat te huilen en joelen als een wolf toen ik m'n excuses ging aanbieden.



Heb trouwens wel toen we in een apartement woonde en er een nieuwe bovenbuurman kwam die om 11 uur nog bezig was met hameren in de slaapkamer boven me gevraagd of ie alsjeblieft wou stoppen hahaha. Deed ie gelukkig ook nog
yep, oud appartement met (rustige) boven- en benedenburen. We zijn er gelukkig allemaal aan gewend. Ik slaap wel met oordoppen want ik haat het om wakker te worden gemaakt door een onverhoeds dronken buuf of een slaande deur.
Ik hoor mijn bovenbuurvrouw stofzuigen, of 's avonds haar wasmachine draaien. Soms hoor ik muziek of haar zoontje rennen. Maar ik heb er geen last van.



Ik denk dat je even moet wennen, het is ook wel een hele omschakeling voor je; van een zo goed als vrijstaand huis naar een appartement.
Ik hoor alleen het doortrekken van de wc en als een bepaald raam wordt dichtgedaan. Verder niets. Ik woon in een appartement uit de jaren 80, ook op de bovenste verdieping. Wees blij dat je niemand boven je hebt wonen, dat scheelt al zoveel.
Alle reacties Link kopieren
Appartement van midden jaren 90, wij zitten op de bovenste verdieping. We horen als onze buren ruzie of een feestje hebben wel wat. Ook als d'r baby huilt horen we het, of als er met harde zolen op de trap wordt gelopen. Hoort er inderdaad bij, maar wel binnen wat redelijk is. Over een feestje tot 12 uur zou ik me, mits dit niet wekelijks is, niet druk maken. Over een timmerende buurman weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Hier horen we de buurman als hij de Senseo aandrukt(tijd voor een nieuwe denk ik, want dat ding maakt echt een hoop herrie) en als hij de wc doorspoelt.

Als hij visite heeft horen we ze praten.

Hij woont alleen dus we hebben er geen last van en de geluiden die hij maakt storen niet.



Bij mijn ouders is het heel gehorig want die hebben een oud huis, die horen het zelfs als de buren plassen.



Ik denk dat het een kwestie van wennen is, nu let je er nog best wel op, maar straks wen je eraan dat die geluiden er nu eenmaal zijn.

Tenzij ze gaan boren en timmeren om half 12 savonds of een feestje hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bovenwoning en heb het geluk dat mijn onderbuurman nachtdiensten draait (ik werk gewoon overdag). Wij leven dus compleet langs elkaar heen, wat ideaal is wat betreft muziek draaien, stofzuigen, wasmachines die aanstaan etc. Hij doet z'n ding als ik weg ben en ik wanneer hij weg is. Top!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als student in een duplexwoning gewoond,wat een ramp.

Ik kon de buurvrouw horen klaarkomen op zich niet erg.

Maar zij kreeg een beurt op de gekste tijden en dan werd ik midden in de nacht wakker van de buuf ja ik kom oooh ja ik kom.

Het waren ook nog twee zwaargewichten...... met een piepend bed



Ook waren de ventilatieroosters van de beide douches op elkaar aangesloten,ik kon alles horen wat zij bespraken in de douche,of ik hoorde haar weer klaarkomen

Toen zij elders gingen wonen,ik blij maar toen kreeg ik een jong stel boven mij wonen, die waren nog erger het leken wel konijnen
Ik was gewend vrijwel niets te horen en ben onlangs verhuisd maar hier hoor ik wel veel meer. Het meest vervelende vind ik dat de buren hardhorend zijn en dus de deurbel heel heel hard aanhebben staan (ik denk echt met een versterker) dat op zich is al irritant want ze hebben een aantal kinderen en de buurkinderen bellen daar dus vaak en lang aan.

Soms als het echt te gek wordt loop ik naar de deur en verzoek te vriendelijk op te houden, dat werkt dan wel even.



Aan het begin leek onze deurbel echter veel op die van de buren dus steeds schoot ik vooruit op naar de voordeur. Dat was toch wel zo vervelend dat we een nieuwe bel hebben gekocht met een totaal ander geluid.
Ik hoor mijn bovenbuurman plassen, ik hoor haar de hele dag zingen, ik hoor echt alles. Zal blij zijn als ik hier wegga, want sommige dingen wil je gewoon liever geen deel van uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoor wel wat maar alleen als ik er op let.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:cijfernerd schreef op 31 juli 2015 @ 14:27:

Ik heb als student in een duplexwoning gewoond,wat een ramp.

Ik kon de buurvrouw horen klaarkomen op zich niet erg.

Maar zij kreeg een beurt op de gekste tijden en dan werd ik midden in de nacht wakker van de buuf ja ik kom oooh ja ik kom.

Het waren ook nog twee zwaargewichten...... met een piepend bed



Ook waren de ventilatieroosters van de beide douches op elkaar aangesloten,ik kon alles horen wat zij bespraken in de douche,of ik hoorde haar weer klaarkomen

Toen zij elders gingen wonen,ik blij maar toen kreeg ik een jong stel boven mij wonen, die waren nog erger het leken wel konijnen
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een appartement. Ik hoor van alles (voetstappen, gelach, stofzuigers en wasmachines), maar alleen als het hier stil is en ik erop let.

Heb wel een tijdje gehad dat ik de tv van de buren erg goed kon horen. Gelukkig zijn het prettige mensen. Na een gesprekje is de volumeknop omlaag gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ze wel maar kan me er niet echt aan storen. Als ik nachtdienst heb geef ik het door en dan maken ze zo min mogelijk lawaai tot een uur of 4 's middags zodat ik fijn kan slapen.

Veel seks hebben ze gelukkig niet, want als ze het doen doen ze het goed

En als ik mijn verjaardag vier nodig ik ze gewoon uit, net zo makkelijk!
I don't care, i love it!!
Alle reacties Link kopieren
Sinds ruim een jaar wonen wij in een jaren '30 woning, op de hoek van een rijtje van 3 met naast ons een alleenstaande vrouw van in de 60. We horen nauwelijks iets, behalve als de kleinkinderen op bezoek zijn. In ons vorige huis, een huurappartement, werd ik helemaal gek van geluiden van alle kanten: harde muziek onder ons en een asogezin boven ons (harde muziek, stampen, herrie van kinderen, lekkages). Ik geniet nog elke dag van de rust hier...
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een huis van 100 jaar oud dus in feite zou ik alles moeten horen. Toen ik er pas woonde sliep in boven in het oude gedeelte (huis heeft aanbouw aan de andere kant) en als ik in bed lag hoorde ik nog het klokje tikken die op een plank stond die aan de muur hing . Nu slaap ik aan de andere kant (het nieuwe gedeelte dus), en daar hoor ik de buurman plassen of douchen. Verder kraakt het dak bij harde wind en hoor je regen heel duidelijk.



Maar heel eerlijk? Ik hoor mijn buren los van de wc en de douche 's avonds zo weinig dat ik me af en toe afvraag of ze wel in leven zijn. Daarbij gaf de buurvrouw in het begin al aan dat ze expres zachtjes doen zodat we geen overlast veroorzaken bij elkaar, maar ach ik vind dat leefgeluiden erbij horen. Ik heb twee honden die wel eens een sprintje trekken, blaffen met spelen of stoeien en daar hoor ik ze nooit over. Zorg wel dat ik geen lawaai maak na de toegestane tijden.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor mijn buren de hele dag door. Met 5 kinderen, maken ze een teringlawaai. Het is gegil, gebonk, gestamp van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Elke dag. Ik zou liever een keer in de zoveel tijd buren met een feestje hebben dan deze aso's.



Overigens is het gegil van de kinderen niet simpel leefgeluid, ze schreeuwen en krijsen (allemaal boven de 4 jr) MAMAAAAA MAMAAAAA en als ze in de tuin naast die van ons 'spelen' horen we niets anders dan gekrijs en gescheld naar elkaar.



Als ik voorbij een basisschool loop tijdens de pauze waar er honderd kinderen buiten spelen hoor ik nog minder lawaai...
Geluiden die in de badkamer worden gemaakt zijn best goed te horen. Verder draaien mijn buren soms keihard muziek. Het is niet vaak genoeg om er wat van te zeggen maar soms erger ik me er we aan (het wil nogal eens muziek zijn wat niet helemaal mijn smaak is zeg maar )
In mijn vorige huurwoning hoorde je alles. Mijn piano spelende buurman (zelfs s nachts) de buren daarnaast met gillende kinderen die totaal niet gecorrigeerd werden. Zelfs de stank van de buurman kwam door muren (ventilatiesysteem, stopcontacten?) zetten.

Op het laatst was ik zo overprikkeld dat ik niet meer slapen kon, te moe en te druk in mijn hoofd. Sinds kort verhuisd naar een hoekwoning die ontzettend goed geisoleerd is. Gewoon heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik hoor de buren, lopen, praten, dingen waarvan ik niet weet wat het is maar ze toch hoor.

Ik erger me er niet aan verder, ik woon in een oud gebouw dus ik weet dat het gehorig is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven