Houders hoekplanchet badkamer verwijderen

29-08-2015 14:50 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn badkamer (nog van vorige bewoners) zit in de hoek van de douche een glazen planchet voor shampoo e.d. Dit wil ik graag verwijderen.



De glasplaat zelf kan ik er zo uit schuiven, maar de houders ziten behoorlijk vast. Onderin elke houder zit een schroef, die kan ik redelijk makkelijk losdraaien. Verder zie ik geen schroeven, dus ik gok dat de houders zijn vastgelijmd op de tegel. Heeft iemand een tip/idee hoe ik de houders kan verwijderen?
Beitel/koevoet, dat soort werk? Djees, hoe moeilijk kan dat zijn!
Werkelijk, hoe dom moet je zijn om dit soort vragen te stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze een tip wil waardoor ze niet gelijk de hele wand opnieuw hoeft te tegelen..
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet handig in klussen en om te voorkomen dat ik de boel beschadig, hoor ik graag wat tips. Ik vind het naar om te lezen dat mensen het nodig vinden om mij daarom voor 'dom' uit te maken. Als je dat vindt, prima, maar moet je dit nu per se als reactie schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Jemig, wat onaardig meteen, waarom is dat nodig?

TO, ik denk dat ik er heel voorzichtig iets achter zou zetten als dat kan, een mes of een plamuurmes en dan met beleid kracht zou zetten.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens met een föhn of verfstripper op lage stand (of wat meer op afstand) de boel te verwarmen. Sommige lijmen of kitten worden dan zacht en wellicht kun je dan met een beetje hefboomeffect van een schroevendraaier, plamuurmes of beitel die steuntjes loswrikken zonder de tegels te mollen.
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik me afvraag of je niet iets over het hoofd ziet. Waarom zou het gelijmd zijn als het ook al met schroeven vastzit?
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 29 augustus 2015 @ 15:07:

Hoewel ik me afvraag of je niet iets over het hoofd ziet. Waarom zou het gelijmd zijn als het ook al met schroeven vastzit?Dus misschien moet je proberen of het een andere kant op wel los wil (dus misschien werkt naar boven schuiven wel, of naar links of rechts). Weet je ook zeker dat er niet meer schroeven inzitten?
quote:TardisGirl schreef op 29 augustus 2015 @ 15:02:

Ik ben niet handig in klussen en om te voorkomen dat ik de boel beschadig, hoor ik graag wat tips. Ik vind het naar om te lezen dat mensen het nodig vinden om mij daarom voor 'dom' uit te maken. Als je dat vindt, prima, maar moet je dit nu per se als reactie schrijven?Je kan toch zelf wel bedenken dat een beitel of een koevoet hier goed in is? Waarom de vraag stellen als het antwoord al daar is? Ja dat is dom, dus. En dat mag ik zeggen, want het is zo. Dus?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips, föhn + beitel lijkt me een goed idee.

Soleil, ik weet ook niet zo goed waar die ene schroef voor diende, misschien ter versteviging van de al aanwezige lijm? Ik zie verder geen zichtbare schroefkopjes. Ik hoop dat als ik de boel wat los ga wrikken, ik vanzelf eventuele verborgen schroeven zal tegenkomen.
Volgens mijn opa kan je lijmresten verwijderen met cola, maar dan ook echt Coca Cola. Goed laten inweken en daarna kan je het zo wegschrobben.



Mocht het wel vast gelijmd zitten en je hebt dan last van lijmresten. Dan kan je dat proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sharon-Viva schreef op 29 augustus 2015 @ 15:11:

[...]



Je kan toch zelf wel bedenken dat een beitel of een koevoet hier goed in is? Waarom de vraag stellen als het antwoord al daar is? Ja dat is dom, dus. En dat mag ik zeggen, want het is zo. Dus?Het is een dom antwoord, want gebruik beitel of koevoet is destructief. Slopen kunnen we allemaal wel, daar ging de vraag niet over.
quote:Sharon-Viva schreef op 29 augustus 2015 @ 15:11:

[...]



Je kan toch zelf wel bedenken dat een beitel of een koevoet hier goed in is? Waarom de vraag stellen als het antwoord al daar is? Ja dat is dom, dus. En dat mag ik zeggen, want het is zo. Dus?Dan mag ik zeker wel zeggen dat de suggestie van beitel/koevoet niet erg slim is als je een planchethouder wil verwijderen zonder de tegels te beschadigen.
Alle reacties Link kopieren
Vaak kun je de houders van zo'n glasplaat open schuiven en dan zie je een plaatje wat je kunt verwijderen.

Daarachter vind je dan de schroef, of schroeven waarmee het ding aan de muur vastzit.

Het kan ook met tigerfix vastzitten, dat zou wel los moeten komen met een fohn.
quote:Christy02 schreef op 29 augustus 2015 @ 15:29:

Vaak kun je de houders van zo'n glasplaat open schuiven en dan zie je een plaatje wat je kunt verwijderen.

Daarachter vind je dan de schroef, of schroeven waarmee het ding aan de muur vastzit.

Het kan ook met tigerfix vastzitten, dat zou wel los moeten komen met een fohn.



Inderdaad, ik zou dus nog niet met een beitel aan de slag gaan.

Kun je niet een foto plaatsen? Misschien herkent iemand het systeem en is er een oplossing om dit met beleid los te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels succes geboekt! Ik heb de föhn er even flink opgezet en toen kon ik het houdertje al met de hand draaien. Ik heb er een schroevendraaier tussen gezet en een beetje gewrikt, toen kwam het omhulsel los. Binnenin zat nog een schroef (in de voeg geboord), die heb ik ook los kunnen draaien. Ik hoef nu alleen nog maar de lijmresten te verwijderen en dan heb ik als 'schade' alleen een gaatje in de voeg.



Bedankt voor jullie snelle tips en reacties! Dat met die föhn, daar was ik zelf nooit op gekomen, en het hielp supergoed. Negatieve reacties leg ik gewoon naast me neer!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het gelukt is zonder beschadigingen.
Super! Dan ben je toch handiger dan jezelf dacht. Eigenlijk is klussen helemaal niet zo moeilijk, gewoon beginnen en goed nadenken.
Alle reacties Link kopieren
In mijn douche zat een shampoo/zeep dispencer aan de wand geplakt. Kreeg hem er ook met geen mogelijkheid af. Tot ik een flesje stickerverwijderaar vanaf de bovenkant erachter gegoten heb, ik kon hem er daarna zo aftrekken.
quote:Sharon-Viva schreef op 29 augustus 2015 @ 14:57:

Werkelijk, hoe dom moet je zijn om dit soort vragen te stellen? Je bent zelf niet al te nozel met jouw suggesties, TO kan er niet aandoen dat jouw tampon in het verkeerde gat zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven