Huis aanpassen aan de seizoenen?

05-10-2015 21:11 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie dat, je accessoires in huis aanpassen aan het seizoen? Ik zag in een ander topic dat iemand haar huis in herfstsfeer wil brengen, maar ik vind het vreselijk, die herfstkleuren, kastanjes, bladeren. Ik heb eigenlijk altijd lentekleuren in huis, lekker fris en vrolijk. Zelfs met kerst Ik heb nu zelfs nog een vaas met bloesemtak (nep, maar dat is niet te zien, dus best wel raar eigenlijk in oktober) staan die ik in het voorjaar heb gekocht



Ik hou ook helemaal niet van de herfst en winter, daar zal het wel mee te maken hebben.



Hoe doen jullie dat? Elk seizoen een andere aankleding of juist niet?
Alle reacties Link kopieren
Hier omgekeerd. Ik ben herfst-en winterfan dus in mijn huis is het ook altijd herfst en winter. Mijn moeder daarentegen gaat wel met de seizoenen mee: in de lente frisse kleuren en accenten zoals limegroen, in de herfst terracotta en in de winter rood (kerstmis).
Ik houd ook heel erg van kerst, dus ik heb zo lang mogelijk kerstdingetjes. Natuurlijk geen boom in de zomer o.i.d. en het dorp bouw ik ook pas in november op, maar zo kan 't rustig 2,5 maand staan



Verder heb ik nu veel lichtblauw, dus meer zomerkleurtjes. Ik pas dit niet aan aan de seizoenen. Lichtblauw kan eigenlijk ook 's winters wel, dan is het weer een ijskleur.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat wel,ik de zomer alles fris en in de winter meer met rood en bruin,vind het anders zo eentonig.zo lijkt het telkens weer een nieuw interieur
Nooit. Snap het ook niet zo.
Alle reacties Link kopieren
[quote]kittyfantastico schreef op 05 oktober 2015 @ 21:15:

Ik houd ook heel erg van kerst, dus ik heb zo lang mogelijk kerstdingetjes. Natuurlijk geen boom in de zomer o.i.d. en het dorp bouw ik ook pas in november op, maar zo kan 't rustig 2,5 maand staan



Ik heb lente, zomer, herfst en kerstdorpen staan.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het niet maar ik snap het heel goed. Nu ben ik niet zo van accessoires, maar ik ben wel iemand van verschillende sets gordijnen bv. In de winter een wollen deken op de bank die in de zomer weggehaald wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvrouw schreef op 05 oktober 2015 @ 21:15:

Ik doe dat wel,ik de zomer alles fris en in de winter meer met rood en bruin,vind het anders zo eentonig.zo lijkt het telkens weer een nieuw interieurIk laat ook niet altijd alles hetzelfde hoor, maar het blijven bij mij toch altijd frisse kleuren en vrolijk gekleurde bloemen. En met kerst hooguit wat zilver en wit, maar ik heb ook wel eens een boom met versiering in knalkleuren. Dat rood en groen vind ik echt vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vroeger nogal in de vrije school scène dus ik ben ook wel bekend met de seizoentafel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ooit gebeten door een luiaard dus vind het allemaal veel te veel werk
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
mijn huis is voornamelijk in wit- en grijstinten ingericht.

Heel basic.



mijn kerstversiering was vroeger knalrood maar dat ging vervelen. ik heb nu kerstversiering in natuurlijke tinten en materialen.

ik versier mijn huis wel met de herfst, maar dan ook weer met natuurlijke materialen. een glazen weckpot vol met kastanjes of zo.

en vooral kaarsen. dan brand ik heel veel 'herfstblaadjes' wierook.



in de lente haal ik altijd mijn nep narcissen en hyacinten tevoorschijn. ik had ze vroeger altijd vers, maar ik heb een kat die mijn planten vernielt. dus ik moest over op nep. en in de zomer haal ik mijn turquoise kussens en zo weer tevoorschijn. geen idee waarom, maar in de zomer houd ik van watertinten.



kortom, ik verander mijn huis met de seizoenen, maar altijd subtiel en not in your face.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van de herfst, maar dat zie je aan mijn woning niet terug. Ik hou van wit met vrolijke accenten, momenteel voornamelijk mintgroen. Heb nooit een kerstboom of andere seizoensgerichte accessoires in huis, want daar zie ik het nut niet van in. Ik zal wel ongezellig zijn, maar dat interesseert me geen zak.
I'm no hero. I put my bra on one boob at a time like everyone else
ons huis is ieder seizoen hetzelfde, op de paastak, de kerstboom en de seizoensbloemen na dan

plus dat ik sowieso regelmatig wat verander in huis maar ik let verder niet op de seizoenen
Alle reacties Link kopieren
Kerstboom zetten doe ik wel en als ik die zat ben dan haal ik zo snel mogelijk allerlei hyacinten en ander voorjaarsspul in huis omdat ik echt 'n bloedhekel heb aan de wintermaanden en heel erg naar 't voorjaar uit kijk.

Herfstaankleding binnen doe ik niet, alhoewel ik soms wel wat pompoenen haal voor op m'n terras. Mijn tuin is verder herfstaankleding genoeg met bomen die gaan verkleuren.
Shoot first, ask questions later!
Mijn huis heeft alle kleuren van de regenboog dus voor elk seizoen wat wils



Dit jaar ga ik een kerstboom uitproberen maar heb 2 katten dus ben benieuwd hoe dat gaat worden. Grootste fout van m'n leven, probably
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hele jaar door 2 stenen Halloween grafzerkjes op het tv meubel staan, met 2 aardewerken paddenstoelen ernaast. In het kader van 'met de seizoenen mee.'

En afgelopen kerst had ik geen zin om de kerstboom op te zetten, dus toen zaten de lampjes en wat slingers in de palmboom
Ik ben niet gek, ik ben een Rorschach vlek!
quote:lux. schreef op 05 oktober 2015 @ 21:38:

Mijn huis heeft alle kleuren van de regenboog dus voor elk seizoen wat wils



Dit jaar ga ik een kerstboom uitproberen maar heb 2 katten dus ben benieuwd hoe dat gaat worden. Grootste fout van m'n leven, probably



Ik heb een hond, zelfde probleem. Vorig jaar hebben we alleen de top van onze nepkerstboom in de standaard gezet en die op tafel gezet, daar kon ze niet bij (we hadden haar een week..). Dit jaar probeer ik de gewone boom te zetten, eens zien hoe het gaat.



Ik heb trouwens sowieso eigenlijk geen accessoires in mijn huis, ongeacht het seizoen. Ik doe niet aan kaarsenbladen en weckpotten en andere moei; alleen een paar kussens (en een hond) op de bank en zo nu en dan een bos bloemen op tafel. Dat zijn wel altijd grote bossen seizoensbloemen .
Alle reacties Link kopieren
Ohhh ik vind het juist gezellig. Nu veel oranje (pompoen, bladeren etc) en zonnebloemen. In de lente tulpen etc. Heb veel basis maar met bloemen en planten pak ik graag uit. Iets van deco vind ik ook leuk.
Ik doe 's winters de verwarming aan. Telt dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Alleen aan de bloemen zie je de seizoenen hier.

Nu bolchrysanten en straks komen de kerststerren weer.



Maar verder heb ik een hekel aan accessoires en prulletjes. Kleur komt hier van gordijnen, meubels en schilderijen en die ga ik niet per seizoen vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Hier niet hoor, zelfde als jij vermoed ik. Ik haat herfst(-zooi) en kerst(-meuk).
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mijn inrichting is grijs wit met een houten vloer, heb een grote schilderij "dikke dames" van de schilderes van Leersum in vrolijke kleuren. In de zomer heb ik zacht blauwe kaarsen, nu zilverkleurige grijs. Ik verander wat kussens en plaid op de bank. Een kleine verandering maar toch effectief. Ik ben meer van een paar grote accessoires , dat geeft meer rust. Maar goed, dat is ieder voor zich.
Ik heb geen accessoires want ik heb katten. De enige versiering zijn kinderknutsels in een vitrinekastje, en souveniers van vakanties. Die laatste staan op de schouw of in het kastje als ze aantrekkelijk zijn voor de katten.

Ik zet dus ook geen kerstboom neer, want die gaat binnen 2 minuten om.
quote:pampas schreef op 05 oktober 2015 @ 21:45:

[...]





Ik heb een hond, zelfde probleem. Vorig jaar hebben we alleen de top van onze nepkerstboom in de standaard gezet en die op tafel gezet, daar kon ze niet bij (we hadden haar een week..). Dit jaar probeer ik de gewone boom te zetten, eens zien hoe het gaat.



Ik heb trouwens sowieso eigenlijk geen accessoires in mijn huis, ongeacht het seizoen. Ik doe niet aan kaarsenbladen en weckpotten en andere moei; alleen een paar kussens (en een hond) op de bank en zo nu en dan een bos bloemen op tafel. Dat zijn wel altijd grote bossen seizoensbloemen .



Ik ook niet echt. Heb 3 kussentjes op de bank en wat platen aan de muur, 2 kandelaars op de eettafel (voor etentjes) en wat planten. Oh wacht ik heb trouwens in de vitrinekast nog een paar objecten staan die emotionele waarde hebben en twee grote, Arabische kandelaars van een reis naast de tv.



Maar heb kleur in m'n meubels paars, geel, groen, turquoise, rood, roze, oranje, vanalles



En van de winter komen in de kerstboom ook alle kleuren van de regenboog. Denk dat ik maar zo'n kruis met extra lange armen neem, zodat die kleine monstertjes 'm niet omver krijgen. Duivels en plastic ballen
Alle reacties Link kopieren
Ja, altijd. Heerlijk.

Ik heb veel verschillende dienbladen en blaadjes ( kleine dienblaadjes, ofzo, weet niet hoe ik het moet zeggen ) daar maak ik verschillende thema's mee. ( Vaak met een der terroristen. Meestal de jongste, die later bloemenman wil worden )



Ook heb ik in de kast allerlei kaarsen in allerlei kleuren staan. Voor elk seizoen wel een kaars. ( of drie of vier )



Waarom : Ik hou er van
Dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven