Huis / appartement met balkon?

29-03-2017 22:27 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een huis / appartement met een balkon? Ik vroeg me af wat jullie grootste uitdaging is bij het gezellig maken van je balkon? Ben benieuwd. Bedankt!
Ik had voorheen een appartement met balkon. Het balkon was alleen heel klein dus meer dan twee stoeltjes paste er niet op.
Alle reacties Link kopieren
Beperkte ruimte haha
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een huis met balkon waar ook maar 2 stoelen op kan
Bam!!!!
Alle reacties Link kopieren
Hier ieder voorjaar een gevecht met de algen



Balkon is eind van de winter helemaal groen. Verder moet ik er vooral niet teveel op zetten want het is maar paar vierkante meter.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Appartement met een balkon van 7.5 m2. Heerlijk! Geen problemen met gezellig maken. Veel bloembakken, een mini moestuin op poten, tafel voor twee die uitklapbaar voor vier is, lekker bbq-en in de zomer... Ik klaag niet



Toevoeging: man zegt 10m2. Hoe dan ook, groot genoeg :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vrij groot balkon, maar ook een groot balkon is nog best smal. Mijn grootste uitdaging was...een loungebankje. Ik wilde persé een loungehoekje en heb net zo lang gezocht tot ik een bankje had dat er dwars op paste. Tenminste...toen dacht ik dat ie zou passen. Ik had buiten het opstaand randje (ca. 2 cm) op de vloer gerekend.

Toen hebben we een vlonder gemaakt, waardoor het bankje 10 cm hoger staat en net wel past. (vlonder was duurder dan loungebankje ) Nu heb ik dolgelukkig met mijn loungehoekje!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is een uitdaging dat een zijwand van kunststof harde plaat is waar ik niks aan kan ophangen. Balkon is ongeveer 1 bij 2 meter, het klinkt misschien gek maar ik ben er heel blij mee na een appartement zonder 'buiten' ! Het ligt ook gunstig in een hoek die meestal windvrij is dus ik kan vaak van februari t/m november buiten zitten.



Ook een uitdaging is dat er boven mij geen echt balkon is maar alleen een superkort Frans balkonnetje met doorkijk-rek als bodem. Dus de buuv kijkt zo door dat rek langs haar voeten naar mij. Ik heb er nu iets tussen gespannen om het zicht te beperken.



Maar verder lukt het me wel om het gezellig te maken. Bloemetjes in hangbakken aan de rand van het balkon doen al snel veel goeds. Petunia's blijven bij mij lang kleurig en vol. Niet te vroeg mee beginnen anders bevriezen ze nog. Na IJsheiligen is mij gezegd. Voor die tijd kunnen viooltjes geloof ik wel overleven.



Ik heb de balkonvloer oranje geverfd, dat geeft ook al snel een zomers sfeertje. Een leuk Kitsch Kitchen plastic tafelkleedje met wit/donkerroze bloemenprint op mijn tafeltje. Riet gespannen voor de lelijke jaren-80 balkonhekjes. Ik kan er zelf nog wel doorheen kijken, maar het voelt toch wat beschutter tegen gegluur van overburen. En ziet er meteen al mooier uit dan de lelijke metalen hekjes.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Mijn planten in leven houden.
Hier ook een balkon, 2 meter breed, 4 meter lang. Past veel op hoor :D



Gisteren de 2 zijmuren wit geschilderd. Lekker fris en het lijkt dan meteen groter. Wilde morgen de vloer doen met betonverf maar een kleurtje lijkt me ook wel wat!



Een klein boompje, een beginnende braamstruik (groeit aan een rek aan de muur omhoog). Een aardbeienplant en gezellige bloemen.

Gisteren een rietmat langs de rand gespannen omdat meneer steeds met z'n snufferd van 3hoog naar beneden hangt.



En dan nog een bankje, klein tafeltje en zelfs nog ruimte om m'n was te drogen
Tvp
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige appartement had ik op mijn balkon meteen vlonders gegooid. Scheelt zoveel qua gezelligheid. Weg met die lelijke beton vloer haha. En overal op de rand had ik planten. Leuk houten klaptafeltje en stoeltjes in vrolijke kleuren met vrolijke kussen. Vond het een fijn plekje met perfect uitzicht op de zonsondergang.
Ik heb twee loggiabalkons met meer dan genoeg ruimte. Heb ook het hek afgeschermd met bamboe, er staan stoelen en heb een hangtafeltje, vanwege het ruimtebesparende, maar ook omdat ik zo min mogelijk op de vloer wil hebben.

Zit er ook aan te denken om de vloer te schilderen, niet in wit, want ik zit op het zuiden, dus dat wordt te fel, maar een leuk kleurtje zie ik wel zitten en anders een buitenkleed, ik zie wel.

Genoeg ruimte om de was op te hangen.

Gezellige bloembakken aan het hek met hanggeraniums, die moet ik nog uit de kelder halen.



Op mijn tweede kom ik weinig omdat de scheidingswand niet helemaal gesloten is en het dus toegankelijk is voor buitenstaanders, daarom staat daar niets. Denk er al een tijdje over om het helemaal af te sluiten en er toch iets gezelligs van te maken, want het hoort toch bij mijn huis.
Wij hebben een balkon / terras van 4x5 m. De vloer is gewoon grijs beton met een ruitpatroontje. Dat laten we zo, lekker neutraal. Geen vlonders, dat lijkt me vreselijk om schoon te maken.

In het voorjaar komt de hogedrukspuit uit de box om alles goed schoon te spuiten. Dan komen er nieuwe bloeiende planten op, lekkere stoelen, een eettafeltje met 2 stoelen en de parasol. Door het hekwerk hebben we van die takkenmatten gevlochten zodat we beschut zitten.

En ons pronkstuk is een zelf gezaaid gazonnetje van 50x70 cm, in een bak. Daar zitten de katten op. Gazon is nu volledig uitgedroogd, dus ik wil zo'n moestuinbak van 1x1 m neerzetten met gras.

Verder staan er nog 3 kunststof sierappels en daarmee is het voldoende opgeleukt.

Heb er nu alweer zin in om het zomerklaar te maken!
Alle reacties Link kopieren
Opdracht voor school hhaarman?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
De grootste uitdaging vind ik het gezellig houden in de winter. De meeste planten zijn dan dor/zonder blaadjes en dan lijkt het zo leeg en kaal.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een redelijk ruim balkon.



Ik heb een aantal plantjes, gekleurde houten stoeltjes, theelichthouder en een soortvan bel ofzo? Als het waait hoor je af een toe een belletje, maar niet storend ofzo. Ziet er vooral grappig uit.



Toevoeging: ook rieten matten die het balkon 'afschermen.'
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Tvp
.
Grootste uitdaging was om de zooi (potgrond, potten, bloemen, meubels) alle trappen op zeulen. Eenmaal op het balkon waren er geen uitdagingen meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een mooi balkonnetje. Was 2 bij 6. Best nog lang en groot wel.



Ik had hem opgeleukt met vlonders, stenen bbq, handbakken over de railing met viooltjes en hier en daar een hangmand met bloemen. Verder een bistrosetje en hier en daar wat nepplanten.



Ook eens een zomer een hangmat tussen de waslijnpalen gehangen. Die stonden aan de weerskanten. Heerlijk was dat. Boekje lezen en wat zonnebaden.



Ik was student toen, was echt zo'n studentenbalkonnetje, maar altijd als ik foto's terug zie vind ik hem nog steeds prachtig.
Alle reacties Link kopieren
quote:neweve schreef op 30 maart 2017 @ 08:34:

De grootste uitdaging vind ik het gezellig houden in de winter. De meeste planten zijn dan dor/zonder blaadjes en dan lijkt het zo leeg en kaal.Zoek wat winterharde vaste planten. Die fleuren de boel enorm op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frambozen schreef op 30 maart 2017 @ 09:46:

[...]

Zoek wat winterharde vaste planten. Die fleuren de boel enorm op.

Op mijn oude balkon had ik heide,dat was inderdaad leuk

Nu vooral eetbare dingen en die zijn Zeker niet winterhard.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyjo schreef op 29 maart 2017 @ 23:11:

Gisteren een rietmat langs de rand gespannen omdat meneer steeds met z'n snufferd van 3hoog naar beneden hangt.



Die van mij ook, naast de rieten mat is nog ruimte. Maar ik vind dat juist wel leuk voor poezemiep. Ze gaat er toch niet af, vindt ze veel te eng.

Mijn vorige kat ging ook vaak op het smalle randje lopen of zitten, dat vond ik pas eng! Dat mocht ze ook niet van me maarja, katten.... "As every cat owner knows, nobody owns a cat".

De kat van mijn ouders gaat op 4-hoog over de rand lopen, ook om wandjes heen (!) wurmen naar het randje van de buren, huuuu! Nu houden ze hem maar binnen en gaan ze eerst alles goed afschermen voor die acrobaat.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 maart 2017 @ 23:23:

Zit er ook aan te denken om de vloer te schilderen, niet in wit, want ik zit op het zuiden, dus dat wordt te fel, maar een leuk kleurtje zie ik wel zitten



Oranje bevalt mij heel goed. Alles staat erbij qua bloemen. Ik geloof dat ik twee lagen verf heb gedaan. Speciale buitenverf. Na jaren, en ook vaak schrobben (algen en prut van de winter), zit het er nog steeds best goed op, alleen de gladde steentjes die in het beton gegoten zitten, komen er nu weer doorheen schijnen, maar dat is juist ook best leuk.



Of kies een andere warme kleur. Ik zou oppassen met mintgroen of turquoise, dat geeft vaak zo'n ziekelijke weerkaatsing.

.

quote:Cateautje schreef op 29 maart 2017 @ 23:23:

en anders een buitenkleed, ik zie wel.Ik heb eerst een tijd van die plastic matten op de grond gehad, zeg maar een soort riet van plastic, met dun touw aan elkaar geweven. Zag er leuk uit maar was vreselijk irritant. Het verweerde en liet dus allerlei kleine stukjes plastic overal achter. (Ook slecht voor de natuur in de tuinen eronder.) Ook krullen de hoeken vaak op waardoor je erover kan struikelen of je stoelpoot weer klem zit.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:Frambozen schreef op 30 maart 2017 @ 09:46:

[...]



Zoek wat winterharde vaste planten. Die fleuren de boel enorm op.Namen zijn welkom!
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven