Huis gekocht welke vloer en wat op muur?

18-01-2017 20:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,



Wij hebben onlangs een huisje gekocht, een tussenwoning.

Wij zijn nu aan het brainstormen wat we op de vloer willen en de muur.

Wat is makkelijk met 2 kleine kinderen. Wat hebben jullie op de vloer en muur, wat is handig?

Ben benieuwd naar andermans ervaringen..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een schilderij van mijn overleden cavia opgehangen. Hij heette Sjonnie.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat je met een soppie schoon kunt maken en waar je vieze handjes en moddervoeten niet zo wrg op ziet is handig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Qua vloer is pvc handig. Krasbestendig en gemakkelijk schoon te maken. Qua muren kan ik je niet goed helpen want dat ligt ook aan hoe ondeugend jouw kinderen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gladde vloer waar geen vuil aan hecht. Hout is wel warmer dan tegels. En je kunt altijd nog een mooi kleed neer leggen. Maar wat ook voornaam is, is wat je mooi vindt. Je moet er wel dagelijks tegen aan kijken.
Alle reacties Link kopieren
sigma ultra clean.mat afneembare verf op de muur. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben keramisch parket op de vloer, je ziet er weinig op, en het is hufter-proof. Op de muren hebben we renovlies, maar als we geen nieuwbouw hadden gehad dan had ik voor glad stucwerk gekozen. Met kinderen is afwasbar latex misschien handig?
Wij hebben afneembare verf op een groot deel van de muren in de woonkamer. Ideaal! Vieze handafdrukken, spetters van eten en drinken veeg je zo weer weg met een vochtige doek.

Een mooi laminaat op de vloer en ook dat is prima schoon te houden. En straalt ook meer warmte uit dan plavuizen vind ik zelf.



Succes en veel plezier met klussen en inrichten!
Alle reacties Link kopieren
Stucen en schilderen met muurverf die je helemaal kunt afsoppen, die bestaat tegenwoordig!

Vloer laminaat of pvc, lekker makkelijk schoon maken
Gewoon een houten vloer.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook pvc op de vloer (ook ideaal met vloerverwarming!) en op de muren glasvezelbehang met als bovenste laag afneembare verf van Sigma eroverheen. Ideaal!!
Alle reacties Link kopieren
Keramisch parket, ideaal! We hebben een mooie warme, iets donkere kleur bruin. Je ziet er amper wat op. En heel makkelijk schoon te maken. Houten vloeren blijf ik het mooist vinden, maar vind ik wat gevoelig met kinderen en koken.
quote:Philae2 schreef op 18 januari 2017 @ 21:14:

Gewoon een houten vloer.



Hebben wij. Lijkt wel een vloer van een kroeg nu. Overal rare vlekken en kringen enzo.

Erg arbeidsintensief, en helemaal met kinderen zou ik niet weten hoe bijv te olieen en dan een dag er niet op te mogen.

Nooit meer.

We gaan nu keramisch parket proberen.

Verheug me erg op normaal kunnen dweilen en een sopje. Ik vind het toch ook wat viezig, geen ajax maar die groene zeep.



Maar to, is het nieuw, jaren 30, wat is de bouwstijl?

In een ouder huis doe je toch iets anders dan een moderne woning.
quote:Philae2 schreef op 18 januari 2017 @ 21:14:

Gewoon een houten vloer.Zeker weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:GerdadeBoer schreef op 18 januari 2017 @ 21:01:

Ik heb een schilderij van mijn overleden cavia opgehangen. Hij heette Sjonnie.







Maar wat heb je nou op de vloer dan? Toe, vertel!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ik leg jou er op patsy-stone

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven