Huis gekocht...en nu de zenuwen!!

12-04-2015 19:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,



ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriend. We hebben samengewoond (1,5 jaar) in zijn huis.

We hebben nu samen een huis gekocht, krijgen binnenkort de sleutel.



Maar.....nu het rare, ik heb sinds een paar dagen enorme spanning in mijn onderbuik. Ik kan het niet echt een oorzaak toewijzen, maar het voelt heel vervelend en 'zwaar'.

Ik sta helemaal achter het samenwonen met mijn vriend, wordt blij van het beeld huisje boompje beestje...

Maar ik kan niet echt genieten door die zenuwen.

Herkent iemand dit of kan iemand me hierdoorheen loodsen (hihi).
Alle reacties Link kopieren
Oooo zo herkenbaar. Toen wij ons eerste huis kochten kregen zowel mijn man als ik om de beurt last van de zenuwen. Het is ook nogal wat een huis kopen. Maar toen we er eenmaal woonden en wisten dat het finacieel echt allemaal kon, toen was het over. Nu staan we weer op het punt een ander huis te kopen en ook nu weer last van koude voeten! Ik herken het dus heel goed, maar weet ook dat het over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat voelt dan precies "zwaar en vervelend"? Zijn het financiële zorgen (gaan we dit wel redden)? Of praktische zorgen (gaan we het wel leuk hebben in dit huis, deze omgeving)? Is de omgeving/ plaats nieuw? Ver weg van familie/ vrienden? Of ben je bang dat de relatie niet stabiel genoeg is (blijven we wel bij elkaar)? Samen een huis kopen is natuurlijk ook een nieuwe levenservaring, best heftig.
Het kopen van een huis samen is ook een grote onderneming, tuurlijk is dat spannend. Je hebt al 1,5 jaar ervaring met samenwonen, dus je weet wat je aan elkaar hebt. Komt vast goed allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel.

Het neigt meer naar 'stel je voor dat....we bv uit elkaar gaan' of 'stel dat het tegenvalt'.

Ik ben nogal een denker en twijfelaar.

We blijven in dezelfde woonplaats, en vrienden en familie redelijk dichtbij, dus ik denk ook bij mezelf : MENS, waar maak je je druk om.

Ik betrek het dan op mijn relatie terwijl ik weet dat die goed is !
Alle reacties Link kopieren
quote:ditbenik88 schreef op 12 april 2015 @ 19:46:

Dank jullie wel.

Het neigt meer naar 'stel je voor dat....we bv uit elkaar gaan' of 'stel dat het tegenvalt'.

Ik ben nogal een denker en twijfelaar.

We blijven in dezelfde woonplaats, en vrienden en familie redelijk dichtbij, dus ik denk ook bij mezelf : MENS, waar maak je je druk om.

Ik betrek het dan op mijn relatie terwijl ik weet dat die goed is !



Weet je, je kunt nu niet meer terug (en dat zou je vast ook niet willen). Relatie garantie bestaat niet. Maar waarom zorgen maken op een moment dat er niets aan de hand is? zonde van je tijd en energie :-) zorgen maken kan nog wanneer er werkelijk wat aan de hand is.

En aan de andere kant, is jouw gevoel ook heel logisch bij zo'n belangrijke stap.

Veel plezier en geluk in jullie nieuwe huisje!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie al kinderen? Ik heb altijd maar zo gedacht: als je uit elkaar gaat, dan raak je een huis wel weer kwijt. Misschien een restschuld, maar dat is allemaal slechts financieel. Kinderen, dat is pas een echt grote stap, die duw je namelijk niet meer zomaar terug. Dus relax....
Alle reacties Link kopieren
Het is ee veel voorkomende 'angst', komt ook voor, als je lang gespaard hebt voor een vakantie (in geld of in vakantiedagen) en eindelijk... Morgen vertrek je.

Veel mensen hebben dan ineens geen zin meer
Herkenbaar. Ik ben ook bijna zover en dat moment dat je je realiseert dat je nu niet meer terug kunt... Man.

Komt goed. En zo niet, dan toch
Alle reacties Link kopieren
We hebben geen kinderen. Bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Ben gelukkig niet de enige. Hopelijk zakt het doemdenken weg! Zou graag meer genieten van deze periode.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel genoeg maatregelen genomen voor 'wat als?'. Dus een samenlevingscontract etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Is volgens mij heel normaal hoor!

Toen ik een huis kocht met mijn vriend, zat ik bij de notaris, ook hartstikke zenuwachtig! (Nog nooit zo zenuwachtig geweest!) Ik vond het zo'n grote stap! (Terwijl we al een kind hadden hoor, maar dat vond ik minder spannend op de één of andere manier). Voor mij was het de combinatie van factoren: een eigen huis (iets wat ik echt heel graag wilde), ineens de hele spaarrekening leeg, een hypotheek op je naam... Het is allemaal zo volwassen!

De stressvolle periode heeft trouwens wel een maand of 3 geduurd, maar dat kwam ook door stressvolle verbouwing enzo. Zodra we de eerste nacht in ons huis geslapen hadden, voelde ik me helemaal thuis in mn eigen huis en langzaam aan werd ik rustiger :-).
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
Zo gek is dat niet, het gaat niet om een zak aardappelen maar om een belangrijke gebeurtenis binnen een relatie, je gaat een overeenkomst aan waar je niet zomaar weer vanaf kunt.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven