Huis inrichten! HELP!!!

27-04-2012 21:50 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Wij hebben onlangs een nieuwe huisje gekocht. ) JEEJ! Maar nu moeten we hem nog gaan inrichten want we komen beide van een studentenhuis.. Budget is ongeveer 15000 tot 20000 voor hele huis.

Ik heb echt helemaal GEEN idee waar ik mijn meubels het beste kan kopen.. We gaan dit weekend naar Villa arena om te kijken maar ik zoek toch het liefst niet te dure meubelen.. Wij wonen in de buurt van Amsterdam btw.

Heeft iemand hier bijvoorbeeld ervaring met waar je het beste een bankstel/sofa/tv meubelen etc. kan kopen? op internet lees ik geen goeie verhalen over Zitmaxx.

Kennen jullie evt. een outlet met showroom-modellen?

Ikea zijn we al geweest maar kon niet echt wat leuks vinden..



Hoop dat iemand ons kan helpen!
Alle reacties Link kopieren
En moet alles gelijk nieuw zijn?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Google eens op woonoutlets.

Kijk op MP

en kijk ook buiten je "kader" dus ook bij zaken waar je normaliter niet zou kijken.



Wat wordt jullie stijl?

Dat is denk ik wel een vertrekpunt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 27 april 2012 @ 21:52:

En moet alles gelijk nieuw zijn?Ja wil alles het liefst helemaal nieuw
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Mijn bank komt bij Zitmaxx vandaan en ik ben tevreden. De levertijd was 2-3 maanden en het duurde iets minder lang dan 3 maanden. De bank zit heerlijk! Moet je ook nog een keuken? Ik heb een prachtige keuken van Ikea, en ook een aantal meubels komen daar vandaan. Gordijnen van de Hema en Karwei en eettafel van Leen Bakker

Succes met de inrichting, ik ben gelukkig net klaar!!
Moet van die 15 tot 20 duizend euro ook nog een keuken of badkamer gedaan worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:philine1991 schreef op 27 april 2012 @ 21:54:

Hoi!



Mijn bank komt bij Zitmaxx vandaan en ik ben tevreden. De levertijd was 2-3 maanden en het duurde iets minder lang dan 3 maanden. De bank zit heerlijk! Moet je ook nog een keuken? Ik heb een prachtige keuken van Ikea, en ook een aantal meubels komen daar vandaan. Gordijnen van de Hema en Karwei en eettafel van Leen Bakker

Succes met de inrichting, ik ben gelukkig net klaar!!



Wat leuk voor je! De keuken die erin zit laten we lekker staan.. 2 á 3 maanden?? jeetje dat is lang zeg!! is dat overal zo??

ook tevreden over de kwaliteit van je bankstel? Lees namelijk allemaal klachten over Zitmaxx..
Alle reacties Link kopieren
quote:nellaaa schreef op 27 april 2012 @ 21:56:

Moet van die 15 tot 20 duizend euro ook nog een keuken of badkamer gedaan worden?Nee gelukkig niet! Badkamer en keuken laten de voormalige bewoners staan. Het is dus alleen voor de inrichting
Alle reacties Link kopieren
Wat is er dan mis met de ikea?
Mensen zijn veel sneller geneigd om klachten online te zetten, dan positieve ervaringen. Geen bericht is goed bericht, zeg maar.
Hier trouwens veel ikea. Vooral de kledingkasten en de bureau's zijn mooi en goed. Bed komt bij de beddenspeciaalzaak vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Via Marktplaats kun je sites vinden van outletstores en leuke winkels waar je normaal wellicht niet snel komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf Pronto wonen een goede winkel: leuk spul en niet te duur. Zitten ook in Amsterdam. Tip: koop niet alles van dezelfde lijn (dus eettafel, tv meubel, dressoir etc.), anders krijg je zo'n showroom idee. Beetje mixen en matchen, evt. wel in dezelfde soort kleur, en je krijt wel eenheid, maar wanneer je dan een keer uitgekeken bent op iets, valt een nieuw meubelstuk niet gelijk uit de toon. Verder knapt een vriendin van mij kringloopmeubels op, wellicht ken jij ook zo iemand/kun je dat zelf doen? Zo heb ik een heel leuk tv meubel voor 30 euro (2 (!) euro aanschaf, wat verf en plakbloemen, erg mooi geworden!).



Succes!



lees nu dat je alles nieuw wilt, dan is mijn opm. over de opknap meubels niet op z'n plaats :-)
pingpong wijzigde dit bericht op 27-04-2012 22:02
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Heb je al nagedacht over hoeveel je voor wat wilt uitgeven?
Loods5
Alle reacties Link kopieren
Opzich is er helemaal niks mis met Ikea hoor.. Maar kon gewoon niet echt wat vinden.. Qua bankstel vooral. Ik zoek een best strak/modern bankstel.. Het liefst een witte hoekbank van leder..
Alle reacties Link kopieren
Toen ik de bank besteld had en ging rondkijken op internet zag ik inderdaad ook veel negatieve verhalen. De winkel is erg mooi, zeker de moeite waard. Ik heb de bank nog maar twee weken en tot nu toe is hij gewoon goed. Ik weet niet hoe het met de levertijd zit met andere meubels. De levertijd is meestal wel langer als je een andere kleur/stof wilt. Bij mij kwam het wel goed uit, want ik was nog niet verhuisd toen de bank kwam!
Woonexpress.
Wow, wat een budget!

Wij hebben ons eerste huis ingericht van 2500 Euro. Inclusief verf voor de muren en alle vloeren. Kringloop, Marktplaats, ikea, krijgertjes etc.



Waarom zou je zo ontzettend veel geld uitgeven? Het is toch veel leuker om langzaam je inrichting "bij elkaar te sparen" op marktplaats en bij de kringloop? En een stuk origineler ook nog als je het zelf een beetje opleukt met een nieuw verfje oid.



(Maar goed, dat wilde je vast niet horen )
Gewoon bij de Leen Bakker vandaan. Daar heb je hartstikke leuk spul voor weinig. Gordijnen bij de Kwantumhal. Mooie gordijnen en vaak nog gratis gemaakt ook.



Ik zou maar zuinig zijn op die 15 tot 20.000 euro. Met de huidige bezuinigingen zou ik niet zoveel geld aan een inrichting uit willen geven. Op Marktplaats staat ook mooi spul, dan wel tweedehands maar wel goedkoop
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jullie echt niet wijs om in deze tijd 20000 uit te gaan geven aan de inrichting van je nieuwe eerste huis!

Zo te lezen ga je voor het eerst samenwonen. Zou je niet eerst eens proberen of dat wel werkt? Met een beetje Ikea en een beetje erfstukken uit de familie heb je voor een paar duizend euro een prima inrichting.



Maar misschien heb ik het verkeerd en hebben jullie een ton aan spaargeld ofzo. Dan is het natuurlijk een prima idee. In alle andere gevallen zou ik mijn geld voor een groot deel achter de hand houden voor slechtere tijden.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet de prijzen voor gordijnen niet! Zijn erg duur: heb ze zelf bij Leen Bakker vandaan, maar dan nog, 500 euro voor twee stel gordijnen is niets...
Wat een gemekker. Ze zijn vast oud en wijs genoeg om zelf wel te kunnen beslissen wat hun budget is.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal nooit een ex-collega van mij vergeten. Die ging trouwen en moest ook echt alles nieuw, een duur huis met het mooiste van het mooiste er in. Had ruim 50000 uitgegeven aan inrichting etc. Wat was ze trots.



Wegens de financiele zorgen en ruzies die vervolgens ontstonden heeft het huwelijk nog geen jaar geduurd. En ze is nou nog aan het afbetalen.
quote:Star schreef op 27 april 2012 @ 22:05:

Wat een gemekker. Ze zijn vast oud en wijs genoeg om zelf wel te kunnen beslissen wat hun budget is.Ja hoor. En als ze dat nou eens niet zijn? Ik zou écht in deze tijden als ik voor het eerst ga samenwonen absoluut geen 15 tot 20.000 euro uitgeven aan de inrichting van mijn huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven