Huis inrichten! HELP!!!

27-04-2012 21:50 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Wij hebben onlangs een nieuwe huisje gekocht. ) JEEJ! Maar nu moeten we hem nog gaan inrichten want we komen beide van een studentenhuis.. Budget is ongeveer 15000 tot 20000 voor hele huis.

Ik heb echt helemaal GEEN idee waar ik mijn meubels het beste kan kopen.. We gaan dit weekend naar Villa arena om te kijken maar ik zoek toch het liefst niet te dure meubelen.. Wij wonen in de buurt van Amsterdam btw.

Heeft iemand hier bijvoorbeeld ervaring met waar je het beste een bankstel/sofa/tv meubelen etc. kan kopen? op internet lees ik geen goeie verhalen over Zitmaxx.

Kennen jullie evt. een outlet met showroom-modellen?

Ikea zijn we al geweest maar kon niet echt wat leuks vinden..



Hoop dat iemand ons kan helpen!
Een goede Hastens is 25.000 euro.

Wat een bedrag hè?
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je nou dat je voor de net genoemde 14000 euro ook nog een slecht bed koopt?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op internet;) of vraag in je kennis kring of iemand huizen inricht als beroep.. via-via kun je misschien ook een leuke prijs afspreken. Jij verteld wat je wensen zijn en zij komen met ideeen.
Alle reacties Link kopieren
quote:soami schreef op 07 juni 2012 @ 11:44:

Kijk eens op internet;) of vraag in je kennis kring of iemand huizen inricht als beroep.. via-via kun je misschien ook een leuke prijs afspreken. Jij verteld wat je wensen zijn en zij komen met ideeen.Dit lijkt mij ook het makkelijkst. Bespaart je veel werk. Zij weten precies in welke winkels ze moeten zijn en kunnen als het moet ook de begeleiding van het afleveren en plaatsen van het interieur afhandelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 28 april 2012 @ 08:30:

Een goede Hastens is 25.000 euro.

Wat een bedrag hè?Ik kan het wel betalen maar echt niet dat ik 25000 euro voor een bed uitgeef,zonde geld
Alle reacties Link kopieren
20000 euro lijkt veel maar koop maar eerst eens een wasmachine,wasdroger,stofzuiger,tv,bed met toebehoren,alle keukenspullen,eethoek,bankstel,salomtafel,tuinset,kasten,etc etc die 20000 euro is zo op....
Alle reacties Link kopieren
Als je beide net van het studentenhuis afkomt ga je dus voor het eerst samenwonen.Zijn jullie smaken een beetje hetzelfde?
Loods5 in Zaandam (en er zat altijd een teakoutlet tegenover). Op de Rozengracht zitten goede woonwinkels (Wulf). Als je precies weet wat je wilt (en dus niet hoeft te proefzitten ed) kun je in webwinkels vaak hele leuke dingen vinden.



Je kunt ook meubels laten maken. Ik wilde een steigerhouten bed in een bepaald model. Heb ik voor 450 euro laten maken bij Schijf in Uithoorn. De bedbodems en matrassen gewoon gehaald bij Beter Bed. Ook heb ik een ingebouwde boekenkast die ik door een timmerman op maat heb laten maken.
Alle reacties Link kopieren
HOEVEEL!! Zo da's lekker



Ow en w.b. bed zou ik voor IKEA gaan.



I mijn matras
Ook te overwegen: kastenwand/walk in closet voor je kleding (bijv http://www.kastensite.nl/) en ook altijd grappig http://www.kewlox.nl/.
Mijn advies:



- bedenk wat je echt nieuw wilt hebben en wat je minder belangrijk vindt om nieuw te hebben. Schaf ook in die volgorde aan, zodat je geld gelijk loopt met je prioriteiten. Het raakt een keer op namelijk.



- ga een aantal keer shoppen en koop niks. Kijk eerst eens of je wat je uitgekozen hebt een week later nog steeds leuk vindt voor dat bedrag. Pas tussentijds je begroting aan, zodat helder is welke keuzes je hebt en wat ten koste van wat gaat bij die keuzes.



- leg in je nieuwe huis in oude kranten op de grond uit hoe groot de door jouw uitgekozen meubels zijn, nog voor je ze aanschaft. Zet er evt. dozen op om de hoogte goed in te schatten. Zo voorkom je dat je bij het leveren van de meubels overvallen wordt door het gebrek aan afmeting van de meubels (komt niet zo vaak voor) of van je huis (komt vaker voor, in zo'n showroom oogt een bank snel een stuk kleiner dan in je kleine huiskamertje).



- bezoek naast meubelboulevards ook de "kleinere" winkels. Ze zijn al genoemd: Rozengracht e.o. (Wulf, maar ook nog een paar andere zaken), Utrechtsestraat, in de Jordaan zitten er een paar, in de Spuistraat zitten (zaten?) er wat, je hebt nog Bebob design en vergeet vooral de Bijenkorf niet. Op de Valkenburgerstraat (bij de IJ-tunnel) zitten ook nog wat design winkels. Loods 5 in Zaandam, de bouwmarkten, Leenbakker en Kwantum zitten mooi bij elkaar in Noord, er zit nog een soort wannabe-Ikea in Zuid-Oost (bij de megagrote Gamma en Blokker daar, kan even niet op de naam van de winkel zelf komen, zit op het industrieterrein tussen de afrit A9/MacDrive en het AMC aan je rechterhand), etc.



Als je het plaatje compleet hebt, inclusief begroting (ook voor andere dingen, als lampen of verf), begin dan pas met aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
ik woon nu een half jaar ins ons huis, we hebben niet alles nieuw gekocht. Nu pas weten we wat we missen en wat weg kan... Gelukkig hadden we een goedkope bank want ik ben erachter dat een hoekbank toch beter past en zo nog een paar dingen.



Dus mijn advies zou zijn koop niet al te dure meubels en gebruik eerst wat meubels uit je studentenkamer omdat het moeilijk is om gelijk het goede te kopen. Ik heb ook nog steeds 2 foeilelijke kastjes in de woonkamer staan omdat we nog niet tegen iets aan zijn gelopen wat we beide mooi vinden.
Alle reacties Link kopieren
Zorg voor een goede solide basis. Koop niet alles in 1x, dat kan je niet overzien. Daarnaast is het leuker steeds iets nieuws te kunnen kopen, haha.

Bedenk van te voren wat voor een vloer en welke kleur wanden je wilt. Hoe ziet de huidige keuken/badkamer eruit. Neem desnoods foto's/staaltjes mee naar de winkel. Wellicht kom je door advies op iets verrassends uit. Kijk vooral heel veel rond en zorg dat je het beide mooi vind, met hier en daar een compromis



Bank en bed is voor mij belangrijk dat deze van goede kwaliteit is, een ander zal zeggen tafel met stoelen. Ligt aan je eigen levensstijl.

Overigens zou ik niet kiezen voor een witte lederen bank, lijkt me toch te besmettelijk. Ik denk verder dan 2 jaar, hoe leven jullie dan (wellicht kinderen of een huisdier), hou daar alvast rekening mee. Daarnaast kan je zelf ook makkelijk per ongeluk knoeien, of kleding hebben die afgeeft.



Bed komt bij ons van IKEA (HOPEN, maar is niet meer te koop), matras is ook van IKEA, zorg dat deze goed is, nog belangrijker dan de ombouw. De bank is van Montel.

Het is bij ons een mix van duurdere (houten moderne) meubels en IKEA e.a. (Pronto, Leenbakker, Kwantum, Gamma, Praxis en Karwei).



Denk ook na over de verlichting, dat is duurder dan je denkt, hier ook een mix van Karwei design en IKEA en de Gamma.

Gordijnen van de Kwantum, inderdaad niet duur en vaak gratis gemaakt. Hangt er nog iets van de vorige bewoners waarmee je even kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Bij Karwei kun je een verhuispas krijgen. Als je de nieuwe inschrijving van de gemeente laat zien, krijg je een kortingskaart voor een bepaalde periode en dan kun je veel geld besparen. Vergeet niet dat verf echt een gigantische dure aangelegenheid is, en als je gaat behangen kan het ook behoorlijk in de papier lopen.



Koop niet te veel in 1 keer. Begin met de noodzakelijke dingen, investeren kan helemaal geen kwaad. Je kunt best een dure bank kopen bij van Til en daar naast een lowbudget tafeltje van marktplaats. Op het moment dat je een tafel ziet die je mooi vindt en weer wat meer geld hebt kun je de tafel altijd nog kopen.



Verlichting is ontzettend duur, maar wel een behoorlijke smaakmaker in huis. Leen Bakker kun je wel overslaan, dat is wel goedkoop maar en afschuwelijk lelijk en de kwaliteit is ook bagger.





Een huis moet groeien en dat heeft tijd en wisselingen van meubels nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks van. Je komt uit een studentenhuis maar je bent al getrouwd en hebt al eerder samengewoond. Heb je nu wel of niet een hele inrichting nodig?



De HELP!!!! komt op mij ook wel licht hysterisch over trouwens. Lijkt me geen forumding maar vrij algemeen dat dat betekent dat het HEEL ERG URGENT is.



En voor de rest moet je gewoon eens gaan rondkijken lijkt me. En maak een begroting van wat je precies nodig hebt hoeveel je ongeveer uit wilt geven aan elk ding. Vergeet de kleine lullige dingetjes als opscheplepels en kleerhangers ook niet. Alemaal kleine dingen maar bij elkaar best veel.
Alle reacties Link kopieren
online bestellen? neckerman, en otto hebben wel wat mooie dingen voor goede prijs
quote:flip123456789 schreef op 28 april 2012 @ 07:35:



De tip van de woonbladen is een goede, ik lees al jaren de VT wonen en 101 woonideeën en daarin ben ik al heel vaak iets tegengekomen wat ik geweldig vond en waar dan ook meteen de winkel bij stond waar het te koop was. Andere woonbladen zijn ook leuk, maar bijvoorbeeld in de Elle Wonen staat allemaal stervensduur design.



Met alle respect, maar als je een witte leren hoekbank wil, dan denk ik dat VT wonen of Elle Wonen niet helemaal je smaak is zeg maar



Als ik een witte leren hoekbank voor me zie, zie ik daar meteen een salontafel met stenen panter-onderstel bij. En eikenhouten kastjes met daarop varens. En van die stoelen met zo'n hoge leuning, beige skaileer.




Gesellug!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil net een heel verhaal typen...blijkt het een oud topic te zijn waarin iemand graag wou spammen.



Staffelen.
Alle reacties Link kopieren
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-05-2015 09:03
Reden: verwijderd ivm spam
% gewijzigd
Even lekker spammen Fleur?
Ik heb gehoord dat er veel mensen zijn opgelicht door Natuurlijktafelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen met het verzamelen van plaatjes van inrichtingen die jij leuk vindt. Omcirkel in woonbladen de items die jullie graag willen en bouw daaromheen de rest van de inrichting.



Op basis van je geschreven berichten kan ik geen goed advies geven.

Op dit topic staan veel plaatjes: Het mooie inrichtingen-topic.



Je zult daar zien dat er ook goed meegedacht wordt als je iets specifieks zoekt. Het topic is nu wat stil omdat het gros "klaar" is met de inrichting. Maar bij elke opleving wordt er nog goed meegedacht.



Dus zoek eerst uit wat je aanspreekt. Dan komt de bijbehorende winkel vanzelf wel.



Andere tip: bezoek in september de woonbeurs in Amsterdam. Dan heb je een leuke dwarsdoorsnede met grote én kleinere merken.
Alle reacties Link kopieren
O wacht... natuurlijktafelen.



Dat zijn toch die tafels die ontzettend slecht in elkaar zitten en met een waardeloze afwerking. Splinters van het "natuurlijke" hout en kleding die maar aan de tafel blijft haken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven