Huis kopen met tuin grenzend aan schoolplein

04-09-2015 12:37 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



We denken erover na om ons droomhuisje te kopen. We hebben volgende week onze 2e bezichtiging gepland en zijn laaiend enthousiast over het huis. Alles heeft het, en het is perfect afgewerkt en onderhouden. Het enige minpunt is dat er een basisschool grenst aan de achtertuin van het huis. Het enige wat het schoolplein scheid van de tuin is een hoge heg van 2,5 meter.



Het is een grote school met BSO en voor schoolse opvang. We kunnen zelf moeilijk inschatten wat de geluidshinder hiervan is. Mijn vrouw wil haar praktijk (Welness praktijk) aan huis starten.en ik werk 4 dagen per week buitenshuis.



Mijn vrouw denkt dat het allemaal wel zal meevallen. Ik heb echter mijn twijfels en weet niet hoe het zit met voortdurende geluidsoverlast en hangjongeren na schooltijd.



Hebben jullie advies?



Ps. We hebben vanmiddag weloverwogen besloten om de 2e bezichtiging te annuleren en voortaan droomhuizen vlakbij scholen ook niet meer te overwegen. Bedankt voor alle reacties!
anoniem_251459 wijzigde dit bericht op 06-09-2015 15:31
Reden: Bedankt voor alle reacties, wij hebben onze keuze gemaakt :)
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee want we kennen de school en situatie niet....



Maar buiten spelende kinderen geven "overlast" ja, en dat kan lastig zijn als je veel thuis bent/werkt.
Alle reacties Link kopieren
Vragen aan de buren en ga eens luisteren. Ikzelf zou er helemaal gek van worden. Een praktijk aan huis lijkt mij op die plek niet verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb aan een groot schoolplein gewoond toen BSO nog niet bestond. Het was lawaai bij het komen en het gaan en in de pauzes. Als er een BSO bij zit, betekent het dus ook ná school nog herrie van het buitenspelen. Ik werd er in ieder geval niet vrolijk van, we hebben van die rolluiken bij het slaapkamerraam laten installeren, ook omdat partner wisseldiensten liep. Dat hielp wel wat, maar als je in de tuin zat was er op de genoemde tijden lawaai.



Wat voor praktijk wil jouw vrouw beginnen? Een yogastudio is natuurlijk wat anders dan workshops mozaiek geven ofzo.



Conclusie: IK zou het niet doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou het vreselijk vinden, want kinderen zijn nou eenmaal uitbundig als ze na een paar uur stil zitten het schoolplein op kunnen. Daarom zou het voor mij nooit een droomhuis kunnen zijn, ivm locatie had ik het al niet eens bekeken.
Alle reacties Link kopieren
Een huis komen, een haak van 2.5 meter... Kun je de kindjes daar aan ophangen?



Maar nee ik zou het niet doen. Ben je de hele dag weg is het misschien anders maar zeker met een praktijk aan huis...Niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er gewoon eens tussen de middag en na schooltijd gaan luisteren. Wat de één gekmakend vindt, vindt de andere aanvaardbaar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik woon vlakbij een basisschool en ja, dat geeft geluidsoverlast. Nou ja, last...ik vind het wel gezellig klinken en weet niet beter. Kinderen bij elkaar maken gewoon een hoop geluid, zeker als ze hun energie even kwijt mogen raken in het speelkwartier. Hangjongeren zijn er niet, het schoolplein is verboden terrein na schooltijd.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
De gymzaal van de school waar mijn kinderen op zitten, wordt ook 's avonds en in het weekend gebruikt. En er repeteert minstens één band. Dat horen de mensen die aan het schoolplein wonen wel. Van hangjongeren hebben ze volgens mij geen last.



Je zou bij de buren kunnen aanbellen om te vragen of zij overlast hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon eens op pauzetijden gaan luisteren en de buren vragen.

Ik denk dat ik het niet zou willen.
Wat voor praktijk aan huis? Als het iets van ontspanning is, stilte, rust en zonder storend geluid, dan moet je denk ik wel goed isoleren.



Plan de bezichtiging op het moment dat de school pauze heeft. Dan kun je binnen ook horen hoe het hoort en wat er dan gebeurt. Ga in de tuin staan en luister en kijk. Dan heb je al een eerste goede indruk van wat de school naast je doet met de woning.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 04 september 2015 @ 12:45:

Je zou bij de buren kunnen aanbellen om te vragen of zij overlast hebben.Dat is natuurlijk heel persoonlijk, dus een 'ja' of 'nee' van de buren zou mij niet zoveel doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een paar keer langsfietsen om te kijken op welke tijden er buitengespeeld wordt en dan op zo'n tijd een bezichtiging plannen. En aan het eind van de dag eens langs om te zien of er echt hangjongeren zijn, want dat is echt niet op ieder schoolplein.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 25 jr tegenover een basisschool gewoond.Makkelijk toen onze kinderen erop zaten maar het geluid van dat gekrijs was vaak niet te harden.

Als je je ramen open had kon je mekaar amper verstaan.Ik zou lekker verder zoeken als ik jullie was!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties tot dusver. Het gaat om een welness praktijk van mijn vrouw. We hebben nu een bezichtiging om 12:00 gepland op de maandag. Volgens mij valt dit redelijk samen met de pauze. Excuses voor de grove spelfout in de titel ;)
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in ons droomhuis, met tuin grenzend aan het schoolplein. Ook hier zit een BSO en kinderopvang.

Tuurlijk hoor je de kinderen buiten spelen. En zeker de 4 kleurerklassen spelen vaak buiten. Maar ik heb er geen last van. Je hoort het wel, natuurlijk! Maar spelende kinderen vind ik geen vervelend geluid. Alleen toen het jaar dat met het WK voetbal de vuvuzelas in waren, toen werd ik gek...
Als je er nu al over denkt, zou ik het niet kopen. Ik weet van mensen die het wel deden en vervolgens wekelijks bij school gingen klagen over de herrie, de kinderen, de auto's, de kerstsamenzang, het eindejaarsfeest, de sponsorloop etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon tegenover twee scholen, er zit alleen een weg tussen.



As we speak rennen er een heleboel gillende kinderen rond op het schoolplein, omdat het lunchpauze is.

Er is vooral herrie tussen 08.15-08.45, 11.45-13.15 en 15.00-15.45.



Behalve spelende kinderen hebben wij ook 'last' van de asociale rij- en parkeerstijl van veel ouders.

Daarnaast zit er ook nog een dansschool tegenover ons, waardoor we vanaf 15.30 weer 'last' van de dansschool hebben.



'Last', omdat ik het zelf wel mee vind vallen. Weekend is rustig, doordeweeks ben ik zelf aan het werk en vroeger wakker dan dat de herrie begint. Als ik niet werk, ben ik wel al wakker door mijn eigen grut.



En als ik zelf wakker ben, heb ik geen last van de geluiden. Behalve als het echt schreeuwende, scheldende kinderen zijn. Maar dan steek ik mijn kop ook wel even buiten de deur.



Als je geen kleine kinderen hebt en je kan op je vrije dag eindelijk eens uitslapen, kan ik het me goed voorstellen dat je er wel last van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook dicht bij een basisschool en ja daar komt een boel geluid vanaf . Zoals hierboven geschreven alleen tijdens pauzes en bij het komen en gaan. Ik heb er geen last van.. Alleen als ik doordeweeks eens een dagje vrij ben of ziek thuis zit en dus wakker word van al het gegil. Dan is het wel irritant.
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
quote:aanzijn schreef op 04 september 2015 @ 12:51:

Bedankt voor de reacties tot dusver. Het gaat om een welness praktijk van mijn vrouw. We hebben nu een bezichtiging om 12:00 gepland op de maandag. Volgens mij valt dit redelijk samen met de pauze. )Als ik ergens lig te relaxen zou ik niet blij worden van gillende kinderen op korte afstand.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
12.00 gaan kinderen vaak eerst eten. Pas daarna, om een uur of 12.30, buiten spelen denk ik. Dus blijf ook dan nog even hangen.
Alle reacties Link kopieren
Met hangjongeren na schooltijd valt het misschien wel mee. Het plein zal waarschijnlijk afgesloten worden? Want de school zit zelf ook niet op hangjongeren te wachten.
Wie de schoen past, krijgt geen blaren.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen naast een basisschool (waar onze kinderen ook naar toe gaan, handig) en vinden het geluid erg meevallen. Sowieso is het in de weekenden en vakanties lekker rustig.



Paar keer per dag is het een komen en gaan van meestal vrolijke kinderen. Ik vind het wel gezellig.

Basisschool is ook wat anders dan middelbare school met scooters en brommers, zakken chips en blikjes die rondslongeren.



Er was een tijdje een bso bij maar die is inmiddels ergens anders heen gegaan, dat scheelt wel want die zijn na school en in de vakanties gewoon open natuurlijk.



En goed afspreken met school dat ze niet vergeten op vrije dagen de schoolbel af te zetten. Dat vergaten ze in het begin nog weleens en dan ging de bel om de haverklap terwijl er geen kinderen op school zaten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Let ook op de parkeeroverlast. Als je vrouw ook praktijk houdt tijdens in- en uitgaan van de school valt er waarschijnlijk voor haar klanten geen parkeerplek te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit niet willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven