Huis kopen waar iemand met zelfmoord heeft gewoond

10-05-2015 23:24 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn vriend en ik willen gaan verhuizen naar een wat ruimer huis met meer grond. Nu hebben we een huis op t oog. Echter hoorde we van mijn vriend zijn oom dat de man die er woonde zelfmoord heeft gepleegd. Dit omdat hij niet zonder zijn vrouw kon. Zijn vrouw is tien jaar terug overleden. Zouden jullie zulk huis durven te kopen? Ik vind t namelijk een best akelig idee. Maar mijn vriend zegt ook deze man wilde dit dus is met een voor hem goude randje overleden zonder klote door te leven. Wat zouden jullie doen?
carpe diem
ik zou eerst die vriend vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is

en dan zou ik een bezichtiging plannen. Neem veel salie mee en knoflook
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 mei 2015 @ 23:49:

ik zou eerst die vriend vragen of hij wel goed bij zijn hoofd is

en dan zou ik een bezichtiging plannen. Neem veel salie mee en knoflookHet is geen vampier maar een spook. Wel realistisch blijven hoor.
Egidius. Niet Eggie.
quote:_Egidius_ schreef op 10 mei 2015 @ 23:55:

[...]





Het is geen vampier maar een spook. Wel realistisch blijven hoor.Niet voor de vampieren maar voor de Lendestoof die je gaat bereiden voor de verkopende partij zodat ze je (veel te lage) bod zullen accepteren. Waarom moet ik alles uitleggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 10 mei 2015 @ 23:56:

[...]



Niet voor de vampieren maar voor de Lendestoof die je gaat bereiden voor de verkopende partij zodat ze je (veel te lage) bod zullen accepteren. Waarom moet ik alles uitleggen?Excuus, dat is inderdaad uitstekend advies.
Egidius. Niet Eggie.
Alle reacties Link kopieren
Aparte beredening houdt je vriend erop na. In ieder huis gaan wel mensen dood, dat hoort nu eenmaal bij het leven. Maar als je je er niet goed bij voelt moet je dat gewoon niet doen. Een vriendin van mij is een keer wezen kijken in een huis waar een gezinsdrama had afgespeeld, wist ze niet van te voren. Uiteindelijk hebben ze het om die reden niet gekocht.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Ben het er mee eens dat mijn woordkeuze hierin niet geschikt was. Ik wens zoiets ook niemand toe!
carpe diem
Wonen met zelfmoord?



zoals in:

Op nummer 83 woont de familie Regendruppel. Vader, moeder, hun drie kinderen, de hond en Zelfmoord?
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet wist zou het ook niks uitmaken.

Huizen zijn gemiddeld 50 a 60 jaar oud, daar zijn er vele in gaan hemelen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
In mijn huis (4 verdiepingen) zijn in de oorlog Joodse mensen opgepakt bij een razzia. De halve straat hier, in één middag. In mijn appartement sta je daar weinig bij stil omdat het helemaal gerenoveerd is. Maar het trappenhuis ziet er nog ongeveer net zo uit als het toen zal zijn geweest. Ook is dat vrij gehorig. Dus als je iemand de trap op hoort komen, dan kan je je voorstellen hoe dat geweest moet zijn voor die mensen...



Toch moet je niet teveel stil staan bij zulke dingen. Alleen in een nieuwbouwhuis is nog nooit iets gebeurt. Als kind woonde ik naast een begraafplaats en ik heb nog nooit een spook gezien hoor.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zie je het zelf ook in, TO.



Volg je gevoel. Je geeft aan dat het niet helemaal goed voelt. Dan zou ik het persoonlijk ook niet doen. Maar onthoud ook dat iedere, bestaande woning een geschiedenis heeft. Mooie en minder mooie momenten waar jij geen weet van hebt. Gelukkig kun je daar ook je eigen herinneringen bouwen. Dat is uiteindelijk ook waarom je een bod op een huis doet. Om je eigen toekomst. Om je eigen (mooie) herinneringen.



Succes!
quote:_Egidius_ schreef op 10 mei 2015 @ 23:36:

Who you gonna call?
Als hij zichzelf in huis heeft omgebracht zou ik daar niet willen wonen.
quote:Taralina schreef op 11 mei 2015 @ 00:12:

Als hij zichzelf in huis heeft omgebracht zou ik daar niet willen wonen.waarom niet?
Omdat ik dan niet lekker alleen thuis zou zitten s'avonds of s'nachts. Bang dat zijn geest er nog rondhangt.
Ik zou het niet kopen.

Wij hebben vroeger in een oud herenhuis gewoond waar misschien zonder dat wij het wisten een vorige bewoner het tijdelijke met het eeuwige heeft verwisseld, maar het is voor mijn gevoel wel een verschil als een vorige bewoner zelfmoord heeft gepleegd.
quote:Taralina schreef op 11 mei 2015 @ 00:15:

Omdat ik dan niet lekker alleen thuis zou zitten s'avonds of s'nachts. Bang dat zijn geest er nog rondhangt.stel dat er geesten zouden bestaan, waarom zou je daar dan alleen last van hebben in de avond als je alleen thuisbent. De mensheid bestaat al heel lang, er moeten dus heel veel geesten zijn, de ene is nog gruwelijker aan zijn einde gekomen dan de ander. Wie weet wat voor geteisem er nu in je huis hangt? Geesten kunnen door muren en deuren dus waarom zouden ze op 1 plek blijven?
quote:sabbaticalmeds schreef op 11 mei 2015 @ 00:18:

[...]



stel dat er geesten zouden bestaan, waarom zou je daar dan alleen last van hebben in de avond als je alleen thuisbent. De mensheid bestaat al heel lang, er moeten dus heel veel geesten zijn, de ene is nog gruwelijker aan zijn einde gekomen dan de ander. Wie weet wat voor geteisem er nu in je huis hangt? Geesten kunnen door muren en deuren dus waarom zouden ze op 1 plek blijven? En bedankt Meds. Dat is niet iets waarover ik op dit tijdstip wil nadenken.




zie je, gewoon op de openbare weg
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er me niet druk om maken. Bedenk gewoon dat die man weer bij zijn vrouw is, en dat hij geen tijd en zin zal hebben dan om hier nog rond te spoken. Hij heeft vast wel wat beters te doen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 11 mei 2015 @ 00:26:

Ik zou er me niet druk om maken. Bedenk gewoon dat die man weer bij zijn vrouw is, en dat hij geen tijd en zin zal hebben dan om hier nog rond te spoken. Hij heeft vast wel wat beters te doen.hij is een sterretje geworden
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 11 mei 2015 @ 00:02:

In mijn huis (4 verdiepingen) zijn in de oorlog Joodse mensen opgepakt bij een razzia. De halve straat hier, in één middag. In mijn appartement sta je daar weinig bij stil omdat het helemaal gerenoveerd is. Maar het trappenhuis ziet er nog ongeveer net zo uit als het toen zal zijn geweest. Ook is dat vrij gehorig. Dus als je iemand de trap op hoort komen, dan kan je je voorstellen hoe dat geweest moet zijn voor die mensen...



Toch moet je niet teveel stil staan bij zulke dingen. Alleen in een nieuwbouwhuis is nog nooit iets gebeurt. Als kind woonde ik naast een begraafplaats en ik heb nog nooit een spook gezien hoor.



Dat is echt gebeurd in jouw huis.



Maar overal kan je zijn, levend, kort verblijven of waar dingen gebeurd zijn die erg zijn.



Maar als het je belemmerd om te genieten van je huis dan moet je snel verhuizen. Klaar. Niemand verplicht je om er te blijven wonen.



Ik zou dan wel een nieuwbouw woning/appartement kiezen als dit echt een issue is.



Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou het dus ook niet doen maar niet omdat ik bang ben voor geesten maar ik zou te veel bezig zijn met het feit dat iemand zo ongelukkig is geweest in het huis dat hij zelfmoord heeft gepleegd. Kan dat soort dingen moeilijk los laten en een nieuw huis moet leuk en fijn voelen.
quote:nlies schreef op 11 mei 2015 @ 00:26:

Ik zou er me niet druk om maken. Bedenk gewoon dat die man weer bij zijn vrouw is, en dat hij geen tijd en zin zal hebben dan om hier nog rond te spoken. Hij heeft vast wel wat beters te doen.Of hij zit nog vast tussen "het tijdelijke en eeuwige" door zijn laatste actie en waar gaat hij dan dwalen?
quote:Mylene_Valerie schreef op 11 mei 2015 @ 00:35:

[...]





Dat is echt gebeurd in jouw huis.



Maar overal kan je zijn, levend, kort verblijven of waar dingen gebeurd zijn die erg zijn.



Maar als het je belemmerd om te genieten van je huis dan moet je snel verhuizen. Klaar. Niemand verplicht je om er te blijven wonen.



Ik zou dan wel een nieuwbouw woning/appartement kiezen als dit echt een issue is.



Succes.een nieuwbouwhuis biedt geen garantie (geesten kunnen door muren!) en wat is er allemaal in vroegere tijden gebeurt op die grond? Stierf een holbewoner er aan hondsdolheid? Stak een romein een boerenzoon overhoop? Verloren twee broertjes van 10 hun leven aan de builenpest? Stond er ooit een guillotine of een galg? Je weet het niet.
quote:rtie schreef op 11 mei 2015 @ 00:38:

[...]





Of hij zit nog vast tussen "het tijdelijke en eeuwige" door zijn laatste actie en waar gaat hij dan dwalen? welnee. minder luisteren naar gekkies zoals char. Geen levende ziel weet hoe het er aan toegaat dus al die verhalen zijn verzinsels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven