Huis lekker laten ruiken?

25-02-2015 11:26 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik zoek een manier om mijn huis lekker fris en lente-achtig te laten ruiken. Ik maak altijd goed schoon en heb vaak de ramen open, dus het stinkt nooit (er hoeven dus geen luchtjes verbloemd te worden). Maar ik zou er graag een 'touch' aan willen geven.



Ik heb een redelijk gevoelige neus, dus het moet zeeeeeker niet al te sterk zijn, liefst heel subtiel. En ik houd niet van een chemische geur en heb het liefste iets lichts dat ruikt naar lente, of wasgoed, of iets anders lichts en luchtigs :-) .



Kortom, hoe geef ik mijn huis een hele lichte geur mee die niet overheerst maar wel lekker welkom ruikt?



Alvast bedankt voor de tips!
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
Vers bosje hyacinten?
Ik zou ook voor bloemen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een goeie tip, miepje en Annelaure! Daar had ik nog niet aan gedacht, want ik ben niet zo'n bloemenmens dus ik heb ook eigenlijk nooit bloemen (tenzij iemand ze aan me geeft). Maar ze ruiken inderdaad best lekker :-D



Ik ga meteen een bosje halen :-)
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Geurstokjes van rituals of sabon, die vind ik niet zo chemisch ruiken! Zijn wel redelijk aan de prijs
Alle reacties Link kopieren
Kijk wel uit met hyacinten. Ik kan niet zo goed tegen luchtjes, van hyacinten krijg ik hoofdpijn. Ze ruiken heel sterk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 25 februari 2015 @ 11:32:

Kijk wel uit met hyacinten. Ik kan niet zo goed tegen luchtjes, van hyacinten krijg ik hoofdpijn. Ze ruiken heel sterk.O, dan moet ik er toch mee oppassen, want ik vind het al snel te sterk. Ik geloof dat ik jasmijn ook wel lekker vind. Anders vraag ik de bloemist wel even of ik mag snuffelen
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
quote:sofietje83 schreef op 25 februari 2015 @ 11:31:

Geurstokjes van rituals of sabon, die vind ik niet zo chemisch ruiken! Zijn wel redelijk aan de prijsGoeie tip. Als ik weer bij de Rituals ben ga ik even stokjes ruiken :D (want bloemen blijven niet eeuwig goed natuurlijk).
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou ook hyacinten zeggen. Je kan nu overal bolletjes kopen, die hebben amper meer aarde nodig dan er in het kleine potje waarin ze verkocht worden zit. Ik zet ze in een leuk kopje of een blikje oid en dan in een groepje op tafel of op de schoorsteenmantel. Staat leuk en ruikt lekker zodra ze gaan bloeien!
Zeg maar Spijker.
Als ik echt die frisse geur wil bereiken was ik mijn gordijnen/vitrage. dan het raam een stukje open zodat de wind er zacht door heen blaast
quote:boterhammie schreef op 25 februari 2015 @ 11:45:

Als ik echt die frisse geur wil bereiken was ik mijn gordijnen/vitrage. dan het raam een stukje open zodat de wind er zacht door heen blaast Dit dus! Maar ik heb ook ooit een keer de tip van Roy Donders uitgeprobeerd toen we visite kregen en ik net die avond de aardappels had laten aanbranden; een beetje wasverzachter in een pannetje water aan de kook brengen en zachtjes laten koken. Voor nood een prima oplossing.
Een fris gelucht huis, vers gedweild vloertje en bloemen ruiken lekker. Wat ik heel vies vind is brise luchtjes of van die geurstokjes.

Als de schuifpui van de buren openstaat komt er altijd een walm van die lucht de tuin in, yuck. Volgens mij ruiken ze het zelf niet meer. Volgens mij is die synthetische troep ook niet al te gezond.
Alle reacties Link kopieren
Geurende bloemen neerzetten inderdaad. Of misschien wat potpourri (natuurlijke, geen chemisch gearomatiseerde) neerzetten?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit tegenover 3 potten heerlijk ruikende blauwe druifjes
Alle reacties Link kopieren
quote:boterhammie schreef op 25 februari 2015 @ 11:45:

Als ik echt die frisse geur wil bereiken was ik mijn gordijnen/vitrage. dan het raam een stukje open zodat de wind er zacht door heen blaast Ooo dat klinkt heerlijk! Maar wij hebben luxaflex
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor alle goede tips! Ik heb een bosje hyacinten staan en ga even afwachten wat die doen. En op zoek naar lekker geurende wasverzachter voor noodgevallen én een keer de Rituals in duiken :D
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
Gooi wat waspoeder in je stofzuigerzak,als je gaat stofzuigen geeft dat een lekkere geur af.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik heb een redelijk gevoelige neus, dus het moet zeeeeeker niet al te sterk zijn, liefst heel subtiel. En ik houd niet van een chemische geur en heb het liefste iets lichts dat ruikt naar lente, of wasgoed, of iets anders lichts en luchtigs :-) .Dat blijft toch interessant aan best veel vrouwen, dat ze denken dat de geur van wasgoed niet chemisch is. Gewoon dat wasbolletje of dat waspoeder compleet wegredeneren in je hoofd, de eventuele wasverzachter ook, en dan denken dat het "lekker natuurlijk fris" is.
ik wil altijd heel snel weg uit ruimten waar het stinkt naar luchtverfrissers of andere chemische luchten. Narcissen en hyacinten zijn ook vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:kerol schreef op 25 februari 2015 @ 12:04:

[...]





Dat blijft toch interessant aan best veel vrouwen, dat ze denken dat de geur van wasgoed niet chemisch is. Gewoon dat wasbolletje of dat waspoeder compleet wegredeneren in je hoofd, de eventuele wasverzachter ook, en dan denken dat het "lekker natuurlijk fris" is.

Het is in ieder geval een subtiele, frisse lucht. Met chemisch wordt vaak een zware lucht bedoeld.

Tijdens een migraineaanval verdraag ik wel de lucht van wasverzachter/wasmiddel, maar niet die van zo'n brise geurding oid, die zijn veel zwaarder.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 februari 2015 @ 12:09:

[...]



Het is in ieder geval een subtiele, frisse lucht. Met chemisch wordt vaak een zware lucht bedoeld.

Tijdens een migraineaanval verdraag ik wel de lucht van wasverzachter/wasmiddel, maar niet die van zo'n brise geurding oid, die zijn veel zwaarder.wasverzachter/ waspoeder is helemaal niet subtiel het is net zo chemisch als febreze of die troep van rituals.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 25 februari 2015 @ 12:09:

[...]



Het is in ieder geval een subtiele, frisse lucht. Met chemisch wordt vaak een zware lucht bedoeld.

Tijdens een migraineaanval verdraag ik wel de lucht van wasverzachter/wasmiddel, maar niet die van zo'n brise geurding oid, die zijn veel zwaarder.



Precies, dit :-)



Mijn ouders hadden in de auto altijd zo'n Ambi-Pur ding vol met dikke vette chemische olie die alle zuurstof opmaakte en er synthethische vanillegeur voor teruggaf. Koppijn, koppijn gehad in die auto. En pijnlijke neusamandelen. Heel erg vies. En o, wat was Zusterpetronella een lastige puber... ik moest maar gewoon mijn mond houden, vanille was toch lekker?



Ik woon al heel lang niet meer thuis maar ik weiger nu gewoon mee te rijden als dat ding niet even uit de auto wordt gehaald (en dan nog walmt die auto naar vanille... ugh). Hoe je jezelf frisse lucht kunt ontzeggen in die mate, snap ik echt niet.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik het geen ramp als het chemisch ís. Ik vind het alleen erg als het chemisch rúikt.
Real friends don't rub it in. They rub it out.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 februari 2015 @ 12:13:

[...]



wasverzachter/ waspoeder is helemaal niet subtiel het is net zo chemisch als febreze of die troep van rituals.Maar het ruikt niet zo heftig.
Ik heb waxinelichtjes met "fris wasgoed" geurtje. Doe deze zomaar ff aan. Niks "echts" aan maar ik vind t heerlijk ruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven