huis onprettig versus huis prettig(?) en restschuld

31-10-2013 20:06 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit topic geopend omdat ik dolgraag een mening zou willen horen zonder 'gevoel ' erbij. Ik ben namelijk zelf nogal een gevoelsmens en dat leidt in mijn geval zelden tot de juiste keuze.

Het volgende.... wij wonen in een huis aan een druk kruispunt, trein en verkeer vanaf de snelweg passeert hier, het huis is prima geïsoleerd en wij waren al snel gewend aan alle geluiden. Dat is allemaal geen probleem maar we hebben 2 kleine kinderen en geen kinderen in de buurt wonen, ook weinig speel gelegenheden en een zeer kleine tuin. Ook hebben wij naast ons een nogal vreemde situatie. Iedere dinsdagnacht is er even iemand aanwezig, woensdagochtend weer weg. Dit is al 3 jaar gaande.... een vrouw met een klein kindje.

Het voelt niet prettig ....



Nu dubben we er al 5 jaar over te verhuizen maar ons huis staat erg 'onder water'. We kunnen inmiddels wel weg maar krijgen het huis waarschijnlijk moeilijk verkocht.



Maar is dat wel wijsheid?

Lijkt het gras misschien groener bij anderen?



Ik fantaseer altijd over leuke buren, gezelligheid en ook spelende kids in een diepe tuin etc de oudste is nu 6... soms denk ik dat we beter hier kunnen blijven en anderzijds wil ik weg...

De restschuld op ons huis is waarschijnlijk 50.000 euro en niet te ondervangen met eerder betaalde hypotheek. Helaas
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
Is verhuren een reële optie?
Alle reacties Link kopieren
Om alleen even te reageren op het stukje buren. Je weet van te voren toch niet of dat gaat klikken? Daar kom je ook pas met de tijd achter. Je kunt hooguit zien dat er meerdere kindjes in de buurt wonen.
Dat lijkt mij nogal afhankelijk van het financiële plaatje of jullie financiële middelen. Een restschuld van 50 K lijkt mij nogal pittig.
Volgens mij zijn veel dingen op te lossen door vaak naar een speeltuin, kinderboerderij en er op uit te gaan om de kinderen buiten te laten spelen. En wat precies voelt er niet prettig aan iemand die 1 nacht per week in de woning verblijft? Heb je al eens een praatje met haar aangeknoopt en eens gevraagd wat daar de reden van is? Wellicht zit daar een heel onschuldige reden achter. Ik zou dus blijven.
wat jij omschrijft zou ik ook niet willen wonen

ik hou niet van lawaai, en juist wel van wat groen en ruimte om me heen



dat je het elders zou vinden is geen garantie hè, wat betreft buren en contacten



en wat die vrouw daar doet? vraag het haar, nodig haar uit voor koffie, ontbijt of avondmaaltijd? hoe betrokken ben je zelf als buur, als je haar na 3 jaar nog nooit hebt gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Dat aanspreken heb ik regelmatig geprobeerd maar ze wil absoluut geen contact, andere buurman heeft het ook geprobeerd, lukt hem ook niet, heb ook mijn twijfels of ze Nederlands spreekt.



We gaan vaak op pad maar dat is het hem juist, ik twijfel voortdurend of dit voldoende is, ik zie vaak kinderen buiten spelen bij hun huis ...ik was vroeger ook altijd buiten en gun dat de kids ook.

Financieel zitten we nu pas net op de rit, geen buffer nog maar wel steeds meer ruimte maandelijks.
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
Als je financieel net weer op orde bent dan zou ik nu niet gaan verhuizen. In deze tijden geen onnodige risico's nemen. Dan woon je misschien in een groene buurt maar moet je kinderen andere dingen onthouden omdat er geen geld meer is.



Er zijn heel veel kinderen die groot worden op een flat. Je schrijft dat je er vaak op uitgaat en dat is heel waardevol. Je kinderen weten niet beter en kunnen misschien wel af en toe bij vriendjes lekker buiten spelen?



Mijn huis staat overigens ook grotendeels leeg vanwege werk en vriend aan de andere kant van het land.
Before you assume, there is this thing called asking.
50000 euro restschuld!!! Het is dus geen optie nu, jammer maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Heb je over die buurvrouw al eens eerder een topic geopend? Het komt me zo bekend voor...
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat een restschuld na woningverkoop ook niet erg bijdraagt aan je levensvreugde.



Financiële problemen vreten energie en bezorgen je heel wat stress. Als je wel verhuist naar dat huis met die diepe tuin heb je waarschijnlijk geen cent over voor leuke dingen en die tuin alleen gaat ook vervelen.



Ik wens je veel wijsheid toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou blijven zitten waar ik zat.Bedenk je dat het altijd nog erger kan dan wat jij omschrijft. Mijn vriendin heeft een kind maar woont gewoon in een flatje 2 hoog. Weinig kinderen in de buurt en welgeteld 1 wipkip op een groenstrookje en dat was het. Daar moet hij het mee doen.
quote:miepje1971 schreef op 31 oktober 2013 @ 21:11:

Heb je over die buurvrouw al eens eerder een topic geopend? Het komt me zo bekend voor...vreemd? huis onbewoond 1 nacht per week iemand aanwezig



Ik zou zeker niet verhuizen. Veel naar de speeltuin, het park enz
Alle reacties Link kopieren
Mag je je huis zo wel te koop zetten van de hypotheekverstrekker? Die kan het ook nog tegen houden als je een te grote restschuld over zou houden.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Miepje en Istar, dat topic is ook van mij..



ik ga ervan uit dat te koop zetten altijd mag. Waarom zou dat niet mogen?
love is enough...
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel kunnen aantonen dat je op een manier je restschuld kan aflossen. En 50k is niet niks. En zoals je ja schreef, jullie hebben net alles op de rit, klinkt niet dat jullie ruim in het geld zitten.



Ik snap niet dat je zo makkelijk over een restschuld van 50k kan praten, ik lig al wakker dat ik straks 10k restschuld overhou.
Alle reacties Link kopieren
En denk je dat er veel belangstelling zal zijn voor een huis op een zeer druk punt, met veel lawaai (neem aan dat je ook wel eens met je raam open zou willen slapen) een hele kleine tuin en een vreemde buurvrouw?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou niet aan het spoor willen wonen, maar jullie hebben het huis ooit gekocht omdat jullie het leuk vonden, het zal wel iets hebben toch?



En wat betreft je buren, wees blij dat je er geen last van hebt!
Alle reacties Link kopieren
Wij willen ook graag verhuizen, 4 personen op 70m2 zonder buitenruimte. Het kan echter niet. Met name vanwege Financiële redenen. De enige oplossing voor ons: we hebben ons er bij neergelegd en maken er het beste van.
Alle reacties Link kopieren
Van de geluiden heb je geen last dus je zou willen verhuizen zodat je kinderen een fijnere omgeving hebben.

Tsja......dat willen heel veel mensen maar voor 50.000 restschuld is dat natuurlijk geen optie en je kinderen worden ook in dit huisn wel groot. Veel naar de speeltuin en je er bij neerleggen en je huis gezellig maken/houden.
Je kunt het je niet veroorloven. Einde verhaal.
Je kan wel weg maar je weet niet of je huis verkocht kan worden ? dat rijmt niet met elkaar. Je koopt trouwens een huis, geen buren
Je zou wel gek zijn om jezelf voor 50K in de schulden te steken zonder dat het echt nodig is. Waar zou je dan naartoe willen verhuizen? En denk je dat je daar een hypotheek voor kunt krijgen als je nog 50K moet afbetalen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 31 oktober 2013 @ 21:54:

[...]



vreemd? huis onbewoond 1 nacht per week iemand aanwezig



Ik zou zeker niet verhuizen. Veel naar de speeltuin, het park enz

Inderdaad! Dat was hem!

To, heb je haar nu al eens aangesproken, waarom ze er maar 1 dag/nacht in de week is?
Ik zou ook graag willen verhuizen, dit huis is oke, tuin en pleintje vlakbij. Maar deze buurt is vreselijk, niet gewoon een beetje maar echt vreselijk tuig, zeker de laatste 4 jaar lijkt het met de dag erger te worden.

Maar we hebben NHG en ws een schuld van 25k na verkoop en de spaarhypotheek in gat stoppen.

NHG en hypotheek verstrekker kunnen moeilijk doen. Er kan strakjes wel een gedeelte meegenomen worden naar nieuwe hypotheek kwa restschuld.

Maar ik ben bang dat wij ook nog echt een tijdje ergens moeten zitten waar we eigenlijk heel ongelukkkig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven