Huis te koop / Open huis

30-09-2015 12:16 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 Oktober is er weer een NVM Open huizen dag!



Wie doen er mee?!

Tips? ---> wat WEL en wat NIET te doen?



Heeft iemand er ervaring mee dat na de open dag zijn of haar huis verkocht is?



Ik ben benieuwd ... :-)
Alle reacties Link kopieren
Zorgen dat het schoon is, kinderen/huisdieren niet thuis zijn, allerlei overbodige prullaria in kasten ( of kofferbak vd auto, doen wij tenminste) ligt en het fris ruikt binnen (niet roken of pizza bakken dus).
Alle reacties Link kopieren
Niet doen: zooi / was laten liggen en het huis vol laten staan met prullaria naar eigen smaak. Niet iedereen houdt van een overdaad aan kitch, bling bling of 'love is where the heart is'. Ook niet op de vingers gaan staan kijken van de bezoekers; rondleiding is oke maar dat hoeft niet terwijl je in mijn nek staat te hijgen.



Een keer gedaan en vond het met bovenstaande geen succes. Haal het overschot aan persoonlijke spullen weg zodat het ruimtelijk en 'naturel' oogt voor de kijker..
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet mee met een eigen huis, maar ik ga wel een aantal huizen bekijken. Heb er nu al zin in!

Heb eerder ook al eens op een openhuizendag huizen bekeken. Heel verschillende ervaringen. Wat wij prettig vonden, is als de eigenaar/aanwezige wel geïnteresseerd is in ons, maar niet teveel aanwezig is (we kunnen prima zelf rondlopen). Bij twee appartementen waren de aanwezigen ronduit ongeïnteresseerd. Eentje dacht denk ik dat wij niet het budget zouden hebben om het daadwerkelijk te kopen, wat ik best een belediging vond. De ander zat er echt bij van: ik moet hier zijn, maar het is niet vrijwillig.



En verder natuurlijk de standaard tip dat je goed moet opruimen. Desnoods prop je spullen in een doos en zet die in de auto, het moet voor je gevoel bijna 'leeg' aanvoelen, dan is alles netjes aan kant!
Ik ga ook huizen bekijken zaterdag! Ben de vorige editie ook geweest, maar ga nu echt met een doel !

Ik vind het toch wel apart om bij mensen naar binnen te lopen die je niet kent. Ik vind het persoonlijk prettig om dan een rondleiding te krijgen.

ik hou er niet van dat mensen aandringen om het formulier in te vullen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wat je bedoeld Gika... alleen de formulieren zijn juist handig om nog eens contact te houden

Wij vragen alleen telefoonnummer/e-mail + naam.



Ik ben heel erg benieuwd of het een beetje druk gaat worden of dat er straks niemand komt opdagen...
Bovenstaande tips, en een vers bloemetje op tafel. Nog even met kritische blik door je huis, misschien is er ergens wat verf van de kozijnen afgebladderd, wat nog snel te verhelpen is door het bij te tippen met een kwastje. Misschien nog een nieuw plantje op de vensterbank, of een kussentje op de bank voor wat kleur.. Wat najaarsbloemen in de tuin om het wat op te vrolijken, viooltje in een mand, of wat heide ofzo.. gewoon eens kamer voor kamer rondlopen en er dan niet naar kijken als jou huis maar als een huis wat een breed publiek aan moet spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 30 september 2015 @ 12:52:

Bovenstaande tips, en een vers bloemetje op tafel. Nog even met kritische blik door je huis, misschien is er ergens wat verf van de kozijnen afgebladderd, wat nog snel te verhelpen is door het bij te tippen met een kwastje. Misschien nog een nieuw plantje op de vensterbank, of een kussentje op de bank voor wat kleur.. Wat najaarsbloemen in de tuin om het wat op te vrolijken, viooltje in een mand, of wat heide ofzo.. gewoon eens kamer voor kamer rondlopen en er dan niet naar kijken als jou huis maar als een huis wat een breed publiek aan moet spreken.Goede tip !!! thanks
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad niet teveel gaan uithoren. Wij kregen ook een heel neerbuigende reactie van een oudere mevrouw op de vraag of wij ons huis al verkocht hadden (nog niet). Tsja denk ik dan, doe dan niet mee. Wij waren best serieus geinteresseerd maar lopen op zo'n dag net iets makkelijker binnen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is verkocht na de open huizen dag, gewoon zorgen dat het schoon is, niet té opgeruimd en mensen lekker laten rondkijken, niet teveel er bovenop en kostbaarheden ergens veilig leggen
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft haar huis verkocht toen er een boterkoek in de oven stond... Dat soort geuren laat mensen zich thuis voelen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze de kijkers wel iets gegeven? Wat ik heel ongastvrij vond bij bezichtigingen was dat de eigenaren een heerlijk ruikende cake op tafel hadden gezet met een mes, maar de kijkers niets aanboden. Als er eten is: aanbieden!
respecteer de overtuigingen van een ander
Doe zoveel mogelijk verzorgings/schoonmaakproducten weg in de badkamer (verstopt in een kastje) Allerlei flessen shampoo bij de douche en cremetjes bij de wastafel ogen rommelig en geven het idee dat er niet genoeg opbergruimte is in de badkamer voor de dagelijks dingen. Zorg zoveel mogelijk voor lege oppervlakken. Ook eettafel/aanrecht/buffetkasten. Lege oppervlakken geven een overzichtelijke en ruimtelijke aanblik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gika schreef op 30 september 2015 @ 12:29:

Ik ga ook huizen bekijken zaterdag! Ben de vorige editie ook geweest, maar ga nu echt met een doel !En de vorige keer ging je alleen maar om even bij anderen binnen te kijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Maldiefje schreef op 30 september 2015 @ 13:05:

Mijn moeder heeft haar huis verkocht toen er een boterkoek in de oven stond... Dat soort geuren laat mensen zich thuis voelen.Moet je hem er wel op tijd uithalen. Wij zijn eens ergens geweest waar de taart te lang in de oven was blijven staan en compleet was aangebrand, inclusief blauwe rook in huis. Erg sneu voor die mensen, wij konden er wel doorheenkijken maar zij bleven nog lang in de stank zitten.
quote:Emmy_ schreef op 30 september 2015 @ 13:12:

Doe zoveel mogelijk verzorgings/schoonmaakproducten weg in de badkamer (verstopt in een kastje) Allerlei flessen shampoo bij de douche en cremetjes bij de wastafel ogen rommelig en geven het idee dat er niet genoeg opbergruimte is in de badkamer voor de dagelijks dingen. Zorg zoveel mogelijk voor lege oppervlakken. Ook eettafel/aanrecht/buffetkasten. Lege oppervlakken geven een overzichtelijke en ruimtelijke aanblik.Opruimen is inderdaad goed, maar een plankje op de badkamer helemaal leeglaten vind ik dan weer té, er word wel geleefd dus ik zou er een mooi flesje ofzo opzetten. En bv in het tandenborstelbekertje even nieuwe tandenborstels zetten, kost misschien een euro en het zijn toch de details. Ook een nieuw stukje zeep, allemaal dingen waar ik wel op zou letten. En bv een douchegordijn als dat van toepassing is, kost bij de Action 3 euro en dan is het lekker fris.
O, en zorg dat je koelkast, magnetron enz schoon zijn, mensen willen dat nogal eens opentrekken.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueridge73 schreef op 30 september 2015 @ 13:15:

[...]





Moet je hem er wel op tijd uithalen. Wij zijn eens ergens geweest waar de taart te lang in de oven was blijven staan en compleet was aangebrand, inclusief blauwe rook in huis. Erg sneu voor die mensen, wij konden er wel doorheenkijken maar zij bleven nog lang in de stank zitten. Hahaa, laat me raden. Jullie hebben het huis niet gekocht?
quote:JoniJoni schreef op 30 september 2015 @ 13:23:

[...]





Opruimen is inderdaad goed, maar een plankje op de badkamer helemaal leeglaten vind ik dan weer té, er word wel geleefd dus ik zou er een mooi flesje ofzo opzetten. En bv in het tandenborstelbekertje even nieuwe tandenborstels zetten, kost misschien een euro en het zijn toch de details. Ook een nieuw stukje zeep, allemaal dingen waar ik wel op zou letten. En bv een douchegordijn als dat van toepassing is, kost bij de Action 3 euro en dan is het lekker fris.

Je let op of er een nieuw stukje zeep ligt als je een huis koopt? Echt?

Ik ga ervanuit dat de zeep meegaat met de verkopers, dus die kan me weinig schelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 30 september 2015 @ 14:04:

Je let op of er een nieuw stukje zeep ligt als je een huis koopt? Echt?

Ik ga ervanuit dat de zeep meegaat met de verkopers, dus die kan me weinig schelen.Als verkoper zou ik er wel op letten, als koper niet. Als verkoper moet je er gewoon voor zorgen dat er niets in je huis zichtbaar is dat de ergernis of afschuw van potentiële kopers kan opwekken.
De Open Huizen Dag duurt een uur of 4. Wij lunchten als kijker tussen 2 bezichtigingen in. Maar ik moest dan eigenlijk daarna naar de wc tijdens een bezichtiging, maar durfde het niet te vragen.

Van geleerd: als ik mee zou doen met mijn huis zou ik koffie aanbieden en zeggen dat ze gerust even mogen zitten en van de wc gebruik mogen maken.
Dat zou ik als kijker dan weer niks vinden. Ik wil je huis wel/niet kopen, ik hoef je koffie niet. Plassen dan weer wel



Stomme huizendag is onder werktijden van vriend. Dus wij gaan niet.
quote:prik schreef op 30 september 2015 @ 14:12:

[...]



Als verkoper zou ik er wel op letten, als koper niet. Als verkoper moet je er gewoon voor zorgen dat er niets in je huis zichtbaar is dat de ergernis of afschuw van potentiële kopers kan opwekken.



Juist, dat is het idee. Een kleine moeite om een schoon stukje zeep neer te leggen. Als koper let je er misschien niet op, maar als je oog er heel toevallig op valt en je ziet een smerig stuk zeep liggen dan maak je toch de conectie: smerig, bah.

Ik zeg niet dat je daardoor je huis verkoopt, maar waarom zou je het niet even doen? En probeer te zorgen dat er voldoende parkeergelegeheid bij je huis is, zet bv je eigen auto een straatje verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook bij een huis kijken,moet wel eerder van mij werk weg.

Helaas het 2e huis dat ik wilde bekijken heeft blijkbaar ineens besloten om niet mee te doen want het is gewijzigd op funda.

Maar heb er wel erg zin in.
Alle reacties Link kopieren
Goede tips allemaal!

Ik ben ook inderdaad van plan iets lekkers te maken en deze dan ook aan te bieden aan de kijkers.



Nu dan ook maar hopen dat er ook echt mensen langskomen, anders zit je daar de hele dag te wachten.



Alles opruimen, check!

plantjes vervangen, check!

koelkast ect schoonmaken, check!



Wat JoniJoni zegt klopt ergens ook wel.. het moet niet TE strak zijn allemaal, er wordt geleefd en dat geeft denk ik ook een huiselijke/gezellige sfeer?



Ook heb ik wat brochures uitgeprint om die mee te geven aan de kijkers na afloop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven