Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
No risk optie?



Wat is dat?



We wachten even af, willen begin volgend jaar verkopen, dus hebben nu geen haast
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de regels zelf ook wel vrij goed inmiddels maar zal toch ergens moeten gaan praten. Mijn huidige hypotheek loopt juist wel bij de Rabobank, vandaar mijn aarzeling om ergens anders heen te gaan. Volgens mij kun je die alleen bij hen zelf krijgen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dan kan ik zeker de voorwaarden die ik nu heb niet meenemen, en dat zou financieel best kunnen schelen.

Maar goed om te horen dat je toch best wat informatie krijgt in het eerste gesprek, ik was een beetje bang dat dat neer zou komen op het invullen van de online calculator, en dat kan ik zelf ook wel.

Ik ga van de week maar een paar afspraken maken dan. Ik moet sowieso met mijn eigen bank praten over de afwikkeling van mijn huidige hypotheek, ik mag toch hopen dat ik daar niet ook voor hoef te betalen (of eigenlijk heb ik daar al voor betaald in de provisie destijds).
Alle reacties Link kopieren
Nausicaa, ik bedoelde meer dat je dan in het eeste gesprek met een fijne adviseur gelijk kunt schakelen en je elkaar voor vol aanziet, zeg maar. De Rabo is overigens mega transparant, de rente tarieven staan gewoon op de site, en aangezien je of je huidige polis mee moet nemen of alleen een annuïteiten of lineaire hypotheek mag nemen, kun je d'r kosten wat dat betreft ook al wel zelf vergelijken. De Rabo zei tegen ons dat ze ook echt niet van de tarieven die online staan afwijken en ik heb nog niet gezien dat zij ooit goedkoper zijn dan andere aanbieders, dus wat dat betreft zou je je dan niet verplicht hoeven voelen met de Rabo in zee te gaan... Mocht je toch een referentie willen hoor ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik voel me zeker niet verplicht hoor. Alleen tot het afwikkelen van de huidige hypotheek. Ze hebben al heel aardig aan me verdiend de afgelopen jaren :-). En de Rabo is vrij conservatief. Wat ik echt graag wil, ligt op de rand van wat zou mogen met mijn inkomen, en het zou best kunnen dat de Rabo daar dus niet in mee wil gaan.

Ik weet dat dat een risico is, maar mijn inkomen stijgt nog volgens CAO (niet afhankelijk van bonussen etc), ik ben alleen (dus geen risico's op scheiding etc) en ik verwacht niet dat de prijzen in dat gebied nog zullen dalen. En ik vind het ook zonde om iets te kopen wat het net niet is. Je kunt ook niet over drie jaar weer gaan verhuizen (nou ja, dat kan wel, maar dan ben je helemaal een smak geld extra kwijt).

Maar goed, eerst maar eens kijken of een financier dat met me eens is, anders houdt het gewoon op.

Anna: bedankt voor het aanbod, wellicht wil ik die gegevens toch nog graag hebben.
Alle reacties Link kopieren
Weer een kleine update van mijn kant. De toetsing welke we in 2013 hebben laten doen is (gelukkig!) nog steeds van toepassing (dus geen gedwongen woningbehoud met een molensteen-om-de-nek-hypotheek). Er heeft al taxatie in opdracht van de bank plaatsgevonden, we wachten nu op de uitslag daarvan. Als het bod 95% of hoger is dan de taxatiewaarde, wordt er zonder meer akkoord gegeven voor verkoop en kan er geroyeerd worden. Als het bod lager dan 95% is wordt het dossier aan NHG voorgelegd en zullen zij beoordelen of er verkocht kan worden. Ook onzeker is nog wat er gaat gebeuren met de restschuld (+/- 25.000 pp); of deze wel/niet/deels terug betaald dient te worden. Daar krijgen we pas na verkoop duidelijkheid over.
vriendin van mij zoekt een huis. Is bij een woning wezen kijken die al 2jr te koop staat en nog steeds voor dezelfde vraagprijs. Deze mensen willen graag weg volgens de makelaar. Maar vriendin heeft een bod gedaan wat 15000 onder de vraagprijs ligt en ze hebben gezegd nee we gaan niet in onderhandeling.

Echt dan ben je toch gek of niet ? Volgens mij willen deze mensen helemaal niet weg. Vriendin baalt wel want het leek haar erg leuke plek om te wonen.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij het een huis van 60000 is, is dat een raar openingsbod nee. Maar waarschijnlijk zijn het mensen die emotioneel zo verbonden zijn met dat huis, dat zij het minimaal X waard vinden, ook al vindt de rest van de wereld dat niet.

Je hebt dat ook in kopersvariant. Mensen die iets zoeken wat 250000 kost, maar er van overtuigd zijn dat het voor 150000 ook te vinden moet zijn. En die dan dus bij mijn huis zeurden dat er geen tuin bij zat (eh nee, het is op twee hoog!), en buren aan alle kanten, en niet een kamer meer. Ja duh, als het dat allemaal wel gehad had, was het een hele andere prijscategorie geweest. Mijn makelaar noemde dat de eindeloze kijkers.
Nausica in dit geval gaat het om een huis van 250.000euro. En met als openingsbod 235.000.

En de huizen er om toe in de buurt die er het zelfde uitzien gaan weg voor net boven de 200/220 Dus die 235 als openingsbod zouden ze eigenlijk enorm blij mee moeten zijn zou je denken.
Of ze willen alleen weg voor een bepaald bedrag. Zo lang ze er nog wonen en er niet persee weg moeten kunnen ze natuurlijk best wachten. Maar goed veel van dat soort verkopers zijn er neit de meeste hebben natuurlijk wel een reden dat ze weg moeten/willen en kunnen niet eeuwig wachten.
@troostjeniet; vreemd dat de verkopers niet in onderhandeling gaan bij zo'n bod. Maar idd, misschien willen ze toch niet graag genoeg van hun huis af.



@Dayy; nog even afwachten op de taxatie dus, spannend!



@hier; Vandaag door makelaar gebeld dat de kijker van vandaag mogelijk wel interesse zou kunnen hebben (naar zijn inschatting dan). Vrijdag komt er ook nog een kijker (das dan al de 4e in totaal). Mijn huis ligt dus goed in de markt, het is een starterswoning in een leuke buurt in de stad. Nu maar hopen dat er straks een bod komt.
Alle reacties Link kopieren
Troostjeniet, wij hebben dat bij twee huizen gedaan, goed, realistisch en goed onderbouwd bod gedaan dat werd afgewezen. Een huis was van mensen die niet zo nodig weg hoefden en een van erven van een afbetaald huis dat ook verhuurd werd. Tja, dan niet. Nu een heeeeel fijn ander huis gekocht dat reel geprijsd was en waar veel minder vanaf hoefde en heel goed onderhouden was.



Nausicaa, zal ik je zijn gegevens mailen? Je man mij ook mailen op anna1983.viva@gmail.com, laat even weten als je dat doet, want ik kijk niet zo vaak op dat adres.
Alle reacties Link kopieren
Terug van vakantie en best wat bij te lezen. Leuk!



Deze week loopt het onder voorbehoud af dat onze kopers hadden. Dus maar hopen dat ze hun financiering rond hebben gekregen!



Nu zijn we zelf opzoek naar een woning, maar dat gaat nog niet zo eenvoudig. Er wordt veel voor onze neus weggekocht haha.

Doen jullie makelaars bezichtigingen savonds en in het weekend? Ik lees het wel eens op websites en als ik dan bel voor een bezichtiging in de avond of op zaterdag doen ze daar heel moeilijk over en kan het niet.

En belde net een andere makelaar voor een bezichtiging en die hadden pas over anderhalve week voor het eerst tijd. Vind het best lang.

Maar goed eigenlijk hoor ik hier niet meer helemaal haha.

Succes allemaal met de huizenverkoop. Hier in regio midden Nederland lijkt het snel te gaan. Nu al verschillende keren mis gegrepen bij een huis, dus het gaat de goede kant op!
Alle reacties Link kopieren
quote:-koekje- schreef op 08 juli 2014 @ 10:37:

Succes allemaal met de huizenverkoop. Hier in regio midden Nederland lijkt het snel te gaan. Nu al verschillende keren mis gegrepen bij een huis, dus het gaat de goede kant op!



Als je eerst je eigen huis moet verkopen met een restschuld want crisis op de huizenmarkt en je wil vervolgens weer een huis kopen maar ze worden vervolgens net voor je neus weggekaapt en je ziet de prijzen stijgen zonder dat jij een nieuw huis hebt wordt je ook niet blij.



Wel voor een lage prijs moeten verkopen maar vervolgens duurder moeten kopen is toch even slikken.
Alle reacties Link kopieren
Is precies de situatie waar ik ook in zit hoor. Wij hebben ook een wat minder gezellige restschuld maar hebben heel bewust gekozen te willen verhuizen, dus als nu de huizenprijzen stijgen is het jammer, maar wij hebben bewust de keuze gemaakt om groter te willen wonen en een toekomst op de kunnen bouwen.

We hebben er veel over gepraat voordat we ons appartement te koop zette, waardoor we er redelijk nuchter en realistisch in staan.



Alleen hebben wij het geluk gehad dat ons appartement erg snel verkocht was en ook veel kijkers heeft getrokken, en hier te lezen heeft niet iedereen dat geluk, dat vind ik oprecht jammer.
Alle reacties Link kopieren
Dat had ik dus ook. Huidige huis op plek waar de prijzen nog licht dalen/stabiel zijn, en willen kopen in plaats waar het alweer stijgt. Ik had er dus inderdaad belang bij om niet te lang te wachten. Dan krijg ik 5000 meer voor mijn huidige huis, en kan 15000 meer voor het volgende betalen.... Gelukkig had ik in 2005 gekocht, en nu zonder restschuld verkocht. Ook zonder winst trouwens, kom precies op 0 uit, maar toch. En inmiddels een ander huis gekocht (echt net, jullie zijn bijna de eersten die het weten), heel blij mee. Nou alleen nog alles regelen (zucht), en bedenken waar ik de vier maanden tussen de twee overdrachten moet gaan wonen (nog iets grotere zucht).
Alle reacties Link kopieren
Hee nausicaa wat leuk gefeliciteerd!

Wel balen dat je zolang nog een ander onderkomen moet zien te vinden. Heb je al een idee of moet je echt nog beginnen met zoeken?

Start nu het grote regelen met hypotheekaanvragen enzo?

Mag je nieuwe meubels shoppen enzo of heb je al allemaal leuks?

Is het een klushuis of kun je er zo in?

Wat een vragen...



Onze kopers moeten vandaag de financiering rond hebben, maar hoorde gisteren dat dat nog niet zeker is. Erg last minute dus hoop maar op het beste. We gaan vrijdag zaterdag en maandag weer woningen bezichtigen maar moeten als de verkoop doorgaat hier al over twee maanden uit. Dus vrees dat we ook een tijdelijk onderkomen moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd een luxe positie, want ik kan gedeeltelijk in het huis van mijn ouders (die een deel van het jaar in het buitenland wonen). Maar die ook twee maanden wel terug zijn, en ik zie twee maanden met zijn allen in dat (kleine) huis nog niet echt zitten. Maar we zullen zien.



Het huis zelf is eigenlijk klaar, paar kleine dingen die geen haast hebben (behalve de zwarte muren dan, wie bedenkt dat toch???). Meubels heb ik gelukkig wel, is momenteel ook niet echt geld voor nieuwe. Dat gaat wel allemaal in het huis zitten. Maar wat ik nu heb is prima, dus dat geeft niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik lees vast mee, want ik hoop mijn huis binnenkort in de verkoop te kunnen doen. Het is een klein tweekamerappartement in de grote stad, waar ik samen met kind woon. Ik wil graag naar een kleiner dorp in de buurt, ook weer kopen. Maar dan moet eerst mijn huidige huis verkocht zijn. En daarvoor moet ik nog wat opknapkklusjes doen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk claudefiolle dat je je huis te koop gaat zetten. Je zegt dat je wat klusjes wil doen? Ga je dingen opknappen voor de verkoop?



Nausicaa fijn dat je in ieder geval even een oplossing hebt, kan me voorstellen dat je opziet tegen samenwonen met je ouders, zou ook niet graag meer maanden in een kleine ruimte met mijn ouders wonen. Je went toch aan je eigen vrijheid enzo.



Wie duimt er met me mee vandaag?

De kopers kunnen tot vandaag de koop ontbinden als ze aan kunnen tonen dat de financiering niet is gelukt. En aangezien we eerder deze week te horen kregen dat de financiering nog niet rond was.... Ben ik er niet helemaal gerust op.

Dus ik ben vandaag aan het duimen draaien :-)
Alle reacties Link kopieren
@Koekje. Bezichtigingen konden wat ons als verkopers betreft altijd. Verder ligt er een beetje aan hoe flexibel de makelaar is en hoe standvastig de kijker. In de winter kwam er nooit iemand 's avonds. Je kan een huis toch beter beoordelen in daglicht zien dan bij kunstlicht. Zaterdag was voor onze makelaar geen probleem, wel alleen tussen 09:00 en 13:00 uur. 's Avonds deed hij ook bezichtigingen als een kijker daar op stond, maar zelf zou hij het niet voorgesteld hebben.



Dus als je het perse wil, zou het in theorie mogelijk moeten zijn. Kan me voorstellen dat je niet zoveel verlofdagen hebt om altijd maar vrij te nemen voor een bezichtiging
Alle reacties Link kopieren
En al wat gehoord Koekje? Wij hebben overigens wel op de laatste dag nog ons voorbehoud moeten verzetten omdat we naar niets hoorden van de bank. Gelukkig uitstel gehad en toen de een na laatste dag gelukkig fiat van de bank gehad. Maar onze verkopers hadden ook al wat gekocht dus die moesten ook uitstel vragen en die verkopers hadden ook al weer wat. Was al met al nog een heel gedoe toen.



Bij ons ligt het stil. Hebben vernomen van de makelaars dat mensen ons huis leuk vinden maar de buurt niet zo. Kan me er nou niets bij voorstellen want ik woon hier mijn hele leven al, maar het is wel iets waar we niets aan kunnen doen. Nu hebben we besloten het maar even zo te laten want we willen rustig klussen in ons nieuwe huis. Zodra we de sleutel krijgen doen we pas de prijs omlaag. Maar dus geen kijkers meer gehad de afgelopen periode.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook verzoek om verlenging ontbindende voorwaarden, ivm achterstand bij de bank. Echt ik word gek van die banken. Geloof nl best dat het echt waar is, en de koper niet ineens met moeilijkheden zit, maar ik heb inderdaad ook al een ander huis. Waar ik dan weer extra ontbindende voorwaarden bij op moet laten nemen. Omdat er 1 bank niet binnen zes weken naar wat papieren kan kijken....
Alle reacties Link kopieren
Karen: ja, de plek van je huis kun je moeilijk veranderen.... En soms snap je kijkers ook niet hoor, bij mij waren er mensen die klaagden over verkeerslawaai. Dat heb ik in 8 jaar nog nooit gehoord, echt niet. Maar volgens hen was het echt te veel als het hard regende en je op het balkon stond (doe dat dan ook niet in de regen!!!). Tja, ik heb ze maar succes gewenst met se zoektocht naar een volledig geluiddicht jaren 30 huis midden in een grote stad.
Nausicaa, wij hadden 2 keer verlenging verleend aan de kopers van ons vorige huis.. Ook daar was de bank langzaam (en moesten een achterstand wegwerken). Zeer frustrerend; hebben we ons huis nou verkocht of niet? Gelukkig kwam het goed..



Sterkte met die slopende wachtperiode..
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben eigenlijk niet echt bang dat het niet doorgaat, maar het is zo'n gedoe dat ik dan ook weer allerlei dingen aan moet passen. Daar baal ik meer van dan dat ik het heel spannend vind .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven