Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Hoe staat het ervoor met de huizenverkopers? Ons huis gaat volgende week de verkoop in, breken spannende tijden aan! Ik hoor van meer mensen om ons heen dat er wel kijkers komen maar geen kopers. Dus vermoed dat het wel even gaat duren.



Vandaag komen de foto's, na onze goedkeuring worden ze op Funda geplaatst. We zijn benieuwd hoe het gaat lopen. Wij willen de randstad gaan verruilen met Drenthe. En hebben dit huis flink opgeknapt alvorens dit in de verkoop te doen.



@fox spannend een kijker voor de tweede keer, verder nog wat gehoord?



Succes iedereen!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
quote:nini1978 schreef op 07 november 2014 @ 11:02:

Hallo iedereen,



Hoe staat het ervoor met de huizenverkopers? Ons huis gaat volgende week de verkoop in, breken spannende tijden aan! Ik hoor van meer mensen om ons heen dat er wel kijkers komen maar geen kopers. Dus vermoed dat het wel even gaat duren.



Vandaag komen de foto's, na onze goedkeuring worden ze op Funda geplaatst. We zijn benieuwd hoe het gaat lopen. Wij willen de randstad gaan verruilen met Drenthe. En hebben dit huis flink opgeknapt alvorens dit in de verkoop te doen.



@fox spannend een kijker voor de tweede keer, verder nog wat gehoord?



Succes iedereen!



Oo dat is inderdaad heel spannend, succes!!



Super spannend ook bij ons inderdaad. Helaas niks meer gehoord dus zal het wel niet woden. Hopelijk bij jou snel beter nieuws!
Ons huis gaat begin januari in de verkoop. Nu aan het finetunen in huis (de gerenoveerde zolder miste al drie jaar afwerking bij de wanden boven de trap, tot vandaag!) en volgende week komt er een stylist om tips te geven, twee weken later komt zij dan de foto's maken en dan gaat het begin januari op Funda.



We hebben al een nieuw huis gekocht, geheel tegen de trend in maar dat is nieuwbouw en daar kunnen we pas in mei 2016 in. Twee keer verhuizen zal dus waarschijnlijk wel moeten.
Alle reacties Link kopieren
Thx fox, hopelijk gauw nieuwe kijkers (en hopelijk ook een koper)



@mardjen, succes met het restylen, wij hebben destijds ook stylingtips gehad (en uitgevoerd) dus hopelijk is het huis goed verkoopbaar.



Leuk een nieuwbouwhuis, wel verstandig om t nu al in de verkoop te doen, want verkopen gaat nog steeds niet snel (met wat uitzonderingen daargelaten).



Volgende week gaat ons huis in de verkoop........ ben benieuwd wat het osn zal brengen.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Nini, wij zijn inderdaad heel benieuwd hoe het gaat lopen. Het schijnt hier in het dorp opeens enorm aan te trekken (randstad) maar ja, of wij in de juiste categorie zitten blijft afwachten natuurlijk.



Wat heerlijk dat jullie plannen hebben om naar Drenthe te gaan, is voor mij echt een droom voor later `als ik groot ben`. Een boerderijtje in zo`n klein dorpje met alleen een bakker en een kroeg.



Willen jullie ook naar `buiten`? Of kiezen jullie in Drenthe wel voor de bebouwde kom?
Alle reacties Link kopieren
Mijn woning staat sinds juli te koop en inmiddels leeg. Vorige week ineens 3 verschillende kijkers. 2 ervan zochten een instapklare woning en 1 had nog andere bezichtigingen. Ik was ook bezig om de woning onder te verhuren, maar twijfel nu. Je merkt toch wel dat het aantrekt. Maar ja die dubbele woonlasten he? Mijn makelaar was nog wel verbolgen dat ik mijn (Ikea) keukenblok meegenomen had. Zei hij dan is je foto misleidend?! Ik zeg dan zijn alle foto's misleidend want daar staat mijn inboedel op en dat heb ik ook meegenomen. Beetje vreemde opmerking van hem.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 10 november 2014 @ 20:28:

Mijn woning staat sinds juli te koop en inmiddels leeg. Vorige week ineens 3 verschillende kijkers. 2 ervan zochten een instapklare woning en 1 had nog andere bezichtigingen. Ik was ook bezig om de woning onder te verhuren, maar twijfel nu. Je merkt toch wel dat het aantrekt. Maar ja die dubbele woonlasten he? Mijn makelaar was nog wel verbolgen dat ik mijn (Ikea) keukenblok meegenomen had. Zei hij dan is je foto misleidend?! Ik zeg dan zijn alle foto's misleidend want daar staat mijn inboedel op en dat heb ik ook meegenomen. Beetje vreemde opmerking van hem.Inboedel is wel echt anders dan een keukenblok: ik zou ook gek staan te kijken als het keukenblok weg is bij een bezichtiging, dat kost je toch minstens een paar duizend euro om erin te laten zetten. Het wordt ook gezien als nagelvast of onroerend deel van je huis.
Alle reacties Link kopieren
Wij hopen ons appartement in het voorjaar te koop te zetten. Wat vinden jullie de beste tijd? Meteen januari al of meer richting eind februari?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper: in Nederland hoort een keuken bij het huis. Dus ja, ik zou als kijker wel extreem verbaasd zijn als de keuken ineens verdwenen was. Niet als de bank weg is, daarvan weet je dat die niet bij het huis hoort. Of bedoel je dat de keuken er nog gewoon is, maar je alleen een los ladenblok op wieltjes hebt meegenomen of zo? Dat zou ik dan weer niet zo raar vinden.
Ik denk ook dat het wel een waardevermindering is van je huis als er geen keuken in zit, tegelijkertijd is daar msischien de prijs ook naar.



Hoe ga je je huis eigenlijk onderverhuren als er geen keuken inzit? Daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar.



Ik weet trouwens niet of een keuken echt onroerend goed is. Op mijn lijst met roerende zaken moest ik iig aangeven of de inbouwapparatuur achterblijft bij verkoop. Keukenkasten niet denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Als de apparatuur echt ingebouwd is, zijn het onroerende goederen. Als de apparatuur losstaat (los gasfornuis, losse koelkast e.d.), dan zijn het roerende goederen. Als op funda duidelijk vermeld staat dat de keuken inmiddels verwijderd is en de prijs van je huis daar ook naar is, dan lijkt het me verder trouwens niet zo'n probleem.
Alle reacties Link kopieren
En Flatverkopen: ik denk niet dat dat veel uitmaakt. Er zullen mensen zijn die in de kerstvakantie besluiten te gaan verhuizen, dan is januari mooi. Anderen zoeken meer richting het voorjaar. Ik zou daar niet te veel over nadenken. Officieel ligt de markt bijvoorbeeld compleet op zijn gat in de zomer. Ik heb mijn vorige huis in augustus gekocht, en mijn nieuwe in juli. Het enige waar ik rekening mee zou houden is dat je huis niet vlak na een open huis op de markt komt. Dan zou ik het een paar weken vervroegen zodat je nog mee kunt doen. Dat heeft bij mij heel veel interesse (en de koper) opgeleverd. Maar die open dagen zijn meestal in april, dus dan maakt januari of februari ook niet uit.

Hou er trouwens rekening mee dat het even kan duren voor je huis ook echt op funda staat etc. Ik denk dat het bij mij een week of 6/7 was van de eerste makelaar waar ik een afspraak mee maakte, tot de foto's online waren.
Alle reacties Link kopieren
Ook ons huis komt te koop. Vind het al met al ook best lang duren voordat het op gang komt. Had het liefst ons huis vorige week al op Funda willen hebben. Ze gaan het huis morgen hopelijk aanmelden en dan zou het binnen 24 uur op funda staan.



@flatverkopen: Ik zou zodra je besluit echt te willen gaan verkopen, niet wachten op een bepaalde periode. Je zal daardoor maar nét je koper mislopen.

@gatekeeper: kun je niet een tweedehands keukenblokje op marktplaats aanschaffen en in de te verkopen woning plaatsen. Ziet er toch wat completer uit. Of idd nadrukkelijk vermelden dat er geen keuken bijgeleverd wordt.



Ik ga meelezen hier. Nog meer mensen hier bezig met verkopen?
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
Haha nee mijn keuken zit er nog in, ik bedoel zoiets.







Deze heb ik meegenomen.
Alle reacties Link kopieren
Oooow dat lijkt me geen probleem inderdaad
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Mijn huis staat sinds september te koop. Al aardig wat kijkers gehad, maar nog geen koper helaas. Dus wacht het maar rustig af



Maar anoniem, heb je het ook via een makelaar te koop staan? Anders zou ik de onze ook nog kunnen vragen v zoiets. Erg positief, dat er zo snel reacties op komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een leefkeuken zeg maar. De meeste mensen hebben daar hun eettafel staan, maar mijn tafel was te groot dus ik kocht zo'n blok voor opvulling. Ik had ook gewoon netjes aangegeven op het formulier wat achterbleef, maar hijzelf had de woning niet leeg gezien, maar gehoord van zijn collega, dus wss dacht hij hetzelfde als jullie zit ik me ineens te bedenken...
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 12 november 2014 @ 21:28:

Haha nee mijn keuken zit er nog in, ik bedoel zoiets.



[img]http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 472_S4.JPG[/img]



Deze heb ik meegenomen.

Ik had ook zo'n blok en beschouwde het wel als deel van mijn keuken.



Ben ook in een huis geweest waar de makelaar doodleuk vertelde dat het gasfornuis niet bij de koop in zat. Moesten we extra voor betalen..

Jet was wel een Boretti, maar dan koop je dus een huis van ruim twee ton en dan heb je een keuken met een gat van een meter tussen je kastjes
Alle reacties Link kopieren
Theia: dat huis heb ik denk ik gekocht :-). Inderdaad heel suf, het is wel een relatief duur fornuis, maar dan heb je het nog over 2000 euro of zo, geen 20000. Dus om dat nou mee te willen nemen.... Ik heb het in de onderhandeling meegenomen, en het maar als onderdeel van het huis en dus de koopprijs beschouwd. Als het een inbouwfornuis is, zou het ook bij de prijs inzitten, en dit is inderdaad wel echt een heel raar ding om weg te halen.

Mijn eigen makelaar raadde me juist af om dingen ter overname te doen, tenzij ik echt bereid was ze mee te nemen. Hij zei dat mensen vaak hoopten nog een paar honderd euro voor een vloer of koelkast te krijgen, om er vervolgens mee opgescheept te zitten (en het uit het huis moeten zien te krijgen!). Dat vond ik wel een goed punt, dus bij mij was alles inclusief, of ik wilde het echt zelf houden. Dan kin je beter gewoon een duidelijke minimumprijs in je hoofd houden, dan hopen dat je uit zoiets nog 250 euro sleept.
Alle reacties Link kopieren
quote:theia schreef op 12 november 2014 @ 21:51:

[...]



Ik had ook zo'n blok en beschouwde het wel als deel van mijn keuken.



Ben ook in een huis geweest waar de makelaar doodleuk vertelde dat het gasfornuis niet bij de koop in zat. Moesten we extra voor betalen..

Jet was wel een Boretti, maar dan koop je dus een huis van ruim twee ton en dan heb je een keuken met een gat van een meter tussen je kastjes

Dat is wel apart ja. Wilden die mensen hem anders meenemen?



Kijk als het een harde eis is om de verkoop door te laten gaan als dat blok teruggeplaatst wordt dan zet ik hem terug, het is mij om het even. Ik koop dan wel een nieuwe.



Maar ik had sowieso met de makelaar besproken dat ik mijn roerende zaken mee zou nemen.
Alle reacties Link kopieren
Zoo het huis staat inmiddels al 1 dag op funda! Eerste dag goed bekeken (1050 keer, maar dat zegt volgens mij niet zoveel). Nu hopelijk binnenkort een kijker. We wachten het af...zo maar even opruimen,voordat er weer mensen door het raam komen gluren. Want zo netjes als op de foto is de woonkamer niet dankzij een speelgoedexplosie van zoon.



Wel een gaaf huis gezien in de stad waar wij willen gaan wonen.....wel een opknappertje (huis van 1890 met enorme tuin...maar ja blijft nu alleen maar bij kijken..
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
@nini: spannend he, onze staat er sinds vandaag ook op. Ruim 700 x bekeken en al 7 (!!!) bezichtigingen gepland. Morgen komen er al 4! Ik ga nu dus ook flink aan het opruimen en poetsen. Ik hoop voor jullie ook dat er snel bezichtigingen gepland worden!!
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
@misslolaa....wow nu al bezichtigingen, wat snel!!! Bij ons wel goed bekeken, maar nog geen bezichtigingen. Succes! zeker spannend, hoop ook gauw op een bezichtiging.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Jeeehaa, vanochtend met onze makelaar een vreugdedansje gedaan!!! Volgende week 2 bezichtigingen gepland! Dat wordt goed poetsen en boenen met een rondspelende kleuter. Ben benieuwd of het wat wordt, straks is het alleen maar kijken, kijken en nie kopen.



@misslolaa, hoe zijn de bezichtigingen gegaan? Ben benieuwd!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Nini, wat goed !! Spannend, ik duim voor jullie.



Wij hebben van het weekend ook weer een kijker gehad. Hij was super positief, dus dat was heel leuk om te zien. Vanmorgen gelijk een mailtje met nog wat aanvullende vragen dus fingers crossed dat het nu eindelijk wat gaat worden.



Na hoeveel dagen zou er gemiddeld een bod uitgebracht worden denken jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven