Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Miss lola, ik lees nu pas jouw post !! Wow, dat doen jullie echt heel goed. Fijn gevoel moet dat geven. Hoe zijn de eerste bezichtigingen gegaan? Wat is jullie geheim? Scherpe prijs? Goede wijk? Of gewoon suuuper huis?
Alle reacties Link kopieren
Fox: moeilijk te zeggen. Mijn koper was op de open dag geweest, heel enthousiast. Twee/drie weken later nig een bezichtiging en nog enthousiaster. En toen hoorden we weken niks meer, tot hij ineens met een bod kwam. Achteraf heeft hij me verteld dat hij na de eerste bezichtiging al wist dat dit het huis was. Dus waarom het nou zo lang duurde, geen idee.
Mijn kopers deden een dag na de tweede bezichtiging een bod en de 2e bezichtiging was 3 dagen na de eerste bezichtiging, dat ging dus heel snel.
Alle reacties Link kopieren
ja het kan snel gaan, maar soms laten mensen idd niks meer van zich horen. Verderop staat ook een huis in de verkoop, was verkocht onder voorbehoud, maar uiteindelijk niet verkocht op het laatste moment flink balen. Wij houden rekening met dit soort scenario's maar leuk is het niet. Ons huis ziet er wel iets netter uit en heeft afgekochte erfpacht voor een scherpe vraagprijs. Hopelijk scheelt dat wat, wij wachten volgende week maar af. Maar stiekem heb ik toch wel hoop op een snelle verkoop.



Succes Fox! Hebben jullie inmiddels een bod gehad? Bij mijn vorige huis duurde het bod anderhalve week (ze zijn wel twee keer komen kijken), toen binnen een maand verkocht, de eerste kijker was ook gelijk de koper, maar dat was nog in 2007
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Oke.. inderdaad je kunt er niks van zeggen.

Tot op heden nog geen bod of 2e bezichtigingsaanvraag gehad dus moet eerlijk zeggen dat ik de hoop alweer opgegeven heb. Balen balen balen. Wat kun je toch stress hebben van een huis.
Alle reacties Link kopieren
Balen! Het is echt een "achtbaan" een huis verkopen....hopen op gauw weer een nieuwe bezichtiging.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mijn ouders had na jaren eindelijk haar huis verkocht, voorbehouden verlopen etc. En twee weken voor de overdracht heeft de koper zich (opzettelijk) te pletter gereden. Ging het dus toch nog niet door. Natuurlijk helemaal vreselijk voor de familie die hij achter liet, maar de kennis baalde toch ook wel flink. Op dat moment verwacht je ook echt niet meer dat het nog afketst.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje.....dat verwacht je zeker niet en geeft het huis verkopen ook wel een nare bijsmaak. Het blijft altijd een beetje koffiedik kijken helaas.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is inmiddels verkocht (onder voorbehoud)!!! Zo snel kan het gaan dus. Ik ben helemaal overrompeld, en ik heb er een dubbel gevoel bij. Omdat het zo snel is gegaan heb ik niet echt een vreugde gevoel, de ene keer blij maar de andere keer heb ik een beetje een verloren gevoel. We hebben nog geen nieuw huis en we hadden zoiets van… we zetten het te koop en we zien wel, het kan nog wel een hele tijd duren. Nu is het dus al verkocht en moeten we over een paar maanden ons huis uit, waar we alles zo mooi hebben gemaakt en waar we onze kinderen hebben gekregen.

Het huis dat we op het oog hadden viel tijdens de tweede bezichtiging wat tegen en vanavond gaan we naar een opknapper kijken. Terwijl we eigenlijk een instapklaar huis wilden kopen. Maar goed… we zien wel. We gaan een nieuw avontuur tegemoet!
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
Wow Misslolaa! Wat snel! kan je gevoel best begrijpen hoor. Soms gaan dingen zo snel dat je er gevoelsmatig nog even aan moet wennen. En het houdt natuurlijk ook in dat je afscheid moet gaan nemen van het huisje waar je kindjes zijn opgegroeid. Ik denk dat ik mij ook wel zo zou voelen bij een snelle verkoop. Succes met het vinden van een ander huis. hoop dat jullie een geschikte woning kunnen vinden waar jullie je gauw thuisvoelen! Het is inderdaad een avontuur.



Wij kregen vandaag het bericht dat er voor volgende week alweer 4 bezichtigingen staan ingepland. Meer dan ik had durven hopen...maar afwachten. Straks krijg ik nog te veel hoop!

.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Wow Misslolaa! Wat snel! kan je gevoel best begrijpen hoor. Soms gaan dingen zo snel dat je er gevoelsmatig nog even aan moet wennen. En het houdt natuurlijk ook in dat je afscheid moet gaan nemen van het huisje waar je kindjes zijn opgegroeid. Ik denk dat ik mij ook wel zo zou voelen bij een snelle verkoop. Succes met het vinden van een ander huis. hoop dat jullie een geschikte woning kunnen vinden waar jullie je gauw thuisvoelen! Het is inderdaad een avontuur.



Wij kregen vandaag het bericht dat er voor volgende week alweer 4 bezichtigingen staan ingepland. Meer dan ik had durven hopen...maar afwachten. Straks krijg ik nog te veel hoop!

.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
oeepss dubbel...
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft zijn huis helaas 5 jaar te koop staan, zucht
Misslolaa gefeliciteerd! Wat ontzettend snel en wat zal er nu idd veel op je afkomen. Kun je bij jullie in de buurt eventueel makkelijk tijdelijk iets huren? Heel spannend allemaal!



Hier in afwachting van devstylist, het adviesgesprek slaan we over ivm planningsproblemen en ze komt nu in een keer een hele dag. Op 5-12 ook nog, dus ik ben benieuwd hoe overspannen ik aan de sinterklaasviering begin!
Oudelady, mijn ouders wonen naast een school en als puber vond ik dat vreselijk uitslapen was er niet bij op een spijbeldagje.

Verder geen overlast idd. Wel merken mijn ouders de laatste jaren dat het heel druk is (en gevaarlijk) met ouders die met de auto halen en brengen. Al valt dat in Friesland misschien wel mee, of heb ik nu een te idyllisch beeld?
Alle reacties Link kopieren
Mardjen, dat met ouders die hun kids halen en brengen klopt wel, alleen is dat aan de voorkant en niet waar de schoolplein staat.



De keuken is wel gedateerd en de inrichting is niet mijn smaak.

Het is echt heel aparte huis om te zien.

Ben benieuwd wat je ervan vindt!
Alle reacties Link kopieren
Oudelady: ik heb even gekeken. Het is een mooi huis, maar het staat echt pál naast het schoolplein, niet er vlakbij ofzo. Ik zou er om die reden ook echt niet willen wonen. Verder lijkt de tuin erg klein, of ligt dat aan de foto's? En zo'n schotel aan de muur, brrr.... Maar dat zie je vaker in Friesland volgens mij. De keuken ziet er ook (relatief) gezien klein uit en past niet zo bij de stijl van de rest van het huis. De badkamer is gedateerd en zou ik willen vervangen. De tegelvloer in de hal en de houten vloeren vind ik wel erg mooi, prachtig zelfs!



Volgens mij staan er maar 2 slaapkamers op de foto's van de 4? Persoonlijk vind ik de foto's niet zo heel goed gemaakt (balkenplafond in de woonkamer is bijna niet te zien, ruimtes lijken kleiner dan ze zijn heb ik het idee). Ook foto's die helemaal niet ter zake doen, zoals die van de deur van de woonkamer en die van de hoek van een slaapkamer met het hobbelpaard. Ook had ik nog wat dingen weggehaald (schoonmaakmiddelen in de bijkeuken, spullen op het aanrecht van de keuken (lijkt nu erg weinig werkoppervlak). De houtkachel mag juist wel weer wat prominenter op de foto, die had ik niet gezien (en ik ben daar wel fan van). Ik vind het zelf ook altijd heel prettig om een plattegrond van de verdiepingen in te kunnen zien, zodat ik een beter beeld krijg van de verdeling van de ruimtes.

Ik moet er wel bij zeggen, dat het allemaal opmerkingen zijn waardoor iemand die écht geinteresseerd is, niet afhaakt hoor!



Ik vind de prijs van 199.500 wel veel realistischer dan die van 249.000, want ik zou er nog heel wat aan willen verspijkeren en je hebt het nadeel van een kleine tuin (voor wat ik me voorstel bij Friesland zeker ) en het schoolplein ernaast. Verder staat er behoorlijk wat in die prijscategorie te koop in Oosterwolde.



Succes met de verkoop. Wel fijn dat er zolang huurders inzitten (als het nette mensen zijn), dan zit je er misschien wat relaxter in.
Alle reacties Link kopieren
@oudelady, het is een prachthuis!! Als het hier in ons stadje zou staan had ik het direct willen kopen! Maar helaas niet wanneer het tegen een schoolplein aan ligt.



De foto's kunnen 100x beter. Weet je niet iemand die goed is met fotografie die het opnieuw kan doen? De ruimtes komen niet goed tot hun recht.



Verder zou ik zeer zeker uitzoeken of het mogelijk is een heg of schutting te plaatsen tussen het huis en het schoolplein. Zodat het iets meer gescheiden is.
In the end, we only regret the chances we didn't take!
Alle reacties Link kopieren
Flatverkopen en Misslolaa...Wat fijn dat jullie reageren! Wat jullie zeggen heb ik ook al vaak aangegeven bij mijn partner...maar eigenwijs he!?
Oudelady,

leuk huis, prijsniveau kan ik niets over zeggen.

Vindt de fotos prima eerlijk gezegd (wel jammer van dat losse plankje in de keuken onder de afwasmachine?)

Zou er idd een plattegrond van de tuin bij doen, want die lijkt heel klein en zo klein is het perceel volgens mij niet.





Ik heb onder een andere naam al eens mer geschreven. Maar ons huis is wss verkocht, spannend!
Alle reacties Link kopieren
Annavanadelle....spannend voor jullie! Hou je ons op de hoogte?

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Nou hier wat positief nieuws. Na 5 bezichtigingen deze week, hebben wij van een kijker (die voor de tweede keer kwam) gisteren een bod gehad!!! 5000 onder de vraagprijs! En dat na 2 kleine weken in de verkoop. Tevens nog een bezichtiging gehad dezelfde avond! De kijkers waren volgens onze makelaar erg enthousiast. Hij vermoedt dat zij nog een keer gaan komen. Volgende week nog een bezichtiging van een kijker die komt met makelaar. Deze wilde nadat de woning 1 dag te koop stond al komen kijken, maar de makelaar redde dat niet, vanwege vakantie komen ze volgende week. Er is natuurlijk nog niks beklonken of getekend, maar in ieder geval wel meer animo dan wij hadden gedacht en al een redelijk bod!! Niet durven hopen eigenlijk...
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Nini: wat goed zeg! Wat gaan jullie nu met dat bod doen? Wachten tot die anderen ook zijn wezen bezichtigen, of wil je in onderhandeling gaan?
Alle reacties Link kopieren
Kijker is vandaag akkoord gegaan met de vraagprijs! Dus nu verkocht onder voorbehoud moeten ons gauw gaan oriënteren op een ander huis. Nooit verwacht dat wij zo snel een bod zouden krijgen
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
we zijn maar in onderhandeling gegaan, geen bezichtigingen meer en verkopen voor de vraagprijs was al meer dan ik had gehoopt
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven