Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, gefeliciteerd! Wat snel zeg, en inderdaad, als je nu de vraagprijs krijgt, had je niet veel beter kunnen wensen. Zitten jullie in een gewild gebied (lees: Amsterdam/Utrecht), of gewoon geluk? En hoe snel zou je er uit moeten als alles loopt zoals gepland?



Ik moet nog een paar nachtjes slapen, en dan heb ik eindelijk weer een huis. Ik ben al bijna 4 maanden uit mijn oude huis, en heen en weer aan het verhuizen, ik wil zo graag weer een eigen plek hebben met mijn eigen spullen!
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad, ik was zo blij dat ik van die bezichtigingen af was. Alleen toen kwam er nog een taxateur, twee verhuizers voor offertes en nog een keer de koper om te meten. Kon ik weer gaan stofzuigen .
Wow mini, snel gegaan! Nu hopen dat de financiering snel rond is.

Heb je al iets anders op het oog?
Alle reacties Link kopieren
Oh oh nausicaa..laat ik dat maar in mijn achterhoofd houden hahaha. Kan dus nog druk worden.



@Anna we zijn ons San Her orienteren, duś baśń wag bezichtigingen plannen bij woningen die we op het oog hebben. Drukke boel dus, maar wel leuk!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Oh oh nausicaa..laat ik dat maar in mijn achterhoofd houden hahaha. Kan dus nog druk worden.



@Anna we zijn ons als de wiede weerga aan het orienteren, dus gaan bezichtigingen plannen bij woningen die we op het oog hebben. Drukke boel dus, maar wel leuk!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
We zijn bezig met nog wat laatste klusjes, alles opruimen en schoonmaken enzovoorts om straks goede foto's te kunnen maken. We hebben een paar mankementen waarvan we twijfelen of we die aanpakken of niet:

- achterwand van de koelkast vriest aan

- als de vaatwasser 2-3 dagen niet gedraaid heeft, komt er een laagje water in te staan (is meteen weer weg als je vaatwasser aanzet). Wij hebben er zelden last van omdat hij bijna elke dag draait.

- in de (dure, goede) houten vloer zitten op een aantal plekken krassen van stoelen waarvan de viltjes afgesleten waren.



Wat zouden jullie hier als koper van vinden? Dat het opgelost had moeten zijn? Zou het jullie ervan weerhouden om een huis te kopen?



Wat we nu vooral een het doen zijn is nog wat plintjes vastzetten, muurverf en verf van de deurposten bijwerken etc.

Toevoeging: en héél veel opruimen!
@flatverkopen.

Dat van de koelkast en de vaatwasser zie je natuurlijk niet meteen bij een bezichtiging.

(ik weet niet hoe oud jullie keuken is, bij een nwe verwacht ik wel dat alles no prima is, bij een oude niet).



Maar dat van dat laagje water is dat niet je afvoer die niet goed is? Dat kan best een duur grapje worden.



Vloer... hoe zichtbaar is het?

Het zou mij er niet van weer houden, kan altijd nog zelf de vloer schuren en lakken/olien, dat is makkelijk als het huis leeg is na de oplevering
Alle reacties Link kopieren
@ flatverkoper, wat goed dat jullie het huis verkoopklaar aan het maken zijn. Hebben wij hier ook gedaan Tevens hebben wij teveel spullen in de opslag geplaatst. Denk dat dit wel mee heeft geholpen. De fotograaf heeft mooie foto's gemaakt. En tijdens bezichtigingen het huis helemaal van top tot teen gepoetst.

Wat betreft de vloer ik zou t zo laten...wij hebben ook wat beschadigingen in de vloer, op een plek is t een beetje gebarsten omdat er een leiding tegen aan drukt. Is wel in het zicht maar wel geaccepteerd.



Ik zou van de vaatwasser en koelkast gewoon melden, zijn geen onoverkoombare punten lijkt mij. Het gaat immers ook wel om de gehele sfeer van het huis. Succes!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
De keuken is ongeveer 10 jaar oud, dus echt de tijd ook dat hij gebreken begint te vertonen (apparatuur dan, kastjes etc. zijn echt nog tiptop). Mijn man heeft de afvoer al een aantal keer open gehad, maar het blijft zo. We kunnen dat dus eigenlijk niet oplossen, maar ik vraag me af of je zoiets wel moet zeggen? Omdat het pas na 2-3 dagen is?



De vloer is het achterste deel van de woonkamer, bij de eettafel en computerkast. Bij ons is het niet erg zichtbaar omdat daar dus de stoelen overheen staan, maar als je de eethoek ergens anders zet, zie je het wel. Het is gewoon heel lastig voor ons om het nu aan te pakken, omdat je er dan een poos niet op mag lopen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Als je vloer echt een absoluut stelling point is, en je verkoopt het ook zo, zou ik er iets aan doen, anders niet. Als het gewoon een normale houten vloer is, en de slijtage niks geks, houdt dat mensen echt niet tegen. Ik had ook een houten vloer waar iets aan gedaan moest worden, maar heb dat zelf niet gedaan. Heb ik er net een paar honderd euro tegenaan gegooid, houdt de koper helemaal niet van hout.
@nini; Wat fijn dat jullie huis verkocht is, dat is supersnel gegaan!

@nausicaa, fijn dat je bijna in je nieuwe huis kan!



@flatverkopen; eens met de rest, als de vloer geen hele rare beschadigingen heeft lekker zo laten.
Alle reacties Link kopieren
Yes, we hebben morgen weer een bezichtiging!
Alle reacties Link kopieren
succes fox! Vandaag een bezichtiging!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken! Wat leuk dat jullie bezichtigingen hebben, wel gedoe maar ook hoopgevend wat de verkoop betreft.

We overwegen om onze woning eerst zelf te koop aan te bieden (mooie foto's op een speciale facebookpagina, briefje in de supermarkt e.d.) en dan in februari ofzo het alsnog via de makelaar te doen. Zou het de moeite waard zijn? Of komt daar toch niets uit voort? Misschien heeft iemand hier ervaring mee? We hebben ook gedacht om het via zo'n site doen, waardoor je huis ook op funda komt, maar als je een beetje uitgebreid pakket wilt ben je zo een paar honderd euro kwijt. Als je daarna alsnog een gewone makelaar inhuurt, ben je nog duurder uit.
Alle reacties Link kopieren
Nou de bezichtiging is inmiddels geweest. Eerst ben je hoopvol, huisje netjes en kom maar op. Dan wordt dat zo snel afgebroken als er een stelletje komt dat aan het oriënteren is en totaaaal geen emotie toont. Pff is je huis verkopen toch een emotionele achtbaan. Verwacht niet dat we hier nog iets van horen.
Alle reacties Link kopieren
Je weet het nooit. Ik was ook pas net begonnen met kijken, heb het tweede huis een keer gezien en meteen gekocht. Die verkopers waren waarschijnlijk ook heel verbaasd. Maar ik ken het gevoel, heb jij je best gedaan met poetsen en opruimen, zeggen ze dat ze eigenlijk wel graag een tuin willen (en jouw huis is op 2 hoog....). Dan denk je wel: had dat even eerder bedacht!
Alle reacties Link kopieren
Haha jaaa echt super irritant. Makelaar heeft ze inmiddels gesproken en de woning is naar wens maar ze willen eerst langs de bank. Nou, hopen dat ze dat snel doen dan ;)
Alle reacties Link kopieren
oooee fox wat zenuwslopend zeg, hopelijk zijn ze gauw klaar bij de bank en weer je meer..47
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Spannend Fox!



WIj hebben afspraak voor het tekenen van het koopcontract! Wihoe!



@flatverkopen, wij hebben zonder makelaar en zonder funda verkocht, het kan wel, maar het is niet gangbaar in NL.

Voor de koper zit er ook geen voordeel op, de makelaarskosten zijn toch voor de verkoper. Dus wss lukt het alleen bij een zeer gewild huis.
Oh en ik denk dat wij ook een aantal huizen gaan bekijken puur voor het Idee wat we een beetje voor ons geld kunnen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ooo wat fijn Anna!! Ik ben zo jaloers!

Ik duim dat we voor het eind van het jaar een bod hebben. Er lopen nu nog 2 leads dus hopelijk hapt er 1.



Wij verkopen via Makelaarsland. Heel tevreden over. Ik vind het heel prettig om zelf de bezichtigingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
Haha jaa, je hebt groot gelijk Anna. Voor de verkoper super irritant maar als koper heel interessant.
Alle reacties Link kopieren
Ik had op een open huizen dag een kijker die maar bleef aandringen dat ze mijn gegevens wilde, zodat ze me direct kon bellen. Ik had daar helemaal geen zin in, betaal die makelaar niet voor niks. Maar uiteindelijk bleek dus dat ze dacht dat dat voor haar ook goedkoper zou zijn. Geen idee waarom, want die makelaar kost haar niks.



Anna: maar gaan jullie dan ook naar huizen kijken waarvan je al vrijwel zeker weet dat je ze niet wilt hebben? Of meer dat jullie nog niet precies weten wat jullie zoeken en dus verschillende dingen gaan bekijken?
Nee, we gaan i.p. alleen naar huizen kijken waarvan we nu denken dat we ze wel willen kopen (Maar we hebben voor onszelf een grens wat we willen uitgeven en een huis ligt daar bijv. nog 30.000 boven en is het laatste jaar al 65.000 gedaald.... dus het is wel de vraag of we daar ooit uit gaan komen). Maar naar een huis zonder tuin gaan we niet kijken omdat ik toch weet dat dat niets voor ons is.

Wel gaan we bijv. naar een 'klushuis' kijken, ik denk dat we dat niet willen, Maar je weet het niet, Maar ik will vooral een beetje gevoel krijgen voor wat we voor ons geld zouden kunnen krijgen.

Dit weekend heeft 1 huis een opendag, dus mss gaan we wel al even kijken, is dan weinig extra belasting voor de verkoper.
Alle reacties Link kopieren
Nee ok, dan snap ik wat je bedoelt. En ik begreep altijd best dat mensen soms gewoon nog niet zo goed weten wat ze zoeken, of maten moeilijk kunnen inschatten. En dat het dan toch kleiner is dan ze gedacht hadden of zo. Maar ik werd wel heel moe van mensen die heel duidelijk iets anders zochten dan wat mijn huis was, en wat gewoon uit de omschrijving en foto's al bleek. Zoals meteen roepen dat je per se een tuin wilt, en dan op twee hoog komen kijken. Of bij mijn ouders: mensen die meteen al zeiden dat ze per se vijf slaapkamers en minimaal twee badkamers wilden, en absoluut pertinent niks wilden verbouwen. En dan dus kwamen kijken naar een huis met 3,5 slaapkamer en 1 badkamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven