Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Wij hebben ons huis zonder makelaar verkocht, ik vond het ook veel geld vandaar dat we eerst zonder geprobeerd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Daar hebben we ook over getwijfeld, maar we zien het logistiek gezien niet zitten om zelf de bezichtigingen doen. Ook zou ik als koper liever hebben dat ik niet door de eigenaar wordt rondgeleid. Maar een hoop geld is het wel, het komt bij ons op 3500 euro. Daar zit wel alles in, dus ook de fotoreportage, advertenties, open huizen dagen etc. Maar op een flat van ca. 135.000 euro vind ik het een hoop geld!
Je kan wel onderhandelen over de prijs flatverkopen en dat zou ik zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Gaan we zeker doen! Het blijkt echt heel lastig om na te gaan wat andere makelaars vragen. Een hele globale vergelijking is wel te maken, maar er komen bij veel makelaars nog extra kosten bij etc. wat het erg ondoorzichtig maakt. Hopelijk worden we er wat wijzer van als de andere makelaar donderdag langs is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me ook graag aan bij dit topic. Ons huis gaat deze week in de verkoop. Super spannend! Met behulp van een stylist het huis goed ingericht en heel veel opgeruimd. Ben zo benieuwd hoeveel kijkers er komen en hoe lang het te koop staat.

Wij hebben ook gekeken naar het zelf verkopen van de woning. Maar we werken allebei fulltime, dus qua bezichtigingen is dat al lastig. Daarnaast ben ik nu al blij met alle tips/hulp en de objectiviteit. Denk daarnaast dat ik veel te gespannen zou zijn om mensen rond te leiden

Het is inderdaad een boel geld (helemaal omdat wij ook met een behoorlijke restschuld zitten), maar hij weet wel waar hij het over heeft.



@ Fox: hebben jullie al meer zekerheid, is er al wat getekend?

@ Flatverkopen: ben benieuwd wat de andere makelaar morgen zegt.
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje, leuk dat je meeschrijft. Mag ik vragen wat jullie voor de makelaar betalen?
Alle reacties Link kopieren
@ flatverkoper



Wij hebben uiteindelijk voor collectief makelaars gekozen, zit alleen wel in de Randstad en richt zich op Noord Holland. Zowel de opstartkosten als de courage zijn laag! Zeker in vergelijking met andere makelaars hier in de buurt. Wij zijn erg tevreden, werken hard zijn goed bereikbaar zowel in de avond als in de weekend. bellen altijd terug na de bezichtigingen. Bij hen geen gevoel dat het gladjanussen zijn, ook erg betrokken. het is een collectief van zzp-ers, aangesloten bij vbo. Wellicht hebben jullie er wat aan.



@ sneeuwwitje welkom! Een spannende tijd je huis te koop! Wens jullie veel succes!
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Ooh ja....opstartkosten van onze makelaar was 350e (inc btw), inclusief fotorapportage! Fijne fotograaf ook en hele goede foto's. Zit echter geen extra's bij op Funda zoals een 360 graden foto, maar dat was ook helemaal niet nodig in ons geval, omdat de woning snel was verkocht. Courtage standaard 1 procent inc. btw.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten in de regio Rotterdam. De makelaar die maandag is langs geweest, rekent ¤ 595 voor alle promotieactiviteiten (foto's, 360 graden foto's, hoogtefoto, funda, plattegrond, buurtmailing, advertenties in plaatselijke kranten, open huizen dagen, borden enz.) en ¤ 2300 courtage (1,55 % van de verkoopprijs, maar met dat minimum en wij zitten onder dat minimum). Dat zijn op zich geen verkeerde prijzen, maar het zijn prijzen excl. BTW...

Als we met hem in zee gaan, willen we er eigenlijk wel minimaal ¤ 500 euro af krijgen. We hadden ¤ 3000 begroot en daar willen we liefst niet overheen.
Alle reacties Link kopieren
Op zich geen verkeerde prijzen, maar wat je zegt exl. btw onderhandelen zou ik zeker doen! Heel slim om je aan de begroting te houden! Want het is een hoop geld! Succes
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zijn de foto's gemaakt en als het goed is krijgen we ze vanavond. Kunnen we ze alvast bekijken voordat ze op Funda gaan. Ik hoop dat de makelaar tijd heeft om het huis morgen op Funda te zetten. Wie weet hebben we dan volgende week de eerste kijkers!



@ Flatverkopen: wij betalen 2600 euro voor de makelaar, 200 euro meer als het huis in de volgende prijsklasse valt. We hadden eerst een andere makelaar op het oog, maar die was 700 euro duurder. Dat vonden we een beetje te gek worden. Ook omdat we een vrij goedkoop huis hebben en de verhouding dan zoek is (courtage zou dan meer dan 3% zijn). Hoe was de makelaar die jullie vandaag op bezoek kregen?

@ Nini: hebben jullie onderhandeld over de prijs of over onderdelen die de makelaar aanbood?
Alle reacties Link kopieren
Sneeuwwitje: leuk, hopen dat het goede foto's zijn! En deel je nog een linkje? Of wil je je anonimiteit niet te grabbel gooien

Eerder vanavond de andere makelaar op bezoek gehad. Hij doet het voor 1000 euro minder. Ook was het een veel prettiger persoon. Keus is dus al gemaakt, het wordt die van vandaag! De vraagprijs en uiteindelijk prijs komt vrijwel overeen met die van maandag, dat is dus prima. Hij biedt een aantal diensten niet aan waar we ook de meerwaarde niet van zien, verder doet hij alles wat we belangrijk vinden. Hopelijk staat ons huis nu binnen 2-3 weken op funda!
Alle reacties Link kopieren
@flatverkoper, da's een goede deal 1000 eraf!! En fijn dat het een prettige makelaar is dat scheelt zo! Hoop dat jullie woning gauw op Funda staat.



@sneeuwwitje, wij hebben niet meer onderhandeld met onze makelaar omdat hij ver onder de prijs zat ten opzichte van alle andere makelaars die wij hadden uitgenodigd. Daarnaast zat hij veel hoger wat betreft vraagprijs van de woning. Het scheelde zelfs 50000e met een andere makelaar. We kregen de indruk dat de makelaar veel meer kennis had van de markt dan de andere gegadigden. Ook was hij fijn in contact. en was de enige die de woning goed verkoopbaar had genoemd. De rest had er weiinig vertrouwen in.volgens mij omdat het volgens velen geen gewilde buurt zou zijn. Gelukkig hebben wij voor hem gekozen want hij heeft onze woning voor de vraagprijs verkocht binnen twee weken en zitten wij niet met een restschuld . Omdat het zzp-'ers zijn hadden wij het idee dat zij zo scherp geprijsd konden zijn en het heeft zich zeker uitbetaald. We hadden binnen een week 5 bezichtigingen.



Spannend dat de foto's zijn gemaakt, hoop dat jullie tevreden zijn en het huis gauw op funda staat. Succes in deze spannende tijd.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain
Alle reacties Link kopieren
@ Flatverkopen: ik blijf graag anoniem op het forum Lijkt me op zich wel leuk als wat objectievere mensen ook naar de foto's kijken. Maar ik zou dan niet meer zo fijn schrijven op het forum omdat ik bang ben dat mensen me herkennen. Wat fijn dat deze makelaar goedkoper is, maar ook (nog belangrijker) een prettiger persoon is. Nu begint het opruimen, zodat je klaar bent voor de fotograaf. Komt er bij jullie ook een stylist langs?

@ Nimi: jeetje, wat een goede keuze hebben jullie dan gemaakt. Een makelaar die niet positief is zou ik dus ook nooit nemen, die kan jouw huis toch niet verkopen aan anderen...



We hebben gisteren de foto's nog gekregen van de fotograaf. Ze zijn mooi geworden, wel een gek idee dat iedereen straks zo bij je binnen kan kijken! Ik zit nu steeds op de site van de makelaar / funda te kijken of het er al op staat (hoezo ongeduldig ).
sneeuwwitje, je kan ook een aantal mensen een pb sturen met de fundalink. Dan blijf je wel anoniem voor het merendeel van de forummers maar dan kunnen we ze wel bekijken.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje: spannend hoor, staan de foto's er al op?

Bij ons komt geen stylist langs, beide makelaars vinden ons huis goed ingericht en de kleuren en meubels vormen echt een eenheid met elkaar en stralen rust uit (aldus die makelaars dus, toch leuk om te horen ). Net ook bericht gehad van de makelaar: donderdagmiddag komt de fotograaf al langs, ik verwacht dat ons huis dus binnen 2 weken wel op Funda staat. Nu het huis goed opgeruimd en schoon houden, beiden niet onze sterke kant, zodat we niet elke keer héél veel hoeven te doen.

Lastig puntje is dat we een hond hebben die we met bezichtigingen e.d. uit huis willen hebben (incl. zijn toebehoren), dat wordt nog wel wat georganiseer. Hebben anderen daar ervaring mee/tips voor? Op de dagen dat ik niet werk is het geen probleem, maar op de andere dagen is het wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is ons huis niet op Funda gezet voor het weekend. Hadden we al een klein beetje rekening mee gehouden. Hopelijk maandag! Ben benieuwd wanneer dan de eerste kijkers komen!

@ Flatverkopen: wat lastig met je hond. De spullen kun je nog wel wat voor verzinnen (bv. even in de auto), maar de hond zelf moet natuurlijk wel een plekje hebben. Meestal plannen de makelaars meerdere bezichtigingen achter elkaar, zodat je maar één keer hoeft op te ruimen. Kun je de hond niet bij de buren laten of bij vrienden in de buurt?
Alle reacties Link kopieren
Balen sneeuwwitje! Nou, afwachten maar. De hond kunnen we meenemen als we niet hoeven te werken, op andere momenten kunnen we wellicht mijn ouders vragen hem even op te vangen (liever niet, mijn vader is er geen fan van).
Ik sluit me graag even aan. Vorig jaar appartement van vriend te koop gezet. Vanaf de zomer hadden we huurders in het appartement.

Huurders hebben begin januari laten weten de huur per 1-3 op te zeggen.... Wij balen, want in tussentijd geen enkele kijker om appartement te kopen.

Donderdag werden we door de makelaar gebeld: er komt een kijker! Stel wil beleggen door te investeren in onroerend goed... Volgende week horen we of de kijkers een bod willen uitbrengen!!!
Alle reacties Link kopieren
@Fruity-Pebbles: wanneer verwacht je een bericht? Spannend hoor! Woont je vriend nu bij jou of zijn jullie op zoek naar een woning?

@Sneeuwwitje: en, staat je huis al op Funda?
quote:flatverkopen schreef op 12 januari 2015 @ 20:59:

@Fruity-Pebbles: wanneer verwacht je een bericht? Spannend hoor! Woont je vriend nu bij jou of zijn jullie op zoek naar een woning?

@Sneeuwwitje: en, staat je huis al op Funda?



We verwachten uiterlijk eind deze week bericht. Ik duim me gek

We wonen nu samen in mijn appartement. Als zijn appartement is verkocht gaat de mijne in de verkoop en gaan we op zoek naar een 'echte' woning
Alle reacties Link kopieren
Ons huis staat nu officieel te koop. Staat op Funda en de site van de makelaar. Ben zo benieuwd wanneer we kijkers krijgen (en natuurlijk een bod). Reacties van vrienden en familie op de foto's is positief, ze vinden het wel wat groot lijken. Staat wel bij dat de foto's met groothoeklens zijn genomen. Hopelijk valt het kijkers niet tegen als ze hier zijn.



@ Fruity-Pebbles: wat spannend zeg. Wel toevallig dat de huurders opzeiden en jullie kijkers kregen. Dus als dit traject is afgerond moeten jullie nog een huis verkopen!

@ Flatverkopen: het zou wel fijn zijn als je ouders de hond even kunnen opvangen, is wel de makkelijkste oplossing.
Spannend sneuuwwitje!

(je wilt vast geen linkje doen?)
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 13 januari 2015 @ 18:38:

Spannend sneuuwwitje!

(je wilt vast geen linkje doen?)

Of een pb-tje ?

Vandaag een huis bezichtigd, de makelaar had gezegd dat dat wel kon zodat we er alvast aan het orienteren zijn mocht er toch snel een koper op de proppen komen. Dit huis staat ruim een half jaar te koop en we hebben het sindsdien al in het vizier. Er moet nog héél veel aan gebeuren, maar dat zien we wel zitten. Grote voordeel daarvan is dat bijna niemand het verder ziet zitten en ze dus wel bereid zijn om met de prijs te zakken. Maar ja, wat is nu wijsheid? Al laten weten dat je echt belangstelling hebt, ook na deze bezichtiging nog (andere liepen gillend weg bij wijze van, hoewel ik dat niet snap omdat zowel de foto's als de omschrijving erg eerlijk zijn). Of wachten hoe het met ons huis gaat lopen? We willen in ieder geval niet kopen voordat we verkopen.
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwwitje.....en en en staat jullie woning al op funda???



Succes Fruity met de bezichtiging! Hopelijk wordt het wat en is jullie woning wellicht eindelijk straks verkocht!



@flatverkoper, wel zo handig inderdaad om te kijken of de hond even elders ondergebracht kan worden en vragen aan de makelaar om meerdere bezichtigingen achter elkaar te doen, (verkoop technisch ook slim).



Wat betreft jullie woning die jullie willen bezichtigen, mochten jullie er echt voor willen gaan, zou ik het gewoon wagen... Je kan altijd in het koopcontract als bepaling opnemen dat jullie woning dan eerst verkocht moet zijn. Ik merk namelijk in onze situatie dat wij nu best gestrest zijn, we hebben nog geen woning en hebben nog maar twee en een halve maand om wat te vinden. Wij wilden onze woning ook graag eerst verkopen alvorens te kopen. Omdat wij niet met dubbele lasten wilden komen te zitten. Wij konden echter nooit van te voren weten dat de verkoop zo gauw zou gaan. Dat is natuurlijk het lastige punt eraan, helaas blijft het altijd koffiedik kijken w.b.t. verkoop van je eigen woning. Wel een positief punt is dat jullie woning volgens de makelaar er goed uit ziet. Dus wellicht helpt dat mee in de verkoop

Achteraf gezien hadden wij toch eerder moeten gaan oriënteren en kopen (ik had er dan voor gekozen om een bepaling in het koopcontract op te nemen, zou dit ook even bij jullie makelaar vragen hoe dat zit, onze makelaar gaf destijds dat advies al.....hadden wij naar moeten luisteren), nu hebben wij al meerdere malen achter het net gevist..3 woningen die wij op het oog hadden zijn al verkocht grrr...vrijdag gaan wij wel weer kijken naar een woning....mocht het niks zijn dan moeten wij gaan huren en eigenlijk zaten we daar niet echt op te wachten, maar ja wat moet dat moet. Succes in ieder geval met de bezichtiging van kluswoning, ben wel benieuwd wat jullie gaan doen.
“Nobody dies a virgin... Life fucks us all.” Kurdt Cobain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven