Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Hier is ons bod afgewezen zonder tegenbod,

dus wij kijken verder. De prijs die ze willen is belachelijk, dat wete ze zelf ook wel volgens mj want het huis staat nu ineens ook te huur
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is na één maand te koop staan verkocht. Heel fijn natuurlijk, maar we hebben nog geen ander huis op het oog. We hoeven er pas eind augustus uit. Dus dat is wel fijn. Maar, ik vind het wel eng worden. Afgelopen nacht niet zo goed geslapen (dadelijk vinden we helemaal geen huis en wat dan). Wat is wil weten, zijn jullie echt weg van de huizen waar jullie op bieden? Tot nu toe veel huizen gezien, maar nog niet hét huis tegengekomen. Iedereen is heel blij voor ons, maar ik ben helemaal niet blij. Het gaat zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Ik niet in elk geval. Zowel bij mijn vorige huis als mijn huidige (eind vorig jaar gekocht) was ik niet meteen helemaal weg van het huis. Ik vond het een leuk huis, de sfeer sprak me aan, dat wel. Maar niet dat ik meteen dacht 'dit huis moet ik hoe dan ook hebben!'. Rustig een paar dagen laten bezinken, vond het toch wel een leuk huis, buurt goed, voldeed aan de vereisten en binnen budget. En toen gekocht. En in beide gevallen heel blij met het huis.



Dat gedoe dat mensen bijna in tranen zijn als ze een huis binnenlopen en zo, dat heb ik echt nooit gehad. Wel huizen waarbij ik na 10 seconden dacht 'nee, dit wordt niks'. Terwijl er niks heel vreselijk was of zo, maar het paste gewoon niet bij me. Ik heb toen dus maar de afwezigheid van dat gevoel + bovenstaande criteria gebruikt als teken dat het wel goed was.



Succes met zoeken! (Ik ken het trouwens hoor, ik vond de periode tussen de verkoop van mijn oude huis en de koop van het nieuwe ook heel onzeker en niet leuk. Niks 'leuk huizen kijken', meer een gevoel van 'ik moet iets vinden'.)
Wij waren beide keren helemaal weg van het huis. De tweede keer wilden we groter wonen vandaar dat we weer naar huizen keken. Het heeft drie jaar geduurd voor we 'het' huis tegen kwamen.

We moesten ons eerste huis nog verkopen dus gelukkig konden we zo van het ene huis in het andere.
Alle reacties Link kopieren
De markt zit hier enorm in de lift. Huizen die wij op het oog hadden, waren heel snel weg. Dat maakt het allemaal nog spannender. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het niet leuk vind.
Ik ben ook nooit helemaal weg Van ons huis geweest.

Vorige huis niet ( was echt prima voor, maar niet mijn droom droom huis) wel anderhalf jaar gezocht. En vervolgens binnen 2 dagen gekocht.

En nu ook weer een prima huis op het oog. Maar niet een droomhuis. Maar dat is voor nu niet realistisch.

Mss over 10 jaar?
Wij wiilen liegst uiterlijk 30.6 erin, dus tijd begint nu wel beetje te dringen voor mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Hier staan er in de eerste week van ons huis op Funda al vier bezichtigingen gepland voor deze week en volgens de makelaar kunnen het er nog wel meer worden.

Goed dat ik dus lees over dat het ook domweg irritant kan zijn dat bezichtigen en zoeken. Voor hetzelfde geld moeten wij binnen een korte tijd zelf ook aan de bak!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er snel een koper tussen zit Pointdexter. Ik had na 1 week Funda ook meerdere bezichtigingen. En toch heeft het anderhalf jaar te koop gestaan. Maar goed, dat was 1-2 jaar geleden, en de markt trekt sindsdien wel aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik merk aan mijn man dat die wel een beetje psyched wordt hiervan maar zelf wil ik het echt een dag per dag bekijken. Eerst zien dan geloven.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Gebeurt er hier nog iets spannends? Wij hebben inmiddels het huis 1.5 wel te koop staan en een dozijn kijkers over de vloer gehad. Iig 1 bod binnen een misschien komt er morgen nog een. We zijn nog niet in onderhandeling maar gaan daar morgen in principe sowieso mee starten.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook even komen meeschrijven?



Mijn huis staat inmiddels 8 weken te koop... naast het werk van de makelaar, ben ik zelf flink aan de slag gegaan... lekker spammen op Facebook ( ook lid geworden van diverse verkoopgroepen om daar mijn huis aan de man te brengen ). Zelf op diverse sites gezet en nu zelf een flyer gemaakt om deze vervolgens maandag rond te bezorgen in de buurt...



Gelukkig wel kijkers gehad op de Open Huizen die de makelaar dan prikt... 3 Open Huizen gedaan en telkens 1 of 2 kijkers gehad. Hoop op behoorlijk wat kijkers op de NVM Open Huizendag...



Voor de liefhebbers / geinteresseerden naar de woning achter dit verhaal:

http://funda.nl/48244285/
Grappig, ik heb je huis al eens voorbij zien komen, sabiene.

Waarom willen jullie verkopen?



Wij hebben onder voorbehoud technische keuring een huis gekocht!
Alle reacties Link kopieren
Het huis wil ik verkopen omdat ik ben gaan samenwonen op een locatie ongeveer 150 kilometer verder op...



Gefelicteerd Annavanandelle!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Anna!



Sabine wat voor FB-groepen moet ik dan aan denken? "Huis te koop in [...]" ? Waar kan ik t beste op zoeken? (al hoop ik natuurlijk dat wij er snel uit komen met onze bieder.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Sabine, op funda staat dat je huis maar 1 slaapkamer heeft, maar zijn er toch 2 ?
Alle reacties Link kopieren
@sabine: ik heb je woning even bekeken. En nu ga ik dus even kritisch zijn, het is opbouwend bedoeld!

Er staat vrij weinig informatie in de omschrijving. Ik zag dat er wel een plattegrond bijzit, maar ik vind het zelf met zoeken makkelijker als de afmetingen van de ruimtes ook in de omschrijving staan. Doordat er geen meubels meer in de woning staan, zal het voor belangstellenden wel vrij moeilijk zijn om een inschatting van de grootte van de ruimtes te maken. Persoonlijk zou ik kijken of je bijvoorbeeld de woonkamer toch nog in kan richten en daar dan een mooie foto van maken die je als voorste foto zet. Er staat ook dat het een tuingerichte woonkamer is, maar vervolgens zie je nergens een plaatje vanuit de woonkamer de tuin in, dat vind ik wel een gemis. De buitenkant is niet zo aantrekkelijk, en die staat nu als eerste foto (je ziet ook meteen dat de achtertuin niet zonnig is), daar zou ik dus een mooie woonkamerfoto voor in de plaats zetten. Verder vroeg ik me af of er helemaal geen apparatuur in de keuken zit?

Verder zie ik op de overzichtspagina staan dat er 1 slaapkamer is, terwijl er 2 zijn. Dat zou ik aan laten passen, omdat er mensen zijn die dan al niet meer verder klikken. Dit staat ook bij de kenmerken verkeerd. En waar komt de 4e kamer vandaan? Bij het aantal woonlagen staat 3 + zolder, maar dat is neem ik aan 2 + zolder? De afmetingen van de achtertuin kloppen ook niet, dat zou 7 bij 8 cm maar wel 54 m2 zijn. Ik zou alles dus nog even heel goed nalopen, want dit maakt een slordige indruk.

Wat houdt die eigen parkeerplaats in? Ik zie dat niet toegelicht en er ook geen foto van, heb je een stukje eigen terrein waar je op kunt parkeren? En is het parkeerprobleem zo nijpend dat dit nodig is (= geen reclame).

Hopelijk kun je hier wat mee, succes met de verkoop!

PS: 2 open huizen dagen in 8 weken? Ik zou ze niet te vaak houden, daar komen vaak kijkers op af die niet zo serieus zijn. Onze makelaar zei tegen ons: als ze echt belangstelling voor het huis hebben, komen mensen toch wel kijken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, was lang aan het typen en zoeken en zie dat Anna hetzelfde gezien heeft
Ik ken de huizen van sabine van binnen (niet haar huis), Maar je snapt het huis vaak pas als je er geweest bent, het zijn splitlevel woningen. Dus vandaar denk ik de 3+.

Ik zou trouwens kijken of je niet een echte Video kunt laten maken waarbij je echt door het huis loopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee, maar had nog niet gereageerd in dit topic (lees sowieso meer dan dat ik zelf schrijf). Ons huis staat nu ook sinds een week te koop en ik vind het erg spannend moet ik zeggen. Wil iemand van jullie delen hoeveel keer je huis bekeken is op Funda? In het begin gaat het natuurlijk heel hard, maar ik weet niet zo goed wat ´normale´, gemiddelde cijfers zijn. Onze woning is meer dan 2.000 keer bekeken de eerste week. Maar helaas nog geen bezichtigingen....
Alle reacties Link kopieren
@schizofreen: onze makelaar vertelde dat je het aantal keer bekeken door 10 moest delen, omdat het om het aantal kliks binnen de tabbladen van je huis gaat en niet kliks op je huis in totaal. De eerste week is mijn huis ca. 2650 keer bekeken. Daarna heb ik het op facebook gezet en werd dat even flink meer omdat alle vrienden, kennissen en familie dan ook even gaan kijken.

Wil je een linkje delen?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het delen en de toelichting flatverkopen. Omdat ik dit account ooit heb aangemaakt wegens een gevoelige privékwestie, wil ik liever geen linkje delen, sorry....
Alle reacties Link kopieren
Prima hoor. Mocht je toch een mening over het huis zelf willen, dan mag je me eventueel een privéberichtje sturen hoor.
Alle reacties Link kopieren
De eerste week worden alle huizen vrij veel bekeken, omdat de dan naar boven komen bij iedereen waar ze binnen de zoekopdracht vallen. Zeker in een grote stad, kan je dan zo duizenden 'kijkers' hebben. Zegt helaas niet zo veel over of het ook verkocht wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven