Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 18 maart 2015 @ 19:52:

@sabine: ik heb je woning even bekeken. En nu ga ik dus even kritisch zijn, het is opbouwend bedoeld!

Er staat vrij weinig informatie in de omschrijving. Ik zag dat er wel een plattegrond bijzit, maar ik vind het zelf met zoeken makkelijker als de afmetingen van de ruimtes ook in de omschrijving staan. Doordat er geen meubels meer in de woning staan, zal het voor belangstellenden wel vrij moeilijk zijn om een inschatting van de grootte van de ruimtes te maken. Persoonlijk zou ik kijken of je bijvoorbeeld de woonkamer toch nog in kan richten en daar dan een mooie foto van maken die je als voorste foto zet. Er staat ook dat het een tuingerichte woonkamer is, maar vervolgens zie je nergens een plaatje vanuit de woonkamer de tuin in, dat vind ik wel een gemis. De buitenkant is niet zo aantrekkelijk, en die staat nu als eerste foto (je ziet ook meteen dat de achtertuin niet zonnig is), daar zou ik dus een mooie woonkamerfoto voor in de plaats zetten. Verder vroeg ik me af of er helemaal geen apparatuur in de keuken zit?

Verder zie ik op de overzichtspagina staan dat er 1 slaapkamer is, terwijl er 2 zijn. Dat zou ik aan laten passen, omdat er mensen zijn die dan al niet meer verder klikken. Dit staat ook bij de kenmerken verkeerd. En waar komt de 4e kamer vandaan? Bij het aantal woonlagen staat 3 + zolder, maar dat is neem ik aan 2 + zolder? De afmetingen van de achtertuin kloppen ook niet, dat zou 7 bij 8 cm maar wel 54 m2 zijn. Ik zou alles dus nog even heel goed nalopen, want dit maakt een slordige indruk.

Wat houdt die eigen parkeerplaats in? Ik zie dat niet toegelicht en er ook geen foto van, heb je een stukje eigen terrein waar je op kunt parkeren? En is het parkeerprobleem zo nijpend dat dit nodig is (= geen reclame).

Hopelijk kun je hier wat mee, succes met de verkoop!

PS: 2 open huizen dagen in 8 weken? Ik zou ze niet te vaak houden, daar komen vaak kijkers op af die niet zo serieus zijn. Onze makelaar zei tegen ons: als ze echt belangstelling voor het huis hebben, komen mensen toch wel kijken.



Bedankt voor de kritiek! Altijd handig, zo'n frisse blik! Ik ga er mee aan de slag!

Edit: net contact gehad met de makelaar... degene die over Funda gaat is net naar huis ( belde ook 1 minuut voor sluitingstijd ). Wordt morgen terug gebeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 18 maart 2015 @ 19:56:

Ik ken de huizen van sabine van binnen (niet haar huis), Maar je snapt het huis vaak pas als je er geweest bent, het zijn splitlevel woningen. Dus vandaar denk ik de 3+.

Ik zou trouwens kijken of je niet een echte Video kunt laten maken waarbij je echt door het huis loopt.



Klopt, split-level woningen moet je echt even gezien hebben eigenlijk...



Bedankt voor de tip Anna!
Alle reacties Link kopieren
@sabine: waarom denkt de makelaar (opeens?) dat het langer gaat duren om te verkopen? Ik vind het vrij snel om in prijs te zakken (maar geen gekke keus hoor!)
Alle reacties Link kopieren
@flatverkopen: ik moet qua prijs met mijn woning concureren met eenvoudige eengezinswoningen. Vooral starters ( ook mijn doelgroep ) zijn dan eerder geneigd om voor de huizen met drie slaapkamers te gaan in plaats van de mijne.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat was 3 maanden geleden natuurlijk ook al zo, vandaar dat ik de opmerking van de makelaar niet helemaal snap. Wel een goed argument om een scherpe prijs neer te zetten!
Alle reacties Link kopieren
Heb net nog even gekeken naar de Funda pagina, dat ik die fouten niet eerder gezien heb zeg!!! Mijn mond valt er van open.. 7 x 8 meter is 54 m2? Jeetje...



Maar in plaats van "eigen parkeerplaats", kan ik dan beter zeggen "ruimte om auto voor de deur te parkeren"?
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 02 april 2015 @ 17:46:

Tja, dat was 3 maanden geleden natuurlijk ook al zo, vandaar dat ik de opmerking van de makelaar niet helemaal snap. Wel een goed argument om een scherpe prijs neer te zetten!



Heb je gelijk in... wat de makelaar vertelde in het intake-gesprek, is dat alle meubels wel uit de woning konden, behalve de bank. Zodat mensen toch een beetje een idee hadden qua indeling. En gister vertelde ze me dat ik misschien met een interieurstylist het huis moest vullen met meubels ( investeren ) ... staat ook haaks op elkaar.



Helaas heb ik ( en mijn nabije omgeving ) nog nooit ervaringen opgedaan met een verkoopmakelaar. Toch maar weer goed dat het Viva-forum er is ;)
Ik heb je huis nog bij de bouwmarkt zien hangen Sabine, volgens mij die je er wel veel aan.

Je hebt trouwens wel een van de weinige makelaars waar ik zelf nog een positief beeld van heb en goede ervaring mee heb.

Wij hebben ook een helemaal leeg huis gekocht. Stoort mij niet. Je ziet hooguit extra goed dat het echt een verfbeurt moet hebben 😊
Heb jij trouwens de vrouwelijke makelaar?
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 02 april 2015 @ 17:55:

Ik heb je huis nog bij de bouwmarkt zien hangen Sabine, volgens mij die je er wel veel aan.

Je hebt trouwens wel een van de weinige makelaars waar ik zelf nog een positief beeld van heb en goede ervaring mee heb.

Wij hebben ook een helemaal leeg huis gekocht. Stoort mij niet. Je ziet hooguit extra goed dat het echt een verfbeurt moet hebben 😊



Oh echt? Je hebt de poster zien hangen? Ik was net een paar dagen in Assen ( woon tegenwoordig op Terschelling ) en ben op mijn fietsje door heel Assen gecrosst om een beetje reclame te maken. Is dus gelukt :D

Ik doe er inderdaad heel erg veel aan om de woning te verkopen. Puur uit eigen belang, er is niks mis met de woning. Maar zolang de woning te koop staat, kan ik hier geen bestaan opbouwen.



Heb inderdaad een vrouwelijke makelaar. Hoezo?
Alle reacties Link kopieren
Als het geen echte privéparkeerplek is waar jij alleen maar mag/kan parkeren, dan zou ik gewoon: ruime parkeergelegenheid/parkeergelegenheid voor de deur o.i.d. erbij zetten.

Nog een keer je foto's bekeken :-). Ik vind de achtertuin wel een beetje treurig: kerstboom in de tuin, een lege (?) bloempot en een plastic tuinset: dat ziet er uit als een tuin waar je niet van geniet zeg maar.

Wat de meubels betreft: dat vind ik vooral een duidelijke voor de foto's, niet zozeer voor tijdens de bezichtiging. Ik kijk snel ergens doorheen, maar heb inmiddels wel een beetje begrepen waar andere mensen niet doorheen kunnen kijken. Lastig blijft dat! Zo vind ik een speelplek vlak bij huis een verschrikking (zie meteen hangjongeren om 12 uur 's nachts voor me), terwijl een ander denkt: geweldig, ik kan de kinderen voor mijn huis zien spelen!
Alle reacties Link kopieren
Er staat trouwens nog Open Huis bij je huis op Funda, komt die nog? Want ik zie er verder geen informatie over.

Ik zie op de site van de makelaar dat er inderdaad nog een open huis komt. Ik zou de datum+tijd ook op Funda laten zetten, ik vind het niet prettig om daar naar te moeten zoeken als koper.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je kritische blik Flatverkopen! De "kerstboom" in de tuin is overigens geen kerstboom, maar een conifeer op stam. Snap dat het misschien zo lijkt op de foto... zoals ik al zei, ik word er morgen over terug gebeld. En dan ga ik het allemaal regelen.



Open Huis komt inderdaad nog, op 11 april. Die datum heb ik er al wel achter staan als ik naar Funda ga.



Edit: zie op de mobiele site dat er geen datum bij komt te staan... bij de desktop-versie weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Ah, het staat op de openingspagina van Funda

Vind het geen gek huis hoor, wil gewoon behulpzaam kritisch zijn
Haha ik ben idd heel blij me de speeltuin voor onze neus.

Heb je huis trouwens ook al op fb voorbij zien komen.

Jouw makelaar hadden wij toen wij ons huis huurden. Vond haar heel prettig in de omgang.
Alle reacties Link kopieren
quote:flatverkopen schreef op 02 april 2015 @ 18:13:

Ah, het staat op de openingspagina van Funda

Vind het geen gek huis hoor, wil gewoon behulpzaam kritisch zijn En dat ben je absoluut! Vind ik fijn hoor, het wordt zeker niet als vervelend ervaren!
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 02 april 2015 @ 18:15:

Heb je huis trouwens ook al op fb voorbij zien komen.Groot bereik dus, altijd mooi!
Alle reacties Link kopieren
Irritant! Nog geen nieuws. Geen idee of de makelaar morgen werkt. Wij hebben idd ook een makelaar.

Nu even terug lezen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips worden hier verder gegeven! Heb er weinig aan toe te voegen. ☺
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Al wat gehoord Point?
Alle reacties Link kopieren
Ja bod terug! ☺ gaat de goede kant op. Na het weekend doen wij weer een tegenbod.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Duimen op een goede afloop Pointdexter!



Werd terug gebeld door de Makelaar... was aan het werk, dus uur later zelf weer gebeld. Je raad het al, kantoor dicht net twee minuten voor ik belde... Ik de grote baas opgebeld, telefoon gaat naar voicemail. Waardeloos... Makelaar op mobiel gebeld. Zij nam wel op. Heeft ter plekke wat dingen op Funda veranderd, na wat mondeling "duw- en trekwerk".

Soms vraag ik me af waarom ik de makelaar moet betalen, ik doe veel meer moeite om het huis te verkopen dan de makelaar...
Alle reacties Link kopieren
Je zou het ze eens op de man af kunnen vragen. Zij worden betaald om een dienst aan jou te verlenen. Als jij daar niet tevreden over bent vind ik dat je dat best mag aankaarten. Voor jezelf opkomen! Uit zichzelf gaan ze het waarschijnlijk niet doen. Dinsdag first thing gaan bellen!
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Sabina, ik geloof er persoonlijk niet in dat een makelaar je huis snel verkoopt door er veel 'voor te doen'.

Hij moet natuurlijk wel gewoon bereikbaar zijn, maar ik zou niet verwachten dat hij met mijn huis gaat lopen leuren oid. Ik zag dat je weer op fb gepost had in de lokale groepen (ik ben ook lid, niet dat ik je stalk oid.) De meeste mensen kijken toch gewoon als eerste op funda als ze een huis zoeken.

Jouw huis is trouwens wel nog ruim 15.000 duurder dan een vergelijkbare in dezelfde straat, dus ik vrees toch dat het belangrijkste middel om je huis snel te verkopen de prijs verlagen is. Maar dat doet vrees ik echt zeer.
Alle reacties Link kopieren
Maar dit is toch het huis waar de omschrijving op funda niet van klopt? En nog wat van die slordigheden? Als die voorwaarden door de makelaar al niet vrijwel foutloos kunnen worden nagekomen... Dat is geen kwestie van 'er iets / meer voor doen'. Dat is gewoon doen waar je voor betaald wordt. En als makelaar wil je ook van zo'n huis af, het is geen goede reclame voor je kantoor als je veel huizen lang in portefeuille hebt. Het is ook in zijn belang. Hoe sneller hij verkoopt, des te groter de kans dat hij voor een goede prijs verkoopt en dus een hoge courtage krijgt.

Leuren is een ding, maar een goede makelaar gaat wel in overleg met de verkoper over andere strategieën als blijkt dat de eerste strategie niet gewerkt heeft. Dat kan ook zijn en extra open huis, maandje tophuis op funda, etc.

Sabine wat ik eruit haal is dat jouw makelaar wel ietsje harder voor je mag lopen dan hij nu doet.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven