Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Balen cambridge! Maar denk dat het een goed besluit is om het huis te laten staan.

Flat voor jou lijkt het me ook irritant. Wikken en wegen tussen weer verlengen en stoppen. Jij was toch ook van die kijker die door de makelaar was doorgestuurd naar een financieel adviseur? Heb je daar nog iets van gehoord?



Wij hebben vorige week het voorlopig koopcontract getekend en zijn gisteren bij de hypotheker geweest. 3.25%, denk niet dat we het ooit lager gaan krijgen... Nu bezig met offertes van aannemers... Nog een dikke maand voor we de sleutel krijgen...
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Jep, prijs is verlaagd. We denken er al maanden over om weer verder te zakken maar steeds als we op het punt stonden dan kwam er weer een bezichtiging dus dachten we.. Weer even wachten. Nu hebben we eind mei als deadline gesteld. We twijfelen of we gelijk op onze bodemprijs moeten gaan zitten (en daarmee super scherp) of weer met 5-10.000 zakken waarmee we minder scherp zijn.



Flat, spannend ! Ik hoop dat het dit keer wel goed gaat.



Ppointdexter, voor hoeveel jaar vast is dat? Wij hebben voor variabel gekozen omdat we er van overtuigd zijn dat de rente nog verder gaat zakken. Op het laagste punt gaan we dan 20 jaar vastzetten.
Alle reacties Link kopieren
@pointdexter: bij ons zit het probleem bij de koper van onze kopers. Ene partner had BKR, ander partner kan het nu op eigen salaris lenen, maar moet dan wel een starterslening krijgen. Die is nu aangevraagd (ze voldoet aan alle voorwaarden, dus zou het moeten krijgen) en als dat die toegekend is, is de verkoop van het huis van onze kopers rond en kan onze koper dus ons huis kopen. Om het ingewikkeld te houden

@viva: had jij al een keer een linkje gedeeld zodat we feedback kunnen geven op je funda advertentie (foto's, tekst, omschrijving etc.)?
Alle reacties Link kopieren
15 jaar. Ik had nog wel meer gewild maar man wilde minder en dus zijn we halverwege uitgekomen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
B
@point, wij hebben het ook vast staan voor 3%



@flat, echte lange adem. Eigenlijk zouden jullie toch eind vd maand overdracht hebben?



Hier zijn we bezig ons nwe huis helemaal klaar te maken. Nog even en we gaan verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Hoe lang nog? Zaten jullie nu in een huurhuis?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zouden we over 2 weken verhuizen en zou ik deze vakantie aan het inpakken geslagen zijn... Zo onwerkelijk nu! Voorlopig is het inderdaad een kwestie van lange adem.
We gaan eind van de maand verhuizen.

Dus we hebben nog even, het meeste is al gedaan.

Ik heb net alvast een kast verhuisd en nu opnieuw in de verf gezet.

Zit verplicht de hele tijd nu hier.

Nwe badkamerkast wordt geleverd en dhl kan geen tijd aangeven....zullen wel om iets voor 5 aan komen kakken, zo irritant heb vanavond eters en moet nog boodschappen doen. Zal wel weer haast werk worden
Alle reacties Link kopieren
B
Alle reacties Link kopieren
Wat balen Vivacambridge! Krijgen de 2e kijkers het ook niet rond met de lagere vraagprijs?

We hebben al een huis gekocht ja, maar wel onder voorbehoud van verkoop eigen woning. Zij hebben ook verlenging gegeven, ze zitten in hetzelfde schuitje als wij. Hopelijk blijven zij ook geduld houden, we willen het huis dolgraag hebben!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een constructie zeg haha. Doordat 1 iemand tijd nodig heeft hangen er zo 3 gezinnen achter aan. Nou ik duim voor je. Wanneer kun je in het nieuwe huis
Ja, dhl is nog geweest.

Wel pas op het laatste moment zo ongeveer.



Komende week komt de ikea nog een keer een kast brengen en de nwe eetkamerstoelen komen nog, dus we kunnen ons geduld nog verder trainen.
Alle reacties Link kopieren
Ideaaaal dat de Ikea komt bezorgen. Kost dat extra?
Ja, kost geloof ik 49 euro in dit geval maar de pax kast is 236 hoog, dat past niet in onze auto en een trekhaak hebben we ook niet dus dan moeten we alweer een auto lenen met of een busje, dan is dit wel makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
We hadden anders over 2 weken in het nieuwe huis gekund, nu is het nog niet bekend wanneer dat wordt (dat hangt er vanaf wanneer alles rond is). Zodra het doorgaat, kunnen wij onze hypotheek binnen 2-3 weken geregeld hebben. Degene van wie wij kopen, hebben óók al gekocht dus het is even afwachten hoe zij er in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog een leuke update??
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen nieuws, hopelijk begin van komende week. Spannend dus!
Alle reacties Link kopieren
Helaas, wij kunnen weer van voor af aan beginnen... De personen die voor de tweede keer terug waren hebben afgehaakt.
Alle reacties Link kopieren
YES! Ons huis is definitief verkocht. Onze lange adem is dus niet voor niets geweest. We kunnen nu ook alles gaan regelen voor het 'nieuwe' huis. Hopelijk horen we vandaag nog wanneer de overdracht (zo ongeveer) plaats gaat vinden. We hopen op eind juni, maar dat is wel erg kort dag.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Wat een opluchting!



Bij ons zit er nog wat venijn in de staart. Gedoe/vertraging met bankgarantie en miscommunicatie. Deadline uitgesteld. Ik haal pas rustig adem als het vrijdag 12-6, 18.00 uur is. Dan moet alles wat met banken etc geregeld wordt wel geregeld zijn, want maandag 15-6 is de overdracht om 8.30 gepland. Nog even blijven schietgebedjes doen op een voorspoedige afloop...
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Gefeliciteerd flat!
Alle reacties Link kopieren
@pointdexter: het blijft spannend hè? Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Flatverkopen, yess! Gefeliciteerd !



Point, ik duim voor jullie.



Hier vandaag weer een bezichtiging gehad. We wachten maar weer rustig af .
Alle reacties Link kopieren
Dat is iig weer hoopvol!



Wij hebben gister gehoord dat de bankgarantie verstrekt is, dus we zijn weer een stapje verder. De nieuwe ramen zijn ook al besteld á 30k, dus we gaan gewoon door met voorbereiden......
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven