Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Hi Evien,



Jeetje dat is ook al een tijdje!

Nu je over die huur begint... hoe gaat dat precies in zijn werk?!

Wij hebben namelijk een super mooi huis gezien alleen kunnen hier niks mee omdat ons eigen huis nog niet verkocht is.

Een hoop mensen zeggen nu "ga je huis verhuren" maar dit betekend toch nog steeds dat je geen nieuw huis kan kopen?

Kan jij het in het kort in Jip en Janneke taal eens uitleggen? haha..



Thanks! en succes verder natuurlijk
quote:sabeintje schreef op 20 juli 2015 @ 15:02:

Hi Evien,



Jeetje dat is ook al een tijdje!

Nu je over die huur begint... hoe gaat dat precies in zijn werk?!

Wij hebben namelijk een super mooi huis gezien alleen kunnen hier niks mee omdat ons eigen huis nog niet verkocht is.

Een hoop mensen zeggen nu "ga je huis verhuren" maar dit betekend toch nog steeds dat je geen nieuw huis kan kopen?

Kan jij het in het kort in Jip en Janneke taal eens uitleggen? haha..



Thanks! en succes verder natuurlijk



Wij hebben bij de makelaar aangegeven dat onze woning ook beschikbaar is voor de verhuur. Natuurlijk zou ik hem liever verkopen maar als dat er niet in zit is verhuur een goeie tijdelijke oplossing.

Wij hadden wel het geluk dat we het ons konden veroorloven om een ander huis te kopen. Daar wonen we nu al weer ern tijdje. Maar ja de kosten gaan gewoon door en dat is toch zonde van het geld.

Ik denk inderdaad als je je huis verhuurd dat de bank nog steeds niet bereid is een hypotheek te geven voor je nieuwe huis. Ik weet niet hoe lang het huis al te koop staat die jullie op het oog hebben. Je zou kunnen vragen of de verkopers bereid zijn om het huis aan jullie te verhuren tot jullie je eigen huis verkocht hebben. Dan heb je natuurlijk wel tijdelijk dubbele woonlasten.

Jullie ook succes met de verkoop!
Alle reacties Link kopieren
quote:evien schreef op 20 juli 2015 @ 21:41:

[...]





Wij hebben bij de makelaar aangegeven dat onze woning ook beschikbaar is voor de verhuur. Natuurlijk zou ik hem liever verkopen maar als dat er niet in zit is verhuur een goeie tijdelijke oplossing.

Wij hadden wel het geluk dat we het ons konden veroorloven om een ander huis te kopen. Daar wonen we nu al weer ern tijdje. Maar ja de kosten gaan gewoon door en dat is toch zonde van het geld.

Ik denk inderdaad als je je huis verhuurd dat de bank nog steeds niet bereid is een hypotheek te geven voor je nieuwe huis. Ik weet niet hoe lang het huis al te koop staat die jullie op het oog hebben. Je zou kunnen vragen of de verkopers bereid zijn om het huis aan jullie te verhuren tot jullie je eigen huis verkocht hebben. Dan heb je natuurlijk wel tijdelijk dubbele woonlasten.

Jullie ook succes met de verkoop!



Hi Evien,



Dankjewel voor je reactie!! :-)

Dan hebben jullie in dit geval geluk inderdaad... wij kunnen helaas niet een ander huis kopen zodra ons eigen huis nog niet verkocht is.

Het huis dat wij op het oog hebben staat pas sinds 19 juni te koop en ziet eruit om door een ringetje te halen.

We zijn daarom ook bang dat het niet lang duurt voordat dit huis verkocht is :(



Mocht dit niet het geval zijn is het zeker een goede tip met het tijdelijk verhuren aan ons.



Dankjewel!! en jij ook succes nog met de verkoop.
Alle reacties Link kopieren
Lees even mee.



Ons huis staat jnmiddels 1,5 jr te koop. Hebben 2 onder1 kap. Buurvrouw huurt van de woningbouwvereniging. Maar buurvrouw heeft geen zin om haar tuin en huishouden te onderhouden.



We gaan een klacht indienen.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Jentina schreef op 28 juli 2015 @ 19:09:

Lees even mee.



Ons huis staat jnmiddels 1,5 jr te koop. Hebben 2 onder1 kap. Buurvrouw huurt van de woningbouwvereniging. Maar buurvrouw heeft geen zin om haar tuin en huishouden te onderhouden.



We gaan een klacht indienen.



Hi Jentina,



Jeeeeetje! als de buurvrouw er mede schuldig aan is dat jullie huis nog te koop staat is dat wel flink balen ja!

Ik zou daar ook zeker een klacht voor indienen...



Is dit ook vaak de reactie die je hoort als mensen komen kijken?
Alle reacties Link kopieren
Alleen de eerste kijkers (totaal 3 kijkers gehad) vielen over de tuin van de buurvrouw.

De laatste kijker was erg enthousiast (volgens de makelaar) maar heeft nooit weer iets van zich laten horen.



Maar iedereen in de buurt hoor je over haar tuin "praten"
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen
Alle reacties Link kopieren
quote:Jentina schreef op 29 juli 2015 @ 13:27:

Alleen de eerste kijkers (totaal 3 kijkers gehad) vielen over de tuin van de buurvrouw.

De laatste kijker was erg enthousiast (volgens de makelaar) maar heeft nooit weer iets van zich laten horen.



Maar iedereen in de buurt hoor je over haar tuin "praten"



Hmm.. ben je mooi klaar mee dan!

Wat zonde zeg!

En wat zegt de makelaar nu? gewoon afwachten tot de buurvrouw de tuin opruimt? of heeft hij wat marketing taferelen uitgehaald al?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in zo'n geval zelfs aanbieden om een zaterdag hulp te bieden en het eventueel zelfs een beetje bij te houden. Belachelijk natuurlijk dat ze het zelf niet doet, maar dat is de kortste route om het voor elkaar te krijgen dat de tuin toonbaar is en blijft denk ik. Ik zou op een huis afknappen om deze reden, want wat voor asociaal iemand woont er in het buurhuis is dan de eerste indruk die je krijgt.
Alle reacties Link kopieren
@flatverkopen; hebben al verschillende keren hulp aangeboden. Buurvrouw is nogal labiel.

Op dit moment is zij ook opgenomen. Haar ouders vertelden haar altijd wat ze moest doen. Haar ouders zijn inmiddels overleden. Zij heeft begeleiding nodig maar dan niet in dit huis.



Hebben er zelf al over nagedacht, als blijkt dat zij hier niet meer langer kan blijven wonen, om bij de woningbouwvereniging aan te kloppen. Dat wij het huis eventueel kunnen kopen.
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
@ LSNN86 Lukraak linkjes posten op fora heeft natuurlijk geen zin, en al helemaal niet in een topic voor huizenverkopers.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in november het appartement van mijn man in Utrecht te koop zetten. Het is dus niet van mij, maar ik vind het wel spannend

Hoop dat het geen jaren duurt voordat het verkocht is.



Ik heb jaren geleden zelf wel ooit een huis gekocht, maar nog nooit één verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:shakenandstirred schreef op 13 augustus 2015 @ 19:31:

@ LSNN86 Lukraak linkjes posten op fora heeft natuurlijk geen zin, en al helemaal niet in een topic voor huizenverkopers.Dit topic heet Huis te koop en ik heb een huis te koop
Leuk appartement, ziet er netjes uit.

Enige minpunt, de wasmachine in de 2e slaapkamer. Kun je daar geen wandje voor plaatsen?
Alle reacties Link kopieren
Thnx! Zon wandje hebben we overwogen maar dan wordt het naar ons idee te krap en we willen voldoende ruimte voor eigen initiatief laten. Een soort schuifgordijn ervoor kan natuurlijk ook. Net wat een koper wil!



De kamer heeft al als functie gehad: rommelkamer/extra berging, studie/werkkamer en nu babykamer.



Multifunctioneel inzetbaar en inrichtbaar dus haha
Alle reacties Link kopieren
Lsnn86 ik zou de foto met de wasmachine van funda af laten halen, heeft geen toegevoegde waarde en is eerder storend
Alle reacties Link kopieren
Het zijn prima foto's. Foto met de wasmachine is niet mooi, maar wel eerlijk. Ik vind het persoonlijk niet storend. Ik zou er nog even bij vermelden welk deel van de VVE-bijdrage aan stookkosten betaald worden, zodat kopers weten wat de 'kale' VvE-bijdrage is.
Alle reacties Link kopieren
Ik had voor de foto die fauteuil uit beeld gehaald of hem op de plek van de box gezet. Hij staat er nu een beetje verloren bij en ontneemt het zicht vanuit de deur gezien. En lijkt ook niet echt een functie te hebben met zo'n formaat bank ernaast. Ik zou voor bezichtigingen overwegen hem tijdelijk uit huis te halen.

Verder eens over de wasmachine. Wordt de cosleeper nog gebruikt? Anders weghalen. Let ook op dat je de berging strak opruimt voor kijkers. Ruimte ruimte ruimte...



Tekst: prima te bewonen met kind. Mwahh ik vind het krap hoor. Ik zou die bijzijn eruit halen. Ja het kan, maar echt comfortabel is het niet met wasmachine 2m van het ledikant...

Wonen aan de ..straat betekent, met een T. Sowieso, waarom betekent? Klopt niet met de rest van de zin. (wonen betekent een gebouw...?) Heb even geen inspiratie voor een betere zin maar kijk daar nog even naar.

Keuken: moet het erbij staan dat het Ikea is? Als het design was van een bekend/duur merk zou ik zeggen ja, maar Ikea is geen design...

Slaapkamer biedt, met DT.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
@Anna misschien even linkje uit je quote halen? Voor als ze hem niet meer in het topic wil hebben.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het grotendeels eens met pointdexter. Ik zou voor de fotoos de feateuil weghalen. En ook de box en bedje in de ouderslaapkamer. Als je de box nog veel gebruikt is het m.i. geen ramp als hij er met bezichtigingen staat, maar voor de fotoos moet alles zo ruim mogelijk lijken. Prima bewoonbaar met kind zou ik ook uit de tekst halen. Mensen zien aan de kinderkamer al dat er een kind woont en dat het dus (net) past. Wandje voor de wasmachine zou ik zeker maken. Buiten dat het slordig staat kijken mensen hier (duurdere regio) vaak wel van oh kan ik er nu starten... en past het evt later nog met een kindje. Ik zou zelf nevernooit mijn kind laten slapen in een ledikant naast de wasmachine en zou op basis hiervan al niet eens gaan kijken, terwijl ik dat met een wandje ertussen wel zou doen. Evt zou je (als daar plek voor is) nog kunnen overwegen om de wasmachine in de keuken te plaatsen (of in een bergkast in de gang als dat mogelijk is) en de droger weg te doen. Als je het dan netjes afwerkt heb je iig een echt slaapkamertje erbij ipv een washok waar je ook een kind kan leggen. Verder is het heel slecht als op fotoos de lichten aanstaan (keuken). Dit geeft het idee dat dat vast nodig is omdat er te weinig daglicht binnen komt. Ik weet niet of de fotoos door een goed bedrijf zijn gemaakt... maar eerlijk gezegd mag je er in dat geval wel meer van verwachten vind ik. Dat van de lampen aan bv zouden zij wel moeten opmerken...



verder is het wel prima hoor. Ziet er best netjes uit, dus het is zeker niet mijn intentie je stekkie af te branden.... maar kan beter kritisch zijn en tips geven toch?!
quote:pointdexter schreef op 14 augustus 2015 @ 07:19:

@Anna misschien even linkje uit je quote halen? Voor als ze hem niet meer in het topic wil hebben. Done, sorry was idd niet zo handig
Alle reacties Link kopieren
quote:naomi1978 schreef op 13 augustus 2015 @ 21:03:

Lsnn86 ik zou de foto met de wasmachine van funda af laten halen, heeft geen toegevoegde waarde en is eerder storendGoeie, gaan we wat mee doen
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 14 augustus 2015 @ 07:18:

Ik had voor de foto die fauteuil uit beeld gehaald of hem op de plek van de box gezet. Hij staat er nu een beetje verloren bij en ontneemt het zicht vanuit de deur gezien. En lijkt ook niet echt een functie te hebben met zo'n formaat bank ernaast. Ik zou voor bezichtigingen overwegen hem tijdelijk uit huis te halen.

Verder eens over de wasmachine. Wordt de cosleeper nog gebruikt? Anders weghalen. Let ook op dat je de berging strak opruimt voor kijkers. Ruimte ruimte ruimte...



Tekst: prima te bewonen met kind. Mwahh ik vind het krap hoor. Ik zou die bijzijn eruit halen. Ja het kan, maar echt comfortabel is het niet met wasmachine 2m van het ledikant...

Wonen aan de ..straat betekent, met een T. Sowieso, waarom betekent? Klopt niet met de rest van de zin. (wonen betekent een gebouw...?) Heb even geen inspiratie voor een betere zin maar kijk daar nog even naar.

Keuken: moet het erbij staan dat het Ikea is? Als het design was van een bekend/duur merk zou ik zeggen ja, maar Ikea is geen design...

Slaapkamer biedt, met DT.



De stoel heeft wel een functie als we bezoek hebben, maar ik snap wel wat je bedoelt.



De wasmachine discussie vind ik een beetje onzin. De aansluiting is nu eenmaal daar dus staat het ook daar. We wassen en drogen om de slaaptijden van de kleine heen, dit is echt geen issue.



Co-sleeper is zeker nog in gebruik ja. Berging opruimen gaat ook nog gebeuren.



Dat het prima te bewonen is met een baby bewijzen wij, wij vinden het iig niet oncomfortabel maar met een peuter van 4 jaar is het minder handig, dat is waar.



In het kader van weten wat je koopt heb ik aangegeven dat van IKEA is, thats all.
Alle reacties Link kopieren
LSNN ik bedoel dit niet lullig hoor maar waarom vraag je om tips om er vervolgens niets mee te doen?

Blijkbaar is je wasmachine daar voor jullie geen issue, dat is natuurlijk fijn. Maar als ik naar onszelf kijk... ons kind klom met 10maanden al uit zijn ledikant en doet gewoon het wasmachinedeurtje open om te proberen in de trommel te wurmen hoor. Ik zou daarom nooit voor die situatie kiezen. Ik begrijp dat je aansluiting daar zit en het daarom de makkelijkste optie is. Maar als je echt graag wilt verkopen is het toch slimmer om te focussen op de wensen van de overgrote meerderheid. En die willen nu eenmaal.liever de wasmachine weggewerkt dan in een slaapkamer. Nogmaals... ik snap best dat het zonde is al je er geld in investeert puur om het vervolgens te verkopen. (De tip die iemand gaf om dan die foto van funda te halen vond ik wel slim inderdaad). Dat jij die discussie onzin vind kan natuurlijk, maar dit is echt wel iets waar kopers op kunnen afketsen.



verder ben ik het wel met je eens dat het handig is om te weten wat je koopt, maar een makelaar kan ook tijdens een bezichtiging vertellen dat het een ikea keuken is en je dus heel makkelijk nieuwe frontjes kan opzetten oid.

Omdat jullie woning best netjes is afgewerkt (over de prijs in die regio weet ik niks maar voor mij klinkt het goedkoop) denk ik dat jullie best gebaat zijn bij zoveel mogelijk bezichtigingen. Dan kan een makelaar gelijk vertellen hoe eventuele minpuntjes makkelijk aangepakt kunnen worden en hebben mensen wel gelijk een lichte nette indruk. Dat lijkt me handiger dan dat mensen de stap naar een bezichtiging al niet zetten omdat de minpuntjes nogal duidelijk bij de presentatie naar voren komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg toch niet dat ik er niks mee doe?

Ik geef zelfs aan welke tips ik wel waardevol vind en welke tips ik er anders tegenaan kijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven