Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Alle reacties Link kopieren
Haha oke. Door tips af te doen als onzin,met en thats all kwam het op mij denk ik wat onvriendelijker over dan het bedoeld was

Iig hoop ik voor je dat je snel een koper hebt. Ik kan me voorstellen dat je nu met 2 kleintjes graag wat meer ruimte wil. En voor een starter of alleenstaande lijkt dit me wel een leuk appartementje! Succes!
Alle reacties Link kopieren
1 kleintje maar hoor ;)

We zijn met z'n drietjes!



Een tweede kindje gaat hier niet plaatsvinden!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nog even wil toevoegen... Kijk naar je huis als een kritische koper. Niet als eigenaar. Zodra je huis op funda gaat is het 'niet meer van jou', je gaat er dan niet meer echt over, tenzij je eigenlijk niet wilt verkopen . Wat je wilt doen is de meerderheid aanspreken, mensen moeten zichzelf erin zien wonen. Jullie inrichting is lekker neutraal, dus dat zit wel goed. En verder moet de tekst prikkelend genoeg zijn om mensen te laten langskomen. Als je alles (inclusief keuken merk) al in de advertentie weg geeft zijn twijfelaars sneller weg (lees: komen niet kijken) terwijl zij misschien wel in kopers kunnen veranderen.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat jullie het zelf verkopen?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
Er is gebruik gemaakt van een groothoeklens (zie ik aan de foto van die blauwe auto). Mijn eerste reactie is dus: de grootte gaat tegenvallen bij bezichtiging. Verder zie ik een flat die erg onhandig is ingedeeld. Ook staan er vergelijkbare flats in de straat al lang te koop.



Mijn keuze zou eerlijk gezegd zijn voor een andere flat in dezelfde straat. Die van 95.000. Die heeft namelijk 2 balkons en een veel betere indeling. Voor het verschil in geld kan ik best wel het één en ander opknappen aan schilderwerk, een nieuw keukenblad (of doe eens gek, een hele nieuwe ikeakeuken), een tegelvloertje in de badkamer en een stukje laminaat.



Mijn advies: zet de prijs op 99.000.
...
Alle reacties Link kopieren
Dan zou mijn advies zijn: zet hem op 100k. Dan val je precies binnen twee zoek groepen op funda.



Overigens, als je idd zelf verkoopt en dus zelf de bezichtiging zal doen kun je beter zorgen dat je voorbereid bent op vragen die in jouw ogen onzin zijn. Zorg dat je dan een goed verhaal hebt. Aan mij hoef je het huis niet te verkopen. Ik denk alleen maar mee.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:ankalida schreef op 14 augustus 2015 @ 13:47:

Er is gebruik gemaakt van een groothoeklens (zie ik aan de foto van die blauwe auto). Mijn eerste reactie is dus: de grootte gaat tegenvallen bij bezichtiging. Verder zie ik een flat die erg onhandig is ingedeeld. Ook staan er vergelijkbare flats in de straat al lang te koop.



Mijn keuze zou eerlijk gezegd zijn voor een andere flat in dezelfde straat. Die van 95.000. Die heeft namelijk 2 balkons en een veel betere indeling. Voor het verschil in geld kan ik best wel het één en ander opknappen aan schilderwerk, een nieuw keukenblad (of doe eens gek, een hele nieuwe ikeakeuken), een tegelvloertje in de badkamer en een stukje laminaat.



Mijn advies: zet de prijs op 99.000.



Ik ga de woning niet gelijk voor een bodemprijs online gooien, er moet ook onderhandelingsruimte blijven.

Als je gaat kijken naar de woningen in de straat is die van ons qua prijs de goedkoopste en meest af.



Een groothoeklens is vrij logisch in een woning als dit. Ik kan moeilijk met een compact camera 4 foto's van de woonkamer maken omdat ik het er anders niet goed op krijg..?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is 100 of 99 dan al geen bodemprijs als er een ander huis in dezelfde straat voor 95 te koop staat. Jezelf de markt uit prijzen voor 106 is ook niet handig. Duurt langer voor je daadwerkelijk verkoopt en hoe langer je te koop staat, hoe slechter je onderhandelingsruimte is. En dan kom je alsnog in de buurt van een bodemprijs.



Mag ik vragen waarom je niet een reguliere verkoopmakelaar in de arm hebt genomen?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
'Het meest af' is nogal subjectief natuurlijk. Jullie keuken kan best netter zijn dan die bij de woning van 95000 (net even gekeken) maar geeft toch ook wel een beetje een oubollige indruk. Mensen gaan je niet meer betalen voor iets wat ze er toch uit gaan halen, ook al staat het er netjes in.

Verder ziet die wasmachine met die losse snoeren/afvoeren ernaast in een slaapkamer niet alsof het netjes af is. Net zoals de ketel vol in het zicht in de badkamer.



Ik vraag me net als pointdexter ook af waarom je geen verkoopmakelaar in de arm hebt genomen. Ik denk dat je daar best bij gebaat zou zijn en nu jezelf tegen de neus stoot door het zo goedkoop mogelijk te willen doen.

B.v. ook de toiletruimt.... rand van het kleedje net op onderkant foto, er staat een doos oid achterin naast de pot. Allemaal dingetjes die op een foto niet zo netjes overkomen. Een aankoopmakelaar zou je daarop hebben gewezen.

Ik denk dat je misschien ietsje te snel bent geweest met de woning online zetten.... je krijgt maar 1 kans voor een eerste indruk en die is vaak wel erg belangrijk. Ik zou dus toch zsm betere fotoos (laten) maken van een ontzettend leeg en opgeruimd huis. (Weg die stoel/box/wieg/knuffels op de kast/troepjes op de bovenkastjes van de keuken, zet de box e.d. dan weer neer na het maken van de fotoos maar toon je huis zo ruim mogelijk! Als jij al vanalles overal hebt staan omdat je het praktisch of leuk vindt denken potentiële kopers goh... die hebben vast opbergruimte tekort)



Verder is het natuurlijk altijd zo dat een scherp geprijsde woning sneller verkoopt. Alleen kunnen wij niet in je portomonnee kijken. Maar verkopers maken vaak de fout gekleurd naar hun woning te kijken. Mijn huis is meer waard dan dat van de buren want wij hebben een mooie badkamer en een kookeiland. Maar er is niet gezegd dat die ene koper nou precies blij wordt van een kookeiland.
Alle reacties Link kopieren
Komt het beter over om een huis zo leeg/opgeruimd mogelijk op de foto te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Absoluut minimouse! Het hoeft natuurlijk ook weer niet minimalistisch en hangt van de ruimte af. En onbewoond helemaal leeg huis verkoopt vaak weer slechter dan gemeubileerd. Maar b.v. een extra grote stoel naast en al enorme hoekbank die op een foto de doorloop klein doet lijken is geen pré. Een hele ruime kamer die alsnog ruim toont met een u-bank en 2 fauteuils is weer prima. Het gaat er echt om hoe je de ruimte presenteert. Dat geld ook zeker voor allemaal 'troepjes'. Wij hebben hier b.v. een kast met open vakjes waar het speelgoed in staat. Daar zetten we straks deurtjes in zodat het gewoon opgeruimder toont. 90% van de kopers vindt het lastig om door rommeltjes en heel sterk smaakafhankelijke kleuren heen te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is zo'n beetje regel 1. Mensen kopen in feite ruimte, in de vorm van een huis. Je huis moet dus uitstralen dat het een zee van ruimte is. Voor ons betekende dit: box huren van 15kuub en die helemaal vol stouwen met spullen die wel even weg konden. 40 verhuisdozen, ski's, boxen, etc etc etc.

Betekent ook: spullen bovenop kasten, onder je bed en waar dan ook weg werken. Iig voor de foto's en in iets mindere mate voor bezichtigen. Dan kun je je kasten nog vol proppen en hopen dat ze niet net die deur open trekken.

Google eens op styling tips verkoop huis.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:boontje89 schreef op 14 augustus 2015 @ 16:29:

Absoluut minimouse! Het hoeft natuurlijk ook weer niet minimalistisch en hangt van de ruimte af. En onbewoond helemaal leeg huis verkoopt vaak weer slechter dan gemeubileerd. Maar b.v. een extra grote stoel naast en al enorme hoekbank die op een foto de doorloop klein doet lijken is geen pré. Een hele ruime kamer die alsnog ruim toont met een u-bank en 2 fauteuils is weer prima. Het gaat er echt om hoe je de ruimte presenteert. Dat geld ook zeker voor allemaal 'troepjes'. Wij hebben hier b.v. een kast met open vakjes waar het speelgoed in staat. Daar zetten we straks deurtjes in zodat het gewoon opgeruimder toont. 90% van de kopers vindt het lastig om door rommeltjes en heel sterk smaakafhankelijke kleuren heen te kijken.



Bedankt voor je reactie.

Het is dus eigenlijk noodzakelijk om alles zo opgeruimd mogelijk te houden (zonder veel rommel en foto's) en het niet te druk te laten zijn qua meubels?

Mijn man heeft in zijn appartement een grote boekenkast, die beslaat bijna 1 hele wand. Zou zoiets een belemmering vormen of kun je zoiets beter afbreken?
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 14 augustus 2015 @ 16:29:

Ja dat is zo'n beetje regel 1. Mensen kopen in feite ruimte, in de vorm van een huis. Je huis moet dus uitstralen dat het een zee van ruimte is. Voor ons betekende dit: box huren van 15kuub en die helemaal vol stouwen met spullen die wel even weg konden. 40 verhuisdozen, ski's, boxen, etc etc etc.

Betekent ook: spullen bovenop kasten, onder je bed en waar dan ook weg werken. Iig voor de foto's en in iets mindere mate voor bezichtigen. Dan kun je je kasten nog vol proppen en hopen dat ze niet net die deur open trekken.

Google eens op styling tips verkoop huis.



Dankje

Wij gaan het appartement van mijn man pas in november in de verkoop zetten, dus we hebben nog niets concreets nu. Wel al een aankoopmakelaar op bezoek gehad. En heb idd al wel op internet rondgekeken maar het is ook leuk om hier wat van gedachten te wisselen.



Appartement staat in Utrecht, vlakbij een station. Vergelijkbare appartementen gaan ver onder de vraagprijs weg. Appartement van mijn man heeft als voordeel dat het dubbel glas en kunstofkozijnen (2 jaar oud) heeft, i.t.t. de meeste van de andere appartementen. Ziet er qua muren/plafond en vloer ook netjes uit. Ook de keuken, wc en badkamer ziet er goed uit (maar dat is persoonlijk).



We weten al dat we een restschuld over houden, maar we hopen dat het geen jaren duurt.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig bij de briljantlaan in de buurt?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:pointdexter schreef op 14 augustus 2015 @ 16:41:

Toevallig bij de briljantlaan in de buurt?Nee
Alle reacties Link kopieren
Zonder foto is dat natuurlijk heel lastig oordelen minni. Opzich staan boeken (let er ook een beetje op hoe je ze in de kast zet. Steeds een paar kleine boekjes tussen een rij grote oogt ook al rommeliger dan als ze een beetje gesorteerd staan) beter dan andere losse troep. Maar als de kast zo enorm is zou ik hem zelf denk ik wel weghalen omdat het gewoon veel van je kamer afsnoept.

Je kan ook altijd vrienden/vriendinnen vragen om input hè?! Die kijken net even naar dingen die je zelf niet meer opvallen omdat ze nou eenmaal altijd daar staan.



Denk als koper. Als jij een huis ziet waar alle kasten zitten volgedouwd en er staan vazen/pannen/cornflakes e.d. bovenop de keukenkastjes dan denk je al snel dat er ruimte tekort is en je je spullen niet kwijt kan.



De tip van pointdexter is goed....box huren en alle zooi weg. Wij hebben ook mijn ouders en schoonouders verblijd met een hoop dozen deze week... volgende week worden de fotoos gemaakt. Dan gaat ook de kinderstoel e.d. de auto in zodat de presentatie zo goed mogelijk is. Aangezien we die wel dagelijks gebruiken zal hjj er wel staan bij een bezichtiging. Maar je moet in eerste instantie zoveel mogelijk kijkers trekken en dan hopen dat er een koper tussen zit. Een goede makelaar belt ook nog na na bezichtigingen. Als er een negatief punt is wat dan steeds naar voren komt weet je wat je aan moet pakken.



Oh ja... ook alle huisdiergerelateerde rommel weg!! Heel belangrijk.
Minnie, ik zou zo op voorhand zeggen, kijk of je de boekenkast weg kunt halen. Hij moet uiteindelijk toch weg en het oogt heel snel rommelig en vol. Jullie hebben nog mooi wat tijd, snuffel lekker rond op Funda, bekijk vergelijkbare huizen, zoals bijv die van LSNN en die andere in haar straat voor 95k, bepaal welke jij interessanter vindt op basis van tekst en foto's, en zie of je dat wat het interessanter maakt ook zelf kunt toepassen.



LSNN, er zijn al veel tips gegeven (tips he, geen kritiek). Ik heb er niet veel aan toe te voegen. De wasmachine moet inderdaad niet op de foto staan, en de ketel met dat rek met handdoeken in de douche ook niet. Laat die 2 foto's weg. Persoonlijk zou ik afknappen op je keuken, die is voor mij niet af, en daarom vind ik jou huis niet zoveel meer waard dan die andere. De badkamer en wc zijn erg strak en mooi, net als de woonkamer.
Alle reacties Link kopieren
lsnn ik hoop echt dat je niet afgeschrikt bent! Laat je nog even wat van je horen?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 14 augustus 2015 @ 18:19:

Minnie, ik zou zo op voorhand zeggen, kijk of je de boekenkast weg kunt halen. Hij moet uiteindelijk toch weg en het oogt heel snel rommelig en vol. Jullie hebben nog mooi wat tijd, snuffel lekker rond op Funda, bekijk vergelijkbare huizen, zoals bijv die van LSNN en die andere in haar straat voor 95k, bepaal welke jij interessanter vindt op basis van tekst en foto's, en zie of je dat wat het interessanter maakt ook zelf kunt toepassen.



LSNN, er zijn al veel tips gegeven (tips he, geen kritiek). Ik heb er niet veel aan toe te voegen. De wasmachine moet inderdaad niet op de foto staan, en de ketel met dat rek met handdoeken in de douche ook niet. Laat die 2 foto's weg. Persoonlijk zou ik afknappen op je keuken, die is voor mij niet af, en daarom vind ik jou huis niet zoveel meer waard dan die andere. De badkamer en wc zijn erg strak en mooi, net als de woonkamer.



Dankje.

Hij neemt idd wat ruimte in beslag dus ik denk dat het beter is hem weg te halen.

We neuzen inderdaad rond op Funda
Alle reacties Link kopieren
quote:boontje89 schreef op 14 augustus 2015 @ 16:56:

Zonder foto is dat natuurlijk heel lastig oordelen minni. Opzich staan boeken (let er ook een beetje op hoe je ze in de kast zet. Steeds een paar kleine boekjes tussen een rij grote oogt ook al rommeliger dan als ze een beetje gesorteerd staan) beter dan andere losse troep. Maar als de kast zo enorm is zou ik hem zelf denk ik wel weghalen omdat het gewoon veel van je kamer afsnoept.

Je kan ook altijd vrienden/vriendinnen vragen om input hè?! Die kijken net even naar dingen die je zelf niet meer opvallen omdat ze nou eenmaal altijd daar staan.



Denk als koper. Als jij een huis ziet waar alle kasten zitten volgedouwd en er staan vazen/pannen/cornflakes e.d. bovenop de keukenkastjes dan denk je al snel dat er ruimte tekort is en je je spullen niet kwijt kan.



De tip van pointdexter is goed....box huren en alle zooi weg. Wij hebben ook mijn ouders en schoonouders verblijd met een hoop dozen deze week... volgende week worden de fotoos gemaakt. Dan gaat ook de kinderstoel e.d. de auto in zodat de presentatie zo goed mogelijk is. Aangezien we die wel dagelijks gebruiken zal hjj er wel staan bij een bezichtiging. Maar je moet in eerste instantie zoveel mogelijk kijkers trekken en dan hopen dat er een koper tussen zit. Een goede makelaar belt ook nog na na bezichtigingen. Als er een negatief punt is wat dan steeds naar voren komt weet je wat je aan moet pakken.



Oh ja... ook alle huisdiergerelateerde rommel weg!! Heel belangrijk.



Snap ik maar op voorhand wat tips vragen kan nooit kwaad.

Bedankt voor je reactie!

Dat van die box huren is wellicht een goed idee. Ik heb een zus met een eigen bedrijf met groot magazijn waar we wellicht wat spullen tijdelijk op kunnen slaan, dat heb ik zelf al eerder gedaan.



Van die overbodige zooi; daar heb je gelijk in. We gaan het zo leeg en steriel mogelijk proberen te maken. Die kast neemt een groot gedeelte van de kamer in, bovendien is hij nog zwart ook dus het oogt donker.

De kast gaat sowieso weg, dus die breken we tegen die tijd dan maar vast af.



Veel succes met jullie verkoop!
Alle reacties Link kopieren
Ik keek ook op funda naar willekeurige huizen om te zien hoe ze hadden opgeruimd. En dan zie je meteen wat voor effect het heeft als je niet zo strak opruimt.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Alle reacties Link kopieren
3 oktober open huizen dag. Doen jullie mee?
anoniem_210608 wijzigde dit bericht op 18-08-2015 14:23
Reden: letter
% gewijzigd
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen
Up
Hebben jullie je huis te koop bubbelwijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven