Huis verkopen; gem. verkooptijd + verschil vrprijs verkooppr

12-08-2015 10:16 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Wij gaan over een paar weken ons huis te koop zetten. Het betreft een tussenwoning in een dorp in Friesland. We hebben drie ruime slaapkamers, een vaste trap naar zolder, een grote badkamer en een aparte waskamer met toilet en wasmeubel. (Dit itt tot 'concurrenten' in deze buurt; zij hebben 4 slaapkamers en een zeer kleine badkamer).



We zijn van plan het vrij scherp qua prijs te koop te zetten, maar dan wel met een kleinere marge tot onze bodemprijs.



We kijken hier al een aantal jaren heel erg naar uit, maar nu het echt begint te worden vinden we het natuurlijk ook hartstikke spannend!!



Ben dan ook erg benieuwd naar het volgende; hoe lang heeft jullie woning te koop gestaan, en wat was bij jullie het verschil tussen vraagprijs en werkelijke verkoopprijs??



In onze buurt staan nog vier tussenwoningen te koop; twee zijn heel laag geprijsd (exhuur en executieverkoop, moet nogal wat aan gedaan) en twee met de vraagprijs ws 10-15 duizend boven ons. Wij gaan er wat tussenin zitten.



Ik weet, het is koffiedik kijken, maar vind het ook gewoon leuk om er zo mee bezig te zijn hoor ;)



Door de jaren heen hebben we er al met al wel flink wat aan geklust (de zolder gestript en een hele grote slaapkamer van gemaakt, geïsoleerd en wel. De andere huizen hebbem hier een veel kleinere kamer). Ook hebben we afgelopen week een hele nieuwe voortuin aangelegd!
Spannend! Ik heb geen ervaring met het verkopen van een huis maar wel met kopen! Ons huis (4 kamers) in een stadje in Zuid Holland heeft 8 maanden te koop gestaan en de originele vraagprijs was 229.000. Dit hbeben ze laten zakken naar 205.000 en wij hebben het uiteindelijk voor 194.000 kunnen kopen. Nu was hun situatie niet heel gunstig: scheiding dus ze wilden het graag kwijt. Nemen jullie de tijd voor het verkopen of willen jullie ook graag wat anders? Heb je een beeld van hoe snel huizen verkopen bij jullie in het dorp/regio?



Succes in deze spannende tijd! :-)
Alle reacties Link kopieren
Succes!

De prijzen liggen in Friesland sowieso een stuk lager, toch?



Wij gaan in november het appartement van mijn man in Utrecht in de verkoop zetten. We hopen het snel verkocht te hebben, maar de verkoopprijzen en -tijden bij vergelijkbare appartementen zijn niet hoopvol.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Noctua ;)

We hebben geen haast, maar zitten natuurlijk ook niet te wachten op een jarenlange verkooptijd. Vandaar de scherpe vraagprijs, is het idee. Het is hier heel erg gemengd; een paar 2/1kappers zijn binnen drie weken verkocht en die 'concurrenten' bij ons op de buurt variërend van 3 weken tot 3 jaar!! (Die van 3 jaar weten we nu dat hij eigenlijk gewoon 'te duur' is)...



Al met al heel spannend ja!!
Aparte waskamer, grote zolderkamer en nieuwe voortuin zegt allemaal niet zoveel. Het is maar net wat kopers zoeken.

Er zullen er zat zijn die weinig belang hechten aan een badkamer en juist die 4e slaapkamer willen. Ik zou zelf op zolder een kleiner werkkamer en daarnaast opbergruimte (in een ander deel van de zolder) zoeken. Voortuin is heel persoonlijk, de een houdt van grind en buxusboompjes, de ander van gras en bloemen. Het kan dus maar zo zijn dat wat jullie als een voordeel zien, de kopers zien als iets wat ze aan moeten passen (en hun dus geld kost).

Kortom, reken er niet teveel op dat jullie werk zich vertaald in een snellere of betere verkoop, het is gewoon afwachten en je moet net die ene treffen die dat zoekt wat jullie bieden.
Wij hebben het huis van schoonvader verkocht in 3 weken tijd. Vraagprijs 235.000 is verkocht voor 220.000. Precies wat wij in ons hoofd hadden. Weer een zorg minder want je hebt al zo veel te regelen bij overlijden.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetje; er is nog een heeeel groot deel bergruimte gebleven ;) Voor de rest kan ik me vinden in wat je opnoemt. Wat betreft de voortuin; dat was echt een noodkijk! 3 meter hoge coniferenerfscheiding van buren. Het was gewoon een zooitje. Nu is het vrij neutraal...
Alle reacties Link kopieren
Zo Blondie, dat is vlot!! Kan ik me helemaal voorstellen dat dat erg fijn is! Een grote zorg minder!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis net verkocht. Vraagprijs 259.000 uiteindelijk verkocht voor 248750. En binnen 3 weken. Was al eerder een bod opgedaan (binnen 2 dagen) van 244.000 maar dat mochten we van de makelaar niet accepteren hahaha. Hier liepen de huizen hard, vooral vanwege de verandering van de voorwaarde in juli dus wij wisten dat de verkoopprijs rond de 250.000 zou liggen ivm met de NHG. Dat is ook de rede dat we uiteindelijk al snel 248750 accepteerde. 3 weken later zou ditbhuis namelijk niet meer onder de NHG vallen en dan hadden we er langer mee gezeten denk ik. Dit was natuurlijk een droom om binnen 3 weken het huis kwijt te zijn. Hadden ook 16 bezichtigingen in die tijd en toen vroeg ik mij wel af hebben we het niet te laag te koop gezet, maar 2 verschillende makelaars zeiden exact dezelfde vraagprijs dus zal wel goed zijn geweest. Veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Zoooo hee!!! Dat is perfect gewoon, Knorretje. Ik teken ervoor!



Merk wel dat het geen tel bij me opkomt dat het ook binnen drie weken kan. Dan blijf ik erin, denk ik. Hahah
nadine1988 schreef op 12 augustus 2015 @ 10:53
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn. Veel succes nog bij de verdere afwikkeling. Kan het boek dicht ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik hou de huizen bij enkele friese makelaars al een tijdje in de gaten en nette huizen voor een normale prijs zijn zo binnen 3 weken verkocht. Is je huis een bende en zit je qua prijs te hoog dan kan het zo 1-2 jaar duren. Er wordt momenteel veel en snel verkocht.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een klein jaar geleden ons huis verkocht: een starterswoning met 1 slaapkamer, 45m2, tuin, in de randstad. Het is verkocht in 2 weken tijd. Het stond te koop voor ¤150.000,- en we hebben het voor ¤143.000 verkocht.



Ons nieuwe huis heeft af en aan 6 jaar te koop gestaan en deels verhuurd geweest, begon op ¤320.000, gezakt naar ¤250.000, en wij hebben het gekocht voor ¤245.000,-
Alle reacties Link kopieren
Zag ik ook Boarn ;)

Vind het ook best lastig om tot een goeie vraagprijs te komen... Poeh he? Haha...
Alle reacties Link kopieren
Ruim een jaar, weet niet meer hoeveel onder de vraagprijs. Sommige concurrenten staan er nu jaren later nog steeds met een bord in de tuin. Zelfde regio.
Alle reacties Link kopieren
Ook Friesland Flashy?
Alle reacties Link kopieren
Ja maar echt precies op het moment dat de crisis begon.

Maar er staan nu nog huizen te koop van toen....
Alle reacties Link kopieren
Ha! Wij hebben het net voor de crisis gekocht, in de dure tijd. Helaas gaan we er wel aardig op inleveren... Dat was even slikken maar we hopen dit verlies weer terug te pakken op het huis dat we willen gaan kopen...
Alle reacties Link kopieren
Ik wou je een pb sturen maar volgens mij staat je pb functie uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh? Hoe kan ik dat veranderen?

Wou jou er net ook eentje sturen maar ik wist niet hoe... Ben nog niet heel erg handig hier. haha
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 12-08-2015 15:37
Reden: x
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Randstad, 3 kamer appartement, 80m2, staat vrij hoog geprijsd tov andere woningen. Eur 139.000, gekocht in 2006 voor Eur 150.000,-. Inmiddels meer dan Eur 10.000,- afgelost dus nu niet onder water. Inmiddels een jaar te koop, maar wordt verhuurd waarbij huurders maandelijks mijn hypotheek aflossen. Geen haast om t van de hand te doen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 12 augustus 2015 @ 13:52:

Randstad, 3 kamer appartement, 80m2, staat vrij hoog geprijsd tov andere woningen. Eur 139.000, gekocht in 2006 voor Eur 150.000,-. Inmiddels meer dan Eur 10.000,- afgelost dus nu niet onder water. Inmiddels een jaar te koop, maar wordt verhuurd waarbij huurders maandelijks mijn hypotheek aflossen. Geen haast om t van de hand te doen dus.



Mag jij verhuren van de bank?

Wij overwegen ook, als het niet verkocht wordt, het appartement in Utrecht te verhuren. Bank heeft jaren geleden aangegeven dat we niet mogen verhuren. Hoe heb jij dit precies aangepakt dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 12 augustus 2015 @ 14:07:

[...]

Mag jij verhuren van de bank?

Wij overwegen ook, als het niet verkocht wordt, het appartement in Utrecht te verhuren. Bank heeft jaren geleden aangegeven dat we niet mogen verhuren. Hoe heb jij dit precies aangepakt dan?Ja toestemming vd bank en een vergunning voor 5 jaar om te mogen verhuren via de Leegstandswet. De bank is er idd niet happig op, ik pb je even over hoe ik dat gedaan heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven