Huis verkopen; gem. verkooptijd + verschil vrprijs verkooppr

12-08-2015 10:16 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Wij gaan over een paar weken ons huis te koop zetten. Het betreft een tussenwoning in een dorp in Friesland. We hebben drie ruime slaapkamers, een vaste trap naar zolder, een grote badkamer en een aparte waskamer met toilet en wasmeubel. (Dit itt tot 'concurrenten' in deze buurt; zij hebben 4 slaapkamers en een zeer kleine badkamer).



We zijn van plan het vrij scherp qua prijs te koop te zetten, maar dan wel met een kleinere marge tot onze bodemprijs.



We kijken hier al een aantal jaren heel erg naar uit, maar nu het echt begint te worden vinden we het natuurlijk ook hartstikke spannend!!



Ben dan ook erg benieuwd naar het volgende; hoe lang heeft jullie woning te koop gestaan, en wat was bij jullie het verschil tussen vraagprijs en werkelijke verkoopprijs??



In onze buurt staan nog vier tussenwoningen te koop; twee zijn heel laag geprijsd (exhuur en executieverkoop, moet nogal wat aan gedaan) en twee met de vraagprijs ws 10-15 duizend boven ons. Wij gaan er wat tussenin zitten.



Ik weet, het is koffiedik kijken, maar vind het ook gewoon leuk om er zo mee bezig te zijn hoor ;)



Door de jaren heen hebben we er al met al wel flink wat aan geklust (de zolder gestript en een hele grote slaapkamer van gemaakt, geïsoleerd en wel. De andere huizen hebbem hier een veel kleinere kamer). Ook hebben we afgelopen week een hele nieuwe voortuin aangelegd!
Alle reacties Link kopieren
Nadine,



Wij hebben ons vorige huis gekocht en enkel de makelaar het contract op laten stellen. Dit kostte ons toen 250 euro.



Veel succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen



Krijg er steeds meer een goed gevoel over...

Kan natuurlijk ook nergens op slaan, hahaha.



Stel dat we het eens worden over de prijs... Hebben ze dan vanaf dat moment 3x 24 uren de tijd om er alsnog zonder opgaaf van reden ed vanaf te zien? Meen dat ergens te hebben gelezen, op Vereniging Eigen Huis ofzo...



En... we zijn t eens over de prijs; hoe snel moet je dan zo'n voorlopig koopcontract tekenen?



Zijn vandaag in de achtertuin bezig en de voordeur gaan we even opnieuw in de verf zetten... Wil er aan kunnen doen wat nog kan ;)
Alle reacties Link kopieren
Nee, na het tekenen van het contract hebben ze nog 3 dagen om er vanaf te zien. En een weekend telt als 1 dag. Tussen het ok en het tekenen kan best wat tijd zitten, bij mij vorige keren 10 dagen en een week.



Maar als je je zo druk maakt, lijkt een makelaar me wel een goed idee, die kan dot soort dingen allemaal uitleggen.



Loop jezelf overigens niet voorbij he, er komen alleen nog maar mensen kijken.
Ik zou niet meer al te veel gaan verven en veranderen vandaag. Die mensen zijn allang langs je huis gelopen/gereden en hebben toch de buitenkant al gezien
Alle reacties Link kopieren
Hai...!

Oké dankje Nausicaa... Dus bij een akkoord overschakelen naar de makelaar die het voorlopig koopcontract regelt en dan tekenen...? En bij werkelijke overdracht laat je dan de akte passeren, sleutels uitwisselen enz...?



Nee is ook waar Isabela. Maar als het met deze mensen niks word dan gaat maandag de makelaar gebeld worden en kan het huis zo in de verkoop. Alles moet toch klaar dus dan gelijk maar een beetje doorpakken.



Alle hele kleine klusjes zijn allemaal gedaan; nieuw plintje hier, spijkertje daar...



Wat we ook nog gedaan hebben is alle kozijnen, binnen en buiten, opnieuw gekit. Vooral buiten waren deze erg verweerd enz... Lijkt weer superfris!!



Ben wel echt bekaf nu...



Zeg steeda tegen mijn man; ben ik blij dat ik net mn haren geverfs had, anders was ik conpleet grijs uitgeslagen hahaha
Alle reacties Link kopieren
Succes overmorgen Nadine! Nog een opmerking, je kunt ook door de notaris het koopcontract laten opstellen. Wij hebben laatst een kostenlijst bij een notaris opgevraagd en daar stonden ook de kosten voor koopcontract opstellen op (250 euro). Kan ook nog een optie zijn!



De fijnste bezichtiging die ik heb gehad (huis niet gekocht, want voldeed niet aan wensen) was waarbij de makelaar beneden begon en naar boven toe elke ruimte liet zien. En op zolder aangekomen liep zij naar beneden en mochten wij op eigen gelegenheid naar beneden lopen en de kamers nogmaals bekijken. Ik vond het heel fijn om zo het huis te zien (let wel even op kostbare spullen als je mensen alleen in je huis laat!).
Wel fijn dat je nu in ieder geval klaar bent Nadine. Kun je morgen misschien nog een klein beetje relaxen.

Man man, wat was ik altijd zenuwachtig tijdens bezichtigingen. Brrrrr.



In ieder geval alvast succes. Ik ben benieuwd zaterdag!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben helemaal gaar... pfff



Maar! We zijn er helemaal klaar voor! Zonet kreeg ik een berichtje, of de asfspraak ook wat later kon. 6u ipv 4 uur.



En zo zijn je verwachtingen gelijk een stuk gekelderd... stom, maarja...
Spannend Nadine! Maar je zit jezelf wel een beetje gek te maken. Stel dat ze het niets vinden, dan is er nog niks aan de hand en zet je je huis gewoon op Funda. En stel dat ze het wel willen kopen, dan is het een mooie meevaller.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je je huis zelf kunnen verkopen, dan zou ik (zoals Iss ook al aangeeft) eerder een notaris inschakelen, dan de makelaar. Een notaris weet veel beter hoe eea juridisch in elkaar steekt en je moet er uiteindelijk toch naar toe voor de daadwerkelijke overdracht.

Een makelaar weet en kan niet veel meer dan een leek. Dit is de keuken, en dit is de woonkamer, veel verder komen ze ook niet. In mijn vriendengroep was jaren de 'grap': Ach, als ik mijn baan verlies, kan ik altijd nog makelaar worden.....
Alle reacties Link kopieren
Solske, je hebt helemaal gelijk. Zegt mijn man ook... Maarja... Ben nu wat rustiger en kijk uit naar maandag; makelaar bellen. En morgen komen hun kijken en dat zien we allemaal wel. Zo sta ik er nu een beetje in...



We zien het allemaal wel. Nog een poetsdoek erdoor en beter kan het niet worden ;)
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag 18u is het zover!! We zijn er helemaal klaar voor! Duim voor ons ;)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt in elk geval mooi weer. Volgens mijn makelaar verkochten huizen beter bij bezichtigen met mooi weer (aan de andere kant, ik heb mijn beide koophuizen alleen in een hoosbui gezien voordat ik het kocht ).
Alle reacties Link kopieren
Ja we hebben het weer mee. Hiep hoera! Haha. Heb alle ramen en deuren even lekker open, lekkere frisse lucht erin. Kindertjes en de hond zijn inmiddela ff weg, en nu lekker de laatste dingetjes ff doen ;)



Ben verwonderlijk genoeg super relaxed! Haha... Komt nog wel ;)
Succes Nadine! Ik duim voor je
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Solske!!!! We gaan er voor (maar verwachten niet veel)
Alle reacties Link kopieren
Kan er heel veel over zeggen, maar... gaan we niet doen... Niet nodig! Ze zijn geweest, het beviel; verkocht ovb van financiering !!!
Fijn! Gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren
Nadine, dat meeeen je niet. Gefeliciteerd! Deden ze gelijk een bod?
Alle reacties Link kopieren
#jaloers!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa dankjewel!!! Jubelstemming hierzo!!!!! Maar nog steeda weo een beetje voorzichtig hoor!



Heb ze rondgeleid, gingen we even zitten met een drankje. Vroegen ze de vraagprijs. Wat heen en weer geboden en gedaan en uiteindelijk zijn ze de deur uitgegaan met een akkoord. Einde deze week horen we meer...



Kan wel janken!
Jeeeeeeej! Super zeg!!! Gefeliciteerd.
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat is wel de snelste verkoop ooit. Zijn jullie blij met de orijs waar je op uitgekomen bent (of eigenlijk: hadden we gelijk en is het meer dan jullie minimum geworden)??



Gefeliciteerd, en nu zelf snel op zoek naar een ander huis?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, of nouja.... bijna middag!



Het nieuws is wat gezakt en komt nu echt binnen. jeetje! wat ben ik blij!! beide blijven we nog wel een beeeetje nuchter, want ja het moet natuurlijk nog wel 'echt' worden, en dus is het ook nog even ons geheimpje. op jullie na! haha



nu kunnen we gaan kijken naar t huis wat we op t oog hebben. dromen worden bijna waar, geloof t bijna niet... wat is dit fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven