Huis verkopen; gem. verkooptijd + verschil vrprijs verkooppr

12-08-2015 10:16 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Wij gaan over een paar weken ons huis te koop zetten. Het betreft een tussenwoning in een dorp in Friesland. We hebben drie ruime slaapkamers, een vaste trap naar zolder, een grote badkamer en een aparte waskamer met toilet en wasmeubel. (Dit itt tot 'concurrenten' in deze buurt; zij hebben 4 slaapkamers en een zeer kleine badkamer).



We zijn van plan het vrij scherp qua prijs te koop te zetten, maar dan wel met een kleinere marge tot onze bodemprijs.



We kijken hier al een aantal jaren heel erg naar uit, maar nu het echt begint te worden vinden we het natuurlijk ook hartstikke spannend!!



Ben dan ook erg benieuwd naar het volgende; hoe lang heeft jullie woning te koop gestaan, en wat was bij jullie het verschil tussen vraagprijs en werkelijke verkoopprijs??



In onze buurt staan nog vier tussenwoningen te koop; twee zijn heel laag geprijsd (exhuur en executieverkoop, moet nogal wat aan gedaan) en twee met de vraagprijs ws 10-15 duizend boven ons. Wij gaan er wat tussenin zitten.



Ik weet, het is koffiedik kijken, maar vind het ook gewoon leuk om er zo mee bezig te zijn hoor ;)



Door de jaren heen hebben we er al met al wel flink wat aan geklust (de zolder gestript en een hele grote slaapkamer van gemaakt, geïsoleerd en wel. De andere huizen hebbem hier een veel kleinere kamer). Ook hebben we afgelopen week een hele nieuwe voortuin aangelegd!
Alle reacties Link kopieren
zucht...
Alle reacties Link kopieren
Wauw gefeliciteerd wat goed!!
ah joh! geniet er gewoon van!

Als het nou onverhoopt toch niet doorgaat, dan ga je volgende week gewoon weer door met verkopen. En dan is het nog steeds snel
Alle reacties Link kopieren
Wat een succesverhaal zeg! Is het dan toch waar wat men zegt?: dat de woningmarkt weer aan het aantrekken is?
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen :D



We kunnen 't zelf ook bijna niet geloven... De jubelstemming is wat afgedreven, want het dringt nog steeds niet door! Haha...Mijn man gaat vandaag nog een keer naar de makelaar/ hypotheekadviseur en onze boekhouder om precies te kijken wat wij nu zelf aan kunnen gaan qua hypotheek... We hadden al een goeie indicatie maar we willen natuurlijk goeie dingen doen.



Het stel wat ons huis wil kopen gaan as vrijdag twee weken op vakantie. Wij hopen dat we eea nog even kunnen kortsluiten voor ze gaan zodat we alle 4 rustig die twee weken ingaan.



Mocht alles zo uitpakken hoe wij dat hopen, dan gaan we volgende week ergens misschien zelfs wel ons droomhuis (denken we) bekijken! Maar dat vind ik echt héél erg leeeeuk spannend!!



Mijn man zei gister; stel je voor dat je dit jaar oud&nieuw in een ander huis viert!! Poeh... Dat klinkt wel heel echt!
Alle reacties Link kopieren
Nadine, wat ontzettend fijn voor jullie
Leuk hoor Nadine! Zou fijn zijn als ze inderdaad vast tekenen voor ze weggaan. Ik geloofde het bij ons pas, toen er getekend was.

Leuk hè dat dromen over een nieuw huis. Onze ervaring is helaas wel dat eigenlijk alle huizen tegenvallen. Op de foto's zien veel dingen er vaak mooier uit dan in het echt. Maar wij zijn ook behoorlijk veeleisend geloof ik . Daarom hebben we besloten om tijdelijk te huren, dan kunnen we rustig verder zoeken. Dus wij vieren oud & nieuw dit jaar in een huurhuis.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Minnimouse!!



Solske,inderdaad, zodra er echt getekend is geloof ik het pas echt denk ik... Het voelt wel heel gek! Had het hele verkoopproces me natuurlijk heel anders voorgesteld altijd haha!



Dat zou inderdaad fantastisch zijn, als ze voor vrijdag nog tekenen, máár... denk niet dat dat hem nog gaat worden... Ach, als er maar duidelijkheid is iig...



Ja ben me er zeer van bewust dat het op foto's altijd veel leuker is. We zijn er al een paar keer langsgereden, en het plekje... het is gewoon magisch. Een woonboerderijtje aan het water... we hebben zelf ook een bootje dus dat is fantástisch! En veel ruimte, veel groen, ook geweldig voor onze hond. Kunnen de kinderen een trampoline, geen buren meer die alles horen, gewoon... rust!



Je ziet 't; ik ben nog hélemaaaaal niet verkocht! Haha...
Alle reacties Link kopieren
Was, en misschien nog steeds, ook obs plan om tijdelijk te huren hoor! Wij willen nu iets kopen, waar we de rest van ons leven willen en kunnen wonen... En dat vinden kan best even duren! Nu is het puur toeval dat we heel misschien al iets gevonden hebben... en dan is het nog maar de vraag of het allemaal aansluit qua verhuisdatums enz. ..
Oh dat klinkt inderdaad fantastisch! Er even langsrijden is altijd handig. Als je eenmaal langs bent gereden, vallen veel huizen al af vanwege de locatie. Ik kijk nu ook altijd even op streetview. Prachtige vrijstaande huizen en dan staan ze tegenover een flat ofzo.

Ik moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind om geduld te hebben. Maar zo lang ik bij een huis niet zeker weet: dit is em! Koop ik niks. Lijkt me vreselijk als je net iets gekocht hebt en je droomhuis komt op de markt. Als we eenmaal gekocht hebben, moet ik ook maar niet meer op Funda kijken. We hebben nu een huis op het oog wat qua bouw precies is wat we zoeken, maar qua locatie net niet.....en dat kan je nou net niet veranderen aan een huis.
Alle reacties Link kopieren
Precies! Inderdaad al vele malen een te gek huis gezien, en dan rijd je er langs... en valt het vies tegen. Hier niet, dit was gelijk van 'Jaaah hier willen wij wonen!' en dan neem je iets anders wat nog moet gebeuren in het huis ofzo meer voor lief...



mijn man gaat morgen naar de hypotheekadviseur om te kijken hoe en wat precies! helemaal spannend!
En wanneer gaan jullie de woning bekijken?
Alle reacties Link kopieren
Solske, als we morgen precies weten wat we financieel kunnen denk ik, gaan we bellen ;)



Fingers crossed!
En? Al wat meer duidelijkheid?

Wij hebben vanmiddag een huis bekeken. Hartje centrum, met garage, dus leek ideaal. Maar zoooooveel achterstallig onderhoud dat het onbetaalbaar wordt. We beginnen steeds meer voor nieuwbouw te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Hey Solske,



We krijgen vandaag via de mail uitslag vam hoe en wat we kunnen. Moest ir zich echt even goee in verdiepen, want mijn man heeft twee inkomens dus komt er net even meer bij kijken.



Oké, ja het kan op papier nog zo ideaal zijn, en dan nog zo tegenvallen! Jammer... Dat snap ik. Alles gelijk naar je eigen wens, je kan dan echt je woondroom laten bouwen!



Wij willen perse iets buiten bebouwde kom. Rust en ruimte. 4 of 5 slaapkamers, want we hebben drie kinderen. Een schuur voor de boot, caravan en aanhanger. En de klik met 't huis. Iets kan op papier idd nog zo allea hebben wat we zoeken, als ik het een lelijk huis vind word 't m niet. We willen geen doorstroomhuis, maar een plek waar we wel 30 jaar minstens willen en kunnen wonen.



Dit is onze woondroom. Wij komen beide van een (hobby) boerderij en we wonen nu 9 jaar in een tussenwoning maar we roepen ook al 9 jaar dat we hier graag weg willen (maargoed we moesten een plekje en verder hebben we niks te klagen)
Oh dat klinkt wel heerlijk hoor! Lijkt mij ook wel wat. Maar het gemak van de stad dichtbij lijkt me ook lekker met onze oudste die bijna naar het voortgezet onderwijs gaat. Ben benieuwd hoe het huis is. Zou super zijn als dit jullie droomhuis echt is en je zo kan oversteken .
Alle reacties Link kopieren
Hey Solske, sorry voor mijn late reactie, het was echt even druk hier. Ze zijn gisteravond nog een keertje wezen kijken met haar ouders, zijn schoonouders. Ook waren ze weer richting bank geweest en hebben ze groen licht qua hypotheek gehad. Morgen gaan ze op vakantie, dus van tevoren tekenen word 'm niet meer... maar ik ben er wel gerust op (al hou ik wat in nog met mn euforie haha)



Dat snap ik heel goed idd. Dan heb je alles bij de hand... Wij zijn zelf maandag naar de hypotheekadviseur geweest en hij zou vandaag mijn doorbellen hoe en wat we kunnen. Als dat erop lijkt gaan we bellen boor een bezichtiging bij dat andere huis... jeeeeej!!!



Ben nu vooral heeeeeel erg moe want ik heb me toch en partij zorgen gemaakt en gestresst!! Niks voor mij normaal... was gewoon misselijk en ben dan ook afgevallen.



noujaaaaaa... so not me!!!
Ik dacht vandaag opeens aan je topic en ik zie nu pas dat je huis gelijk verkocht is! Jeetje wat goed, gefeliciteerd



En nu zelf druk bezig met een ander huis zie ik. Zo leuk. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Haha dankjewel Isabela!! Het is bijna te mooi om waar te zijn!...
Fijn dat de kopers de tweede keer weer enthousiast waren. Klinkt alsof het allemaal wel goedkomt. Hebben ze ook gezegd wanneer ze erin willen?

Jullie droomhuis, is dat ver van waar jullie nu wonen? En hoe vinden de kinderen het? Ik vind het wel lastig dat ze straks naar een andere school moeten. Ons tijdelijke huis is redelijk dichtbij, dus nu kunnen ze nog wel op school blijven. Geen vriendjes en vriendinnetjes meer op loopafstand, maar nog wel op fietsafstand.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad heel fijn! Ook voor die keer kijken dus was ik heel zenuwachtig! Je kent het vast; waarom nemen ze de ouders mee? en dan denk je weer ja dat is logisch deden we zelf ook... enz...



Het huis wat we op het oog hebben is in een ander dorp dan we nu wonen. We wonen in een dorp waar je alles hebt wat je nodig hebt. tandartsen supers fysio huisarts zwembad enz...



het dorp waar dat huis staat is 5 min rijden mrt de auto en kwartiertje op de fiets. mochten we daar heengaan dan blijven onze kinderen op dezelfde school. er zitten nml ook veel kinderen uit dat dorp bij ins op school. vinden we wel een heeeeel fijn idee hoor! ze willen t zelf ook heel graag!



maargoed. we moeten nog kijken he? misschien vinden we het niks of moet er veel aan gebeuren enz...



onze kopers hebben geen datum genoemd, maar gezegd van kijk maar rustig om je heen wij hebben geen haast... (moet geen jaren duren natuurlijk haha) en je kunt je wel voorstellen hoe fijn dat voelt!!



ze liepen hister al door t huis met hun ouders van ; die muur gaat eruit dan krijgen we een open keuken en dat willen we met de tuin achter. haha. als ke t mij vraagt een goed teken!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen



Mag ik jullie een stukje raad vragen?

Het stel wat ons huis heeft gekocht (onder voorbehoud) is min of meer bevriend met ons buren (blok van drie, wij in de midden)... en wij kunnen heel goed met onze buren (ik wat minder met buurvrouw maar ze heeft haar goeie momenten hihi)... Dus zodoende konden wij onze kopers al een beetje (verjaardagsfeestjes enz) en hebben wij hun uitgenodigd onshuis te bekijken. Verdere verhaal bekend ;)



Nu is het zo dat onze buurvrouw dus heeft gezien dat deze kopers (hun vrienden dus) afgelopen week langs zijn geweest. Ze weetdat ze op zoek zijn naar een woning dus 1+1=2...



Dus. .. ik was de deur nog niet uit met hond en kinderen voordat ze zouden komen kijken, en ik kreeg een smsje met 'nog niet eens in de verkoop en dan al kijkers'. Geheel niet onaardig natuurlijk, maar ik dacht gelijk van shit hee!!



wij willen nml echt nog even niet (totdat alles in kannen en kruiken is tenminste) sat zij dit weet. ze is best lief maar alles wat je zegt komt op straat... zitten we niet op te wachten. en... we zijn vooral erg bang dat ze zich er tegenaan gaat bemoeien. als zij nml iets wil weten bijt ze zich erin vast en zal ze t weten ook. we zijn bang voor inmenging en dan geeeen positieve inmenging... komt ook een stukje jaloezie bij kijken helaas



maar.... ik heb dus niet gereageerd op de SMS. dus dat vind ze frustrerend. ging ik afgelopen vrijdag op de fiets via achterhuis naar zwemles... hoort ze mih. hangt ze gelijk over de schutting; hoi! zijn ... en ... bij jullie wezen kijken voort huis?! ik zo; wie? Nee. .. en ben weggegaan terwijl ze nog aant praten was. ik weet t; niet erg netjes maar het vloog me aan!



we hebben zelf nml ook het idee dat onze kopers het nog wel lekker fijn vinden als zij het nog niet weten, met dezelfde redenen; hij had t al over ; weet zij dat we hier zijn of heeft ze t raam eruit gevreten? haha



maar... de kopers zijn nu twee weken oo vakantie dus ib kannen en kruiken is het nog niet... ennn ik ga mijn buurvrouw nog heel vaak tegenkomen (op schoolplein enz) die weken. ..



dusss... wat moet ik ermee?? mijn man zei ik vertel t wel en geef aan dat ze dr niet over moet praten. maar we weten beide dat ze dat wel doet...
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast heeft ze dus haar vermoeden en ze zal het ook niet laten hem (de koper) te benaderen... wat ik gewoon geen prettig idee vind. ik wil niet overdrijven, maar er komt iig niks positiefs van... :/
Ik zou het een beetje vaag houden, denk ik.



Zoiets als: ze zijn zich aan het oriënteren in de buurt (want dat weet de buurvrouw toch al) , maar nu zijn ze op vakantie dus verder is er geen nieuws.
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook aan gedacht Isabela, maar... dan gaat ze zich erin vastbijten. Het zal boven tafel. Dan gaat ze daarop hem sms' een; dus hee daar wezen kijken om gewoon even te oriënteren? jaja...



en dan gaat ze bij hem peuteren... en dat wil ik al helemaaaal niet! hihi



denk dat het onvermijdelijk is dat ze dit komt te weten nu al, in deze fase, maar k wil t nieeeeeettttt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven