Huis verkopen; gem. verkooptijd + verschil vrprijs verkooppr

12-08-2015 10:16 277 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Wij gaan over een paar weken ons huis te koop zetten. Het betreft een tussenwoning in een dorp in Friesland. We hebben drie ruime slaapkamers, een vaste trap naar zolder, een grote badkamer en een aparte waskamer met toilet en wasmeubel. (Dit itt tot 'concurrenten' in deze buurt; zij hebben 4 slaapkamers en een zeer kleine badkamer).



We zijn van plan het vrij scherp qua prijs te koop te zetten, maar dan wel met een kleinere marge tot onze bodemprijs.



We kijken hier al een aantal jaren heel erg naar uit, maar nu het echt begint te worden vinden we het natuurlijk ook hartstikke spannend!!



Ben dan ook erg benieuwd naar het volgende; hoe lang heeft jullie woning te koop gestaan, en wat was bij jullie het verschil tussen vraagprijs en werkelijke verkoopprijs??



In onze buurt staan nog vier tussenwoningen te koop; twee zijn heel laag geprijsd (exhuur en executieverkoop, moet nogal wat aan gedaan) en twee met de vraagprijs ws 10-15 duizend boven ons. Wij gaan er wat tussenin zitten.



Ik weet, het is koffiedik kijken, maar vind het ook gewoon leuk om er zo mee bezig te zijn hoor ;)



Door de jaren heen hebben we er al met al wel flink wat aan geklust (de zolder gestript en een hele grote slaapkamer van gemaakt, geïsoleerd en wel. De andere huizen hebbem hier een veel kleinere kamer). Ook hebben we afgelopen week een hele nieuwe voortuin aangelegd!
Alle reacties Link kopieren
Tsjah... Wij wachten, enigzins in spanning, af... Die eigenaren hebben dit natuuuuuurlijk wel op papier maar moeten dit ws even uitzoeken. De makelaar is idd niet heel erg vlot tot nu toe, dus misschien ook wel niet naar de verkopers toe. Kan best zijn dat die vanmorgen gebeld zijn...
En heb je vandaag nog wat gehoord?
Je hebt toch per ongeluk je pb uitgezet denk ik, want nu krijg ik i.p.v. oeps dat jij geen berichten wil ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Nee we hebben nog niks gehoord :'(



En ik snap het ook niet Solske want ik probeer het ook bij jou maar krijg dan dezelfde melding :(
Alle reacties Link kopieren
Gelukt Solske!!!; de titel was te lang hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Nadine jij hebt jouw berichtfunctie niet aan staan want anders zou je een wit klein wolkje onder het grijze plaatje onder jouw naam hebben staan. Ga rechtsboven in het scherm op het witte vrouwen poppetjes staan en schuif jouw cursor hierop. Dan verschijnt er een keuzemenu en ga naar 'instellingen' . Dan zie je jouw profiel en scrol naar beneden totdat je 'jouw voorkeuren' ziet staan. Van de drie opties die je kan aanvinken moet de bovenste aangevinkt zijn. " anderen mogen mij een privé bericht sturen'.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En voor de rest: Ik ben een meelezer.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Enn!! Heb het inmiddels veranderd! Super ;) En gezellig dat je meeleest ;) Ist leuk? Haha...
Alle reacties Link kopieren




Vooral een soort van 'spannend' om te lezen of er al duidelijkheid voor jullie is ontstaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha bedacht me ook net dat het net een dagboek lijkt inmiddels, een soap! Haha



Hopelijk weten we snel meer!! Gister iig leuk bericht van onze kopers; ze hebben er ontzettend zin in en ws volgende week koopcontract tekenen!!
Dat is goed nieuws! Want je eigen huis verkopen is ook best belangrijk
Al wat wijzer?
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niet Solske... Vreet mezelf op. Wat zouden jullie doen? Afwachten nog tot maandag of...?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wil tot maandag wachten. ..
Raar zeg! Ik zou toch wel snel duidelijkheid willen. Waarom doen die mensen zo moeilijk. Zelfs als ze t niet weten of niet kunnen vinden ofzo, dan kunnen ze dat toch zeggen. Maar kan me niet voorstellen dat ze t niet weten. Ik vind t een vreemd verhaal. Wat zegt jullie makelaar?
Alle reacties Link kopieren
Het duurt idd klote- lang! Sorry... haha

Denk niet dat dit aan de eigenaar ligt, maar aan hun makelaar. Hoor meer verhalen van deze; erg laks en langzaam...
Nou ja, deze week is ook voorbij gegaan, een volgende gaat ook wel weer voorbij. En je hoeft niet bang te zijn dat iemand je voor is.
Alle reacties Link kopieren
Welke makelaar? (Pb?)
Alle reacties Link kopieren
bHeb je ook weer gelijk in Solske... Maar we willen zo graag weten of we hiermee verder kunnen... :(



Ik stuur je wel even een pb Flashy ;)
Alle reacties Link kopieren
Wil je mij een pb sturen flashy? t lukt me niet...
Alle reacties Link kopieren
Ok
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen



Vandaag is het 8 dagen geleden dat wij bij ons droomhuis zijn wezen kijken. Dat was op een vrijdag. Zoals jullie weten stuitten we daarna op een probleem die directe gevolgen zal hebben voor (de wijze) van financiering. Hierover hebben wij direct meer informatie gevraagd, maar tot op heden hebben wij deze nog steeds niet gekregen. .. Dus een bod doen kan simpelweg gewoon ook niet!



Mijn man zal elke keer teruggebeld/ gemaild worden door hun verkopend makelaar. Dit gebeurt niet. We zitten in spanning, want alles staat of valt met deze info. Mijn man belt dan zelf maar en heeft de laatste keer aangegeven, dat als ons teruggezegd is ons te bellen, wij dit ook verwachten! Dat we hele serieuze interesse hebben (voor zover ze dit nog niet begrepen) en we die info willen zodat we tot een bod kunnen komen...



Nu Snappen we natuurlijk wel dat ook van hun kant dit even uitgeplozen moet worden, maar... dat had allang klaar moeten zijn aangezien het huis al 1,5 jaar te koop staat en elke koper op ditzelfde probleem zou stuiten...



Nu weten we dat er deze week nog twee stellen zijn wezen kijken. Bang dat het voor onze neus weg verkocht word, zijn we niet echt maar toch vinden we het zeer frustrerend worden!



We hebben even onderzoek gedaan naar betreffende verkopende makelaar, en we horen veel dingen als; je kan er weinig mee, ze zijn zo laks, ze spelen soms gemene spelletjes. .. en dan voornamelijk dat ze heeeeel traag zijn! Het is een van de grootste makelaarskantoren hier dus we keken er wel van op!



Nu hebben mijn man en ik het volgende bedacht; hij gaat maandagochtend bellen en zeggen dat we einde van de dag weer bellen en dan de informatie willen. Is dat niet het geval dan gaan we de eigenaars zelf benaderen...



Ik kan niet uitleggen HOE vervelend we dit vinden! Inze eigen woning is echt verkocht en we willen echt dit huis!



Wie heeft er nog een goeie tip??? Hie pakken we dit aan?!?!
Oh Nadine, dit is om wanhopig van te worden! Ik denk dat je inderdaad de verkopers zelf moet benaderen. Die hebben misschien geen idee hoe hun makelaar werkt. Wel gek dat ze bezichtigingen doen. Of ze wachten op iemand die geen hypotheek nodig heeft en t zo kan betalen.

Is er geen manier om zelf achter de verdeling te komen? Het is toch n bepaald percentage van t woonoppervlak. Of zou dat niet zo simpel zijn?
Alle reacties Link kopieren
Helaas niet Solske, die eigenaren weten dit. Anders niet... Dit beloofd nog wat voor als we tot een bod gaan komen. Sjeminee...



Ik denk eerlijk gezegd dat de eigenaren hier niks van weten. Maar aan de andere kant; hie speelt zo'n makelaar dit dan klaar? Er zijn kijkers geweest en dan vraag je als verkoper toch hoe dat is gegaan en of er serieuze kopers tussen zitten?



Word er oo dit moment heel mismoedig van. Je word zo heen en weer geslingerd qua gevoel. De ene dag denk je van laat maar het word niks zo. en de andere dag heb je zoiets van nee dit moet het kan slagen en zie je het al helemaal voor je...



keek er ook zo tegenop om nu weer het weekend in te gaan met helemaal niks!
Pb werkt weer niet.

Wij hebben al n huurhuis voor tussendoor, dus geen haast.

Is t geen idee dat jullie sowieso andere huizen gaan bezichtigen? Ook om te vergelijken. Huizen zijn in t echt vaak anders dan op foto's.

Ons droomhuis stond vandaag helaas weer niet op funda. Geduld.....ik heb t wel ergens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven