Huishoudartikelen action

23-05-2015 17:43 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Binnenkort ga ik dan eindelijk samenwonen (na een verbouwing van meer dan 1 jaar). Alleen nu komen alle kostenposten dus ook in 1 keer. Aangezien ik niet echt ervaring heb in het kopen van huishoudartikelen vraag ik jullie om raad.

Ik heb nog verschillende dingen nodig, zoals; strijkplank, prullenbakken (kleine voor in de wc en grote voor in de keuken) en andere dingen waar je maar aan kan denken.

Heeft iemand ervaring met de "goedkopere" huishoudartikelen van bijvoorbeeld Action?



Graag hoor ik jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Als je de moeite hebt genomen om je huis naar je eigen wensen te laten verbouwen, zou ik ook wat meer moeite steken in de details. Zeker voor zaken die in het zicht komen staan, zoals een vuilbakje voor in de wc of keuken als je daar geen weggewerkte hebt in 'n keukenkastje. Ga gewoon mooie spulletjes kiezen. Voor zaken als diepvries/lunchbakjes kun je weer prima bij de action terecht.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vond die goedkope diepvriesbakjes echt niks,na een paar keer uit de diepvries en in magnetron en vaatwasser zijn ze al kapot.

Mijn ervaring met veel dingen van goedkope winkels als action etc is dat het niet heel lang meegaat en je dus uiteindelijk duurder uit bent.
Ik zou het gewoon bij de Action kopen, goed genoeg en neutrale kleuren.
Eens met Redbul.



En dan met als kanttekening dat de spullen die jij leuk vindt niet altijd duur hoeven te zijn. Ik heb genoeg spullen van een paar euro, maar hier staan bijvoorbeeld twee kandelaars van een tientje per stuk, van de ikea. Voor ikea-begrippen zijn dat heel dure kandelaars. Dezelfde stonden bij intratuin voor vijf tientjes per stuk.



Dus ik zou in elk geval de moeite nemen om te zoeken naar de dingen die bij je smaak en je huis passen. En als dat dan een keer iets duurder is, dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
De Action heeft heel soms kwalitatief goed spul tegen redelijke prijzen. Van het plastic spul zou ik afblijven, maar zo nu en dan zijn er best wat goede huishoudspullen te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in elk geval 'ns een rondje Ikea gaan doen. Daar heb je ook veel goedkope spullen, maar die zijn doorgaans zowel degelijk als smaakvol. En voor de spulletjes die echt 'n sfeervol tintje moeten geven aan je interieur zou ik bij Riverdale gaan kijken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Als je je spullen bij een zaakje als "De Klomp" in Groningen koopt, ben je voor de rest van je leven klaar.



http://members.home.nl/de-klomp/



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er heel veel goede en goedkope dingen vandaan halen. Echter zit er soms ook wel zooi tussen.



Ik heb bv wel een strijkplank bij de action vandaan, maar de strijkbout wel gewoon van een goed merk.



Bestek e.d. zou ik er ook niet halen maar potjes, vazen enz kun je er prima kopen!



Gewoon uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Action is prima voor bloempotten en schoolspullen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als je van plan bent redelijk vaak te strijken, zou ik liever voor een merkplank gaan, van bv. blokker. Als je praktisch nooit strijkt, zou ik een goedkope merkloze nemen.

Zo is het eigenlijk ook met je andere spullen. Als je dingen vaak gebruikt is goedkoop ook vaak duurkoop.
Alle reacties Link kopieren
Spullen als een strijkplank moet je gewoon van Brabantia doen. De mijne is nu 25 jaar oud en nog als nieuw. Alleen af en toe een nieuw overtrek (bijv. van de Action) er overheen doen.



Hetzelfde geldt voor mijn droogrek dat 25 jaar oud is. Ergernis alom bij de rekken in bijvoorbeeld vakantiehuizen.

De droogmolen van Brabantia hebben we bij het nieuwe huis gekocht en functioneert ook al tien jaar uitstekend.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ben je uberhaupt van plan te gaan strijken? Ik kocht ook 'n strijkplank en ijzer toen ik op mezelf ging, maar heb ze nooit gebruikt en zal ze ook nooit meer gaan gebruiken. Koop gewoon kleren die niet kreuken.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Als iets bij de blokker ¤ 7,- is en bij de Action ¤ 3,- is dan kan je er vanuit gaan dat je een maand later ¤ 10,- hebt uitgegeven omdat je dacht dat het spul van de Action het ook wel vol zou houden. Echt super goedkope dingen zoals een botervloot kunnen nog maar hier heeft echt niets wat ik ooit bij de Action gehaald heb het overleefd. De Ikea tip was ook goed en bij Blokker en Xenos haal ik ook nog wel eens dingen die lang meegaan.



Kleine tip: ga geen dingen van te voren kopen. Mijn ervaring is dat je dan al snel dingen koopt die je toch niet gebruikt. Als je er woont weet je snel genoeg wat je mist.



Mocht het jouw ding zijn dan kom je bij de kringloop ook wel leuke dingen tegen.
anoniem_197662 wijzigde dit bericht op 23-05-2015 18:30
Reden: vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga samen met 'n vriendin shoppen, dan word je met 'n beetje geluk de goeie richting op gestimuleerd en kom je met leukere spullen thuis dan wanneer je nu opeens tijdens de afwerking de hand op de knip wil houden.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb huishoudspullen van Brabantia, waaronder een droogmolen.

Een grote investering in het begin maar voor op de lange termijn een must en onverwoestbaar.



Voor glazen vazen, schoonmaakmiddelen, wasmiddelen, wasknijpers, schoonmaakdoeken ga ik wél naar de Action.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Action spul is kwalitatief slecht. Handdoeken rafelen snel, dekbedovertrekken gaan pluizen doordat het geen 100% katoen is. Bestek komen roestplekjes op, borden en koppen krijgen meteen barsten in het glazuur wanneer je er iets heets op of in doet. Onhygiënisch en lelijk. Plastic spul gaat snel stuk, verbuigt, blijft niet mooi etc.



Het enige dat mooi is gebleven van de action zijn de buigbare wasmanden. Die ronde. Verder... ga alsjeblieft naar Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over mijn droogrek van Action. Hij koste 7,50 euro. En mijn moeder is lyrisch over de grijze wondersponsjes . Verder kun je er prima terecht voor schoonmaakazijn en ander schoonmaakspul, knijpers, schuurpapier e.d.. Klein gereedschap zoals nijptangen zijn ook prima!
Ik vind hier dingen van.
Wat trouwens wel goed is van de Action vind ik zijn de koekenpannen en wokken met witte binnenkant. Heb daar meerdere van en zweer erbij.
Alle reacties Link kopieren
Voor strijkplank, strijkijzer en dat soort dingen zou ik iets duurder kopen, makkelijker in gebruik, steviger, beter.

Prullenbakken enzovoort kunnen gewoon action/xenos/Ikea in mijn geval. Als die niet meer mooi zijn na een jaar (xenosprullenbakken zijn hier nog helemaal prima na 5 jaar) koop ik wel een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 23 mei 2015 @ 18:37:

Wat trouwens wel goed is van de Action vind ik zijn de koekenpannen en wokken met witte binnenkant. Heb daar meerdere van en zweer erbij.Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakmiddelen, knijpers, weggooidoekjes, etc. allemaal prima van de action. Pannen, bestek, borden, andere dingen die je veelvuldig gebruikt -> niet doen.
Ik ga voor kwantiteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 23 mei 2015 @ 18:37:

Wat trouwens wel goed is van de Action vind ik zijn de koekenpannen en wokken met witte binnenkant. Heb daar meerdere van en zweer erbij.



Echt? Meerdere pannen van action na aantal keer gebruiken al weggeflikkerd. Wat een zooi.

Zal deze eens proberen!
Ik ga voor kwantiteit.
Alle reacties Link kopieren
Action is wel een van mijn favoriete winkels. Ik kijk altijd even op hun website voor inspiratie.

http://www.action.nl/100-nieuwste?limit=all



Ik heb ook weleens iets gekocht wat een heel kort leven had. Dat was een ontpluizer. Drie keer gebruikt en daarna was het stil. Maar het meeste is gewoon wat je ervan mag verwachten
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ik 12 jaar een pannenset van Action, niks mis mee, is nog prima

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven