Huishoudartikelen action

23-05-2015 17:43 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Binnenkort ga ik dan eindelijk samenwonen (na een verbouwing van meer dan 1 jaar). Alleen nu komen alle kostenposten dus ook in 1 keer. Aangezien ik niet echt ervaring heb in het kopen van huishoudartikelen vraag ik jullie om raad.

Ik heb nog verschillende dingen nodig, zoals; strijkplank, prullenbakken (kleine voor in de wc en grote voor in de keuken) en andere dingen waar je maar aan kan denken.

Heeft iemand ervaring met de "goedkopere" huishoudartikelen van bijvoorbeeld Action?



Graag hoor ik jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Snoezeman had voor mijn verjaardag kookpannen gekocht bij de Marskramer.

De volgende dag bracht ik ze terug naar de winkel.

De handvatten waren gesmolten.........



Dat werd vervolgens dus een mooie set van BK.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Bartele_Broekzak schreef op 23 mei 2015 @ 18:40:

[...]





Echt? Meerdere pannen van action na aantal keer gebruiken al weggeflikkerd. Wat een zooi.

Zal deze eens proberen!De pannen die ze vroeger hadden vond ik ook ruk, de kookpannen zijn ook 3x niks. Maar echt die met een witte binnenkant (buitenkant kun je kiezen uit leuke frisse kleuren als lime, blauw, rood etc) zijn top. 8,95 meen ik. Kook er al meer dan 6 maanden elke dag mee en nog niks op aan te merken. Minder boter nodig, bakt niet aan. zalig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 23 mei 2015 @ 18:37:

Wat trouwens wel goed is van de Action vind ik zijn de koekenpannen en wokken met witte binnenkant. Heb daar meerdere van en zweer erbij.Heb er het afgelopen jaar al 2 versleten. Niet van de action, maar wel van die keramische witte. Na 'n paar keer gebruik bakken ze toch weer gewoon aan. Zelfs als je de pan niet in de vaatwasser doet. Heb nu dus weer 'n normale met anti aanbak laag.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook weleens rasp gekocht die niet goed genoeg was. Hij zag er leuk uit. Maar ook al was hij 69 cent dan wil je er toch mee kunnen raspen. Ik had ook een heel dure die wel beter was. Maar het beste was de eerste rasp die ik ooit kocht.



Ik denk dat je de kwaliteit gewoon kan zien als je uit je doppen kijkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
http://www.sola-fabrieksw ... ressen-en-openingstijden/





Hier hebben we een eenvoudige bestekset gekocht (12-persoons, Qline) voor 100 euro.

Dat zat dan gewoon in een kartonnen doosje, niet in zo'n mooie lade-koffer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 23 mei 2015 @ 18:34:

Action spul is kwalitatief slecht. Handdoeken rafelen snel, dekbedovertrekken gaan pluizen doordat het geen 100% katoen is. Bestek komen roestplekjes op, borden en koppen krijgen meteen barsten in het glazuur wanneer je er iets heets op of in doet. Onhygiënisch en lelijk. Plastic spul gaat snel stuk, verbuigt, blijft niet mooi etc.



Het enige dat mooi is gebleven van de action zijn de buigbare wasmanden. Die ronde. Verder... ga alsjeblieft naar Ikea.



Hier gaan de handdoeken toch echt al 5 jaar mee en blijven mooi. Met bestek en koffiekoppen ook geen problemen mee. Zelfs de borden die 'officieel' niet in de vaatwasser mogen, zien er nog perfect uit.



De snijplankjes (gekleurde) zijn wel dramatisch slecht. De afvalbak (groot) was hier binnen 2 weken kapot..
bats!
Toen ik voor het eerst ging samenwonen heb ik van mijn moeder een strijkplank en strijkijzer gekregen, gekocht bij Blokker. Dat is inmiddels 23 jaar geleden en ze doen het nog steeds (heb ze weliswaar al 6 jaar niet meer gebruikt). Emmers zou ik niet van een budgetlijn kopen, die gaan altijd stuk. Diepvriesbakjes e.d. zou ik niet kopen. Ik gebruik daarvoor literbakken van schepijs. Dat gaat perfect (want is er tenslotte voor gebouwd om in de vriezer te staan). Misschien kun je je ergens uitnodigen voor een Tupperware party, voor bakjes, schaaltjes en handige bakvormen.
Ik heb er rondom mijn verhuizing emmers, microvezeldoekjes, afwasmiddel, schuursponsjes en meer van dat soort spul gehaald. Werkte prima. Emmers en doekjes leven nog steeds, ook na het schilderen en alle agressieve middelen die daarbij komen kijken.



Mijn kat is overigens dol op de kattenspeeltjes van de Action. En op het dekentje dat ik daar voor haar kocht. En op de catisfactions die ze er hebben.



Kaarsen haal ik er ook wel eens, maar ik merk dat er, als de lont op is, veel kaars over is. Dus daarvoor ga ik liever naar de Xenos of de Ikea.



Zou trouwens sowieso ook even langs Ikea, Xenos, Blokker en Hema gaan voor je dingen aan gaat schaffen. Hema heeft ook prima spullen voor een goede prijs, en dat geldt ook voor de Xenos en de Blokker. Gewoon even op onderzoek uit gaan! En als vriend niet meewil, is er vast wel een vriendin te vinden die wel mee wil.
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar in november shop ik extra lang bij de Action voor relatiegeschenken.

Verzorgingsproducten zoals o.a Dove

houten dienbladen van de Action

cadeaufolie doorzichtig

cadeaulinten en strikken

kaarsen, waxinelichtjes

geurstokjes

chocolade etc.



Dat vind ik ook weer goed aan de Action.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
De kleine huishoudelijke dingen zijn wel goed. Maar ook ik heb een strijkplank van Brabantia, een curver prullenbak enz. Ik heb wc artikelen (zeeppompjes etc van de Xenos). De microvezel doeken (van die grote) heb ik weer van de Action. Ga niet bezuinigen op dingen die je vaak gebruikt zoals rekjes voor de was op te drogen. Goedkoop is dan vaak duurkoop en een hoop frustratie.
Alle reacties Link kopieren
Alle huishoudelijke artikelen in de uitverkoop kopen scheelt ook. Wij hebben een peperdure pannenset voor de prijs van 1 pan kunnen kopen. Zolang we niet uit elkaar gaan zitten we qua pannen goed.
Alle reacties Link kopieren
De laatste aanschaf was een handventilator voor 79 cent dacht ik. Leuk dingetje voor als er nog een hittegolf komt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou naar een kringloopwinkel gaan en/of vragen binnen je netwerk of er misschien mensen samen zijn gaan wonen die eerst een eigen huishouden hadden. Die mensen hebben nl. alles dubbel en dus veel over.
Alle reacties Link kopieren
Ook een mooie "over de deur" kapstok van de Action. Ik had al een mooie maar een extra kapstok is nooit mis.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:blije-bij schreef op 23 mei 2015 @ 18:28:





Kleine tip: ga geen dingen van te voren kopen. Mijn ervaring is dat je dan al snel dingen koopt die je toch niet gebruikt. Als je er woont weet je snel genoeg wat je mist.

Idd goede tip! Dankje
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 23 mei 2015 @ 18:03:

. En voor de spulletjes die echt 'n sfeervol tintje moeten geven aan je interieur zou ik bij Riverdale gaan kijken.Jaaaa daar ben ik gelukkig al 2 jaar voor aan het "verzamelen". Binnenkort nog naar Duiven om de collectie compleet te maken, Zo leuk die spulletjes van Riverdale
De action heeft mooie RVS pedaalemmers voor in het toilet. Strijkplank, wc borstel, wc rolhouder, voorraadpotten en bakjes e.d. heb ik van de IKEA. Handdoeken, beddegoed van de hema. Dweil, wasmanden, droogmolen e.d. van de Blokker. Wel merk. Prullenbak, ook merk, online gekocht omdat we dit type zochten. Maar daarvoor jaren een goedkope, kunststof variant gehad. Functioneerde ook prima, maar paste niet meer bij de inrichting. Ik zou gewoon goed vergelijken. Dat scheelt al heel veel. En niet bezuinigen op de echte gebruiksvoorwerpen. En let op de aanbiedingen in folders, succes!
Alle reacties Link kopieren
Helaas moet ik wel gaan strijken, aangezien mijn vriend vaak overhemden aan heeft.



Brabantia hoor je inderdaad veel goede verhalen over met de strijkplanken. Misschien toch maar iets meer geld eraan uitgeven en dan hopen dat de strijkplank bij mij ook 20 jaar leeft.

Strijkijzer heb ik al, had ik een keer in de actie gekocht. Scheelde ook weer veel :-)



Grappig om te lezen dat er zoveel verschillende ervaringen zijn over de action.
Alle reacties Link kopieren
quote:Helaas moet ik wel gaan strijken, aangezien mijn vriend vaak overhemden aan heeft.Dan moet je vriend dus gaan strijken!
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Ik had prullebakken maar die heb ik weggegooid. Ik vond het interieur beter zonder prullebakken.

Een strijkplank heb k niet. Weleen Philips strijkijzer die eens per jaar ergens voor wordt gebruikt. Handdoek of molton op tafel en strijken maar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Colorado schreef op 23 mei 2015 @ 18:34:

Action spul is kwalitatief slecht. Handdoeken rafelen snel, dekbedovertrekken gaan pluizen doordat het geen 100% katoen is. Bestek komen roestplekjes op, borden en koppen krijgen meteen barsten in het glazuur wanneer je er iets heets op of in doet. Onhygiënisch en lelijk. Plastic spul gaat snel stuk, verbuigt, blijft niet mooi etc.



Het enige dat mooi is gebleven van de action zijn de buigbare wasmanden. Die ronde. Verder... ga alsjeblieft naar Ikea.Die wasmanden fungeren hier als wasmand, kinderbadje, speelgoedkisten, zandbak etc etc.. en dat voor nog geen vier euro. Onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:cvh92 schreef op 23 mei 2015 @ 19:09:

Helaas moet ik wel gaan strijken, aangezien mijn vriend vaak overhemden aan heeft.



Brabantia hoor je inderdaad veel goede verhalen over met de strijkplanken. Misschien toch maar iets meer geld eraan uitgeven en dan hopen dat de strijkplank bij mij ook 20 jaar leeft.

Strijkijzer heb ik al, had ik een keer in de actie gekocht. Scheelde ook weer veel :-)



Grappig om te lezen dat er zoveel verschillende ervaringen zijn over de action.

Ik heb een strijkplank van de Hema, heel fijn ding en iets van 25 euro.



Bij de Action koop ik alleen maar de merkartikelen die goedkoper zijn dan in de supermarkt, maar ik kom er maar zelden.
Alle reacties Link kopieren
En wat dacht je van garantie? Bij action heb je dat Tot aan de deur.
Ja en?
Wat je in je keuken nog nodig hebt, bv. vergiet, snijplanken, mokken etc., bij de Hema hebben ze ook leuke dingen voor lage prijsjes.

Bij Wibra hebben ze ook goedkope schoonmaakartikelen trouwens.

Ik wens jullie dan veel plezier in je nieuwe woning.
Alle reacties Link kopieren
Ben niet voor of tegen Action. Eigenlijk brengen bedrijven als Action en Lidl, oude ketens als Blokker en HEMA om zeep.



Maar ik vind het gewoon leuk om daar te winkelen. Ze verkopen alles voor een schijntje waar ik vroeger een flink deel van mijn inkomen aan kwijt was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven