Huishoudartikelen action

23-05-2015 17:43 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Binnenkort ga ik dan eindelijk samenwonen (na een verbouwing van meer dan 1 jaar). Alleen nu komen alle kostenposten dus ook in 1 keer. Aangezien ik niet echt ervaring heb in het kopen van huishoudartikelen vraag ik jullie om raad.

Ik heb nog verschillende dingen nodig, zoals; strijkplank, prullenbakken (kleine voor in de wc en grote voor in de keuken) en andere dingen waar je maar aan kan denken.

Heeft iemand ervaring met de "goedkopere" huishoudartikelen van bijvoorbeeld Action?



Graag hoor ik jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
Bepaalde dingen kun je prima bij de Action kopen. Het ligt er gewoon aan hoe duurzaam het moet zijn. Elektrische keukenspullen zou ik er niet kopen, maar vaat- en theedoekjes, onderzetters, pollepel, garde etc. zijn gewoon goed. Kleine prullenbak kan prima van de Action, maar die in de keuken gebruik je dagelijks, dan wil je echt geen loszittend klapdeksel hebben oid. Daar zou ik gewoon een goede degelijke van de Blokker kopen. Brabantia is erg goed, en je hebt al een 30 liter pedaalemmer voor 50 euro.

Zelfde met een strijkplank: die moet stevig staan en goed warmte geleiden.
Alle reacties Link kopieren
Elektrische apparaten bij de Action zou ik ook niet doen, vertrouw ik ook niet zo. Alhoewel de stekkerdozen wel weer goed zijn. Washandjes en gastendoekjes ook prima, even als de keukendoeken en theedoeken. Verder koop ik er Catisfactions en natvoer van Sheba/Gourmet voor de kat, en stompkaarsen en waxinelichten. Die vind ik van de Action erg fijn. De kaarsen branden goed op en de waxinelichten ook, branden langer dan die van de IKEA. Verder koop ik er afwasborstels, vaatdoekjes, schoonmaaksponsjes en wasknijpers. De longdrinkglazen zijn ook goed, heb ze al jaren en de Senseokopjes doen het bij mij ook goed, al gebruik ik tegenwoordig meestal dubbelwandige glazen. De koffiepadblikken zijn ook prima en beschuitbus ook. En heb er bakvormen van en die doen het nog altijd prima.



En rond de kerstperiode wandel ik er altijd wel even binnen en blijft er wel regelmatig iets aan mijn vingers plakken Kan me er nu alweer op verheugen. De Action zit bij mij ook aan de overkant, ideaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:snoopylynn schreef op 23 mei 2015 @ 19:29:

En wat dacht je van garantie? Bij action heb je dat Tot aan de deur.



Ik heb er wel eens geklaagd en kreeg netjes mijn geld terug. Maar als het op geld aan komt ben ik ook vrij assertief



Ik vind de handdoeken en theedoeken voor in de keuken fijn. Niet zulke mooie als bij de Hema, maar dan betaal je ook 1 a 1,50 meer.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
[quote]blue_lagoon schreef op 23 mei 2015 @ 19:41:

Elektrische apparaten bij de Action zou ik ook niet doen, vertrouw ik ook niet zo. quote]



Dat dacht ik ook altijd, maar vorig jaar heb ik er (eigenlijk tegen beter weten in) een waterkoker gekocht omdat ik op dat moment heel krap zat.

Eigenlijk met het idee dat ik dan met het eerst volgende salaris wel een betere zou kopen, maar het ding doet het nog steeds prima



Klein spul koop ik sowieso heel vaak bij de action, alleen al omdat ik inmiddels weet dat dure glazen bij mij óók vrij snel kapotvallen, en omdat ik de deksels van dure bakjes ook gewoon zoek maak.

Ik vind mijzelf eigenlijk te onhandig voor duur keukenspul



Grotere dingen koop ik er soms, en dat valt het soms enorm mee, en soms enorm tegen, maar dat heb ik bij dure dingen ook.

Ik kies alleen voor de duurdere versie als ik het kan missen, én als ik het ook echt een heel stuk mooier vind.
Alle reacties Link kopieren
@ paleviolet:

Heb net op de website gekeken en zie dat ze ook spullen van Tristar en Inventum verkopen. Dat zijn volgens mij wel goede merken. Fijn dat je waterkoker het nog steeds doet!
Ik koop altijd van die Swiffer doekjes bij de Action. Ze hebben ze in een paar soorten (erg goedkoop, super goedkoop en goedkoopst) en ze voldoen prima!



Verder haal ik er altijd:

Stofzuigerzakken (ik vind het prettig om regelmatig de stofzuigerzak te verwisselen ivm kat en vaak stofzuigen, en op deze manier blijft dat betaalbaar).

Vaatdoekjes/schoonmaakdoekjes

Afwasborstels

Schuursponsjes

Waspoeder (vaak ook merk, maar dan voor Action prijzen)

Voorraadpotjes, vazen.

Theeglazen; die ik heb gekocht houden het prima uit. Hetzelfde geldt voor een paar kommetjes en bord. Maar servies mag bij mij niet duur zijn omdat het "breek-risico" bij mij te groot is.

Voorraadbakjes.

Theedoeken.



Ik zou er niet snel een waterkoker of strijkijzer o.i.d. kopen.

Afwasmiddel koop ik er ook niet. Is niet geconcentreerd genoeg.



Verder kom ik voornamelijk bij de Action voor katten-accessoires (zijn vensterbankkleedje is mijn beste Action-aankoop ooit) en voor hobbyspullen. Maar daar gaat je topic niet over....
Alle reacties Link kopieren
Het merk weet ik eerlijk gezegd niet meer (staat er ook niet op) maar het is best een mooi chromen ding.

Echt een meevallertje, want hij koste haast niks.

Bij de Xenos heb je dat ook nog wel eens trouwens, dat je best goed spul voor weinig geld kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Stofzuigerzakken ook inderdaad!



Wat fijn dat je kat zo'n plezier heeft van zijn vensterbankkleedje labellei Hier voor de kat een vensterbankkussen gekocht maar meneer springt er vakkundig overheen
quote:paleviolet schreef op 23 mei 2015 @ 19:50:

[quote]blue_lagoon schreef op 23 mei 2015 @ 19:41:

Elektrische apparaten bij de Action zou ik ook niet doen, vertrouw ik ook niet zo. quote]



Dat dacht ik ook altijd, maar vorig jaar heb ik er (eigenlijk tegen beter weten in) een waterkoker gekocht omdat ik op dat moment heel krap zat.

Eigenlijk met het idee dat ik dan met het eerst volgende salaris wel een betere zou kopen, maar het ding doet het nog steeds prima



Klein spul koop ik sowieso heel vaak bij de action, alleen al omdat ik inmiddels weet dat dure glazen bij mij óók vrij snel kapotvallen, en omdat ik de deksels van dure bakjes ook gewoon zoek maak.

Ik vind mijzelf eigenlijk te onhandig voor duur keukenspul



Grotere dingen koop ik er soms, en dat valt het soms enorm mee, en soms enorm tegen, maar dat heb ik bij dure dingen ook.

Ik kies alleen voor de duurdere versie als ik het kan missen, én als ik het ook echt een heel stuk mooier vind.

Dít dus.

(Zowel het breken van serviesgoed als de deksels van de voorraadbakjes kwijt zijn) .
quote:blue_lagoon schreef op 23 mei 2015 @ 19:59:

Stofzuigerzakken ook inderdaad!



Wat fijn dat je kat zo'n plezier heeft van zijn vensterbankkleedje labellei Hier voor de kat een vensterbankkussen gekocht maar meneer springt er vakkundig overheen

Hahaha dat is typisch "kats" blue_lagoon.



En ik zit er zelfs aan te denken om nog een vensterbankkleedje te kopen: dan heeft hij nóg meer ligruimte op zijn favoriete vensterbank. Verwend beest.

(Ik ben nu trouwens met heel veel katprojecten bezig in huis.... hihi).
quote:blue_lagoon schreef op 23 mei 2015 @ 19:52:

@ paleviolet:

Heb net op de website gekeken en zie dat ze ook spullen van Tristar en Inventum verkopen. Dat zijn volgens mij wel goede merken. Fijn dat je waterkoker het nog steeds doet!



Inventum bestaat al jarenlang, ik weet niet beter en ik ben een dino van 50plus

Tristar noem ik geen goed merk, het artikel werkt maar je weet nooit zeker hoe lang. Het kan snel stuk gaan. Nog zo'n goedkoop merk is Bestron, het werkt, zo lang het duurt. Minder lang in ieder geval dan

de A-merken. Silver Crest van de Lidl is ook zo'n goedkoop merk. Het lijkt mooi maar als het na een jaar stuk is moet je toch weer investeren. Dan maar liever in één keer goed!!
Alle reacties Link kopieren
Hebben mensen echt nog een strijkplank, nooit gehad........
Moi
Alle reacties Link kopieren
quote:Carenza schreef op 23 mei 2015 @ 20:07:

[...]





Silver Crest van de Lidl is ook zo'n goedkoop merk. Het lijkt mooi maar als het na een jaar stuk is moet je toch weer investeren. Dan maar liever in één keer goed!!Dat heb ik nog nooit meegemaakt. In feite is het gereedschap het beste wat ik ooit heb gekocht. Van Parkside: houtboor, boorhamer, cirkelzaag, schuurmachine (ik klus ook). Voor de keuken heb ik van dat merk Silvercrest bijvoorbeeld weegschaaltjes gekocht. De laatste serie vond ik beeldschoon en heel precies.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijdje een strijkplank van Ikea, 17 euro of zo en net zo goed als de Brabantia die ik daarvoor had.

Bij de Hema kun je ook leuk spul kopen, als is dat niet zo goedkoop als de Action natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Als je het over schoonmaakspullen hebt zou je die van Action kunnen halen natuurlijk, ik heb daar afwasborstels, vaatdoekjes e.d. van en dat is gewoon prima.

Pannen zou ik dan weer wel in investeren, je hebt er niets aan deze na een jaar alweer opnieuw te moeten kopen.

IKEA heeft ook een goede prijs-kwaliteit verhouding, net als de Xenos. Daar kun je steeds meer spulletjes kopen en heb ik kwalitatief goede prullenbakjes en opruimmanden gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleine staafmixer (3 hulpstukken/functie's) is 1 van mijn beste Action dingen, geloof 10 of 15 euro.

Verder van daar de spaar- en gloeilampen.

Heb sinds halfjaar een steelpan, anti-aanbak. Helemaal perfect, jammer dat ze niet meer maten hebben.



En ja, 'vroeger' hoorde strijkplank gewoon bij de uitzet . Strijk nu nooit meer, maar in mijn werkzame leven toch wel heel veel, maar ook nodig bij kleding maken.



Heb voor zover ik me herinner nog geen slechte Action-ervaring.



Veel plezier in jullie nieuwe huis!
Alle reacties Link kopieren
Oh en niet te vergeten de ordners van Action. Net zo goed als Leitz bijv. maar dan voor een fractie van de prijs. Net als alle kantoorbenodigdheden.

Wasmiddel ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je een droger koopt heeft de Action iets heel handigs: een slangetje met een opzetstuk en dat zet je op je stofzuiger en dan kun je de droger aan de binnenkant echt heel goed schoon krijgen. Helaas is dat mijn taak Maar het is nu wel een stuk makkelijker.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 23 mei 2015 @ 20:05:

[...]



Hahaha dat is typisch "kats" blue_lagoon.



En ik zit er zelfs aan te denken om nog een vensterbankkleedje te kopen: dan heeft hij nóg meer ligruimte op zijn favoriete vensterbank. Verwend beest.

(Ik ben nu trouwens met heel veel katprojecten bezig in huis.... hihi).



Oh wat leuk meer katprojecten in huis!

En ik weet het, zijn kattenknuffelhol is het enige daverende succes



Carenza:

Inventum bestaat inderdaad allang!
Wat je in ieder geval niet moet kopen bij Action is een roestvrijstalen wc-borstel-houder. Die van mij had binnen een week al roest. En er stond toch letterlijk op de verpakking dat het RVS was.
quote:_Doortje_ schreef op 23 mei 2015 @ 19:43:

[...]





Ik heb er wel eens geklaagd en kreeg netjes mijn geld terug. Maar als het op geld aan komt ben ik ook vrij assertief



Ik vind de handdoeken en theedoeken voor in de keuken fijn. Niet zulke mooie als bij de Hema, maar dan betaal je ook 1 a 1,50 meer.De handdoeken / theedoeken van de Hema gingen bij mij heel snel al rafelen. Terwijl de hand- en theedoeken van de action nog heel mooi blijven. En ik behandel ze precies hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alleen maar zwarte wc-borstels! Daar zie je geen roest op. Natuurlijk wel netjes houden ook al lijkt hij altijd schoon.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Lucky_Birdie schreef op 23 mei 2015 @ 21:03:

[...]





De handdoeken / theedoeken van de Hema gingen bij mij heel snel al rafelen. Terwijl de hand- en theedoeken van de action nog heel mooi blijven. En ik behandel ze precies hetzelfde.

Oh ja. Hier exact hetzelfde. De duurdere, op het 1e gezicht prachtige, thee- en keukendoeken van de Hema verkleuren en rafelen snel! En ik hoor anderen daar ook over.

Mijn Action thee- en keukendoeken gaan daarentegen al lang mee. En verkleuren nauwelijks. En ik heb nog geen rafel gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 23 mei 2015 @ 21:03:

[...]





De handdoeken / theedoeken van de Hema gingen bij mij heel snel al rafelen. Terwijl de hand- en theedoeken van de action nog heel mooi blijven. En ik behandel ze precies hetzelfde.Fijn om te weten, hoef ik daar ook niet meer verlekkerd naar kijken
Hallo?!
quote:9blue_lagoon schreef op 23 mei 2015 @ 20:52:

[...]





Oh wat leuk meer katprojecten in huis!

En ik weet het, zijn kattenknuffelhol is het enige daverende succes



Carenza:

Inventum bestaat inderdaad allang!

Veilig en vertrouwd: Inventum.

(Ik krijg nu ook ineens het beeld op mijn netvlies van die besnorde Moulinex-man met zijn stofzuigers. Ook reclame uit de jaren 80, ofzo.)



@blue_lagoon: ik hoop over een maandje al mijn katprojectjes af te hebben. Ik zal dan wel wat foto's plaatsen. Op het kattentopic, niet op het Actiontopic. Alhoewel ik wel wat Action materiaal heb gebruikt.

Sorry voor off topic!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven