huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.







Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?







Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!



You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:Guuusje schreef op 24 januari 2016 @ 18:31:

Nog nooit zuurkool gekookt, ik met m'n goeie gedrag toch een keer proberen! Brandt het toch aan niet normaal!

Conclusie: Zuurkool moet dus blijkbaar in water worden gekookt en niet in de pan mikken zoals ik had gedaan Nee joh, het moet in het bijgeleverde vocht worden opgewarmd, hoeft helemaal niet te koken.
Alle reacties Link kopieren
Een ovenschotel gemaakt, oven voorverwarmd, wekker op 45 minuten om na drie kwartier vrolijk: aan tafel te roepen. Bleek dat de ovenschotel nog op de aanrecht stond. We aten friet die avond.
"Boring conversation anyway"
quote:laverne schreef op 24 januari 2016 @ 18:37:

[...]



Nee joh, het moet in het bijgeleverde vocht worden opgewarmd, hoeft helemaal niet te koken.
Alle reacties Link kopieren
dochter (toen 6 jaar) had een leuke stoere witte broek met heel veel sier-zakken er op.



alles in de witte was en daarna er achter komen dat dochter in een van de kniezakken een heel mooi rood papieren servetje had gedaan.



Ik ben altijd erg oplettend met kleur enzo, maar deze keer was 7kg wasgoed helemaal roze.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
quote:BriannaF schreef op 24 januari 2016 @ 18:40:

Een ovenschotel gemaakt, oven voorverwarmd, wekker op 45 minuten om na drie kwartier vrolijk: aan tafel te roepen. Bleek dat de ovenschotel nog op de aanrecht stond. We aten friet die avond.

Hahaha in pis in mijn broek!



Alleen, waarom niet alsnog in de oven?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Achteraf ben ik heel blij dat ik de oven had schoongemaakt! Mijn schoonouders kwamen eten en hadden zelf een schaal lasagne meegenomen die schoonmoeder zelf in de oven zette .
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 23 januari 2016 @ 12:56:

[...]





aah goshie arm ding.

Ik zie gewoon voor me dat hij eerst boos naar je kijkt en dan schreeuwt zo van: hallo vrouwtje!! Je doet het weer!



Zielig he, ik voelde me ook zó schuldig!

Het gaat nu goed, want zodra ik aan kom lopen met het nieuwe bakje gaat hij bij het schuifje zitten zodat hij kan controleren of hij er bij kan. Slim dier!
quote:gruffalo schreef op 24 januari 2016 @ 20:08:

dochter (toen 6 jaar) had een leuke stoere witte broek met heel veel sier-zakken er op.



alles in de witte was en daarna er achter komen dat dochter in een van de kniezakken een heel mooi rood papieren servetje had gedaan.



Ik ben altijd erg oplettend met kleur enzo, maar deze keer was 7kg wasgoed helemaal roze.



Ik heb eens in mijn favoriete witte broek een consumptiebon laten zitten, heel mijn broekspijp geel !

Maar hij was van katoen dus ik heb hem in een emmertje met bleekwater gezet voor een kwartiertje en wonder boven wonder was hij weer helemaal wit !
Alle reacties Link kopieren
Ik heb per ongeluk bij het poetsen (denk ik?) van het RVS gasstel zo'n plaatje kwijt gemaakt (in de poetsdoek belandt ofzo?). Het gaat om de wokbrander, daar zitten er twee op: een grote ring en dan in het midden dat plaatje. Iemand enig idee hoe ik aan een nieuwe kom?
Bij de fabrikant denk ik dat ze die wel hebben. Wel knap dat je die kan kwijtraken want die zijn best zwaar nog
Op de website van de fabrikant staat soms wel een contact en/of servicepagina. Daar kun je onderdelen bestellen of vragen waar ze te koop zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:paper-clip schreef op 26 januari 2016 @ 11:16:

Bij de fabrikant denk ik dat ze die wel hebben. Wel knap dat je die kan kwijtraken want die zijn best zwaar nog Ja, nou, ik had eerst per ongeluk een gezinsbak met kant-en-klare nasi boven het fornuis uit m'n handen laten glippen . En dat is veeeeeel.... Dus ik ben dat maar terug in die bak gaan scheppen en ik denk dat hij daar tussen is belandt. Ten tijde van de vermissing heb ik dus ook nog de prullenbak en de kliko moeten omscheppen maar helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer de afstandsbediening van de tv op de slaapkamer in de dekbedhoes verstopt met het afhalen van het bed. De rest van de dag wel een paar keer op zoek geweest naar de afstandsbediening en uiteindelijk de tv maar handmatig afgezet. Hij was heel schoon, maar deed het niet meer
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft ooit vogelpoep van zijn auto afgewassen.. Met een schuursponsje
@TJdeluxe: Typenummer kookplaat opzoeken, als je geen boekje meer hebt kan je een sticker met typenummer vaak aan de onderkant van de kookplaat vinden. In dat geval is een boekje een makkelijkere opgave Fabrikant bellen of anders bestellen op zo'n onderdelen site (europarts.nl?) . heb t ook een keer gehad, maar dan met zo'n rubbertje onder die pannendragers
Alle reacties Link kopieren
Dank je Taxxi!
Alle reacties Link kopieren
ik had vandaag een erg drukke dag en kwam eindelijk van peutergym met mijn zoontje.

snel koken want al laat en zoontje moet wel een beetje op tijd in bed liggen.

gooi ik ranja in de pan in plaats van olie.

en dan ook nog denken huh wat komt er veel uit die fles. duurde echt een minuut voor ik doorhad dat mijn olie roze was. gelukkig lag het vlees nog niet in de pan!!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje in dezelfde categorie van peach: suiker i.p.v. zout op de friet gooien. Mijn eigen blunder: plastic fles te dicht bij het fornuis neergezet, wordt afgeleid door de kinderen, in fik dus, gelukkig geen grote schade.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Welpie schreef op 26 januari 2016 @ 11:41:

Ik heb een keer de afstandsbediening van de tv op de slaapkamer in de dekbedhoes verstopt met het afhalen van het bed. De rest van de dag wel een paar keer op zoek geweest naar de afstandsbediening en uiteindelijk de tv maar handmatig afgezet. Hij was heel schoon, maar deed het niet meer Dat heb ik ook een keer gehad! Maar de afstandsbediening deed het ná de was nog steeds!
Blunder van mijn moeder, rode bieten in snelkookpan koken toen het klaar was in de gootsteen zetten, vergeten met koud water de druk er af te halen dus ze trekt zo de stop er af, resultaat aanrechtkastjes en plafond rood. Ze kreeg de stoom gelukkig zelf niet over haar heen maar plafond moest weer gewit worden en voordat de aanrechtkastjes hun originele kleur weer hadden moest er heel wat gepoetst worden.
Ik heb een mooie braadpan met glazen deksel. Ik wil de braadpan afwassen leg de deksel op het aanrecht en klabammm. Deksel valt op de grond in duizend stukken. Ik was zo in gedachten dat ik de deksel op de rand van het aanrecht legde. Was mijn enigste deksel die ik altijd gebruik voor bakken
Alle reacties Link kopieren
Laatst een fles ketchup laten vallen.

De keuken leek een plaats delict.
man heeft ooit een een wc blokje(was voor in de stortbak) in de vaatwasser gedaan

had een heel apart geurtje brr
Alle reacties Link kopieren
Naast de folietjes er niet afhalen: calgonit-tabletten gebruiken als vaatwassertabletten. En ik me een week lang maar afvragen waarom de vaat niet schoon werd.



Rood leren riempje meegewassen in de witte was. Alles flink roze, gloednieuwe broek erbij . Bij Ah hebben ze daar zakjes voor om alles weer wit te maken
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem250720141 schreef op 03 april 2014 @ 17:51:

[...]



Bij mijn waterkoker niet. Maar afgezien daarvan vind ik het ook niet zo hygiënisch eerlijk gezegd, al die salmonellabacteriën die een volgende keer in de thee belanden.





Die zijn dan wel doodgekookt. Maar die restjes poep en veertjes in je thee is geen fijn idee.



Een van mijn broertje: knippertje in snoer maken. Eerst stekker in het stopcontact om te zien waar het knippertje het beste kon. Dan snoer doorknippen.... er zat een gat in de schaar



Hij dacht ook dat je in een dekbedovertrek moest kruipen als in een slaapzak (wij hadden dekens thuis).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven