huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.







Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?







Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!



You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:Sofief schreef op 26 januari 2016 @ 11:42:

Mijn man heeft ooit vogelpoep van zijn auto afgewassen.. Met een schuursponsje mijn zusje ook. De motorkap was schoon maar kon wel opnieuw gespoten worden.
Ik heb ook een keer zo'n plastic spatel in een pan laten zitten, die vervolgens dus compleet gesmolten was.



En een wollen was per ongeluk op 90 graden. Rode, blauwe sokken in witte was ook een paar keer gehad.



Oh ja en vergeet vooral niet de tijd als er wat in de oven zit



Verder ook een keer na het ramen lappen in de emmer gaan staan.



En heeeeel vaak borden, deksels en pannen laten vallen tijdens het afwassen
Alle reacties Link kopieren
Gisteren toen ik thuiskwam stak ik met mijn verstrooide hoofd mijn brievenbussleutel in een verkeerde brievenbus.

Kreeg de sleutel er niet meer uit. Te glad en sleutel te klein om kracht te zetten. Nog wel de tegenwoordigheid van geest gehad het sleuteltje van de bos met huissleutel af te halen zodat ik boven een rubberen gripdoekje kon halen. Daarmee kreeg ik de sleutel gelukkig snel uit de verkeerde brievenbus.
quote:skylge schreef op 02 april 2014 @ 22:40:

Toen ik voor het eerst stamppot boerenkool ging maken dacht ik dat dat op dezelfde manier ging als stamppot rauwe andijvie maken. Rauwe boerenkool smaakt verschrikkelijk!Dit deed ik andersom toen ik voor het eerst stamppot andijvie maakte. Gekookte andijvie is ook niet zo lekker
quote:aaaanne schreef op 28 januari 2016 @ 20:45:

[...]



Dit deed ik andersom toen ik voor het eerst stamppot andijvie maakte. Gekookte andijvie is ook niet zo lekker Jawel hoor. Met een beetje groentesaus erdoor en dan stampen is super lekker
quote:Polymeer schreef op 28 januari 2016 @ 21:30:

[...]

Jawel hoor. Met een beetje groentesaus erdoor en dan stampen is super lekker

Okee, dat weet ik dan voor de volgende keer

Ik had alleen aardappels en andijvie (dus net zo lang gekookt als de aardappels, in flink wat kookwater). Dat was best bruin en soepig en totaal niet lekker.
Dat van die vaatwastabletjes had ik trouwens ook andersom. Eerst steeds van het type dat je er uit moest halen. En toen een keer zo'n zakje met van die oplosfolietjes gekocht, niet daarom, maar om een ander merk te proberen. Die oplosfolietjes zijn behoorlijk taai als je ze er af probeert te trekken!
quote:aaaanne schreef op 28 januari 2016 @ 21:54:

[...]



Okee, dat weet ik dan voor de volgende keer

Ik had alleen aardappels en andijvie (dus net zo lang gekookt als de aardappels, in flink wat kookwater). Dat was best bruin en soepig en totaal niet lekker.Hahaha nee daar kan ik mij wat bij voorstellen. De andijvie moet trouwens wel korter koken dan de aardappels en dan groentesaus erdoor roeren en prakken met een beetje jus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Polymeer schreef op 28 januari 2016 @ 22:15:

[...]





Hahaha nee daar kan ik mij wat bij voorstellen. De andijvie moet trouwens wel korter koken dan de aardappels en dan groentesaus erdoor roeren en prakken met een beetje jus. Andijvie doe ik rauw er door heen met uitgebakken spekjes erbij.
quote:Manji schreef op 30 januari 2016 @ 00:09:

[...]



Andijvie doe ik rauw er door heen met uitgebakken spekjes erbij.Dat is ook lekker idd
Tvp
Afwasmiddel in de vaatwasser doen, doe je maar één keer.

Eters, dus de vaatwasser vol en de blokjes waren op.

Ik dacht heel slim wat afwasmiddel in de machine en zette hem aan.

Een half uur later lag de halve keuken vol schuim.
Alle reacties Link kopieren
Ooit met Dasty de kozijnen afgedaan. Heel de verf kwam mee!
Oh ja een tafel schoonmaken met bleek als er een kaars op brand is geen goed plan



De tafel inclusief vloerkleed eronder stonden in de fik. Maar hij was wel weer mooi wit de tafel
Alle reacties Link kopieren
Las wat reacties over deuren achter je in het slot gooien, zo heb ik er ook nog wel eentje.



De vader en het zusje van mijn broers vriendin kwamen een bank bij ons ophalen. het bankstel bestond uit redelijk veel delen en ik woonde in een apartement, dus we moesten een paar keer heen en weer. Eerste keer, bankdelen gepakt, in de lift, beneden ingeladen, weer terug naar boven... En voor de dichte deur bedacht ik me pas dat de sleutels nog binnen lagen Voordat er iemand was met een sleutel waren we wel een uur verder. Voor de duidelijkheid, ik had zowel haar vader als haar zus nog nooit eerder gezien maar we hebben elkaar best beter leren kennen onder het genot van een kopje thee bij een cafe om de hoek tijdens het wachten



Edit: ik bedacht me na het plaatsen van het bericht pas dat er niet iemand kwam met een sleutel, maar ik de slotenmaken heb moeten bellen, de sleutel zat namelijk aan de binnenkant in de deur... Was een duur grapje nog ook, iets van 70 euro! Gelukkig was de vader een vreselijk lieve man die me nog 30 euro toeschoof (die ik eigenlijk natuurlijk niet wilde, maar ik mocht het niet afslaan ;))
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 27 januari 2016 @ 17:24:

[...]



Mijn vader heeft een keer een hele boel chinees besteld met tomatensoep.

De tomatensoep werd verdeeld onder de gasten.

Op een gegeven moment kwam iemand er achter dat hij ko yo luk saus zat te eten ipv soep......Hahaha dat heeft mijn vader ook gehad
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 30 januari 2016 @ 21:28:

[...]



Hahaha dat heeft mijn vader ook gehad



Bij vriends familiedag ook gehad.

Iedereen dacht "goh wat een lekkere dikke soep".

Bleek het chilli te zijn



En de kok dacht nog wel dat hij niet van de chilli af zou komen omdat het nogal " wat de boer niet kent.." types zijn. Haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Voor de eerste keer alleen ragout maken. 3 weken ervoor het met mijn vader gedaan. Maar dat was tijdens een diner met de halve familie. Dus ik ga vol goede moed aan de slag, en vergeet de hoeveelheden (in mijn enthousiasme) af te stemmen op 4 personen.

Ik heb vol trots zo'n 6 liter ragout gemaakt
Alle reacties Link kopieren
quote:speechlessone schreef op 31 januari 2016 @ 22:00:

Voor de eerste keer alleen ragout maken. 3 weken ervoor het met mijn vader gedaan. Maar dat was tijdens een diner met de halve familie. Dus ik ga vol goede moed aan de slag, en vergeet de hoeveelheden (in mijn enthousiasme) af te stemmen op 4 personen.

Ik heb vol trots zo'n 6 liter ragout gemaakt



Hier hetzelfde gedaan met hachee! Iets minder maar toch nog voor 8 personen ipv 4.

Gelukkig kan ragout ingevroren worden. 😀
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er net achter dat ik het laatje/bakje waar het wasmiddel in gaat er in z'n geheel uit kan halen. Jakkes wat een viezigheismd.

Ik heb die machine al 8 jaar en was nog nooit op het idee gekomen. Oeps.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleuriefleurie schreef op 01 februari 2016 @ 14:15:

Ik kom er net achter dat ik het laatje/bakje waar het wasmiddel in gaat er in z'n geheel uit kan halen. Jakkes wat een viezigheismd.

Ik heb die machine al 8 jaar en was nog nooit op het idee gekomen. Oeps.

Ik vond de handdoeken van vriend altijd een beetje muf, dacht eerst dat het kwam omdat hij altijd alles binnen liet drogen. Maar met het samenwonen, toch maar eens de hele wasmachine uit elkaar getrokken. Bah, overal van die vieze grijze smurrie.

Niet zo handig dat ik zomaar het filter er uit viste, daar zat nog water in....
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fleuriefleurie schreef op 01 februari 2016 @ 14:15:

Ik kom er net achter dat ik het laatje/bakje waar het wasmiddel in gaat er in z'n geheel uit kan halen. Jakkes wat een viezigheismd.

Ik heb die machine al 8 jaar en was nog nooit op het idee gekomen. Oeps.Ik krijg hem er niet uit.....moet wel kunnen, maar ja. Wilde n.a.v. dit topic ook maar eens goed schoonmaken
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn blunder al eens eerder in een soortgelijk topic geschreven, maar in dit topic is hij nieuw.



Het douchegordijn dat al even bij ons studentenhuis in de badkamer hing kon wel een wasbeurt gebruiken. Ik dacht: lekker heet wassen, dan gaat alle vieze vettigheid er goed af. Dus een kookprogramma aangezet. Na de wasbeurt kon ik honderden snippers uit de wasmachine plukken

Ik denk dat die wel lekker schoon waren
quote:s-a-r-kast schreef op 27 januari 2016 @ 15:59:

[...]

oude post, maar ik zie 'm nu voor het eerst.



B-R-I-L-J-A-N-T!

Tranen in mijn ogen

Hier nog 1, zie dit topic net pas voor het eerst .

(zit na te denken over mijn bloopers, laatst nog 1 maar die

weet ik niet meer... als ik hem wel weet kom ik hem absoluut vertellen..)
quote:eki12 schreef op 30 januari 2016 @ 20:41:

Las wat reacties over deuren achter je in het slot gooien, zo heb ik er ook nog wel eentje.



De vader en het zusje van mijn broers vriendin kwamen een bank bij ons ophalen. het bankstel bestond uit redelijk veel delen en ik woonde in een apartement, dus we moesten een paar keer heen en weer. Eerste keer, bankdelen gepakt, in de lift, beneden ingeladen, weer terug naar boven... En voor de dichte deur bedacht ik me pas dat de sleutels nog binnen lagen Voordat er iemand was met een sleutel waren we wel een uur verder. Voor de duidelijkheid, ik had zowel haar vader als haar zus nog nooit eerder gezien maar we hebben elkaar best beter leren kennen onder het genot van een kopje thee bij een cafe om de hoek tijdens het wachten



Edit: ik bedacht me na het plaatsen van het bericht pas dat er niet iemand kwam met een sleutel, maar ik de slotenmaken heb moeten bellen, de sleutel zat namelijk aan de binnenkant in de deur... Was een duur grapje nog ook, iets van 70 euro! Gelukkig was de vader een vreselijk lieve man die me nog 30 euro toeschoof (die ik eigenlijk natuurlijk niet wilde, maar ik mocht het niet afslaan ;))



Dit heb ik ook wel eens gehad, ex had de sleutels in allebei de deuren laten zitten, en mn katten zaten alleen binnen.

Fijn... dure grap ook zo'n slotenmaker... (oww en bovendien was mn sleutel kapot omdat ik te veel kracht gezet had.. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven