huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.







Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?







Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!



You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
quote:ay_caramba schreef op 03 maart 2016 @ 23:29:

[...]



Ik doe dit dus altijd.. En ik me maar afvragen waarom hij altijd zo snel vies is



Wat erg, dat wist ik echt niet!!!

Jullie hebben me bij deze van een behoorlijke huishoudblunder gered
Pivot! PIVOT!!!
quote:Manji schreef op 27 februari 2016 @ 00:15:

Ik heb wel een blunder maar is niet van huishoudelijke aard.

Jaren geleden ging ik altijd met de brommer naar mijn werk - maar die wou niet starten. Nou ja dan maar op de fiets. Het viel mij op dat ik raar werd aangekeken - tot er iemand riep: "Manji heb jij het nou zo koud". Zat ik daar midden in de zomer op de fiets met mijn helm op.



oww dat heb ik ook zo vaak, dat ik bijna vergeet dat ik mn helm nog op heb.

Vooral als ik naar mn werk geraced ben bedenk ik me op het allerlaatst pas dat dat ding

op mijn hoofd best af mag.. .

(ben blijkbaar gehecht aan dat ding,hij zit ook gewoon lekker, lekker warm al jeukt het soms, ik heb nogal dik en veel haar...)

En mocht ik het een keer vergeten dan zeg ik gewoon dat ik een bad-hair-day heb.. .
quote:pokkewijf schreef op 03 maart 2016 @ 22:29:

nou ja, ook een blunder van mijzelf maar niet huishoudelijk. Er op de parkeerplaats van het winkelcentrum, vlak voordat ik bij mijn auto ben. Er achter komen dat er nog een mandje van de drogisterij aan mijn arm hangt...



Ooooooowww ik heb ook een vrij erge supermarkt-blooper.. was nog met mijn ex, we gingen

boodschappen doen bij de AH XL, zelf winkeltje spelen met zo'n zelfscan-geval-ding.

Kwam ik er later pas achter dat ik iets vergeten was te scannen. (stom systeem ook)

Kan gebeuren, maar ik vond mezelf een grote crimineel...
quote:Zelatrice schreef op 04 maart 2016 @ 19:19:

[...]





Ooooooowww ik heb ook een vrij erge supermarkt-blooper.. was nog met mijn ex, we gingen

boodschappen doen bij de AH XL, zelf winkeltje spelen met zo'n zelfscan-geval-ding.

Kwam ik er later pas achter dat ik iets vergeten was te scannen. (stom systeem ook)

Kan gebeuren, maar ik vond mezelf een grote crimineel...Ben je toen nig terug gegaan?
Heb het wel eens gehad met een zak broodjes. Ik heb de rest netjes betaald, kwam er bij de auto pas achter dat ik de zak broodjes niet had afgerekend.



Terwijl ik die zak dus gewoon in mijn handen had,
Alle reacties Link kopieren
Verse kaassaus maken voor over de ovenschotel. Schotel in de oven, 40 minuten later, eten klaar en terwijl ik de schaal uit de oven neem, zie ik de pan met kaassaus op het fornuis staan. Gortdroge taaie ovenschotel die niet opknapte van de kaassaus die ik er nog over probeerde te scheppen.



En zwarte schoenen poetsen en vergeten ' op te blinken' is ook geen succes voor je vloer. Zwarte strepen door het hele huis.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Ttass28 schreef op 04 maart 2016 @ 19:20:

[...]





Ben je toen nig terug gegaan?



Nee... en eerlijk gezegd weet ik niet meer waarom, te laat achter gekomen

of ex vond het niet nodig, ik weet dat echt niet meer.

Uiteraard zou ik nu zeer zeker teruggaan..
quote:anoniem1487555 schreef op 22 mei 2014 @ 13:19:

Wederom de knop van het gas niet uitzetten en wederom een piepende rookmelder en een te hoog plafond.. Dus tv verschoven, trap uit de schuur gepakt en toen kon ik net bij de rookmelder..Ik wil een huis met lage plafonds…



(en iemand nog een tip hoe ik de aangekoekte pan weer schoon krijg)Tip voor allen die problemen hebben met rookmelders: pak een bezemsteel of voor extreem hoge plafonds een telescoopstok zoals voor ramen lappen. Druk daarmee op het knopje. Makkelijker
quote:Lucky_Birdie schreef op 04 maart 2016 @ 19:32:

Heb het wel eens gehad met een zak broodjes. Ik heb de rest netjes betaald, kwam er bij de auto pas achter dat ik de zak broodjes niet had afgerekend.



Terwijl ik die zak dus gewoon in mijn handen had,

Dat vind ik crimineler dan mijn lullige krop sla van 80 cent..



Melenz: of batterijen eruit halen....
quote:renske1975 schreef op 01 februari 2016 @ 16:07:

[...]





Ik krijg hem er niet uit.....moet wel kunnen, maar ja. Wilde n.a.v. dit topic ook maar eens goed schoonmaken Meestal is het een kliksysteem dat je los kan wippen aan de achterkant van het bakje. Desnoods met een vork of iets. Terug is altijd makkelijker.
quote:melbrw schreef op 04 maart 2016 @ 20:12:

[...]





Tip voor allen die problemen hebben met rookmelders: pak een bezemsteel of voor extreem hoge plafonds een telescoopstok zoals voor ramen lappen. Druk daarmee op het knopje. Makkelijker Over brandmelders gesproken. Ik heb een brandmelder aan het plafond hangen die met een magneet vastzit aan het plafond. De baterij was leeg dus ik haal hem eraf, verwissel de baterij en wil hem terug hangen. Toen wilde hij dus niet meer hangen. Van alles geprobeerd en ben er een kwartier mee bezig geweest voordat ik doorhad dat het magnetische bevestigingsgedeelte nog op tafel lag
Van de week broccoli schoon staan maken terwijl ik tv keek, ergens halverwege de broccoli in het zakje gaan gooien en de resten in de pan. Zakje in de vuilnisbak gegooid (gft halen ze hier niet op en ik ga het niet helemaal naar de gemeentewerf brengen) en pas toen ik water in de pan deed kwam er allemaal zooi bovendrijven.. Aangezien het in een schoon zakje zat heb ik de broccoli er toch maar uit gevist en gekookt. We leven nog.



Van de week ook een trui van een van mijn kinderen verpest in de was, ik heb alleen geen idee wat er nou heeft afgegeven.
Een paar jaar geleden heb ik per ongeluk een wollen was op 90 graden gewassen. Die truien waren dus kindermaten geworden en keihard. Heb ze uiteraard weg moeten gooien
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 04 maart 2016 @ 19:32:

Heb het wel eens gehad met een zak broodjes. Ik heb de rest netjes betaald, kwam er bij de auto pas achter dat ik de zak broodjes niet had afgerekend.



Terwijl ik die zak dus gewoon in mijn handen had,



Ik had het van de week met een fles dreft.

Zo de blokker uitgewandeld. Kwam er bij de supermarkt ( die zit er vlakbij) opeens achter dat de fles nog op de kinderwagen lag!

Vond het zo erg.

Ben uiteraard direct terug gegaan en met schaamrood op de kaken uitgelegd wat er gebeurd was.

Ze had het niet eens doorgehad. Ze was wel blij dat ik eerlijk terug kwam.

Tja vond het niet meer dan normaal om gewoon af te rekenen.

Ik gooi het maar op naweeen van de zwangerschaps dementie.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Rookmelders zijn sowieso ondingen. Was een x boodschappen gaan doen. Reed ik terug op de fiets, hoor ik al voordat ik bij mijn straat wat iets piepen wat steeds luider werd naar mate ik dichterbij huis kwam.

Fijn, brandmelder had de dolle vijf minuten... (of kat had een scheet gelaten, geen idee maar was niks aan de hand)

Allememaggies wat maken die dingen een pestherrie zeg... Nu zijn ze daar ook voor opgeleid, dat klopt .



En toen ik net in dit huis woonde, mijn 1e koophuis, had niemand me verteld dat je je buitenkraan in de winter uit moet zetten.

Was weggeweest, kwam weer thuis toen ik dus een soort zwembad alias ijsbaan (het was erg koud) aantrof in mijn achtertuin .

Kookblunders heb ik niet, goed kookopgevoed zijn door je ex die kok is heeft zn voordelen.

Behalve dat ik es een x iets lekkers had gemaakt met verse spinazie. Had me voor de verandering helemaal aan het recept gehouden. Op 1 detail na... : was vergeten de spinazie te wassen en kreeg er als extra ingrediënt dus zand bij. Niet te hachelen... (gelukkig zit hier een Chinees..)
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 05 maart 2016 @ 07:49:

Rookmelders zijn sowieso ondingen. Was een x boodschappen gaan doen. Reed ik terug op de fiets, hoor ik al voordat ik bij mijn straat wat iets piepen wat steeds luider werd naar mate ik dichterbij huis kwam.

Fijn, brandmelder had de dolle vijf minuten... (of kat had een scheet gelaten, geen idee maar was niks aan de hand)

Allememaggies wat maken die dingen een pestherrie zeg... Nu zijn ze daar ook voor opgeleid, dat klopt .



En toen ik net in dit huis woonde, mijn 1e koophuis, had niemand me verteld dat je je buitenkraan in de winter uit moet zetten.

Was weggeweest, kwam weer thuis toen ik dus een soort zwembad alias ijsbaan (het was erg koud) aantrof in mijn achtertuin .

Kookblunders heb ik niet, goed kookopgevoed zijn door je ex die kok is heeft zn voordelen.

Behalve dat ik es een x iets lekkers had gemaakt met verse spinazie. Had me voor de verandering helemaal aan het recept gehouden. Op 1 detail na... : was vergeten de spinazie te wassen en kreeg er als extra ingrediënt dus zand bij. Niet te hachelen... (gelukkig zit hier een Chinees..)Ergens hier is een topic dat je eraan herinnert dat je de buitenkraan moet afsluiten, handig hoor!
verdwaald op het nieuwe forum
quote:floflo schreef op 05 maart 2016 @ 08:50:

[...]





Ergens hier is een topic dat je eraan herinnert dat je de buitenkraan moet afsluiten, handig hoor!'Je had je buitenkraan dicht moeten doen!'



Het zoveelste bewijs dat regelmatig forummen nuttig en nodig is.
Ha dat klopt nog ook... m.a.w. forummen is helemaal niet nutteloos maar goed voor je ontwikkeling en zelfontplooiing...
De fles vloeibaar wasmiddel (minstens 5 liter, echt een grote fles en nog bijna vol) open op de wasmachine laten staan.



Toen ik dus weer boven kwam heel de vloer onder het wasmiddel, maar ook de muren, wat een zooi !! Met centrifugeren is dat ding gelanceerd vanaf de wasmachine ......
Alle reacties Link kopieren
Ik kan echt niet inschatten welke soorten plastic ik wel/niet kan verhitten.

Gisteren een spuitje verpest voor een medicijn van mijn dochter. Dacht het makkelijk met de speentjes mee uit te koken. Nu past de kronkelige binnenkant niet meer in de rechte buitenkant. Gelukkig nog ergens een reserve spuitje liggen.
quote:angelique schreef op 05 maart 2016 @ 09:49:

De fles vloeibaar wasmiddel (minstens 5 liter, echt een grote fles en nog bijna vol) open op de wasmachine laten staan.



Toen ik dus weer boven kwam heel de vloer onder het wasmiddel, maar ook de muren, wat een zooi !! Met centrifugeren is dat ding gelanceerd vanaf de wasmachine ...... het zijn net raketten... hier ook al wat kleine ongelukjes mee gehad..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst met een donkere was een papieren zakdoekje in mijn spijkerbroek laten zitten.



Alles zat onder de witte snippers! Toen de was droog was heb ik alles met een kledingroller eraf moeten halen!
quote:angelique schreef op 05 maart 2016 @ 09:49:

De fles vloeibaar wasmiddel (minstens 5 liter, echt een grote fles en nog bijna vol) open op de wasmachine laten staan.



Toen ik dus weer boven kwam heel de vloer onder het wasmiddel, maar ook de muren, wat een zooi !! Met centrifugeren is dat ding gelanceerd vanaf de wasmachine ......



Oh dat is echt wel heel erg, viel zeker niet mee om dat schoon te krijgen ?

Van mijn nog een blunder, volgens mij ook eens in het blundertopic geschreven:

Jaaaaren geleden toen wij ons eerste huis lieten bouwen kwam mijn man triomfantelijk thuis van de aannemer en riep kijk schat ik heb het bestek van de aannemer gekregen ! Waarop ik heel teleurgesteld riep dat ik zelf had willen kopen
quote:Miriampiej schreef op 05 maart 2016 @ 09:49:

Ik kan echt niet inschatten welke soorten plastic ik wel/niet kan verhitten.

Gisteren een spuitje verpest voor een medicijn van mijn dochter. Dacht het makkelijk met de speentjes mee uit te koken. Nu past de kronkelige binnenkant niet meer in de rechte buitenkant. Gelukkig nog ergens een reserve spuitje liggen.

Zo'n spuitje van een medicijn heb ik weleens wel succesvol meegekookt met de spenen, ik vind het dus totaal geen gek idee.

Ik heb van de zomer eens een schoefdopbeker uit willen koken, maar dat kon niet: dop kon er met geen mogelijkheid meer op



Zelfde ding met plastic in de magnetron.. dat wordt heel vies als het mis gaat.
quote:Christiana schreef op 03 maart 2016 @ 18:20:

Uit het Lidl stampotten boek spinazie met garnalen erg lekker overigens alleen die garnalen wel pellen, is zo 'n gedoe als ze eenmaal in de stamppot zitten😂





Zo ook: pitten uit de pompoen halen voor je er soep van maakt Al die snerpe flinters waren niet zo lekker :-S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven