huiskonijn of toch iets anders?

24-08-2016 18:32 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als kind heb ik altijd konijntjes gehad en dat vond ik erg leuk. Tot mijn laatste dwergkonijn toch geen dwergje maar een heuse reus bleek en ze naar de kinderboerderij gebracht is (echt, was er bij haha). Deze konijntjes zaten binnen in een hok en soms haalde ik ze er uit om te "spelen".



Nu lijkt het mij leuk om in huis ook een konijntje (of twee) rond te laten huppelen. Lekker los met het hok open voor als ze liever daar in zitten. Ik zie mezelf al helemaal zitten op de bank met zo'n wollig ding.



Maar nu vraag ik mij af of ik er geen verkeerd beeld van heb, want ik lees ook weleens dat konijntjes helemaal niet zo van knuffelen/oppakken houden. En dat ze de boel kunnen slopen als je niet goed uitkijkt.



Dus wat ik graag zou willen weten van jullie; is dit een utopie of is het wel degelijk haalbaar. Wat is jouw ervaring met huiskonijnen of kan ik beter een huiscavia nemen?



Buitenkonijn vind ik een beetje saai en mijn tuin leent zich er niet goed voor om een ren te maken oid waar ze in kunnen vertoeven. Bovendien gun ik de vele buurtkatten geen feestmaal ;)



Dus welke konijnenkenner/- liefhebber kan mij op weg helpen? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Dan zit het bij de ratten vast in hun naam ;)



Ik ga mij nog even verder inlezen/ verdiepen. Bedankt tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
quote:littlemissy schreef op 24 augustus 2016 @ 19:12:

Dan zit het bij de ratten vast in hun naam ;)



Ik ga mij nog even verder inlezen/ verdiepen. Bedankt tot nu toe Zie het gewoon als een grote cavia
Alle reacties Link kopieren
Wat is het probleem met je tuin? Onze konijnen "wonen" binnen, tenminste daar staat hun hok, maar daar zitten ze haast nooit in. We hebben de tuin helemaal dicht gemaakt dus zodra ik 's ochtends op sta gaat de deur open en gaan ze lekker buiten spelen. Met dit weer lopen ze de hele dag van buiten naar binnen. In de winter krabben ze aan de schuifpui als ze naar binnen willen. Verder komen ze inderdaad 's avonds als je op de bank zit lekker knuffelen en eten ze alles kapot wat maar kapot kan, maar zijn zo lief!!!
Alle reacties Link kopieren
Ratten zijn echt geweldig. Helaas heb ik een allergische zoon, anders zou ik het wel weten. Vroeger had ik ratten, ze zaten gezellig onder mijn shirt op de bank, of in mijn nek. Ze gingen soms mee wandelen, op mijn schouder of in de mouw van mijn jas. Knagen doen ze wel, daar moet je wel op letten als je besluit voor ratjes te gaan.



Ik heb nu twee konijnen, in de tuin. Leuk, maar ze houden er niet van om geaaid te worden. Ze zijn wel gek op fietsen, zodra er een fiets in hun gezichtsveld verschijnt komen ze even kijken
Alle reacties Link kopieren
quote:Chrissiefur schreef op 24 augustus 2016 @ 19:22:

Wat is het probleem met je tuin? Onze konijnen "wonen" binnen, tenminste daar staat hun hok, maar daar zitten ze haast nooit in. We hebben de tuin helemaal dicht gemaakt dus zodra ik 's ochtends op sta gaat de deur open en gaan ze lekker buiten spelen. Met dit weer lopen ze de hele dag van buiten naar binnen. In de winter krabben ze aan de schuifpui als ze naar binnen willen. Verder komen ze inderdaad 's avonds als je op de bank zit lekker knuffelen en eten ze alles kapot wat maar kapot kan, maar zijn zo lief!!!



Wat is er lief aan dieren die alles kapot eten wat maar kapot kan?



Zou je zo ook naar je kinderen reageren, bijv? Zo van: ze slaan het hele huis kort en klein, maar hé, ze geven af en toe een knuffel en dat is het goed...



Die beestjes horen gewoon niet in een kooi, of in een huiskamer. Geen enkel dier hoort in een kooi of in een huiskamer. Waarom vinden we dit normaal?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
@chrissiefur, heb een geheel bestrate tuin en de vorige bewoners hebben een betonlaagje gestort op her stukje grond wat er onder een schutting zit dus ik kan geen gaas oid "ingraven".



Daarnaast staat er een grote trampoline die de kinderen nog niet willen missen. Waardoor er nergens een schaduwrijke plek is voor de beestjes. Onze tuin is vol op het zuiden dus de hele dag de fikkende zon, dat kunnen ze denk ik niet waarderen....



@daantje, neem je ze weleens mee op de fiets? Ik liet mijn konijntjes vroeger uit in het bos aan een speciaal konijnentuigje, en een vroegere vriend van mij liet zijn fret altijd op die manier uit! Zie ze al in de fietskrat zitten haha
quote:Chrissiefur schreef op 24 augustus 2016 @ 19:22:

Wat is het probleem met je tuin? Onze konijnen "wonen" binnen, tenminste daar staat hun hok, maar daar zitten ze haast nooit in. We hebben de tuin helemaal dicht gemaakt dus zodra ik 's ochtends op sta gaat de deur open en gaan ze lekker buiten spelen. Met dit weer lopen ze de hele dag van buiten naar binnen. In de winter krabben ze aan de schuifpui als ze naar binnen willen. Verder komen ze inderdaad 's avonds als je op de bank zit lekker knuffelen en eten ze alles kapot wat maar kapot kan, maar zijn zo lief!!!hoe bescherm je ze tegen roofvogels?
een konijn aan een tuigje? belachelijk, echt
Onze woonde vroeger alleen binnen en liep wel altijd los, mocht soms ook wel eens buiten in het gras, was een ommuurde tuin. Hij was ook zindelijk. Heeft alleen ook het behang van de muren getrokken, een gat in de bank gegraven en terroriseerde de katten Toen verhuisde ik en ging hij met een vriendinnetje (uit de opvang) naar buiten. Heb hem nog nooit zo gelukkig gezien, hij sprintte in het rond, sprong in de lucht, geweldig. Ze zaten op de tegels in een grote ren, maar als wij thuis waren mochten ze in de hele tuin. Hij bleef wel gehecht aan mensen, kwam altijd kijken en als je met het doosje rozijnen schudde kwam hij meteen naar je toe. Hij kon ook genieten van aaien (vooral de massage z'n kop en wangen) maar alleen als hij zelf naast je kwam liggen. Nooit gedacht aan een overdekking tegen roofvogels, gelukkig is er nooit iets gebeurd.



Moraal: ze kunnen in principe wel binnen mits los, maar buiten met een ander konijntje en in het gras vinden ze veel leuker.
en mocht je nu toch perse een konijnenkoppel willen: de asiels en konijnenopvangen zitten tot de nok toe gevuld met dumperds. Konijnen die toch niet zo lief bleken voor de kinderen, konijnen die slecht gekoppeld waren en elkaar soms tot op de dood bevochten en andere stumperds
Alle reacties Link kopieren
Cavia's horen ook buiten. Ik heb er vier. Altijd buiten in een megahok. Zomers op het gras. Met echt veel ruimte. Nu zitten ze even binnen, want hitte is funest. Grote ren opgezet en rennen maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 19:39:

[...]



hoe bescherm je ze tegen roofvogels?Niet. Wie beschermt konijnen in de natuur tegen roofvogels? En waarom zou je dat willen? Is toch de normale gang van de natuur?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 24 augustus 2016 @ 20:00:

[...]





Niet. Wie beschermt konijnen in de natuur tegen roofvogels? En waarom zou je dat willen? Is toch de normale gang van de natuur?nee het is niet natuurlijk om konijnen in je tuin te laten lopen en ze te voeren. Die dieren hebben niet geleerd om weg te schieten voor roofvogels. Hopelijk hebben ze gaten mogen graven in de tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik kom even uit mijn meeleesmodus om te reageren.

Ik heb sinds kort een konijntje in huis en ik vind het fantastisch. Het is inderdaad een enorme knuffelkont en hij haalt constant vanalles uit, heel gezellig. Ik wil je wel een paar overwegingen meegeven voor je er aan begint:



- Konijnen kosten ruimte en tijd. In een hokje is inderdaad bijzonder slecht voor ze. Mijn konijn heeft nu een eigen kamer waarin hij vrij rondloopt als wij (een van ons) thuis zijn. Daarnaast hebben wij een grote gang en grote badkamer waar hij nu ook in mag. Op den duur mag hij ook in de woonkamer. Als je je konijn alleen los laat lopen als je thuis bent, betekent dat dus dat je echt rekening moet houden met de tijd. Een uurtje per dag de pootjes strekken is niet genoeg voor het beestje. En ze hebben (fysieke) uitdaging nodig: 'holen' in dozen waar ze in kunnen kruipen, dozen waar ze op kunnen springen, enz enz. De hoeveelheid zooi die zo'n beestje achter zich aan sleept is trouwens ook niet mis: hooi ligt o-ver-al, er staan op verschillende plaatsen toiletbakken, er liggen kleedjes zodat hij lekker sprintjes kan trekken, hij verliest weleens een keutel en ondanks zijn goede opvoeding (al zeg ik het zelf) pakt hij ook weleens een plint. En dat moet je dus corrigeren, zeker in het begin, en dat vraagt dus weer tijd en inzet. Oh ja, en nu is het bijvoorbeeld erg warm. Dat betekent regelmatig zijn icepod vervangen en als het strakjes écht te warm gaat worden ook zijn huis wat af proberen te koelen. En regelmatig zijn oortjes koelen. Moet je dus ook even tijd voor maken



- Bedenk van te voren even goed hoe je je huis bunny proof gaat maken. Als je erop gaat letten, besef je pas hoeveel snoeren je eigenlijk hebt.



- Houd ook in gedachten dat een konijn duur kán zijn. Helaas bleek de onze al ziek toen hij bij ons kwam, in de afgelopen drie maanden heeft hij coccidiose, vachtmijt, wormen en inentingen gehad. De castratie komt er nog aan. Gelukkig heeft natuurlijk niet iedereen die pech, maar zorg wel dat je met je beestje naar de dierenarts kunt indien nodig.



- Ik ben het op 1 punt heel erg met Meds eens: een konijn heeft een konijnenvriendje nodig. Wij hebben dat niet meteen gedaan omdat we graag een jong konijn wilden en we ook eerst even wilden wennen aan het hebben van een huisdier. Maar hoe lief hij ook voor ons is, wij kunnen niet tegen het gezelschap van een konijntje op. Dus zodra zijn balletjes eraf zijn en wij onze draai een beetje gevonden hebben met hem, komt er snel een zusje :-)



- Ik vind de discussie over het leven wat een konijn wel of niet hoort te hebben altijd best lastig. Ik ben het ergens ook wel met Meds eens dat ze gewoon lekker in de natuur horen. Waar ik me eigenlijk ietsje drukker om maak: ik lees dat je kinderen hebt. Zijn ze oud genoeg om goed met een konijn om te gaan? Konijnen kunnen echt vreselijk lief zijn, die van ons wast ons zelfs, maar ze zijn over het algemeen niet van het op schoot zitten en opgepakt worden. Ons konijn veranderd dan echt in een monster, dat wil je voor jezelf en voor het konijn niet.



Ik hoop niet dat dit al te waarschuwend overkomt. Een konijn binnen kan echt heel leuk zijn, maar bezint eer ge begint (of zoiets...).
quote:_everybodyloveslucy_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:10:

Ik kom even uit mijn meeleesmodus om te reageren.

Ik heb sinds kort een konijntje in huis en ik vind het fantastisch. Het is inderdaad een enorme knuffelkont en hij haalt constant vanalles uit, heel gezellig. Ik wil je wel een paar overwegingen meegeven voor je er aan begint:



- Konijnen kosten ruimte en tijd. In een hokje is inderdaad bijzonder slecht voor ze. Mijn konijn heeft nu een eigen kamer waarin hij vrij rondloopt als wij (een van ons) thuis zijn. Daarnaast hebben wij een grote gang en grote badkamer waar hij nu ook in mag. Op den duur mag hij ook in de woonkamer. Als je je konijn alleen los laat lopen als je thuis bent, betekent dat dus dat je echt rekening moet houden met de tijd. Een uurtje per dag de pootjes strekken is niet genoeg voor het beestje. En ze hebben (fysieke) uitdaging nodig: 'holen' in dozen waar ze in kunnen kruipen, dozen waar ze op kunnen springen, enz enz. De hoeveelheid zooi die zo'n beestje achter zich aan sleept is trouwens ook niet mis: hooi ligt o-ver-al, er staan op verschillende plaatsen toiletbakken, er liggen kleedjes zodat hij lekker sprintjes kan trekken, hij verliest weleens een keutel en ondanks zijn goede opvoeding (al zeg ik het zelf) pakt hij ook weleens een plint. En dat moet je dus corrigeren, zeker in het begin, en dat vraagt dus weer tijd en inzet. Oh ja, en nu is het bijvoorbeeld erg warm. Dat betekent regelmatig zijn icepod vervangen en als het strakjes écht te warm gaat worden ook zijn huis wat af proberen te koelen. En regelmatig zijn oortjes koelen. Moet je dus ook even tijd voor maken



- Bedenk van te voren even goed hoe je je huis bunny proof gaat maken. Als je erop gaat letten, besef je pas hoeveel snoeren je eigenlijk hebt.



- Houd ook in gedachten dat een konijn duur kán zijn. Helaas bleek de onze al ziek toen hij bij ons kwam, in de afgelopen drie maanden heeft hij coccidiose, vachtmijt, wormen en inentingen gehad. De castratie komt er nog aan. Gelukkig heeft natuurlijk niet iedereen die pech, maar zorg wel dat je met je beestje naar de dierenarts kunt indien nodig.



- Ik ben het op 1 punt heel erg met Meds eens: een konijn heeft een konijnenvriendje nodig. Wij hebben dat niet meteen gedaan omdat we graag een jong konijn wilden en we ook eerst even wilden wennen aan het hebben van een huisdier. Maar hoe lief hij ook voor ons is, wij kunnen niet tegen het gezelschap van een konijntje op. Dus zodra zijn balletjes eraf zijn en wij onze draai een beetje gevonden hebben met hem, komt er snel een zusje :-)



- Ik vind de discussie over het leven wat een konijn wel of niet hoort te hebben altijd best lastig. Ik ben het ergens ook wel met Meds eens dat ze gewoon lekker in de natuur horen. Waar ik me eigenlijk ietsje drukker om maak: ik lees dat je kinderen hebt. Zijn ze oud genoeg om goed met een konijn om te gaan? Konijnen kunnen echt vreselijk lief zijn, die van ons wast ons zelfs, maar ze zijn over het algemeen niet van het op schoot zitten en opgepakt worden. Ons konijn veranderd dan echt in een monster, dat wil je voor jezelf en voor het konijn niet.



Ik hoop niet dat dit al te waarschuwend overkomt. Een konijn binnen kan echt heel leuk zijn, maar bezint eer ge begint (of zoiets...).ze hoeven voor mij niet perse in de natuur, maar als je ze houdt als hobbydier dan hoort hun natuurlijke omgeving zo goed mogelijk te worden nagebootst. En als je weet dat je ze niet kan oppakken en in een tuigje moet doen maar vooral naar ze moet kijken dan zijn het geweldige dieren. (wel duur, dat klopt, veel duurder dan een hond)
quote:_everybodyloveslucy_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:10:

Ik kom even uit mijn meeleesmodus om te reageren.

Ik heb sinds kort een konijntje in huis en ik vind het fantastisch. Het is inderdaad een enorme knuffelkont en hij haalt constant vanalles uit, heel gezellig. Ik wil je wel een paar overwegingen meegeven voor je er aan begint:



- Konijnen kosten ruimte en tijd. In een hokje is inderdaad bijzonder slecht voor ze. Mijn konijn heeft nu een eigen kamer waarin hij vrij rondloopt als wij (een van ons) thuis zijn. Daarnaast hebben wij een grote gang en grote badkamer waar hij nu ook in mag. Op den duur mag hij ook in de woonkamer. Als je je konijn alleen los laat lopen als je thuis bent, betekent dat dus dat je echt rekening moet houden met de tijd. Een uurtje per dag de pootjes strekken is niet genoeg voor het beestje. En ze hebben (fysieke) uitdaging nodig: 'holen' in dozen waar ze in kunnen kruipen, dozen waar ze op kunnen springen, enz enz. De hoeveelheid zooi die zo'n beestje achter zich aan sleept is trouwens ook niet mis: hooi ligt o-ver-al, er staan op verschillende plaatsen toiletbakken, er liggen kleedjes zodat hij lekker sprintjes kan trekken, hij verliest weleens een keutel en ondanks zijn goede opvoeding (al zeg ik het zelf) pakt hij ook weleens een plint. En dat moet je dus corrigeren, zeker in het begin, en dat vraagt dus weer tijd en inzet. Oh ja, en nu is het bijvoorbeeld erg warm. Dat betekent regelmatig zijn icepod vervangen en als het strakjes écht te warm gaat worden ook zijn huis wat af proberen te koelen. En regelmatig zijn oortjes koelen. Moet je dus ook even tijd voor maken



- Bedenk van te voren even goed hoe je je huis bunny proof gaat maken. Als je erop gaat letten, besef je pas hoeveel snoeren je eigenlijk hebt.



- Houd ook in gedachten dat een konijn duur kán zijn. Helaas bleek de onze al ziek toen hij bij ons kwam, in de afgelopen drie maanden heeft hij coccidiose, vachtmijt, wormen en inentingen gehad. De castratie komt er nog aan. Gelukkig heeft natuurlijk niet iedereen die pech, maar zorg wel dat je met je beestje naar de dierenarts kunt indien nodig.



- Ik ben het op 1 punt heel erg met Meds eens: een konijn heeft een konijnenvriendje nodig. Wij hebben dat niet meteen gedaan omdat we graag een jong konijn wilden en we ook eerst even wilden wennen aan het hebben van een huisdier. Maar hoe lief hij ook voor ons is, wij kunnen niet tegen het gezelschap van een konijntje op. Dus zodra zijn balletjes eraf zijn en wij onze draai een beetje gevonden hebben met hem, komt er snel een zusje :-)



- Ik vind de discussie over het leven wat een konijn wel of niet hoort te hebben altijd best lastig. Ik ben het ergens ook wel met Meds eens dat ze gewoon lekker in de natuur horen. Waar ik me eigenlijk ietsje drukker om maak: ik lees dat je kinderen hebt. Zijn ze oud genoeg om goed met een konijn om te gaan? Konijnen kunnen echt vreselijk lief zijn, die van ons wast ons zelfs, maar ze zijn over het algemeen niet van het op schoot zitten en opgepakt worden. Ons konijn veranderd dan echt in een monster, dat wil je voor jezelf en voor het konijn niet.



Ik hoop niet dat dit al te waarschuwend overkomt. Een konijn binnen kan echt heel leuk zijn, maar bezint eer ge begint (of zoiets...).nog een tip, haal een vriendinnetje voor je ram bij een opvang. Die helpen je bij de koppeling (dat is moeilijk!!!) en bovendien zal de voedster gecastreerd zijn. Een oudere voedster gaat beter samen met een jonge ram. Voedsters kunnen nogal pittig zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 20:19:

[...]



ze hoeven voor mij niet perse in de natuur, maar als je ze houdt als hobbydier dan hoort hun natuurlijke omgeving zo goed mogelijk te worden nagebootst. En als je weet dat je ze niet kan oppakken en in een tuigje moet doen maar vooral naar ze moet kijken dan zijn het geweldige dieren. (wel duur, dat klopt, veel duurder dan een hond)



Duur, ja, schei uit. Als je konijn op apengapen ligt ga je toch maar naar de weekendarts, maar dat is wel even 110 euro alstublieft.



Ik vind trouwens niet dat je persé alleen naar ze hoeft te kijken, je kunt echt heel prima contact met ze maken. Als je de tijd neemt om je te verdiepen in hoe konijnen 'denken' en welke signalen ze afgeven, kun je een behoorlijk goede band met ze opbouwen. Heel leuk vind ik dat. Ik mag verder ook alles met mijn konijn doen, maar oppakken is een dikke no go en dat zal nooit veranderen. Op schoot alleen als hij even op een verhoginkje wil staan. Maar ik snap verder je argument van natuurlijke omgeving heel goed, zou vooral iedereen aan willen moedigen om dat zoveel als de situatie toe laat te proberen :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 20:21:

[...]



nog een tip, haal een vriendinnetje voor je ram bij een opvang. Die helpen je bij de koppeling (dat is moeilijk!!!) en bovendien zal de voedster gecastreerd zijn. Een oudere voedster gaat beter samen met een jonge ram. Voedsters kunnen nogal pittig zijnGoede tip. Vond het echt zo leuk om een klein konijntje te hebben en ik vind het ook heel jammer dat we er niet echt heel lekker van konden genieten omdat ie steeds ziek was. Dus daarom twijfel ik steeds een beetje. Maar uiteindelijk moet je gewoon een koppeltje hebben wat klikt en ik denk dat je bij de opvang daar wel meer kans op hebt inderdaad.
quote:_everybodyloveslucy_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:26:

[...]





Duur, ja, schei uit. Als je konijn op apengapen ligt ga je toch maar naar de weekendarts, maar dat is wel even 110 euro alstublieft.



Ik vind trouwens niet dat je persé alleen naar ze hoeft te kijken, je kunt echt heel prima contact met ze maken. Als je de tijd neemt om je te verdiepen in hoe konijnen 'denken' en welke signalen ze afgeven, kun je een behoorlijk goede band met ze opbouwen. Heel leuk vind ik dat. Ik mag verder ook alles met mijn konijn doen, maar oppakken is een dikke no go en dat zal nooit veranderen. Op schoot alleen als hij even op een verhoginkje wil staan. Maar ik snap verder je argument van natuurlijke omgeving heel goed, zou vooral iedereen aan willen moedigen om dat zoveel als de situatie toe laat te proberen :-)konijnen maken zeker contact. En sommige konijnen houden ook van knuffelen. Maar er is niets mooiers dan kijken naar een konijnenkoppel
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 19:39:

[...]



hoe bescherm je ze tegen roofvogels?Niet, ik woon hutje mutje in een vinex wijk, de kans lijkt me klein genoeg om de gok te wagen. Gaat gelukkig al jaren goed. M'n kinderen spelen ook buiten op straat, die kunnen ook aangereden worden. Ik kan niet iedereen overal tegen beschermen.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 20:29:

[...]



konijnen maken zeker contact. En sommige konijnen houden ook van knuffelen. Maar er is niets mooiers dan kijken naar een konijnenkoppelJa, hopelijk huppelen ze volgend voorjaar met z'n tweetjes over het balkon Moet deze boef wel eerst een tijdje beter blijven.
quote:_everybodyloveslucy_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:28:

[...]





Goede tip. Vond het echt zo leuk om een klein konijntje te hebben en ik vind het ook heel jammer dat we er niet echt heel lekker van konden genieten omdat ie steeds ziek was. Dus daarom twijfel ik steeds een beetje. Maar uiteindelijk moet je gewoon een koppeltje hebben wat klikt en ik denk dat je bij de opvang daar wel meer kans op hebt inderdaad.

bovendien zijn ze dan gezien door een dierenarts. Wat je in dierenwinkels koopt is bijna altijd ziek. Zou echt verboden moeten worden.



Als je een vriendinnetje wilt moet Je met je rammetje naar de opvang, de koppeling gebeurt daar. dan zien ze meteen met wie het matcht en met wie niet. Want in koppeling kan zoveel misgaan. Sommige konijnen hebben vanaf de eerste seconde een diepe haat tegen elkaar en dat komt nooit meer goed. Die gaan door tot de ander dood is.



Bovendien is het ook leuk om te kijken in de opvang. Ideeen opdoen voor konijnenvermaak en huisvesting
quote:_everybodyloveslucy_ schreef op 24 augustus 2016 @ 20:31:

[...]





Ja, hopelijk huppelen ze volgend voorjaar met z'n tweetjes over het balkon Moet deze boef wel eerst een tijdje beter blijven.wat heeft hij dan? Sommige eenzame konijnen worden juist ziek omdat ze geen maatje hebben.
wormen, mijt en coccidiose ben je nu wel kwijt toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 24 augustus 2016 @ 20:33:

[...]



wat heeft hij dan? Sommige eenzame konijnen worden juist ziek omdat ze geen maatje hebben.



Ja ik snap waarom je dat zegt. Toen hij bij ons kwam drie maanden geleden kreeg hij vrij snel diarree. Naar de dierenarts, coccidiose. Ook viel het ons op dat hij veel aan het krabben was, maar we zijn (waren) niet echt konijnenkenners dus na twee weken daar ook maar eens mee naar de dierenarts, vachtmijt. Anderhalve week geleden kwamen er ineens wormpjes uit, dus nu wormenkuur. Ik begrijp je argument qua eenzaamheid maar het lijkt er sterk op dat ie behoorlijk ziek uit het nest is gekomen.



Edit: wormenkuur zijn we nog mee bezig, de rest zou goed moeten zijn. Maar het is zoveel in zo'n korte tijd dat we even afwachten hoe het verloopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven