Hulp bij indeling huis

03-08-2016 10:04 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik zit een te brainstormen en kom er zelf niet uit.. Wij hebben een nieuw huis gekocht alleen is de indeling wat vreemd. De (open) keuken grenst aan de grootste ruimte van de benedenverdieping, voor veel mensen dan ook logisch om van die plek je huiskamer te maken. De bewoners nu hebben de eettafel helemaal voor in huis.. Ik heb geprobeerd de boel om te schuiven en de huiskamer in het kleine gedeelte voorin te doen, maar doordat er een openhaard in zit kan ik maar een hele kleine bank kwijt en dat is niet echt handig..



Op de platten grond staat niet de deur afgebeeld die van de hal naar het voorste gedeelte van het huis uitkomt (naast de trap). Er moet dus nog is ong 80 cm af van die muur.



Hebben jullie leuke ideeën? Als iemand dezelfde indeling heeft ergeren jullie je daaraan? Ik hoor het graag, alle hulp is welkom!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt een beetje op ons huis qua indeling. Wij hebben ook een smalle woonkamer en achterin over de hele breedte van het huis. Wij hebben alleen geen schouw, dat maakt het wel lastiger voor jullie. Ik zou zeker niet een zitje of de eettafel in het middenstuk doen. Wij hebben ook een iets smaller middenstuk en dat stuk is ideaal om te spelen voor de kinderen. Ze zijn en vlakbij als je op de bank zit en vlakbij als je aan tafel zit (dat vinden kinderen prettig ) ik zou daar dus niet veel meer neerzetten dan een dressoir oid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pucker schreef op 03 augustus 2016 @ 11:32:

Het lijkt een beetje op ons huis qua indeling. Wij hebben ook een smalle woonkamer en achterin over de hele breedte van het huis. Wij hebben alleen geen schouw, dat maakt het wel lastiger voor jullie. Ik zou zeker niet een zitje of de eettafel in het middenstuk doen. Wij hebben ook een iets smaller middenstuk en dat stuk is ideaal om te spelen voor de kinderen. Ze zijn en vlakbij als je op de bank zit en vlakbij als je aan tafel zit (dat vinden kinderen prettig ) ik zou daar dus niet veel meer neerzetten dan een dressoir oid.Ja, dat zou ik ook lekker leeg laten, zeker als er kinderen komen. Dan kan daar mooi de box te zijner tijd of een kinderhoekje, ik zag een tijd terug bij VT Wonen dat ze een hele leuke smalle speelhoek voor de kinderen in zo'n smal tussenstuk hadden gemaakt die ook dicht kon zodat het als de kids naar bed waren een soort dressoir idee werd.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 03 augustus 2016 @ 11:37:

[...]

Ja, dat zou ik ook lekker leeg laten, zeker als er kinderen komen. Dan kan daar mooi de box te zijner tijd of een kinderhoekje, ik zag een tijd terug bij VT Wonen dat ze een hele leuke smalle speelhoek voor de kinderen in zo'n smal tussenstuk hadden gemaakt die ook dicht kon zodat het als de kids naar bed waren een soort dressoir idee werd.



gaaf huis ziet er goed uit. Ik vind het bovenstaande idee erg leuk. Hebben wij nu ook bedacht in ons nieuwe huis om het smalle stuk te gebruiken voor de kinderen. Wij hebben alleen wel een duidelijke scheiding tussen woon en eet gedeelte.



FV ik ga eens op zoek bij VT om dat op te zoeken. Is denk ik ook iets voor ons
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 03 augustus 2016 @ 11:37:

[...]





Ja, dat zou ik ook lekker leeg laten, zeker als er kinderen komen. Dan kan daar mooi de box te zijner tijd of een kinderhoekje, ik zag een tijd terug bij VT Wonen dat ze een hele leuke smalle speelhoek voor de kinderen in zo'n smal tussenstuk hadden gemaakt die ook dicht kon zodat het als de kids naar bed waren een soort dressoir idee werd.Dat idee had ik ook meteen in mijn hoofd, een kinderspeelhoekje in een kast die ook dicht kan.
Alle reacties Link kopieren
Je kan trouwens een mooie hoekbank neerzetten waarvan een gedeelte onder het raam staat. Zo een met chaise longue zou ik niet doen, niemand gaat op het stuk zonder leuningen zitten, maar een hoekbank staat mooi en is handig. Ik ken meerdere mensen die dat hebben.
Alle reacties Link kopieren
Met 3 kinderen zou ik gaan voor een grote eettafel met lekkere stoelen in de ruimte bij de keuken. En een speelhoek voor de kinderen bij de tuindeuren. In de voorkamer een knusse bank.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 11:23:

Ik heb de afmetingen opgevraagd bij de makelaar en krijg daar vandaag bericht van. Vond het ook nogal onduidelijk

De afmetingen staan toch in de plattegrond?

Als je toch een iets breder deel aan de voorkant wilt kun je daar ook je hal nog voor gebruiken. Het portaal laat je dan zoals het is, maar de muur tussen de hal en de woonkamer haal je weg. Dan is je zitgedeelte daar 4,80 m breed, dat is ruim genoeg. Dan zit je alleen wel met een blok in je kamer waar het toilet en de trap in zitten. Je kunt dat stuk afsluiten door een muur met deur te plaatsen bij het begin van je trap, maar dan wordt het misschien wel erg hokkerig.



Al denk ik dat de beste optie nog gewoon een grote eettafel met lekkere stoelen is, en dan een kleinere zithoek aan de voorkant.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 03 augustus 2016 @ 12:01:

Je kan trouwens een mooie hoekbank neerzetten waarvan een gedeelte onder het raam staat. Zo een met chaise longue zou ik niet doen, niemand gaat op het stuk zonder leuningen zitten, maar een hoekbank staat mooi en is handig. Ik ken meerdere mensen die dat hebben.Ik denk dat dat hem wordt! Super bedankt voor het meedenken!
quote:Apatura schreef op 03 augustus 2016 @ 12:41:

Met 3 kinderen zou ik gaan voor een grote eettafel met lekkere stoelen in de ruimte bij de keuken. Ze is nu zwanger van de eerste, dus het duurt nog wel even voor het er drie zijn...
Alle reacties Link kopieren
quote:leoni schreef op 03 augustus 2016 @ 11:44:

[...]





gaaf huis ziet er goed uit. Ik vind het bovenstaande idee erg leuk. Hebben wij nu ook bedacht in ons nieuwe huis om het smalle stuk te gebruiken voor de kinderen. Wij hebben alleen wel een duidelijke scheiding tussen woon en eet gedeelte.



FV ik ga eens op zoek bij VT om dat op te zoeken. Is denk ik ook iets voor onsHeb je hem gevonden van VT, ik helaas nog niet
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook zou kunnen doen is de inbouwkasten weghalen zodat je daar een dichte muur hebt. Dan kun je daar een hoekbank kwijt met bergruimte erboven. De bank staat op die plek niet zo in de loop als op de plek waar hij nu staat, en je kunt toch naar buiten kijken. Ik weet niet hoe breed het muurtje naast de tuindeuren is, maar misschien kan daar dan de tv hangen.



Zoiets:

Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 03 augustus 2016 @ 13:01:

[...]



De afmetingen staan toch in de plattegrond?

Als je toch een iets breder deel aan de voorkant wilt kun je daar ook je hal nog voor gebruiken. Het portaal laat je dan zoals het is, maar de muur tussen de hal en de woonkamer haal je weg. Dan is je zitgedeelte daar 4,80 m breed, dat is ruim genoeg. Dan zit je alleen wel met een blok in je kamer waar het toilet en de trap in zitten. Je kunt dat stuk afsluiten door een muur met deur te plaatsen bij het begin van je trap, maar dan wordt het misschien wel erg hokkerig.



Al denk ik dat de beste optie nog gewoon een grote eettafel met lekkere stoelen is, en dan een kleinere zithoek aan de voorkant.



Ja, de meeste staan op de plattegrond, ik kan alleen niet zien hoelang de muur tussen de hal en voorkamer is aangezien ze ook de deur die erin zit er niet ingezet hebben. Dus het gaat alleen om die maat.



De hal bij de kamer voegen vindt ik zo zonde. Dan zou je ook een soort hok om de deur moeten maken met een deur omdat er anders zoveel koude lucht binnen komt. Ik vind de lange hal erg mooi als gaat er wel een ander kleurtje op de muur.
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 13:07:

Dan zou je ook een soort hok om de deur moeten maken met een deur omdat er anders zoveel koude lucht binnen komt. Ik dacht op de tekening te zien dat er al zo'n soort hok is ('portaal'), maar de werkelijkheid is toch anders zie ik. Mooi huis!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 03 augustus 2016 @ 13:13:

[...]



Ik dacht op de tekening te zien dat er al zo'n soort hok is ('portaal'), maar de werkelijkheid is toch anders zie ik. Mooi huis!



Ja beetje gek hoe de makelaar de plattegrond heeft gemaakt, deuren weg gelaten en muurtjes neergezet die er niet zijn.



Dankjewel :D
Alle reacties Link kopieren
quote:Sabeltandcavia schreef op 03 augustus 2016 @ 13:06:

Wat je ook zou kunnen doen is de inbouwkasten weghalen zodat je daar een dichte muur hebt. Dan kun je daar een hoekbank kwijt met bergruimte erboven. De bank staat op die plek niet zo in de loop als op de plek waar hij nu staat, en je kunt toch naar buiten kijken. Ik weet niet hoe breed het muurtje naast de tuindeuren is, maar misschien kan daar dan de tv hangen.



Zoiets:

[img]https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/56 ... 09f954.jpg[/img]



Dankjewel voor het idee! Alleen ben ik juist zo verliefd geworden op die inbouw kasten, de ene kant voor alle huishoudelijke spullen en de ander voor het speelgoed. Ze zijn erg groot van binnen en diep. Zou het wel erg zonde vinden die weg te halen.



Ik denk toch dat ik voor het idee ga een L vormige bank te nemen met rugsteun overal inplaats van longchair, ik denk dat ik deze op maat laat maken om mooi te laten passen.



Toch super bedankt!!
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 13:07:

[...]



Ik vind de lange hal erg mooi als gaat er wel een ander kleurtje op de muur.



De hal in het huis



Hal 2Wat mooi zeg, wauw!
Alle reacties Link kopieren
Het is echt prachtig! En die inbouwkasten inderdaad ook, die zou ik niet weg willen doen.
quote:pamelacourson schreef op 03 augustus 2016 @ 10:47:

[...]





Waardevermindering vind ik in dit opzicht zo'n onzin. Of je moet het huis binnen een paar jaar weer willen verkopen. Dan maar een klein beetje waardevermindering.

Ik heb ook een ongebruikte jaren 30 open haard in huis,weghalen is een waardevermindering van 10.000 euro.

Aan de plattegrond van TO is te zien dat het ook een oud huis betreft wat oorspronkelijk een voor en achterkamer heeft gehad waarvan de 2 schouwen zijn blijven zitten.Weghalen is inderdaad een flinke waardevermindering omdat je het originele uit die tijd eruit haalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 03 augustus 2016 @ 10:49:

Je hebt door die inbouwkasten toch ook niet zoveel grote kasten in huis nodig beneden? Ik zit nog eens naar die foto te kijken, maar als je waar nu die enorme bank en kast staat nu eens de kasten allemaal wegdenkt en de eettafel naar achter zet, dus zeg maar precies tussen de keuken en de inbouwkasten in, in de lengte, dan blijft er nog behoorlijk wat ruimte over om een soort zitje rondom de haard aan die kant te maken. Wat die mensen nu in het tussenstukje hebben gedaan, zeg maar.



En als je dan in het smalle gedeelte waar nu hun eettafel staat de televisie tegenover de haard hangt/zet, en dan een losse rechte bank onder het raam en daar tegenover twee mooie fauteuils of een klein bankje, dan heb je een zithoek waarbij je zowel tv kunt kijken als lekker met de haard aan kunt kletsen.



Ik zou zoiets eens proberen, het vertekent nu nogal doordat er heel veel grote kasten in die kamer staan.Dit vind ik een mooie optie en zou ik doen!
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 13:03:

[...]





Heb je hem gevonden van VT, ik helaas nog nietNog niet gevonden maar ga morgen nog eens zoeken. Als ik hem gevonden heb zal ik het laten weten. Mooie hal trouwens
Alle reacties Link kopieren
quote:Habbekratz schreef op 03 augustus 2016 @ 14:34:

[...]



Ik heb ook een ongebruikte jaren 30 open haard in huis,weghalen is een waardevermindering van 10.000 euro.

Aan de plattegrond van TO is te zien dat het ook een oud huis betreft wat oorspronkelijk een voor en achterkamer heeft gehad waarvan de 2 schouwen zijn blijven zitten.Weghalen is inderdaad een flinke waardevermindering omdat je het originele uit die tijd eruit haalt.



Ohhhhh....dan zou ik en-suitekasten bouwen

Dan zijn die twee haarden meteen logisch. Kan ook met dichte kasten en je zou er zelfs de tv in kwijt kunnen.



Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb er zelf een beetje iets van gemaakt en getekend. Ik ben ook van mooie rustige kunst aan de muur dus het ziet er nu saai uit. Maar dat blijft het natuurlijk ook niet. Ook kloppen de grootes niet haha. Heb maar wat gedaan



Zelf getekende plattegrond
Alle reacties Link kopieren
http://Voor de andere mama's nog wat speelhoeken.. al vind ik ze nog te veel op een speelhoek lijken haha





Speelhoek 1



Speelhoek 2
Alle reacties Link kopieren
Die tweede vind ik erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
En de hal is echt prachtig!!



En ik zou echt niet de inbouwkasten eruit halen en je bank daar zetten. Dan kijk je altijd de keuken in.



Waar wil je de tv laten in de indeling die je nu gemaakt hebt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven