Hulp bij indeling huis

03-08-2016 10:04 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Ik zit een te brainstormen en kom er zelf niet uit.. Wij hebben een nieuw huis gekocht alleen is de indeling wat vreemd. De (open) keuken grenst aan de grootste ruimte van de benedenverdieping, voor veel mensen dan ook logisch om van die plek je huiskamer te maken. De bewoners nu hebben de eettafel helemaal voor in huis.. Ik heb geprobeerd de boel om te schuiven en de huiskamer in het kleine gedeelte voorin te doen, maar doordat er een openhaard in zit kan ik maar een hele kleine bank kwijt en dat is niet echt handig..



Op de platten grond staat niet de deur afgebeeld die van de hal naar het voorste gedeelte van het huis uitkomt (naast de trap). Er moet dus nog is ong 80 cm af van die muur.



Hebben jullie leuke ideeën? Als iemand dezelfde indeling heeft ergeren jullie je daaraan? Ik hoor het graag, alle hulp is welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pucker schreef op 03 augustus 2016 @ 19:34:

En de hal is echt prachtig!!



En ik zou echt niet de inbouwkasten eruit halen en je bank daar zetten. Dan kijk je altijd de keuken in.



Waar wil je de tv laten in de indeling die je nu gemaakt hebt?



Danjewel, wat leuk dat iedereen het huis zo mooi vindt. Word er helemaal vrolijk van ghehe



De tv gaat aan de haard aangezien het een gashaard is. Daardoor wordt de tv niet warm. Heb jij een ander leuk idee?
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je niet op mijn indeling gereageerd? Teken het anders eens in je plattegrond, ik weet vrijwel zeker dat dat echt mooi is met de meeste ruimte.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 03 augustus 2016 @ 19:47:

Waarom heb je niet op mijn indeling gereageerd? Teken het anders eens in je plattegrond, ik weet vrijwel zeker dat dat echt mooi is met de meeste ruimte.Ik ben nu met de tweede plattegrond bezig met jouw idee.. ik krijg het alleen niet zo goed voor elkaar haha. Ik laat het eind resultaat zien hier. Ik maak verschillende haha
Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie dacht ik nee niet de tv aan de schouw, maar ik heb even gegoogled en dat kan toch ook mooi zijn. Heb je een foto van de schouw? Ik denk dat fv idee het meest sfeervolle is, met een mooie bank (en je kan daar best een grote bank kwijt) voor het raam en de tv tegenover de schouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pucker schreef op 03 augustus 2016 @ 20:16:

In eerste instantie dacht ik nee niet de tv aan de schouw, maar ik heb even gegoogled en dat kan toch ook mooi zijn. Heb je een foto van de schouw? Ik denk dat fv idee het meest sfeervolle is, met een mooie bank (en je kan daar best een grote bank kwijt) voor het raam en de tv tegenover de schouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 20:30:

[...]





De rechter foto is de schouw



Schouw 1



Maar we willen hem graag laten mee stucen om hem bij de rest van het huis te laten passen.. Zoiets als dit.



Haard 2Ik zou eerder kijken bij een bedrijf in oude bouwmaterialen of je iets op de kop kunt tikken van natuursteen. Dat hout is niet fraai maar dat gladde al helemaal niet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat hout juist wel mooi! Ben heel benieuwd naar de rest van het huis nu ben nu al een tikkeltje verliefd. Een funda linkje is welkom Ik zou er niet teveel aan veranderen denk ik, juist al die oude details zijn zo mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 20:30:

[...]





De rechter foto is de schouw



Schouw 1



Maar we willen hem graag laten mee stucen om hem bij de rest van het huis te laten passen.. Zoiets als dit.



Haard 2





Nee, zonde! Niet doen hoor! Die schouw is hartstikke mooi hoe hij nu is, en anders maak je er echt zo'n nieuwbouw-gebeuren van terwijl je huis nu zo mooi is met allerlei oude of oud aandoende elementen.



Ik ga even kijken of ik een plattegrondje voor je kan tekenen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 20:30:

[...]





De rechter foto is de schouw



Schouw 1



Maar we willen hem graag laten mee stucen om hem bij de rest van het huis te laten passen.. Zoiets als dit.



Haard 2







Ik moet echt bijna huilen van deze opmerking. To doe dit alsjeblieft niet! Ik heb een jaren 20 huis waar een idioot allebei de kachels heeft uitgebroken. En de schouw op de brandstapel heeft gegooid. Dit hoort echt in je huis. Als je er vanaf wil dan kom ik het houtwerk graag ophalen en met mij ongeveer alle huishoudens met een huis uit die periode.
Alle reacties Link kopieren
Hahah ojee moet ik hem toch erin laten zitten? Misschien zwart verven haha? Ik vind het persoonlijk iets te landelijk haha. Ook de keuken gaat eruit en dat wordt een open moderne keuken.



Ik zal zo nog wat foto's van het huis neerzetten. Zo jammer dat de adres gegevens op funda staan haha anders had ik het linkje zo doorgestuurd =D
Niet die schouw gaan stucen! Hij is hartstikke mooi en het hoeft echt niet landelijk te zijn hoor. Kijk, het wordt inderdaad landelijk als je je huis vol plempt met Riviera Maison (blegh), maar met leuke retro, vintage of wat dan ook wordt het echt niet landelijk!



Echt, je hebt een hartstikke mooi huis gekocht en ik zou de oude elementen zo goed als mogelijk laten zitten. Wij hebben vier jaar geleden een huis uit de negentiende eeuw gekocht waar alle mooie, oude dingen uit gesloopt waren en plaats hadden gemaakt voor moderne elementen. Het ornamentenplafond was er niet meer, net als de en-suite, openslaande deuren en de open haard was glad gestuct. Wij hebben een vermogen uitgegeven om alle oude elementen terug te brengen, maar het was het waard. Nu hebben we prachtige ornamentenplafonds, een oude open haard, een waanzinnige en suite en meer van zulks.
Alle reacties Link kopieren
fotos huis



Dit zijn een aantal fotos. Ik hoop dat de link werkt. De beige kamer met het bed wordt trouwens de babykamer



Verder gaat de muur richting de keuken eruit en wordt het een mooie open keuken met doorlopende vloeren
Ik zou ook de haard stuccen. Sterker, ik heb in mijn huidige huis destijds ook de schouw eruit laten slopen. Wel netjes meegegeven aan de vorige eigenaar die hem weer in zijn nieuwe huis heeft geplaatst. Schouw werd door het stuccen, en inbouwen van een nieuwe haard, zo'n 30 cm minder diep en dat vond ik erg prettig.



In mijn vorige huis was mijn voorkamer ook maar 3.60m breed daar waar ik de bank wilde hebben. Er was ook nog een haard dus de bruikbare ruimte was nog smaller. Ik heb dat opgelost door een zo lang mogelijke bank tegen de muur tegenover de haard. Als je die iets onder het raam laat doorlopen lijkt de kamer breder. Als salontafel een lange lage houten bank. Televisie had ik in een kast naast de haard en die kwam eruit middels afstandsbediening. Als ik die niet gebruikte was de tv dus uit het zicht en als hij uit de kast was kon ik hem ook nog draaien. Kost wat want moest op maat gemaakt maar misschien een optie? Als je zo'n kast laat maken door een timmerman kun je hem misschien nog wat langer laten maken richting het eetgedeelte en er een kinderspeelhoek zoals je liet zine op foto's in integreren.



Voorbeeld
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 03 augustus 2016 @ 21:39:

fotos huis



Dit zijn een aantal fotos. Ik hoop dat de link werkt. De beige kamer met het bed wordt trouwens de babykamer



Verder gaat de muur richting de keuken eruit en wordt het een mooie open keuken met doorlopende vloerenHeel mooi huis! Ik zou de oude details zeker niet slopen. Dat is juist waarom een oud huis mooi is!
Wat een mooi huis!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt echt een heel mooi huis gekocht, hoor! Ik had net een plattegrondje voor je zitten tekenen maar ik zie nu ik de foto's zie dat de maten in de plattegrond volgens mij niet kloppen. Want ik had de plattegrond met de juiste maten op schaal getekend en dan zijn de ruimtes beduidend groter dan ik nu op de foto's zie. toch zal ik hem voor je uploaden later voor het idee.



Ik was uitgegaan van beduidend modernere meubels, o.a een zitje met een egg chair bijvoorbeeld in de eetkamer met wat lage bijzettafeltjes. En in het smalle woongedeelte een 2,5 zits bank haaks op de muur met er tegenover onder het raam een loveseat en twee krukjes, die je dan of als bijzettafeltje zou kunnen gebruiken of als extra zitplek.



Ik vind het in ieder geval een erg mooi huis en ik zou er behalve wat cosmetische smaakdingen niet al te veel constructief aan gaan verbouwen, dat heeft het huis helemaal niet nodig vind ik.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik snap wat je bedoeld, op de foto's leek het ook kleine dan toen ik op bezichtiging ging. Toen ik binnen kwam dacht ik jeetje wat een ruimte. Dus misschien komt het door de foto's?



Wat super lief van die plattegrond ben echt super benieuwd! =D
Mooi huis. In je eerste tekening zit een hoop loze ruimte. Als je de keuken toch gaat doen zou ik een (schier)eiland overwegen dat meer de achterkamer insteekt. Daardoor een effectief grotere keuken en de mogelijkheid om (met kinderstoel/ barkruk aan het eiland te hangen. Dit steekt dan tot waar de huidige bewoners de achterkant beige bank hebben zegmaar.



In de hoek onder de inbouwkasten een speelhoek voor de kinderen en een ruime ronde tafel in het midden van de achterkamer. Een lang maar ondiep dressoir waar je met kussens ook op kunt zitten in het smalle deel van je woonkamer en voor het zitgedeelte.
De box zou zo lang op de plek van de speelhoek kunnen staan, die heb je toch maar voor een maand of 9(?) staan.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk die foto's. Word ik blij van! Echt een super huis gekocht! Ik zeg niks meer aan doen



Ik ben het eens met fv, probeer in te richten zonder grote dingen te veranderen en gebruik te maken van de dingen die er zijn. (Dus geen bank voor de openslaande deuren )
Alle reacties Link kopieren
quote:nursy schreef op 03 augustus 2016 @ 21:21:

[...]









Ik moet echt bijna huilen van deze opmerking. To doe dit alsjeblieft niet! Ik heb een jaren 20 huis waar een idioot allebei de kachels heeft uitgebroken. En de schouw op de brandstapel heeft gegooid. Dit hoort echt in je huis. Als je er vanaf wil dan kom ik het houtwerk graag ophalen en met mij ongeveer alle huishoudens met een huis uit die periode.Wie zegt dat het zo hoort?? Ik zie gewoon een kitchige schouw, niets authentieke aan. Volgens mij is die er veel later ingezet in deze stijl.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 03 augustus 2016 @ 23:30:

[...]



Wie zegt dat het zo hoort?? Ik zie gewoon een kitchige schouw, niets authentieke aan. Volgens mij is die er veel later ingezet in deze stijl.Ik hoop hem wat chiquer te kunnen maken door hem zijde zwart te verven. Verder komt er een nieuwe beige kleurige vloer zonder naden. Misschien geeft dat een heel ander beeld
Alle reacties Link kopieren
quote:Isabeaud schreef op 04 augustus 2016 @ 00:09:

[...]





Ik hoop hem wat chiquer te kunnen maken door hem zijde zwart te verven. Verder komt er een nieuwe beige kleurige vloer zonder naden. Misschien geeft dat een heel ander beeld

Ik zou het eruit halen en er een wat minder protserig ding erin zetten. Dat geldt overigens ook voor die houten lambrisering in de gang.



Uit welk jaar is het huis eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 04 augustus 2016 @ 08:27:

[...]



Ik zou het eruit halen en er een wat minder protserig ding erin zetten. Dat geldt overigens ook voor die houten lambrisering in de gang.



Uit welk jaar is het huis eigenlijk?1910, ik ga in januari bevallen haha dus we beginnen eerst met de woonkamer. En dan over een tijdje gaat we verder kijken als de badkamer, trapbekleding enz. Toch ga ik eert proberen de haard niet te slopen. Mocht ik het toch niks vinden gaan we verder kijken haha
quote:Sabeltandcavia schreef op 03 augustus 2016 @ 18:59:

[...]





Ohhhhh....dan zou ik en-suitekasten bouwen

Dan zijn die twee haarden meteen logisch. Kan ook met dichte kasten en je zou er zelfs de tv in kwijt kunnen.



[img]https://s1.whbo.nl/uploads/order/478/5f ... 6f0e9b.jpg[/img]Ja prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven